X
Επικαιρότητα

Αυτό είναι το νέο Nissan Qashqai

H Nissan αποκαλύπτει πλήρως σήμερα την τρίτη γενιά Qashqai.

Από το 2007, όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά δημιουργώντας την κατηγορία των C-SUV, μέχρι και σήμερα, περισσότερα από 3 εκατομμύρια αντίτυπα του Nissan Qashqai έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη ισάριθμων αγοραστών ανά τον κόσμο – στη χώρα μας μόνο, οι πωλήσεις του ξεπερνούν ήδη τις 38.000 μονάδες. Σήμερα, η ιαπωνική εταιρεία γυρίζει σελίδα, παρουσιάζοντας την τρίτη κατά σειρά γενιά του δημοφιλούς μοντέλου της, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-C της συμμαχίας της με Renault και Mitsubishi.

Σχεδιαστικά, το νέο Qashqai διατηρεί τις γνώριμες αναλογίες του παρελθόντος και με την υπογραφή του European Design Studio της Nissan που έχει την έδρα του στο Λονδίνο, αποκτά ένα σαφώς πιο δυναμικό και «αιχμηρό» παρουσιαστικό, με πιο τονισμένους ώμους, μεγαλύτερο μεταξόνιο, τροχούς με διάσταση έως και 20 ίντσες, αλλά και τη γνώριμη πλέον μάσκα V-Motion στο εμπρός μέρος που πλαισιώνεται πλέον από λεπτά φωτιστικά σώματα LED matrix.

Από πλευράς μεγέθους, το νέο Nissan Qashqai είναι μεγαλύτερο σε μήκος κατά 35 χλστ. σε σχέση με το απερχόμενο μοντελο, ενώ αυξητικές τάσεις εντοπίζονται και στο μεταξόνιό του (+20 χλστ.). Στο ίδιο μήκος κύματος, το πλάτος και το ύψος του ιαπωνικού SUV έχουν «ενισχυθεί» κατά 32 και 25 χλστ. αντίστοιχα.

Στο πλήρως ανανεωμένο εσωτερικό, το νέο Qashqai εξοπλίζεται με καθίσματα επενδεδυμένα με δέρμα Nappa, το οποίο απαιτεί 25 μέρες προκειμένου να παραχθεί αλλά και 60 λεπτά ώστε να διαμορφωθεί καταλλήλως στους 3D εκτυπωτές του ιαπωνικού εργοστασίου. Επιπλέον, τα εν λόγω καθίσματα θα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν… υπηρεσίες μασάζ, ενώ οι ρυθμίσεις τους θα μπορούν να ελέγχονται μέσω του συστήματος NissanConnect.

Από εκεί και πέρα, νέος είναι και ο ambient φωτισμός της καμπίνας, ενώ ξεχωριστή έμφαση έχει δοθεί και στην αίσθηση που αφήνουν στο χέρι οι επιμέρους διακόπτες. Την ίδια ώρα, νέος θα είναι και ο σχεδιασμός της καμπίνας, ενώ χαρακτηριστική είναι και η μορφή του «κοντού» επιλογέα στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο.

Το νέο Nissan Qashqai προσφέρει επίσης ένα προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας με αναβαθμισμένες υπηρεσίες συνδεσιμότητας, συμπεριλαμβανομένης της εύκολης ενσωμάτωσης smartphone και δυνατότητα σύνδεσης μέσω Wi-Fi εντός του αυτοκινήτου για έως 7 συσκευές, καθώς και της υπηρεσίας NissanConnect Services, μιας ειδικής εφαρμογής για τον έλεγχο και την παρακολούθηση του οχήματος.

Η οθόνη του NissanConnect έχει υψηλότερη ανάλυση και διαγώνιο 9 ιντσών και είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay. Τα πολλαπλά προφίλ χρήστη με ρυθμίσεις μνήμης επιτρέπουν την προσαρμογή της πλοήγησης, της μουσικής και των προτιμήσεων συστήματος σε κάθε πρόγραμμα οδήγησης. Η αναπαραγωγή ήχου εξασφαλίζεται χάρη στο ηχοσύστημα Bose Premium, το οποίο διαθέτει 10 ηχεία.

Μια νέα, υψηλής ευκρίνειας και πλήρως ψηφιακή οθόνη πολλαπλών πληροφοριών TFT με διαγώνιο 12,3 ιντσών προσφέρει μια επιλογή διαμορφώσιμων διατάξεων για την εμφάνιση πληροφοριών που σχετίζονται με την πλοήγηση, την ψυχαγωγία κ.α. Την ίδια ώρα, ένα νέο Head-Up Display με διαγώνιο 10,8 ιντσών παρέχει επιπλέον πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης και εκείνων που σχετίζονται με την πλοήγηση του οχήματος.

Μέσω της εφαρμογής NissanConnect θα διατίθενται λειτουργίες ελέγχου για συστήματα του αυτοκινήτου από απόσταση (φώτα, κλείδωμα/ξεκλείδωμα κοκ). Από εκεί και πέρα, οι οδηγοί μπορούν να έχουν πρόσβαση στους χάρτες TomTom 3D & Live Traffic, το οποίο περιλαμβάνει προηγμένες λειτουργίες πλοήγησης, όπως ασύρματες ενημερώσεις, Google Street View, τοποθεσίες στις οποίες βρίσκονται εγκατεστημένες οι κάμερας ταχύτητας, τιμές καυσίμων κοκ.

Την ίδια στιγμή, το νέο Qashqai προσφέρει τη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου με ισχύ 15W – μεταξύ των πιο ισχυρών στην κατηγορία – φιλοξενώντας ακόμη και τις μεγαλύτερες σε διαστάσεις συσκευές, συμπεριλαμβανομένου του νέου Apple iPhone 12 Pro Max που κυκλοφόρησε πρόσφατα. Η συνδεσιμότητα επεκτείνεται σε όλους τους επιβάτες προσφέροντας τώρα τη δυνατότητα φόρτισης με θύρες USB-A και USB-C εμπρός και πίσω.

Το νέο Nissan Qashqai συνεχίζει να δίνει στους οδηγούς μια… επιβλητική αίσθηση του περιβάλλοντος χώρου με βελτιωμένη ορατότητα μπροστά, πλάγια και πίσω. Οι βελτιώσεις εστιάζουν στη διαφορετική κλίση του παρπρίζ, στο λεπτότερο σχεδιασμό της εμπρόσθιας κολόνας και τη διαφορετική θέση για τους εξωτερικούς καθρέφτες (στην πόρτα, αντί στην κολόνα), μειώνοντας έτσι τις «τυφλές» ζώνες. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο του νέου Qashqai έρχεται με τη σειρά του να εξασφαλίσει βελτιωμένους χώρους για τους επιβάτες. Πιο συγκεκριμένα, ο «αέρας» για τα γόνατα των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 28 χλστ., αγγίζοντας πλέον τα 608 χλστ., ενώ  αυξημένος κατά 15 χλστ. είναι και ο χώρος για τα κεφάλια.

Το διαφορετικό ύψος των καθισμάτων, σε συνδυασμό με τις περισσότερες ρυθμίσεις της πλάτης των εμπρόσθιων, προσφέρουν στο νέο Qashqai τη δυνατότητα φιλοξενίας επιβατών με ύψος που αγγίζει τα 2 μ. Από εκεί και πέρα, το νέο Qashqai προσφέρει τη δυνατότητα ανοίγματος της πέμπτης πόρτας χωρίς ο χρήστης να χρειαστεί να την αγγίξει. Εξίσου σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι η αποθηκευτική ικανότητα του σχετικού χώρου είναι αυξημένη κατά περισσότερα από 50 λίτρα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ στα συν συγκαταλέγεται και το χαμηλότερο κατά 20 χλστ. πάτωμά του.

Το ιαπωνικό SUV, που επί σειρά ετών πρωταγωνίστησε στις charts των ευρωπαϊκών πωλήσεων, κινείται στη νεότερη εκδοχή του από δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις 1,3 λίτρων με 12βολτο mild-hybrid, καθώς και από μία υβριδική, επίσης με κινητήρα βενζίνης, η οποία σηματοδοτεί το ντεμπούτο στην Ευρώπη του συστήματος e-Power (σ.σ.: εκδόσεις ντίζελ δεν προβλέπονται). O βενζινοκινητήρας (με τούρμπο, ασφαλώς) των 1,3 λίτρων και τον κωδικό DiG-T διαθέτει μια σειρά βελτιώσεων σε σχέση με τον σημερινό (σ.σ.: η Nissan κάνει λόγο για περισσότερα από 50 νέα τμήματα) αποδίδοντας στις δύο διαθέσιμες παραλλαγές του 138 και 156 ίππους (η πρώτη σε 2κίνητες και 4κίνητες εκδόσεις, η δεύτερη αποκλειστικά με κίνηση σε όλους τους τροχούς), όντας σύννομος πλέον με τη νόρμα Euro 6d Full. Πέραν της προσθήκης φίλτρου σωματιδίων, στις αλλαγές που διαθέτει ο 1.3 DiG-T κινητήρας περιλαμβάνονται η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη waste-gate, αλλά και μείωση των εσωτερικών τριβών του.

Η εν λόγω μονάδα συνεπικουρείται από ένα ήπια 12βολτο υβριδικό σύστημα που προσθέτει στη μάζα του αυτοκινήτου 22 επιπλέον κιλά. Κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, η ενέργεια αποθηκεύεται μέσω ανάκτησης σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Η συγκεκριμένη ενέργεια είναι διαθέσιμη υπό τη μορφή υποβοήθησης κατά την επιτάχυνση από τα 20 έως τα 110 χλμ. προσθέτοντας 6 Nm ροπής για διάρκεια 20 δλ. Την ίδια στιγμή, σε ταχύτητες κάτω των 18 χλμ./ώρα σε διαδικασία coasting, η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για τη λειτουργία των ηλεκτρικών συστημάτων του αυτοκινήτου, όταν ο κινητήρας σβήνει για λόγους οικονομίας. Ο mild-hybrid κινητήρας βενζίνης των 1,3 λίτρων συνδυάζεται είτε με μια βελτιωμένη εκδοχή του 6τάχυτου και χειροκίνητου κιβωτίου της Nissan, είτε με το γνωστό, τύπου CVT, κιβώτιο Xtronic της εταιρείας. Η μέγιστη ισχύς των 136 και 158 ίππων αποδίδεται στις 5.500 σ.α.λ. και η ροπή των 270 Nm της «μεγάλης» έκδοσης και με τους δύο τύπους μετάδοσης στις 1.750 σ.α.λ.

Η δεύτερη επιλογή θα αποτελείται από την υβριδική μονάδα κίνησης e-Power της Nissan, η οποία απαρτίζεται από ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος θα μπορεί να κινεί «απευθείας» τους τροχούς, καθώς και από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος δεν θα είναι «συνδεδεμένος» με τους τροχούς έχοντας ως αποκλειστικό ρόλο τη φόρτιση της μπαταρίας. Πιο συγκεκριμένα, το όλο «σύστημα» απαρτίζεται από μια μπαταρία υψηλής ισχύος, έναν βενζινοκινητήρα με μεταβλητή συμπίεση, απόδοση 154 ίππων και χωρητικότητα 1,5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα 140 kW – η τελική απόδοση του εν λόγω συστήματος ορίζεται στους 187 ίππους, η οποία σχεδόν ταυτίζεται με εκείνη του ηλεκτροκινητήρα, με τη ροπή να φτάνει στα 330 Nm. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα Standard, Sport και Eco, ενώ διαθέσιμη, όπως και στο ηλεκτρικό Leaf, είναι και εδώ η λειτουργία e-Pedal. Όπως ανακοινώθηκε, η έκδοση e-Power του νέου Nissan Qashqai θα είναι διαθέσιμη το 2022.

Συνολικά, το νέο Nissan Qashqai, χάρη και στη νέα πλατφόρμα στην οποία «πατά», είναι ελαφρύτερο κατά 60 κιλά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ την ίδια στιγμή το πλαίσιό του να είναι κατά 41% πιο άκαμπτο – γεγονός που έχει επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις σε ασφάλεια και οδική συμπεριφορά. Χάρη στη χρήση προηγμένων υλικών, όπως το αλουμίνιο στις πόρτες, στα εμπρός φτερά και στο κάλυμμα του κινητήρα, η Nissan κατάφερε να εξοικονομήσει 21 κιλά, ενώ 2,6 κιλά έχουν… εξαφανιστεί χάρη στη χρήση συνθετικών υλικών στην πέμπτη πόρτα.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι το νέο SUV της Nissan διαθέτει ένα αναβαθμισμένο, ως την υποβοήθηση, σύστημα διεύθυνσης και μια διάταξη στον τομέα της ανάρτησης με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και πίσω, όπως χαρακτηριστικά τονίζει η εταιρεία στις επίσημες ανακοινώσεις της. Εντούτοις, στις εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς και ζάντες με διάμετρο έως και 19 ίντσες, στον πίσω άξονα συναντάμε ημιάκαμπτο άξονα, ενώ για τις εκδόσεις με τετρακίνηση και τροχούς 20 ιντσών, μια αρχιτεκτονική πολλαπλών συνδέσμων.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!