X
Test Drive

Microlino: Δοκιμάζουμε το Microlino 2.0 M-ERO 10,5 kWh

Με το Microlino στον φυσικό του χώρο, το κέντρο της Αθήνας, και μάλιστα βράδυ, για να ταιριάζει ακόμα πιο πολύ με το κόκκινο χρώμα και το ταμπεραμέντο του. «Δεν είναι αυτοκίνητο», αλλά ένα σύγχρονο bubble car μικροκινητικότητας, που κατάφερε να γίνει το Νο 1 θέμα της βραδιάς, σε σημείο που δεν έχουμε ξαναζήσει με κάποιο άλλο τετράτροχο.

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Μιχάλης Σταυρόπουλος

Το περιμέναμε ότι θα γίνει αυτός ο -καλώς εννοούμενος- πανικός down town αλλά και κάθε στιγμή, σε κάθε μας χιλιόμετρο με το κόκκινο (Milano Red) Microlino, αλλά όχι σε αυτόν το βαθμό. Το nanocar κατηγορίας L7e (σ.σ.: χρειάζεται άδεια οδήγησης κατηγορίας Β) μπορεί να μην είναι αυτοκίνητο, όπως πολύ εύστοχα σημειώνουν οι δημιουργοί του, η οικογένεια των Ελβετών της εταιρείας Micro (κατασκευάζεται στο Τορίνο από το 2022 στη νεοσύστατη μονάδα Microlino Italia) αλλά και οι άνθρωποι της ελληνικής Kosmoride που έχει την ευθύνη των παραδόσεών του και των test drive στην Ελλάδα, εντούτοις καταφέρνει να θυμίζει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ίσως πιο πολύ από οποιοδήποτε άλλο. Στην παρακάτω –Athens by night– δοκιμή μας θα προσπαθήσουμε να σας εξηγήσουμε το γιατί, μέσα από την απολαυστική εμπειρία μαζί του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαδικασία παραγγελίας του Microlino γίνεται online μέσω του επίσημου site της Micro (https://microlino-car.com/el/), επιλέγοντας την αγορά της Ελλάδας. Οι παραδόσεις και τα test drive πραγματοποιούνται μέσω του επίσημου δικτύου της Kosmoride σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα και Λάρισα.

Στην εποχή της μικροκινητικότητας

Μας αρέσει δε μας αρέσει, τα πράγματα οδεύουν προς τα εκεί με γοργούς ρυθμούς και… πλέον δεν είναι μόνο θέμα μάρκετινγκ ή εμπορικό. Τα αστικά κέντρα της οικουμένης ασφυκτιούν, η φύση μάς εκδικείται -δικαιολογημένα- με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, ενώ ήδη οι πιο απαισιόδοξοι, δυστυχώς όμως τεκμηριωμένα, μιλούν για μια εφιαλτική, δυστοπική και μη αναστρέψιμη κατάσταση.

Η μικροκινητικότητα, λοιπόν, μπορεί να είναι μόνο ένα λιθαράκι σε όλη αυτή την προσπάθεια για να σώσουμε ό,τι σώζεται, αλλά πλέον είναι γεγονός, και για τον ευρύτερο χώρο μας κάτι σημαντικό. Αυτή η νέα μορφή κινητικότητας περιλαμβάνει οχήματα με σημαντικά μικρότερο μέγεθος από τα συμβατικά, που ζυγίζουν λιγότερο από 500 κιλά, όπως τα escooters, τα ποδήλατα και τα bubble cars. Όπως λοιπόν πολύ χαρακτηριστικά υποστηρίζει ο δημιουργός της Micro Mobility Systems AG (ιδρύθηκε το 1997), Βιμ Ούμποτερ: «Στόχος μας είναι να κάνουμε τους ανθρώπους να κατανοήσουν σχετικά με την κινητικότητα ότι… less is more!».

Θυμίζουμε εδώ ότι το 2020 στην Πάρο, όπου βρίσκεται το οικογενειακό τους εξοχικό από τις αρχές της δεκαετίας του ’70, ο Μιχάλης Σταυρόπουλος και η Ελένη Ξενάκη είχαν πραγματοποιήσει μια άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη μαζί του, ενώ είχαν πάρει και μια γεύση πίσω από τιμόνι του Microlino πρώτης γενιάς (δείτε σχετικά εδώ). 

Σήμερα, λοιπόν, έφτασε η στιγμή να γνωρίσουμε μια εντελώς διαφορετική -στην ουσία- εκδοχή του, όσο και αν εξακολουθεί να μας θυμίζει την πρώτη γενιά, που παρουσιάστηκε το Μάρτιο του 2016 στο Σαλόνι της Γενεύης, αλλά ακόμα και το BMW Isetta του 1955 με την τεράστια επιτυχία, ειδικά για τα δεδομένα της εποχής, η οποία είχε ως βάση της την ελευθερία της μετακίνησης των νέων εκείνης της δεκαετίας.

Microlino: Eye catching

Πραγματικός έρωτας με την πρώτη ματιά για τις γυναίκες οποιασδήποτε ηλικίας που συναντήσαμε στο διάβα μας, ειδικά το βράδυ, όταν και φωτίζεται με τη λωρίδα φωτός Infinity LED αναμμένη, στο εμπρός και το πίσω μέρος. Μεγάλο ενδιαφέρον από τη νεολαία γενικότερα, που μάλλον το θεωρεί ως ακόμη ένα γκάτζετ της ωραίας αλλά περίεργης εποχής της, αλλά και λίγο ρομαντική διάθεση από τους μεγαλύτερους σε ηλικία, πολλοί όμως από τους οποίους μας ρωτούσαν με καχυποψία, συνήθως σχετική με την ασφάλεια που σου παρέχουν γενικότερα τα nanocars.

Εδώ -αν θέλετε- είναι και το μεγάλο ατού του Microlino των μόλις 2.519 χλστ. μήκους (3.031 χλστ. με ανοιχτή την πόρτα), αφού η όλη κατασκευή έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, προκειμένου να προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια, αλλά και πρακτικότητα για τους δύο επιβάτες του. Στα σημαντικά νέα, το καινούργιο αυτοφερόμενο πλαίσιο έχει πάρει τη θέση του σωληνωτού της αρχικής εκδοχής, με ελαφρύ αμάξωμα αλουμινίου (βάρος από 496 έως 530 κιλά), με πόρτα ενισχυμένη από χάλυβα και ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς.

Διαβάστε επίσης: Micro-κοσμος

Η είσοδος στην καμπίνα και πάλι πραγματοποιείται από τη μοναδική πόρτα στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου (αγαπημένο ρετρό highlight μιας άλλης εποχής) με μηχανισμό «soft close», που ουσιαστικά δε χρειάζεται δύναμη για να την κλείσεις. Απ’ έξω ανοίγει με ένα μπουτόν στη δεξιά μεριά δίπλα στο logo «MICROLINO», και από μέσα με ένα κρυφό στην κολόνα-«ταμπλό», σχεδόν πίσω από το σημείο όπου βρίσκεται η πρακτική θήκη για το κινητό. Σε σχέση με το παρελθόν, το τιμόνι πλέον, αντί να αρθρώνει μαζί με την πόρτα, είναι σταθερό, για να μπορείς να πιάνεσαι, εξασφαλίζοντας παράλληλα ένα μεγαλύτερο άνοιγμα. Οι εμπρός κολόνες είναι λεπτότερες, προσφέροντας καλύτερη ορατότητα προς τα έξω, ενώ οι πλαϊνοί καθρέφτες είναι έξυπνα ενσωματωμένοι στο πίσω μέρος των προβολέων. Το χειρόφρενο είναι στριμωγμένο και λίγο άβολα στην πλευρά του… αριστερού σου χεριού, ενώ εκεί βρίσκεται και ο περιστροφικός διακόπτης του κιβωτίου, ο οποίος μάλιστα, εκτός από τις Ν, R, και D (δεν έχει «P» για πάρκινγκ), διαθέτει ταυτόχρονα ένα μπουτόν για Sport mode.

Αρκετά ευχάριστο στο εσωτερικό του, στο οποίο θα βολευτούν με σχετικές και αναμενόμενες προϋποθέσεις δύο ενήλικες. Θα έχουν όμως 230 λίτρα πορτ μπαγκάζ και έξυπνες θήκες για μικροαντικείμενα.

Ο χώρος μέσα είναι σχετικά καλός για δύο άτομα, πάντα με προϋποθέσεις σε όλα αυτά τα οχήματα, αν και, από την εμπειρία μας σε πολλές τέτοιες προτάσεις πλέον, δεν είναι από τους καλύτερους, όχι τόσο στον αέρα πάνω από τα κεφάλια, όσο ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Πραγματικά σε κορυφαίο επίπεδο όμως τα… 230 λίτρα του χώρου αποσκευών, αριθμός που συναντάμε και σε κανονικά αυτοκίνητα, ο οποίος ανοίγει είτε με κουμπί από το κλειδί, είτε με αντίστοιχο στην πίσω πόρτα, ή ακόμη και από ένα που υπάρχει στη μίνιμαλ οθόνη αφής στο εσωτερικό, από την οποία έχεις πρόσβαση και σε ορισμένες ακόμη παραμετροποιήσεις και λειτουργίες. Τα παράθυρα είναι συρόμενα και ανοίγουν μόνο έως ένα σημείο, η ηλιοροφή όπως αυτή της έκδοσής μας Dolce (Urban και Competizione οι άλλες δύο) χειροκίνητη, ενώ το Microlino προσφέρεται συνολικά σε δέκα εξωτερικούς χρωματισμούς, με τους τέσσερις ματ από αυτούς να αφορούν μόνο την έκδοση Competizione.

Microlino: Περιστροφικός διακόπτης του κιβωτίου, ο οποίος μάλιστα, εκτός από τις Ν, R, και D (δεν έχει «P» για πάρκινγκ), διαθέτει ταυτόχρονα ένα μπουτόν για Sport mode.

Microlino: Στην πόλη αλλά και με… τελική

Το μοτέρ των 12,5 kW συνδυάζεται με τρεις διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρίες (6, 10,5 και 14 kWh), που εξασφαλίζουν αντίστοιχα αυτονομία για 91, 177 και 230 χλμ., ενώ και στις τρεις περιπτώσεις η φόρτιση δεν ξεπερνάει τις 4 ώρες. Ανάκτηση ενέργειας («One pedal drive») γίνεται όταν σηκώνεις το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού, αλλά και κατά το φρενάρισμα.

Το «δικό μας» είναι η μεσαία έκδοση με την αυτονομία των 177 χιλιομέτρων, νούμερο που πραγματικά φαντάζει ως υπεραρκετό για ένα τέτοιο όχημα, αλλά και που επιβεβαιώνουμε τις μέρες που το έχουμε στην κατοχή μας ότι είναι και εφικτό, ενώ η φόρτισή του διαρκεί 3 ώρες με την ισχύ φόρτισης (type 2) να είναι 2,6 kW. Σημειώστε εδώ ότι 4 ώρες χρειάζεται η «μικρή» έκδοση με την μπαταρία των 6 kWh (ισχύς φόρτισης: 1,35 kW), αλλά και η «μεγάλη» με εκείνη των 14 kWh (ισχύς φόρτισης: 2,6 kW).

 

Στην πράξη, τα 513 κιλά του nanocar της δοκιμής μας, με τα 89 Nm ροπής, μετακινούνται με χαρακτηριστική άνεση και ευκολία μέσα στο κέντρο της Αθήνας, με τα 0-50 χλμ./ώρα να έρχονται σε 5 δλ., ενώ το τιμόνι, αν και δεν έχει υδραυλική υποβοήθηση, δεν παρουσιάζει κανένα απολύτως πρόβλημα στις μανούβρες, εξαιτίας κυρίως των μικρών διαστάσεων του συνόλου. Σημαντικό στη γενικότερα αξιοπρεπή συμπεριφορά του το γεγονός ότι στη νέα γενιά το πίσω μετατρόχιο έχει αυξηθεί κατά 50%, για μεγαλύτερη σταθερότητα και για να προσφέρει τον απαραίτητο χώρο για τη νέα ανεξάρτητη ανάρτηση. Αυτό το εκτιμάς ακόμα πιο πολύ εκτός πόλης, όπου και η δύσκολη «πίστα» για όλα αυτά τα οχήματα. Εκεί, ειδικά με πατημένο το Sport, τα 90 χλμ./ώρα είναι εφικτό νούμερο και σου δίνουν τη δυνατότητα ακόμα και να πας από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, χρησιμοποιώντας τους μεγάλους δρόμους, που με άλλες προτάσεις, πολύ πιο οικονομικές όμως, δεν τολμάς ούτε να το σκεφτείς. Εν προκειμένω, η αρχική τιμή της γκάμας του Microlino είναι τα 15.900 ευρώ (που συμπεριλαμβάνει τις επιδοτήσεις «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και για νέους έως 29 ετών).

Εδώ βέβαια είναι και το σημείο που χρειάζεται τη μέγιστη προσοχή. Με δεδομένο ότι «δεν είναι αυτοκίνητο», τα 90 χλμ./ώρα είναι μια υψηλή ταχύτητα, που απαιτεί παραπάνω από σεβασμό και, κατά τη δική μας άποψη, οδηγική και οδική παιδεία, που είναι δύσκολο να υπάρχει σε τόσο μικρές ηλικίες, κατηγορία πελατών που αφορούν κυρίως τα bubble cars. Αλλιώς φρενάρουν, στρίβουν και στέκονται στην άσφαλτο (πολλώ δε μάλλον στη «σαπουνιασμένη» και γεμάτη λακκούβες σε πολλά σημεία των αστικών κέντρων της χώρας μας) τα κανονικά αυτοκίνητα, ακόμα και τα πιο ταπεινά μοντέλα της αγοράς, και αλλιώς τα nanocars, όσο και αν αυτά έχουν βελτιωθεί, όπως το Microlino δεύτερης γενιάς.

Διαβάστε επίσης: Τα πάντα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Microlino: Τελική ταχύτητα 90 χλμ./ώρα

Ήρθαν για να μείνουν

Καθώς οι μεγαλουπόλεις ασφυκτιούν και αναζητούν ένα βιώσιμο μοντέλο στον τομέα των Μεταφορών, η ηλεκτροκίνηση θα ενθαρρύνεται ολοένα και περισσότερο. Ειδικά για τις μικρότερες αποστάσεις, η μικροκινητικότητα θα υποκαταστήσει σε μεγάλο βαθμό το παραδοσιακό τετράτροχο, με ατού πολλές φορές την πρόσβαση σε περιοχές των πόλεων απαγορευμένες για την υπόλοιπη κυκλοφορία. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που τα τελευταία χρόνια τα nanocars ή microcars κερδίζουν έδαφος, παρά τη σχετικά υψηλή τιμή τους, κάτι όμως που εν πολλοίς αντισταθμίζεται από το εξαιρετικά χαμηλό λειτουργικό τους κόστος.

Το Microlino, το οποίο αποτελεί ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα οχήματα της συγκεκριμένης κατηγορίας, διαθέτει όλα αυτά τα πλεονεκτήματα που χαρακτηρίζουν τη χρήση των microcars, αλλά συνάμα αποτελεί ένα εντυπωσιακό γκάτζετ. Με μοναδικό ντιζάιν και ψαγμένο μέχρι την τελευταία του λεπτομέρεια, καθιστά τη μετακίνηση μια διασκεδαστική εμπειρία, παρά έναν κατά συνθήκη συμβιβασμό. Εννοείται πως παρέα με το όμορφο αυτό περιτύλιγμα έρχεται και μια premium τιμή. Οποιαδήποτε, όμως, σύγκριση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο δεν έχει νόημα για εκείνον που θα δει τι του προσφέρει το Microlino. Άλλωστε -το είπαμε-, το σλόγκαν της εταιρείας (πείτε το και δήλωση αποποίησης ευθύνης…) το καθιστά ξεκάθαρο: «This is not a car»!_ Μ. Σαλ.

MICROLINO MERO (10,5 kWh)

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΟΧΗΜΑΤΟΣ: L7e >ΙΣΧΥΣ: 12,5 kW >ΡΟΠΗ: 89 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 10,5 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 2.519×1.473×1.501 χλστ. (με ανοιχτή την πόρτα: 3.031x1.473x1.871 χλστ.) >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 230 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 513 κιλά >ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Continental ContiEcoContact 3 145/70R 13 >0-50 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 90 χλμ./ώρα >AYTONOMIA: 177 χλμ. >ΙΣΧΥΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ (type 2): 2,6 kW >ΦΟΡΤΙΣΗ 0%-100%: 3 ώρες >ΤΙΜΗ: Από 18.800 ευρώ (στην τιμή περιλαμβάνεται κρατική επιδότηση των 3.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» αλλά και επιπλέον 1.000 ευρώ που προβλέπονται για νέους έως 29 ετών). Από 15.900 ευρώ η γκάμα του Microlino.

Η φόρτιση γίνεται τόσο σε δημόσιο σημείο φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα AC ή σε μια πρίζα σπιτιού. Ανάκτηση ενέργειας («One pedal drive») γίνεται όταν σηκώνεις το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού αλλά και κατά το φρενάρισμα.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!