X
Δοκιμές

Οδηγούμε τη Mercedes CLA 45 AMG

Με τις Α 45 AMG και CLA 45 AMG, η γκάμα της AMG κατεβαίνει κατηγορία.

Με τις Α 45 AMG και CLA 45 AMG, η γκάμα της AMG κατεβαίνει κατηγορία. Η τελευταία, εξωτερικά ξεχωρίζει από τις ανάλογες προσθήκες στους προφυλακτήρες, τα μαρσπιέ και τις ζάντες. Ανοίγοντας την πόρτα, το μάτι πέφτει αμέσως στα εντυπωσιακά μπάκετ καθίσματα της Recaro. Το τελευταίο στοιχείο που περιεργάζεσαι είναι ο μίνιμαλ μεταλλικός λεβιές του αυτόματου κιβωτίου, ενώ σε χωροταξικό επίπεδο αρκεί να γνωρίζει κανείς ότι τέσσερις επιβαίνοντες θα βολευτούν αρκετά καλά (αν και ο διαθέσιμος χώρος για τα κεφάλια των πίσω είναι λίγος), κάτι που ισχύει και για τις αποσκευές τους (470 λτ. χωράει το πόρτ μπαγκάζ).

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας 2λιτρος κινητήρας, ο οποίος όμως με τις επεμβάσεις της AMG αποδίδει 360 ίππους και σχεδόν 46 χλγμ. ροπής. Την μετάδοση της κίνησης αναλαμβάνει ένα ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και από εκεί και πέρα ένας πολύδισκος συμπλέκτης την κατανέμει στους τέσσερις τροχούς.

Οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές, τόσο από στάση, όσο και τις ρεπρίζ. Το αποτέλεσμα είναι ότι χωρίς κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια από πλευράς του οδηγού, τα 100 χλμ έρχονται σε 5,0 δλ., το 400άρι σε 13,1 δλ. και το χιλιόμετρο σε 24,1 δλ. με την ταχύτητα να αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα (!). Σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο είναι τόσο σταθερό που δύσκολα μπορείς να αντιληφθείς, την πραγματική ταχύτητα. Η λέξη «σταθερότητα» είναι αυτή που χαρακτηρίζει τις πτυχές της οδικής συμπεριφοράς, κάτι που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη ρύθμιση της τετρακίνησης, μιας και, όπως αναφέρει ο κατασκευαστής, μόλις το σύστημα αντιληφθεί επικείμενες τάσεις ανεξαρτητοποίησης, είτε του εμπρός είτε του πίσω μέρους, τότε προβαίνει στις κατάλληλες ενέργειες εξουδετέρωσης.

Η σφιχτή ανάρτηση (ριζικές οι επεμβάσεις της AMG σε συνδέσμους, αμορτισέρ, ελατήρια, αντιστρεπτικές) ελέγχει απόλυτα τις κινήσεις του αμαξώματος, εμπνέοντας τεράστια σιγουριά στον οδηγό, ο οποίος, διερευνώντας τα κουράγια του, θα αυξήσει σταδιακά τις ταχύτητες εισόδου στις στροφές. Είναι, βλέπετε, που χρειάζεται και μια περίοδος εξοικείωσης με το κιβώτιο, με τις αλλαγές να γίνονται αποκλειστικά μέσω των μεταλλικών paddles στο τιμόνι. Είναι αστραπιαίο στα ανεβάσματα (συνοδευόμενο από ένα ηχηρό βήξιμο της εξάτμισης), προσφέρει μια πραγματικά χειροκίνητη λειτουργία (χωρίς αυτόματες αλλαγές στον κόφτη και kickdown, βάζει εδώ τα γυαλιά στους περισσότερους διπλοσύμπλεκτους αντιπάλους), αλλά πρέπει να προσαρμοστείς στο πού και το πότε μπορεί να κατεβάσει. Το τιμόνι αποπνέει μια γενικότερα τεχνητή αίσθηση, όπου, πάντως, με εξαίρεση το γεγονός ότι είναι ελάχιστα ελαφρύ γύρω από τη θέση της ευθείας, στέκεται με επιτυχία στο ύψος των περιστάσεων, κάτι που ισχύει και για τα φρένα, τόσο σε αίσθηση όσο και σε αποτελεσματικότητα.

Σαφώς και οι καιροί είναι δύσκολοι για ένα πολύ δυνατό και ακριβό αυτοκίνητο (ξεκινάει από τα 56.650 ευρώ με πλήρη εξοπλισμό, αλλά και πολύ ακριβά έξτρα). Η αλήθεια είναι, όμως, ότι καλύπτει με επιτυχία το κενό που δημιουργήθηκε μετά τον αφανισμό των κάθε λογής φτερούγων. Με άλλοθι την εμφάνιση («κουπεδίζει», χωρίς να είναι κραυγαλέα) και χωρίς να υπερβαίνει τα 2,0 λίτρα, προσφέρει επιδόσεις που παραπέμπουν σε supercar, αλλά με μια σταθερότητα στο δρόμο που εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη στον σύγχρονο businessman._ 4T

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!