X
Δοκιμές

Toyota Auris 1.2 D-4T

O άνεμος ανανέωσης του Auris φέρνει σπουδαία νέα κάτω από το καπό: επιτέλους, η Toyota μπαίνει στο παιχνίδι της υπερτροφοδότησης.

Ο ΚΑΙΡΟΣ που ρωτούσαμε τους αρχιμηχανικούς της Toyota αν επιτέλους θα τοποθετήσουν τούρμπο στους κινητήρες βενζίνης και αυτοί ορκίζονταν όρκους ιερούς ότι πρώτα θα εξαντλήσουν σε εξέλιξη τους ατμοσφαιρικούς, πριν προβούν σε οποιαδήποτε κίνηση, δεν είναι μακριά. Δεν ξέρουμε αν όντως τους εξάντλησαν ή αν τους συμπαρέσυρε το ρεύμα της εποχής, που απαιτεί μικρούς κυβισμούς -και μικρούς υπερτροφοδότες-, το βέβαιο πάντως είναι ότι και η Toyota, πλέον, έχει ένα μικρό, σύγχρονο μοτέρ με… τεχνητή αναπνοή στη μικρομεσαία κατηγορία.

Μια καλή ευκαιρία

Το χρονικό σημείο της οπτικής -και όχι μόνο- ανανέωσης του Auris ήταν μια καλή ευκαιρία για να κάνει πρεμιέρα ο νέος κινητήρας. Οι στόχοι, πάντως, είναι χαμηλοί. Ο υβριδικός δρόμος που έχει χαράξει η Toyota έχει πιάσει τόπο στη συνείδηση του ευρωπαϊκού κοινού, κάτι που αποδεικνύουν οι πωλήσεις, με σχεδόν τα μισά Auris που πουλήθηκαν στην Ευρώπη το 2014 να είναι υβριδικά. Οι Ιάπωνες δεν έχουν καμία διάθεση, προφανώς, να αλλάξουν αυτήν τη ρότα, και έτσι υπολογίζουν ότι το νέο κινητήριο σύνολο θα είναι επαρκώς επιτυχές, αν κλέψει μόλις ένα 15% επί των συνολικών πωλήσεων του μοντέλου. Στην Ελλάδα, όπου η πλειονότητα των Auris πωλούνται ως εταιρικά με τον 1.33 VVTi, μάλλον αυτό το ποσοστό θα είναι υψηλότερο, αν υπολογίσει κανείς και την αρκετά δελεαστική τιμή του αυτοκινήτου. Αρκεί να πούμε ότι δε θα εισαχθεί καν με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Live, αλλά η γκάμα του Auris 1.2 D-4T ξεκινάει από την έκδοση Active (17.840 ευρώ με απόσυρση και προωθητική ενέργεια), η οποία περιλαμβάνει απλώς τα πάντα. Πιο συγκεκριμένα, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, το σύστημα multimedia Touch & Go II και τη σουίτα «μέτρων» ασφαλείας Toyota Safety Sense, με σύστημα ανάγνωσης ορίων ταχύτητας, σύστημα αποφυγής ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αυτόματα φώτα (και προβολείς) και το σύστημα Pre-Collision. Το τελευταίο λειτουργεί σε ταχύτητες από 10 έως 80 χλμ./ώρα και φρενάρει αυτόματα, μειώνοντας την ταχύτητα του οχήματος κατά 30 χλμ./ώρα αν ο οδηγός αγνοήσει τα κόκκινα φώτα του προπορευόμενου. Αυτό συνεπάγεται πλήρη ακινητοποίηση για κίνηση με έως και 30 χλμ./ώρα, προφανώς.

Θέλετε ακόμα καλύτερα νέα; Με το νέο κινητήρα στο Auris, πάνε… πακέτο και τα διπλά ψαλίδια στην πίσω ανάρτηση, αντί για τον ημιάκαμπτο άξονα που συναντάμε στις εκδόσεις με λιγότερο από 100 ίππους. Η ανάρτηση έχει δεχθεί και άλλες περιποιήσεις (silent block), το ίδιο και το σύστημα διεύθυνσης, που μας φάνηκε εξίσου ελαφρύ με πριν, αλλά σαφώς πιο ζωντανό και άμεσο.

Επιτέλους

Το ευρύχωρο και ποιοτικό αμάξωμα του Auris αδικούνταν μέχρι σήμερα από τον 1.33 βενζίνης απέναντι στις υπερτροφοδοτούμενες προτάσεις του ανταγωνισμού, κάνοντας σαφώς πιο ολοκληρωμένη την εκδοχή με τον πετρελαιοκινητήρα 1.4 D-4D, ο οποίος ανανεώθηκε στα σημεία και πληροί, πλέον, τις προδιαγραφές Euro 6 (100 γρ. CO2/χλμ.). Αυτή η αναλογία αλλάζει πλέον με τον ολοκαίνουργιο 1.200άρη τούρμπο, που έρχεται να καλύψει τη μέχρι σήμερα αδυναμία της Toyota με καύσιμο τη βενζίνη, φωτογραφίζοντας ως ανταγωνισμό τα Golf και Leon 1.2 TSI, Pulsar 1.2 DIG-T, Focus 1.0 EcoBoost 125 PS και, φυσικά, το επερχόμενο 1.000άρι Astra.

Η Toyota, μάλιστα, διαφοροποιείται σε τεχνολογικό επίπεδο από τον ανταγωνισμό, βάζοντας στο νέο κινητήρα τη δική της σφραγίδα. Όπως και οι κινητήρες των υβριδικών της μοντέλων, η λειτουργία του νέου υπερτροφοδοτούμενου 1.2 D-4T αλλάζει διαδοχικά από τον κύκλο Ότο στον κύκλο Άτκινσον, ανάλογα με το άνοιγμα της πεταλούδας του γκαζιού και το φορτίο του κινητήρα, ώστε, σε αντιστοιχία με τις απαιτήσεις κάθε στιγμής, να επιλέγεται το βέλτιστο προφίλ λειτουργίας προς όφελος της κατανάλωσης ή της απόδοσης. Η μέγιστη ισχύς των 116 ίππων αποδίδεται χαμηλά, στις 5.200 σ.α.λ., η δε μέγιστη ροπή των 18,9 χλγμ. είναι παρούσα από τις 1.500 σ.α.λ.

Στο δρόμο, η βέλτιστη περιοχή λειτουργίας του εντοπίζεται στις μεσαίες στροφές, καθώς η απόκριση δείχνει περισσότερο ζωντανή μετά τις 1.800 σ.α.λ., με τη ροπή και την ισχύ να κατανέμονται απολύτως γραμμικά έως το χαμηλό κόφτη των 5.800 σ.α.λ. Το 6άρι κιβώτιο με την ελαφρώς μακριά κλιμάκωση (η οποία εντέλει δεν προσφέρει κάποιο ουσιαστικό πλεονέκτημα στην κατανάλωση, που κυμαίνεται υψηλότερα από το μέσο όρο της κατηγορίας, στα 8,4 λίτρα/100 χλμ.) είναι άριστο σε αίσθηση, και συνδυάζεται ιδανικά με τον καινούργιο κινητήρα, οπότε θα το προτιμούσαμε χωρίς δεύτερη σκέψη από το αυτόματο Multidrive S (τύπου CVT, επιπλέον κόστος 1.585 ευρώ).

Το κυριότερο είναι πως ο νέος κινητήρας βάζει το Auris μέσα στο παιχνίδι του ανταγωνισμού σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις. Στο σπριντ των 0-100 χλμ./ώρα σταματά το χρονόμετρο στα 11,3 δλ., όντας ουσιαστικά ισόπαλο με το Pulsar (11,2 δλ.) και ελαφρώς ταχύτερο από το Focus (11,5 δλ.), χάνοντας μόνο από τα 1.200άρια TSI Golf των 105 ίππων και τα Leon των 110 ίππων, που είναι τα μόνα που σπάνε το φράγμα των 11 δλ., με την επίδοσή τους να ορίζεται στα 10,4 δλ. Στο πιο σημαντικό κομμάτι των ρεπρίζ, το Auris υπολείπεται ελαφρώς στις πολύ χαμηλές στροφές, ενώ είναι απόλυτα ανταγωνιστικό στη μεσαία περιοχή στροφών. Χαρακτηριστικά θα σημειώσουμε πως για τα 80-110 χλμ./ώρα με 3η και 4η σχέση χρειάζεται 6,0 και 8,2 δλ., αντίστοιχα (Leon: 5,5 και 7,5 δλ., Focus: 5,8 και 7,3 δλ., Pulsar: 5,7 και 7,8 δλ., Golf: 6,1 και 8,1 δλ.), ενώ για τα 120-140 χλμ./ώρα με 5η και 6η σχέση οι αντίστοιχοι χρόνοι είναι 9,2 και 13,8 δλ. (Leon: 9,3 και 13,0 δλ., Focus: 8,4 και 10,9 δλ., Pulsar: 9,4 και 14,5 δλ., Golf: 9,3 και 15 δλ.).

Στο δρόμο, είναι εμφανής η δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, η αίσθηση κατά τι πιο σφιχτή, χωρίς να θυσιάζεται η άνεση, με τα πίσω διπλά ψαλίδια να αναβαθμίζουν την ευρύτερη ποιοτική εικόνα των δυναμικών χαρακτηριστικών. Το ίδιο ισχύει και σε επίπεδο συμβίωσης. Η γνωστή πρακτικότητα, εργονομία και ευρυχωρία που συνόδευε και την προηγούμενη έκδοση είναι και εδώ παρούσα, και μάλιστα συνδυασμένη με τις σωστές δόσεις πολυτέλειας σε υλικά και διάκοσμο, αλλά και με έναν πλούσιο εξοπλισμό άνεσης. Στο διά ταύτα, είναι σαφές πως η έλευση του νέου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα προσφέρει στο Auris ακριβώς αυτό που χρειαζόταν εδώ και μεγάλο διάστημα, ώστε να αποκτήσει μια καθ’ όλα ολοκληρωμένη εικόνα που του επιτρέπει πλέον να κοιτάζει στα μάτια τον ανταγωνισμό._ 4Τ

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

Το υπερτρφοδοτούμενο Auris ξεκινά από την πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Active, η οποία αρχίζει από τα 19.100 ευρώ (17.840 με απόσυρση και προωθητική έκπτωση), περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων επτά αερόσακους (εμπρόσθιους, πλευρικούς, οροφής και γονάτου οδηγού) καθώς και το πλήρες πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, αυτόματο κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές διευκολύνσεις για πόρτες και παράθυρα, σύστημα multimedia με έγχρωμη οθόνη αφής και ζάντες αλουμινίου.

 

ΥΠΕΡ/ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ/ΧΩΡΟΙ

ΚΑΤΑ/ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!