X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Lexus GS

Τρίτη γενιά για την σειρά GS της Lexus, που εισάγει για την ιαπωνική εταιρεία την νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «L–Finesse»

Στο Sent Trope παρουσίασε η Lexus τη νέα σειρά GS. Και όταν λέμε νέα εννοούμε κυριολεκτικά νέα. Από το πάτωμα, τις αναρτήσεις, τον βασικό V6 κινητήρα των τριών λίτρων ως τον σχεδιασμό μέσα και έξω. Τις βασικές γραμμές της εξωτερικής εικόνας είναι γνωστό ότι τις υπαγορεύει η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που ακολουθεί η εταιρεία και ονομάζεται «L-Finesse».

Αν και έχει κρατήσει στοιχεία από την προηγούμενη σειρά, το αποτέλεσμα είναι σαφώς πιο σύγχρονο πιο μοντέρνο. Το εμπρός τμήμα και το «προφίλ» είναι αυτό που κυρίως κερδίζει τις εντυπώσεις. Ωστόσο είναι φανερή η στόχευση στην αμερικανική αγορά, ενώ το πίσω μέρος δεδομένου και του ότι η οροφή καταλήγει πιο πίσω από ότι συνήθως στα σεντάν, μας θύμισε μια εκ μοντερνισμένη εκδοχή της Toyota «Carina E lift back» για όσους την θυμούνται.

Εσωτερικά υιοθετήθηκαν απλές γραμμές με την κεντρική κονσόλα να δεσπόζει, ενώ η ποιότητα κατασκευής και η πολυτέλεια βρίσκονται στο σημείο που απαιτεί η κατηγορία. Όσο για την ευρυχωρία οι διαστάσεις (4.85x 1,82×1,43) και το μεταξόνιο (2,850 χιλ.) εξασφαλίζουν τα απαραίτητα περιθώρια να φιλοξενήσουν τέσσερις επιβάτες. Ο πέμπτος ή ο μεσαίος στην πίσω σειρά, δεν θα αισθανθεί ιδιαίτερα άνετα, κυρίως λόγω του σχήματος του πίσω καθίσματος και του κεντρικού τούνελ κάτω από το οποίο περνά ο άξονας της μετάδοσης.

Η πλατφόρμα πάνω στην οποία «χτίστηκε» η τρίτη γενιά GS είναι νέα και μεγαλύτερη κατά 20 και 50 χιλ. σε ότι αφορά το μεταξόνιο. Η αρχιτεκτονική δε των αναρτήσεων είναι διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Η γκάμα των κινητήρων αποτελείται από δυο μηχανικά σύνολα. Τον γνωστό V8 των 4,3 λίτρων (χρησιμοποιείται και στο μεγαλύτερο LS) ισχύος 283 ίππων και τον νέο 3λιτρο V6 που αποδίδει 249 ίππους. Καθώς το GS 430 θα εισάγεται κατόπιν παραγγελίας, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει ο νέος τρίλιτρος είναι άμεσου ψεκασμού, που διαθέτει διπλό σύστημα Vvti, μεταβάλλοντας το χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής.

Επίσης νέο είναι και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο διαθέτει σειριακή επιλογή 6 σχέσεων. Στο δρόμο η δύναμη και η ροπή (31 χλγμ) του 3λιτρου κινητήρα είναι εμφανής από την πρώτη στιγμή. «Γεμάτος» από χαμηλά και μέχρι το όριο των στροφών παρά το βάρος των 1.600 κιλών, ενώ ίσως το πιο έντονο χαρακτηριστικό της οδικής συμπεριφοράς του είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Σαφώς ασφαλές, αφού ελέγχεται από το εξελιγμένο ESP αλλά σχετικά μαλακό με αποτέλεσμα αφενός κλίσεις στις στροφές και αφετέρου μικρές πλεύσεις με πλήρες φορτίο. Το μόνο μειονέκτημα σε ότι αφορά την άνεση είναι οι εγκάρσιες ανωμαλίες, που πολλές φορές γίνονται αισθητές.

Το κόστος στην ελληνική αγορά έχει αφετηρία τα 59.894 ευρώ._Σ.Σ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!