X
Επικαιρότητα

H Ευρώπη «αποχαιρετά» 15 μοντέλα

Ούτε λίγο ούτε πολύ, δεκαπέντε είναι τα μοντέλα που έχουν πάρει πρόσφατα ή παίρνουν φέτος οριστικά την άγουσα για τα ευρωπαϊκά αυτοκινητικά αποδυτήρια, καθώς οι δημιουργοί τους – για πολλούς και διαφόρους λόγους – δεν προτίθενται να τα αντικαταστήσουν.

Το βαρύ οικονομικό κλίμα στην Ευρώπη, οι αυστηρότερες περιβαλλοντικές νόρμες και οι ιδιαίτερες προτιμήσεις των αγοραστών που θέλουν τα SUV να… συνθλίβουν αρκετές κατηγορίες οχημάτων που κάποτε μεσουρανούσαν στην αγορά, είναι μερικοί μόνο από τους λόγους που 15 στο σύνολο μοντέλα είπαν ή λένε φέτος το μεγάλο «αντίο».  Ας δούμε ποια είναι τα αυτοκίνητα αυτά που – καλώς ή κακώς – μένουν χωρίς άμεσο αντικαταστάτη αποχαιρετώντας τους αγοραστές της γηραιάς ηπείρου.

Alfa Romeo MiTo

Η πάλαι ποτέ μεγάλη ελπίδα της Alfa Romeo στην κατηγορία των μικρών χάτσμπακ με σπορ χαρακτήρα, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2008, είναι έτοιμη να αποσυρθεί οριστικά. Όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Jato, οι πωλήσεις της Alfa Romeo MiTo από 62.000 μονάδες που ήταν το 2009 έπεσαν στα επίπεδα των 10.000 πέρσι – συνολικά, από το 2008 μέχρι σήμερα έχουν ταξινομηθεί περί τα 276.000 αυτοκίνητα.

Citroen C4

Η δεύτερη γενιά του διαδόχου της Citreon Xsara παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2010 – έκτοτε το C4 δεν έχει ανανεωθεί. Με τη γκάμα της γαλλικής εταιρείας να… ρέπει εμφανώς πλέον στις εκδόσεις της SUV κατηγορίας, η απουσία του C4 από τη γκάμα της τελευταίας μάλλον δεν θα αποτελέσει σημαντική απώλεια. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 10 ετών, το Citroen C4 έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη περίπου 500.000 αγοραστών.

DS 4

Με το λανσάρισμα του DS 7 Crossback, η θέση του DS 4, του πολυτελούς «αδελφού» του Citroen C4, στη γκάμα της γαλλικής εταιρείας τέθηκε με μιας εν αμφιβόλω. Η απόσυρσή του από την αγορά, αλλά πρωτίστως από τη γκάμα της DS, ύστερα από 153.000 πωλήσεις μέσα σε σχεδόν εννέα χρόνια, θεωρείται πλέον μια επιβεβλημένη κίνηση.

DS 5

Το 2011 η παρουσίαση του νέου DS 5 τράβηξε το ενδιαφέρον όλων, χάρη στην ενδιαφέρουσα – σχεδόν εκκεντρική, θα έλεγε κανείς – σχεδιαστική του προσέγγιση τόσο εντός όσο και εκτός. Ωστόσο, οι ισχαιμικές πωλήσεις του μοντέλου (σχεδόν 86.000 αυτοκίνητα από το 2011 μέχρι κι σήμερα), στοιχειοθετούν το ιδανικό άλλοθι για την απόφαση να μην συνεχίσει την παραγωγή του premium αυτού μοντέλου της.

Fiat Punto

Αν μη τι άλλο, το Punto αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά ονόματα στο segment B – και φυσικά στις τάξεις της Fiat στη σύγχρονη ιστορία της. Η δεύτερη γενιά του μοντέλου, η οποία παρουσιάστηκε το 2005, δώδεκα χρόνια μετά τον αντικαταστάτη του Uno, και παραμένει μέχρι και σήμερα εν ζωή, έχει ήδη καταφέρει να υπερβεί σε πωλήσεις τις 2,2 εκ. μονάδες. Ωστόσο, η… μη διάθεση της FCA να επενδύσει στην κατηγορία αυτή, μοιραία οδήγησε τη μητρική εταιρεία στην απόσυρση του Punto από την αγορά της γηραιάς ηπείρου.

Ford B-Max

To Ford B-Max αποτελεί ένα κλασσικό… θύμα των αυτοκινήτων της SUV κατηγορίας – όπως άλλωστε πολλά ακόμα MPV μοντέλα του είδους, όπως τα Nissan Note, Citroen C3 Picasso και Opel Meriva. Από τον Ιούνιο του 2012, όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, το B-Max κατάφερε να κερδίσει στη μια και μοναδική γενιά που είδε το φως της δημοσιότητας περί τους 272.000 αγοραστές στην Ευρώπη.

Kia Carens

Ένα ακόμα MPV μοντέλο που… έπεσε στο βωμό των crossover/SUV οχημάτων έχοντας συγκεντρώσει από το 2013 μέχρι και σήμερα σχεδόν 120.000 πωλήσεις. Αντ’ αυτού, η Kia επενδύει σε σαφώς πιο «συντονισμένα» με τις απαιτήσεις των Ευρωπαίων αγοραστών μοντέλα, όπως το Sportage, για παράδειγμα, αλλά και η οικογένεια Ceed, που πλέον διαθέτει στις τάξεις και μια crossover εκδοχή.

MG GS

To MG  GS είναι ένα μοντέλο που παρουσιάστηκε στην Έκθεση του Λονδίνου το 2016. Και συνάμα μια πρόταση που δεν κατάφερε ποτέ να… συγκινήσει το κοινό εκτός Μ. Βρετανίας. Αυτή τη στιγμή, η MG έχει στις τάξεις τα μόλις ένα μοντέλο, το ZS, το οποίο ανήκει στην κατηγορία των compact SUV.

Mitsubishi Pajero

Πρόκειται για ένα από τα πιο εμβληματικά ονόματα στο χώρο των εκτός δρόμου οχημάτων – εντούτοις, το Pajero ήταν πάντα ένα μοντέλο που δυσκολεύονταν να πείσει το κοινό της Ευρώπης. Εξαιτίας του μεγέθους του, αλλά και της αδυναμίας με εναρμονιστεί στις σύγχρονες περιβαλλοντικές νόρμες συνεισφέροντας στη μείωση των μέσω εκπομπών της γκάμας Mitsubishi στην Ευρώπη, το Pajero λέει «αντίο» ύστερα από μόλις 80.000 πωλήσεις από το 2007 μέχρι σήμερα.

Nissan Pulsar

Το Nissan Pulsar είναι ένα μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2010 και διαφημίστηκε από τον ίδιο τoν ίδιο τον Carlos Ghosn ως βασικός αντίπαλος του VW Golf. Όμως, όντας στην εμπορική σκιά του Qashqai και «μακριά» από το άτυπο κλαμπ των premium προτάσεων της κατηγορίας C, δεν επέτρεψαν στο Pulsar να βρει τη θέση του στην ευρωπαϊκή αγορά.

Seat Toledo

Προς το παρόν, δεν υπάρχουν απτά στοιχεία για την πρόθεση της Seat να αντικαταστήσει το μεσαίο σεντάν της Seat, που κάποτε ήταν… MPV. Τα ισπανικό μοντέλο, το οποίο από το 2012 δεν διαδραμάτισε πρωταγωνιστικό ρόλο στη γκάμα της, κατάφερε στη γηραιά ήπειρο να κερδίσει την εμπιστοσύνη μόλις 59.000 αγοραστών σε διάστημα σχεδόν οκτώ ετών.

Toyota Verso

Το Verso – ένα ακόμα μοντέλο της MPV κατηγορίας – δέχθηκε ένα ακόμα πλήγμα από την (δικαιολογημένη) απόφαση της ιαπωνικής εταιρείας να μην το εξοπλίσει με υβριδικές μονάδες κίνησης. Ένα ακόμα… εσωτερικό χτύπημα ήταν η στρατηγική κίνηση της Toyota να προωθήσει αντ’ αυτού του Prius+. Από το 2009 μέχρι σήμερα, το Verso κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη σχεδόν 300.000 αγοραστών στην Ευρώπη.

Toyota Avensis

Και εδώ, η έλλειψη κάποιας υβριδικής έκδοσης αποτέλεσε σημαντικό «χτύπημα» για το Avensis. Στη θέση του, η Toyota αποφάσισε να «ενεργοποιήσει» στη γηραιά ήπειρο το Camry, ενός μοντέλου που σε άλλες αγορές της υφηλίου σημειώνει σημαντική επιτυχία. Το Avensis έμεινε στην αγορά για μια σχεδόν δεκαετία καταγράφοντας σχεδόν 419.000 ταξινομήσεις στη γηραιά ήπειρο.

VW Beetle

Σε αντίθεση με τα Fiat 500 και Mini που παραμένουν «ζωντανά», το Beetle δεν άντεξε  και πλέον παίρνει την άγουσα για τα αποδυτήρια. Οι λόγοι για την απόφαση αυτή δεν έχουν να κάνουν τόσο με τις υψηλές τιμές ή την απουσία σπορ χαρακτήρα, όσο με την απόφαση της γερμανικής εταιρείας να αναδιαρθρώσει τη γκάμα των διαθέσιμων μοντέλων της.

VW Jetta

Με το Golf να κυριαρχεί σε πωλήσεις και τα σεντάν να φθίνουν ολοένα και περισσότερο σε δημοτικότητα, δεν είναι περίεργο ότι το Jetta, ή αλλιώς το 4θυρο Golf, ολοκληρώνει τον Ευρωπαϊκό του κύκλο. Όχι όμως και εκείνο ανά τον κόσμο, όπου οι πωλήσεις του – ιδιαίτερα στη Β. Αμερική – παραμένουν υψηλές.

Πηγή: Jato

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!