X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το Fiat Grande Punto

Οδηγούμε στην Ιταλία το νέο Fiat Grande Punto και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας

Σε κλίμα αισιοδοξίας και ευφορίας και με την παρουσία σύσσωμης της ηγεσίας της, η Fiat παρουσίασε και επίσημα στο Τορίνο, στην καρδιά, με άλλα λόγια, της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, την τρίτη κατά σειρά γενιά του δημοφιλούς Punto. Με την ονομασία Grande να συνοδεύει, έστω και ανεπίσημα, την καταξιωμένη πλέον… τελεία της Fiat, το νέο ιταλικό σούπερ μίνι αποτελεί, χωρίς καμία αμφιβολία, τη μεγάλη ελπίδα της εταιρείας για οικονομική ανάκαμψη, αλλά και δυναμική συγχρόνως παρουσία, ευρύτερα, στην ευρωπαϊκή αγορά.

Όντας αισθητά μεγαλύτερο σε εξωτερικές διαστάσεις –το μήκος του υπερβαίνει κατά 30 χλστ. τα 4 μέτρα!– και με σπορτίφ εξωτερική σιλουέτα, ιδιαίτερα στο εμπρός μέρος, το οποίο εσκεμμένα θυμίζει Maserati, το νέο Punto υιοθετεί και στις δύο διαθέσιμες εκδόσεις του– τρίθυρη και πεντάθυρη- την πλατφόρμα που θα χρησιμοποιεί και στο εγγύς μέλλον το επερχόμενο Opel Corsa, η οποία εξελίχθηκε σε συνεργασία με την GM πολύ πριν την πρόσφατη επισημοποίηση του διαζυγίου των δύο κολοσσών. Από εκεί και πέρα, τα κοινά επιμέρους μέρη ανάμεσα στα δύο μοντέλα φτάνουν στην περίπτωση του ιταλικού «μικρού» σχεδόν στο 30%, με τους ιθύνοντες της Fiat να έχουν επέμβει επιλεκτικά για την περίσταση σε καίριους τομείς, όπως είναι οι κινητήρες, η ρύθμιση της ανάρτησης κ.ο.κ.

Παράλληλα, ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε και στη βελτίωση της παθητικής ασφάλειας. Έτσι, εκτός από τους καθιερωμένους πλέον αερόσακους – έως και επτά ανάλογα με την έκδοση – το αμάξωμα του νέου Punto προσφέρει την καλύτερη σήμερα προστασία σε ότι αφορά τους πεζούς διαθέτοντας συγχρόνως μια πλειάδα ενισχύσεων στα δομικά του στοιχεία, οι οποίες του εξασφαλίζουν την ανώτερη διάκριση των πέντε αστέρων στις τυποποιημένες πλέον δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP.

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση είναι σύγχρονη και φυσικά δεν εγείρει ενστάσεις, με την ποιότητα κατασκευής να εμφανίζεται συνολικά βελτιώμενη και τους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες να κυμαίνονται στο ανώτερο επίπεδο για τα δεδομένα της συγκεκριμένης κατηγορίας. Από εκεί και πέρα, αναβαθμισμένη εμφανίζεται και η αισθητική του εσωτερικού διακόσμου, χάρη στην υιοθέτηση απλών, πλην όμως, μοντέρνων στο σύνολό τους γραμμών. Στα μηχανικά τώρα μέρη ξεχωρίζουμε το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης με τη γνώριμη, από το υπάρχον μοντέλο, λειτουργία city, καθώς και τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα, που σε συνδυασμό με τα γόνατα Μακφέρσον εμπρός εξασφαλίζουν –επί ιταλικού τουλάχιστον εδάφους- μια εξαιρετικά ισορροπημένη επίδοση ανάμεσα στην άνεση και τον σπορτίφ χαρακτήρα.

Σε ότι αφορά τους κινητήρες, τα νέα δεν εντυπωσιάζουν. Τουλάχιστον, σε ότι αφορά την ελληνική πραγματικότητα, σε συνάρτηση πάντα με την υπάρχουσα γκάμα των βενζινοκινητήρων, η οποία προς το παρόν απαρτίζεται από δύο 8βάλβιδους κινητήρες 1,2 και 1,4 λίτρων με ισχύ 65 και 77 ίππων, αντίστοιχα. Βέβαια, από τον προσεχή Ιανουάριο και εξής, οπότε το νέο Punto θα εισαχθεί και στην ελληνική αγορά, τη γκάμα θα συμπληρώνει ένας νέος, 16βάλβιδος κινητήρας 1,4 λίτρων, ο οποίος θα αποδίδει 95 ίππους.

Από εκεί και πέρα, σε αντίθεση, αρκετά πλούσια είναι η… συγκομιδή σε ότι αφορά τους κινητήρες ντίζελ. Πιο συγκεκριμένα, η γκάμα περιλαμβάνει τον 16βάλβιδο και γνώριμο από το παρελθόν 1.300άρη κινητήρα Multijet, ο οποίος είναι διαθέσιμος ήδη από το λανσάρισμα του μοντέλου σε δύο εκδόσεις, με ισχύ 75 και 90 ίππους, καθώς και από έναν 8βάλβιδο κινητήρα τούρμπο, με χωρητικότητα 1,9 λίτρων, με ισχύ, ανάλογα με την έκδοση, 120 και 130 ίππων.

Κλείνοντας τη σύντομη αναφορά μας στο νέο Punto, αξίζει με την ευκαιρία να σημειώσουμε πως, σύμφωνα με δηλώσεις των υπευθύνων της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η υπάρχουσα γενιά του ιταλικού μοντέλου θα εξακολουθήσει να παράγεται – και επομένως να διατίθεται κανονικά στις κατά τόπους ευρωπαϊκές αγορές τουλάχιστον μέχρι και τα τέλη του 2006- καλύπτοντας με τον τρόπο αυτό το άτυπο κενό που προκύπτει πλέον στη γκάμα της ιταλικής εταιρείας ανάμεσα στο μικρότερο Panda και το νέο Grande Punto.

Φυσικά, όπως είναι αναμενόμενο, οι επίσημες τιμές πώλησης του τελευταίου στην ελληνική αγορά δεν έχουν ακόμα καθοριστεί. Για περισσότερα, μείνετε συντονισμένοι _Χ.Α.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
FIAT GRANDE PUNTO 1.4
Κινητήρας: 1.368 κ.εκ.
Ισχύς: 77 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 11.7 χλγμ στις 3.000 σ.α.λ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 165 χλμ/ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 13.2 δλ
Κατανάλωση: 6.1 λίτρα/100 χλμ (μικτός κύκλος)
Βάρος: 3d 1.025 κιλά, 5d 1.040 κιλά
Μήκος: 4.030 mm
Πλάτος: 1.687 mm
Ύψος: 1.490 mm
Μεταξόνιο: 2.510 mm
Χώρος αποσκευών: 275 λίτρα

Η ΒΡΑΔΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΗΜΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ

Μέσα σε εορταστική ατμόσφαιρα παρουσιάστηκε το βράδι της 5ης Σεπτεμβρίου στο Τορίνο το Grande Punto, από τον πρόεδρο της Fiat Auto Λούκα ντι Μοντετζέμολο. Το νέο μοντέλο της ιταλικής εταιρείας «κουβαλούσε» ήδη μαζί του, από την προηγούμενη ημέρα, την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων στα crash –tests του EuroNCAP, αποτέλεσμα που ικανοποίησε τους πάντες στη Fiat και τους γέμισε αισιοδοξία για την ποιότητα και την μελλοντική εμπορική σταδιοδρομία του Grande Punto.

Ο κ. Μοντετζέμολο, ιδιαίτερα χαρούμενος και φιλόξενος ως οικοδεσπότης της βραδιάς, μίλησε στους παρευρισκομένους με ζεστά και πολύ φιλικά λόγια. Μεταξύ άλλων τους είπε πως στην εποχή της παγκοσμιοποίησης το Τορίνο εξακολουθεί να κρατά τα «κλειδιά» του ευαίσθητου τομέα της παραγωγής ποιοτικών αυτοκινήτων, ενώ παραμένει πάντα η καρδιά της βιομηχανικής Ιταλίας, εντός της οποίας η Fiat Auto είναι ένα πολύ ξεχωριστό κομμάτι.

«Fiat is back!» τόνισε ο κ. πρόεδρος, θέλοντας να δείξει πόσο πολύ αποφασισμένη είναι η εταιρεία να επανέλθει στο κέντρο της σκηνής και να πρωταγωνιστήσει ξανά στον τομέα της. Δήλωσε ακόμη πως η Fiat, με το τέλος του 2005, θα βρεθεί πολύ κοντά στους οικονομικούς στόχους που είχε θέσει στις αρχές του τρέχοντος έτους κι αυτό είναι πολύ καλό γι αυτήν και την πορεία της στα επόμενα χρόνια.

Φυσικά, δεν παρέλειψε να κάνει αναφορά στο πολύ θετικό αποτέλεσμα του EuroNCAP και να αναφερθεί στα νέα μοντέλα που παρουσιάζονται αυτή την εποχή από τις υπόλοιπες μάρκες του γκρούπ. Δεν ξέχασε ούτε και τους εργαζόμενους στη Fiat Auto, τους οποίους ευχαρίστησε για την υπομονή και την καρτερικότητά τους στις δύσκολες ημέρες που πέρασε η εταιρεία.

«Τώρα, το Grande Punto είναι εδώ, εκπροσωπώντας ουσιαστικά ολόκληρη την κατασκευαστική Ιταλία και οδηγώντας την προς το μέλλον» είπε λίγο προτού ολοκληρώσει κι αφήσει τα μάτια των παρευρισκομένων να «εξερευνήσουν» κάθε γωνιά του νέου μοντέλου.

 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!