Bασισμένο τεχνικά και σχεδιαστικά στο κουπέ Α5, το νέο Α4 επιδιώκει να διατηρήσει τα ηνία της κατηγορίας στρεφόμενο, πέραν των παραδοσιακών της πελατών, και σε ένα νεανικότερο κοινό.
Σίγουρα, η συγκεκριμένη κατηγορία δεν είναι μόνο αριθμητικά σημαντική (το 40% της παραγωγής της Audi είναι Α4!), είναι και το προπύργιο αυτής των μεγάλων σεντάν, αλλά και όλων των υπολοίπων μοντέλων ενός κατασκευαστή κύρους. Και οι Γερμανοί ξέρουν καλά τη δουλειά τους…
Πρώτα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ο μικρός εμπρός πρόβολος (λόγω της μεταφοράς του άξονα κατά 154 χλστ. πιο μπροστά) και οι διαστάσεις των 2.808 χλστ. μεταξονίου, 4.703 χλστ. μήκους, 1.826 πλάτους και 1.427 ύψους, αλλά και με τα διαθέσιμα 480 λίτρα στο χώρο αποσκευών, που καθιστούν το Α4 πιο ευρύχωρο από τους Γερμανούς ανταγωνιστές του.
Σημειώσατε για το εσωτερικό το ηλεκτρονικό χειρόφρενο, την απουσία της κλασικής περιστροφικής μίζας και έναν μακροσκελή κατάλογο προαιρετικού εξοπλισμού, ο οποίος περιλαμβάνει από μπουτόν εκκίνησης μέχρι κλιματιζόμενα καθίσματα. Για τις τιμές των διαφόρων εκδόσεων μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ.
Όσον αφορά τους παραδοσιακά κατά μήκος τοποθετημένους κινητήρες, οι λέξεις κλειδιά είναι FSI και TDI. Δύο σύνολα άμεσου ψεκασμού, λοιπόν, ο ατμοσφαιρικός V6 και ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος 1800αρης στη γνωστή έκδοση των 160 ίππων, αλλά και σε μία καινούργια των 120 ίππων/3.650-6.200 σ.α.λ. και 23,4 χλγμ./1.500-3.650 σ.α.λ απαρτίζουν τη γκάμα των βενζινοκινητήρων.
Άμεσου ψεκασμού είναι οι πετρελαιοκινητήρες, οι δύο εξακύλινδροι 2,7 και 3,0 λίτρων, αλλά και ο βενιαμίν της παρέας ο τετρακύλινδρος δίλιτρος. Οι μεγαλύτεροι εξ αυτών (ο 3.2 FSI και ο 3.0 TDI) συνδυάζονται με τετρακίνηση τριών διαφορικών, ενώ στον τομέα των κιβωτίων υπάρχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ μηχανικού εξατάχυτου, αυτόματου εξατάχυτου tiptronic και του κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, multitronic.
Στο δρόμο, ο υπερτροφοδοτούμενος FSi των 160 ίππων είναι απλά σε δική του κατηγορία ροπής με τα 25,5 χλγμ. να αποδίδονται σταθερά μεταξύ 1.500 και 4.500 σ.α.λ., προσφέροντας πολύ καλές τιμές τόσο στις μετρήσεις εν κινήσει, όσο και από στάση. Σαφώς λιγότερο μπροστόβαρο και υποστροφικό σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, το Α4 κέρδισε από την καλύτερη κατανομή βάρους, που πλέον πλησιάζει περισσότερο το ιδανικό 50%-50%.
Και αν η μητέρα των αυτοκινητικών μαχών ονομάζεται ΒΜW εναντίον Mercedes, τότε είναι πολύ πιθανό νικητής να ανακυρηχθεί η… Audi!_Ν.Κ.
Περισσότερα στους 4Τ Φεβρουαρίου…