X
Επικαιρότητα

Η νέα plug-in υβριδική τεχνολογία της Mercedes-AMG με ισχύ έως 815+ ίππους

Η Mercedes-AMG υπογράφει μια νέα plug-in υβριδική σουίτα συστημάτων κίνησης, η οποία συνοδεύεται από μια αναβαθμισμένη μπαταρία, V8 ή 4κύλινδρο θερμικό κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα με κιβώτιο δύο σχέσεων, που συνδυαστικά έρχονται να αναδείξουν τον σπορ χαρακτήρα των επικείμενων δημιουργιών από το Affalterbach.

Η Mercedes-AMG, η οποία παραδοσιακά υπογράφει όλες τις σπορ δημιουργίες της Mercedes, εξειδίκευσε σήμερα τη νέα στρατηγική της στον τομέα των plug-in υβριδικών οχημάτων παρουσιάζοντας  αναλυτικά τις τεχνολογίες στον τομέα της μετάδοσης, του κινητήρα και των μπαταριών που πρόκειται να δούμε πολύ σύντομα στα επικείμενα σπορ μοντέλα της υπό τη σκέπη της χαρακτηριστικής ονομασίας «E Performance».

Σύμφωνα με την AMG, το όλο concept συνδυάζει έναν 8κύλινδρο σε διάταξη V θερμικό με χωρητικότητα 4,0 λίτρα ή έναν εν σειρά 4κύλινδρο στα 2,0 λίτρα, σε συνδυασμό με ένα μόνιμα διεγερμένο και σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ, μπαταρία υψηλής τάσης που έχει εξελιχθεί από τους ανθρώπους της στο Affalterbach και σύστημα τετρακίνησης με μεταβλητή κατανομή της ροπής. Ανάλογα με το μοντέλο και τις εκάστοτε ρυθμίσεις, ο ηλεκτροκινητήρας έχει «αυτόνομη» απόδοση έως 150 kW, ήτοι έως 204 ίππους, και ροπή που θα φτάνει τα 320 Nm, όντας εγκατεστημένος στον πίσω άξονα. Εκεί βρίσκεται ενσωματωμένο και ένα κιβώτιο δύο σχέσεων που ελέγχεται ηλεκτρονικά, ενώ με τον ίδιο τρόπο πραγματοποιείται και ο αντίστοιχος για το μπλοκέ διαφορικό, το οποίο είναι εγκατεστημένο με τη σειρά του σε ένα συμπαγές Electric Drive Unit – η όλη αυτή διάταξη φέρει την εσωτερική ονομασία P3.

Όπως επισημαίνει η Mercedes-AMG, ο ηλεκτροκινητήρας δρα απευθείας στον πίσω άξονα, χωρίς την παρεμβολή του «κλασσικού» κιβωτίου ταχυτήτων AMG Speedshift MCT-9G – την ίδια ώρα, το μπλοκέ διαφορικό φροντίζει για την κατανομή της άμεσα διαθέσιμης ροπής ανάμεσα στους αντίστοιχους τροχούς. Ωστόσο, αν η ολίσθηση υπερβεί ένα συγκεκριμένο όριο, μέρος της ροπής του ηλεκτροκινητήρα «περνά» και στους εμπρός τροχούς, για περιορισμένο όμως χρονικό διάστημα, μέσω της μηχανικής διασύνδεσης που εξασφαλίζει το σύστημα τετρακίνησης 4Matic+ μέσω ενός άξονα μετάδοσης – και φυσικά με την αρωγή των διαφορικών στον εμπρός άξονα. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι το κιβώτιο του ηλεκτροκινητήρα «περνά» στη δεύτερη διαθέσιμη σχέση αυτόματα, περίπου στα 140 χλμ./ώρα, τιμή που αντιστοιχεί σε ρυθμό περιστροφής της ηλεκτρικής μονάδας της τάξης των 13.500 σ.α.λ.

Η μπαταρία των 400V που συνοδεύει την όλη διάταξη απαρτίζεται από 560 κελιά, τα οποία ψύχονται ανεξάρτητα από ένα ηλεκτρικά μη αγώγιμο υγρό. Ωστόσο, για την άμεση ψύξη της, οι ειδικοί της AMG έπρεπε να αναπτύξουν νέες μονάδες με πάχος μερικών μόλις χιλιοστών Έτσι, περίπου 14 λίτρα ψυκτικού κυκλοφορούν από πάνω προς τα κάτω σε ολόκληρη την μπαταρία, πέρα από κάθε κυψέλη, με τη βοήθεια μιας ειδικά εξελιγμένης ηλεκτρικής αντλίας υψηλής απόδοσης, που συνεπικουρείται από έναν εναλλάκτη θερμότητας λαδιού/νερού που συνδέεται απευθείας στην μπαταρία. Αυτό μεταφέρει τη θερμότητα σε ένα από τα δύο κυκλώματα χαμηλής θερμοκρασίας (LT) του οχήματος και από εκεί μέχρι το ψυγείο στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, το οποίο τελικά «απελευθερώνει» τη θερμότητα στον αέρα του περιβάλλοντος. Συνολικά, το εν λόγω σύστημα ψύξης έχει σχεδιαστεί προκειμένου να εξασφαλίζει ομοιόμορφη κατανομή θερμότητας στην μπαταρία.

Ο συσσωρευτής ενέργειας έχει την κωδική ονομασία HP880 και ενεργειακό περιεχόμενο που φτάνει τις 6,1 kWh – η ισχύς δε της μπαταρίας είναι 70 kW, τιμή ωστόσο που μπορεί να φτάσει τα 150 kW για χρονικό διάστημα 10 δευτερολέπτων. Το βάρος της, σύμφωνα με την Mercedes-AMG, είναι 89 κιλά, με αποτέλεσμα να διαθέτει ενεργειακή πυκνότητα της τάξης των 1,7 kW/kg. Από εκεί και πέρα, η βασική «στρατηγική λειτουργίας» της υβριδικής αυτής διάταξης προέρχεται από το υβριδικό power pack του μονοθεσίου του Γερμανού κατασκευαστή στη Formula 1. Όπως συμβαίνει στην κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η μέγιστη παροχή ισχύος είναι πάντα διαθέσιμη όταν το χρειάζεται ο οδηγός, και για το σκοπό αυτό, το υβριδικό σύστημα είναι «πάντα ενεργοποιημένο» ώστε η ηλεκτρική ισχύς μπορεί πάντα να χρησιμοποιείται και να αναγεννιέται μέσω συστήματος ανάκτησης της ενέργειας.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μέσω του AMG Dynamic Select συνολικά 6 προγράμματα λειτουργίας, τα Electric, Comfort, Sport, Sport+, Race και Individual. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι στο Comfort το αυτοκίνητο εκκινεί ηλεκτρικά, με τον θερμικό κινητήρα να παρεμβαίνει όταν και αν απαιτείται, ενώ στο Electric η ηλεκτρική μονάδα έχει τον πρώτο και αποκλειστικό λόγο με ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα, με αποτέλεσμα την παροχή ισχύος αποκλειστικά στους πίσω τροχούς – ωστόσο, αν οι περιστάσεις το απαιτήσουν, η ροπή μπορεί να «περάσει» και στους εμπρός τροχούς, σε περίπτωση για παράδειγμα που οι πίσω χάσουν για οποιοδήποτε λόγο την πρόσφυσή τους. Εδώ αξίζει να προσθέσει κανείς ότι, πέραν των προγραμμάτων Basic, Advanced, Pro και Master που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός μέσω του AMG Dynamics, το νέο plug-in υβριδικό «μοντέλο» προσφέρει συγχρόνως και τέσσερα επιλέξιμα και διαφορετικά επίπεδα για την ανάκτηση της ενέργειας κατά την επιβράδυνση του οχήματος.

Σύμφωνα με την Mercedes-AMG, η μεγαλύτερη τιμή ισχύος της υβριδικής αυτής μονάδας, η οποία θα συνδυάζεται με V8 κινητήρα εσωτερικής καύσης, θα υπερβαίνει τα 600 kW, δηλαδή του 815 ίππους, με τη ροπή να ξεπερνά με τη σειρά της τα 1.000 Nm. Ως εκ τούτου, το «0-100» θα ολοκληρώνεται στο ταχύτερο μοντέλο στο οποίο θα «φορεθεί» το ως άνω υβριδικό σύστημα σε χρόνο μικρότερο των 3,0 δευτερολέπτων. Αυτή τη στιγμή, η AMG ολοκληρώνει την εξέλιξη και της 4κύλινδρης εκδοχής της σειράς, με τον 2λιτρο M 139 κινητήρα να τοποθετείται κατά μήκος κάτω από το εμπρός, και όχι εγκάρσια όπως συμβαίνει σήμερα με τα συμβατικά compact μοντέλα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Όπως αποκαλύπτει η τελευταία, για πρώτη φορά, ο συγκεκριμένος κινητήρας θα έχει ηλεκτρικά ελεγχόμενο τούρμπο με δυνατότητα περιστροφής έως τις 156.000 σ.α.λ., το οποίο αποκαλείται MGU-H και προέρχεται από την εμπειρία της μάρκας στην F1 και την αντίστοιχη εφαρμογή στη νέα Project One. Η δε απόδοση της μονάδας προσδιορίζεται στην καθ’ όλα εντυπωσιακή τιμή των 450 ίππων – στην τιμή αυτή προσθέστε και τους 204 ίππους που θα εξασφαλίζει ο εγκατεστημένος στον πίσω άξονα ηλεκτροκινητήρας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!