X
Test Drive

Renault Clio 1.0 TCe LPG: 1.000 χιλιόμετρα χωρίς πρατήριο

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο σουπερμίνι Renault Clio στην ελκυστική έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου), η οποία υπόσχεται συνολική αυτονομία μεγαλύτερη των 1.000 χιλιομέτρων.

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Η υγραεριοκίνηση αποτελεί το «plan B» για όσους ψάχνουν οικονομικές μετακινήσεις αλλά δεν έχουν το μπάτζετ για αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, φοβούνται την πιθανή απαγόρευση του ντίζελ στα κέντρα των πόλεων και δεν μπορούν να ψάχνουν τα ελάχιστα πρατήρια με φυσικό αέριο.

Διαθέτοντας μια εμπειρία περίπου δεκατριών ετών, οι εκδόσεις διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου) της Renault (και Dacia) έρχονται να εξασφαλίσουν εξαιρετικά επίπεδα οικονομίας, χρήσης και αυτονομίας, αφού το κόστος του υγραερίου στην Ελλάδα είναι θεαματικά χαμηλότερο σε σχέση με της βενζίνης αλλά και του ντίζελ. Ο μοναδικός αντίλογος προέρχεται από τις προτάσεις φυσικού αερίου, αλλά εκείνες έχουν ως σημαντικό μειονέκτημα το μικρό δίκτυο πρατηρίων που διαθέτουν CNG. Πώς είναι όμως στην πράξη η συμβίωση με το δημοφιλές και ανανεωμένο πλέον σουπερμίνι Renault Clio, πάντα σε… εργοστασιακή έκδοση LPG;

Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Renault Clio

Το υγραέριο είναι ένα ασφαλές, οικολογικό και οικονομικό στη χρήση του καύσιμο, που παράλληλα είναι σε θέση να προσφέρει εφάμιλλες επιδόσεις σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα. Ως προς τη χημική του σύσταση, το LPG (Liquefied Petroleum Gas) είναι ένα μείγμα προπανίου και βουτανίου, εκπέμποντας κατά την καύση έως και 10% λιγότερους ρύπους σε σχέση με έναν αντίστοιχων προδιαγραφών βενζινοκινητήρα, όπως είναι το μονοξείδιο του άνθρακα, οι υδρογονάνθρακες και τα οξείδια του αζώτου. Την ίδια στιγμή, το υγραέριο διαθέτει 105 οκτάνια, όταν η απλή βενζίνη έχει 95 οκτάνια.

 

Renault Clio 1.0 TCe LPG: Στην πράξη

Εν προκειμένω, ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.0 TCe ισχύος 100 ίππων δημιουργήθηκε εξαρχής για χρήση σε συνεργασία με υγραέριο, και η εγκατάστασή του γίνεται εργοστασιακά, με όσα θετικά αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο αξιοπιστίας, ασφάλειας και λειτουργικότητας.

Η δεξαμενή υγραερίου των 32 λίτρων έχει κατασκευαστεί από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετήθηκε στο σημείο της ρεζέρβας, χωρίς να επηρεάζει το χώρο αποσκευών των 391 λίτρων, που αυξάνεται στα 1.069 λίτρα με πεσμένα τα πίσω καθίσματα. Σε συνδυασμό με το ντεπόζιτο βενζίνης των 39 λίτρων, διαμορφώνεται ένα άθροισμα 71 λίτρων διαθέσιμου καυσίμου, την ώρα που το Renault Clio LPG, όπως αυτό της δοκιμής μας για παράδειγμα, ζυγίζει 1.216 κιλά, μόλις 48 περισσότερα από μία αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση, όπως είναι η TCe των 90 ίππων.

Η δεξαμενή υγραερίου των 32 λίτρων (39 λίτρα το ντεπόζιτο βενζίνης) έχει τοποθετηθεί κάτω από το χώρο αποσκευών, εκεί όπου σε άλλες εκδόσεις βρίσκεται η ρεζέρβα, χωρίς να επηρεάζει το χώρο αποσκευών των 391 λίτρων.

Με βάση τους υπολογισμούς των ανθρώπων του εργοστασίου, το συγκεκριμένο σύνολο περιορίζει την εκπομπή ρύπων κατά 8% σε σύγκριση με έναν «απλό» βενζινοκινητήρα. Παράλληλα, με τη μέση τιμή ανά λίτρο σε βενζίνη και πετρέλαιο να είναι σημαντικά υψηλότερες, η χρήση του συστήματος διπλού καυσίμου αποδεικνύεται οικονομικότερη ανά χιλιόμετρο, καθιστώντας τα pit stop της καθημερινότητας για ανεφοδιασμό πολύ πιο σπάνια.

Διαβάστε επίσης: Τα πάντα για Renault Clio

Από πλευράς κατανάλωσης, οι εργοστασιακές μετρήσεις μικτού κύκλου (WLTP) για την κίνηση με LPG (6,7 λίτρα/100 χλμ.) ή βενζίνη (5,2 λίτρα/100 χλμ.) προσφέρουν εξαιρετική αυτονομία. Το Clio «μας» σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης χρειάστηκε 7,7 και 6,4 λίτρα/100 χλμ., αντίστοιχα, νούμερα που δείχνουν ότι τα… 1.000 + χιλιόμετρα αποτελούν εφικτό στόχο.

Για να έχετε στο μυαλό σας την ενδεικτική διαφορά στις τιμές των καυσίμων, την ημέρα της δοκιμής φουλάραμε με τιμή 0,817 του ευρώ ανά λίτρο. Την ίδια ώρα, η 95άρα ήταν 1,857/λίτρο και το ντίζελ 1,667/λίτρο.

Renault Clio 1.0 TCe LPG: Οδηγώντας

Η λειτουργία του συστήματος διπλού καυσίμου είναι απλή. Η αλλαγή γίνεται αυτόματα, εφόσον υπάρξει εξάντληση του υγραερίου, ή χειροκίνητα, με το πάτημα ενός μπουτόν που βρίσκεται αριστερά από τη στεφάνη του τιμονιού, όπου απεικονίζεται και η ποσότητα του διαθέσιμου αερίου.

Η οδική συμπεριφορά του υγραεριοκίνητου Renault Clio είναι αγχολυτική, θα λέγαμε, με τη θέση οδήγησης και την ποιότητα κύλισης να παραμένουν βασικά ατού. Η ροπή των 170 Nm είναι ικανοποιητική για το σύνολο, ενώ η κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων είναι λογικά προσανατολισμένη στη χρηστικότητα του συνόλου, αλλά βοηθάει όταν αποφασίσεις να κινηθείς σβέλτα μαζί του, κάτι στο οποίο συμβαδίζει με αξιοπρέπεια όλο το σύνολο, συμπεριλαμβανομένων του πατήματος και του συστήματος διεύθυνσης.

Μια αναμενόμενη αδυναμία στον τομέα των επιδόσεων, για το σουπερμίνι των 1.150 κιλών, έρχεται σε δεύτερη και τρίτη μοίρα όταν κρίνεις μια τέτοια έκδοση, με σαφέστατο προσανατολισμό την οικονομία. Παρ’ όλα αυτά, τα νούμερα είναι αξιοπρεπέστατα, με το «0-100» να έρχεται σε 11,8 δλ. ως LPG και σε 12,5 δλ. κινούμενο με βενζίνη, και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 174 χλμ./ώρα, όπως σε όλη την γκάμα του μοντέλου.

Αυτό το ανανεωμένο Renault Clio καταφέρνει να στέκεται επάξια απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό, αλλά και δίπλα στις «μονού καυσίμου» εκδόσεις του, έχοντας ως βασικό και μεγάλο ατού την τεράστια αυτονομία του αλλά και την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας. Η έκδοση LPG κοστίζει από 21.870 ευρώ ως Evolution, 22.770 ως Evolution Plus και 23.680 ως Techno. Αυτήν τη στιγμή είναι διαθέσιμο με 158 ευρώ το μήνα και όφελος έως και 3.000 ευρώ, ανάλογα με την έκδοση και τον εξοπλισμό._ Μ. Σαλ.

ΥΠΕΡ ΚΑΙ ΚΑΤΑ

RENAULT CLIO 1.0 TCe 100 LPG

ΥΠΕΡ//ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ//ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΧΡΗΣΗΣ//ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

ΚΑΤΑ//ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

RENAULT CLIO 1.0 TCe LPG

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/4.600-5.000 σ.α.λ. (90 ίπποι/4.800-5.000 σ.α.λ.) >ΡΟΠΗ: 170 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ. (160 Nm/2.100-3.750 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.050x1.798x1.440 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.583 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 391-1.069 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.150 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,8 δλ. (12,5) >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 174 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,7 (6,4) λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 108-109 (122-123) γρ./χλμ.

ΣΕ ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΜΕ ΒΕΝΖΙΝΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!