X
Νέα

Ελλάδα: Αυτές τις 2 επικίνδυνες παραβάσεις κάνουν 8 στους 10 οδηγούς

Τα στοιχεία της έρευνας σχετικά με τις συνηθέστερες και πιο επικίνδυνες παραβάσεις που κάνουν οι οδηγοί στην Ελλάδα είναι αποκαλυπτικά.

Οι οδηγοί στην Ελλάδα αποδεδειγμένα δεν δίνουν ιδιαίτερη σημασία στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Καθημερινά, στους ελληνικούς δρόμους σημειώνονται εκατοντάδες ατυχήματα, με την Ελληνική Αστυνομία να βεβαιώνει χιλιάδες κλήσεις σε εβδομαδιαία βάση.

Η οδική ασφάλεια, δυστυχώς, περνά σε δεύτερη μοίρα, γεγονός που αποδεικνύεται από τα ευρήματα της έρευνας που διεξήγαγε το ίδρυμα Fondation VINCI Autoroutes και διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Ipsos σε 12.400 άτομα από 11 ευρωπαϊκές χώρες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέδειξε η έρευνα του ευρωβαρόμετρου του 2023, τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες όχι μόνο μιλούν στο κινητό τηλέφωνο, αλλά συμμετέχουν ακόμη και σε βίντεο εν κινήσει. Ειδικότερα, το 76% των Ελλήνων οδηγών μιλάει στο τηλέφωνο και συνολικά το 84% χρησιμοποιεί το smartphone κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Η δεύτερη συνηθέστερη και το ίδιο επικίνδυνη παράβαση, την οποία κάνουν 8 στους 10 οδηγούς,  είναι η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας.

Το 86% φοβάται τη συμπεριφορά των άλλων οδηγών

Από την άλλη, οι Έλληνες οδηγοί είναι ευέξαπτοι στους ελληνικούς δρόμους με το 63% να παραδέχεται ότι διαπληκτίζεται με τους άλλους οδηγούς, το 60% κορνάρει άσκοπα, το 24% κατεβαίνει από το αυτοκίνητο για να διαπληκτιστεί και το 86% έχει φοβηθεί από την επιθετική συμπεριφορά άλλων οδηγών. Όσον αφορά στη χρήση της ζώνης ασφαλείας, πάνω από 4 στους 10 οδηγούς δεν τη φορά, ενώ σχεδόν 6 στους 10 Έλληνες δεν τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας και έχουν την τάση να κολλούν το προπορευόμενο όχημα.

Η χρήση του bluetooth είναι γενικευμένη και η επικινδυνότητά της υποτιμάται καθώς το 58% των Ελλήνων οδηγών οι οποίοι χρησιμοποιούν την συγκεκριμένη τεχνολογία. Το 9% των Ελλήνων οδηγών παραδέχεται ότι οδηγεί σε κατάσταση μέθης, ενώ το 15% έχει προκαλέσει ατύχημα εξαιτίας της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ.

Το 26% των Ελλήνων οδηγών επιβεβαιώνει ότι έχει αποκοιμηθεί έστω και για ελάχιστα δευτερόλεπτα στο τιμόνι, ενώ στους 2 στους 10 οδηγούς έχει εμπλακεί ή παραλίγο να είχε ατύχημα εξαιτίας της υπνηλίας.

Διαβάστε επίσης: Νέο πολυνομοσχέδιο: Πιο αυστηρές οι ποινές για τις επικίνδυνες τροχαίες παραβάσεις

«Τα ευρήματα του φετινού ευρωβαρόμετρου οδικής ασφάλειας επαναφέρουν κρίσιμα ζητήματα ασφαλούς οδήγησης και αναδεικνύουν νέους κινδύνους, όπως η σταθερά αυξανόμενη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών κατά την οδήγηση. Το συμπέρασμα είναι ότι όλοι οι δρώντες στο πεδίο της οδικής ασφάλειας, οφείλουμε να ανανεώσουμε τη δέσμευση και τις γνώσεις μας, υπηρετώντας τη ζωή και την ακεραιότητα των χρηστών του δρόμου», αναφέρει μεταξύ άλλων ο διευθυντής Ελλάδος Vinci Concessions και μέλος του Δ.Σ. του Ιδρύματος Vinci Autoroutes, Παναγιώτης Παπανικόλας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!