X
Κόσμος

Στα «ενδότερα» της Porsche Mission R

Η Porsche αποκαλύπτει τι ακριβώς κρύβεται κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αγωνιστικού και ηλεκτρικού για την περίσταση πρωτοτύπου Mission R.

Η Porsche Mission R συγκέντρωσε τα βλέμματα όλων στην Έκθεση Μονάχου – και όχι άδικα – αποτελώντας ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο για αγωνιστική χρήση που «φωτογραφίζει» πως ο Γερμανός κατασκευαστής οραματίζεται το μέλλον. Και όχι μόνο.

Το ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο της Porsche είναι, προς το παρόν τουλάχιστον, απλώς ένα όραμα για την εταιρεία. Μια ιδέα και μία σπουδή, με άλλα λόγια, για το πώς μπορεί να μοιάζει ένα αγωνιστικό του άμεσου μέλλοντος. Ο σχεδιασμός εντός και εκτός σίγουρα γοητεύει, πολώνει και πυροδοτεί έντονες συζητήσεις, ενώ σε αντίθεση με άλλα πρωτότυπα, το Mission R είναι πλήρως λειτουργικό.

«Αυτή είναι η φιλοσοφία της Porsche», λέει ο Michael Behr, ο οποίος είναι υπεύθυνος γα την εξέλιξη του μοντέλου σε τεχνολογικό επίπεδο. «Αυτό το πρωτότυπο είναι, φυσικά, ένα αυτοκίνητο επίδειξης σε αυτό το σημείο, αλλά πληροί επίσης τα υψηλότερα τεχνικά πρότυπα».

Η Porsche Mission R διαθέτει τετρακίνηση και ισχύ 800 kW, τιμή που μεταφράζεται σε 1.088 ίππους, οι οποίοι παράγονται από δύο ηλεκτροκινητήρες που κατασκευάζονται στο Zuffenhausen μαζί με το κιβώτιο ταχυτήτων μονής σχέσης. Με βάρος μικρότερο από 1.500 κιλά, η Mission R είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 2,5 δευτερόλεπτα την ώρα που η τελική του ταχύτητα, ανάλογα με την επιλογή της τελικής σχέσης μετάδοσης, θα φτάνει τα 300 χλμ./ώρα.

Χάρη στο σύστημα άμεσης ψύξης του στάτορα – του σταθερού στοιχείου της ηλεκτρικής μηχανής στην οποία περιστρέφεται ο ρότορας – οι δύο ηλεκτρικές μονάδες της Misson R παρέχουν εξαιρετικά υψηλή και συνεχή ροή ισχύος. Το φουτουριστικό αγωνιστικό αυτοκίνητο αρκείται σε ένα μόνο κύκλωμα ψύξης λαδιού για την μπαταρία υψηλής τάσης, το οποίο βασίζεται σε μια καινοτομία που εξελίχθηκε στο «σώμα» της 919 Hybrid. Το σασί της Mission R υιοθετεί με τη σειρά του τεχνολογίες που υιοθετήθηκαν στους αγώνες, διαθέτοντας διπλά ψαλίδα στον εμπρός άξονα.

Άλλα τεχνολογικά highlight του αγωνιστικού πρωτοτύπου είναι το περίβλημα του κιβωτίου, το οποίο είναι ελαφρύτερο κατά 30% σε σχέση με τα συμβατικά όντας κατασκευασμένο μέσω τεχνολογίας τρισδιάστατης εκτύπωσης. Όπως ανακοινώνει η Porsche, η παρουσία συστήματος αναγεννητικής πέδησης έδωσε στη δυνατότητα στους μηχανικούς να μειώσουν το βάρος του συμβατικού συστήματος κατά 12 κιλά.

Η απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια… πηγάζει μέσα από μια μπαταρία με χωρητικότητα κοντά στα 80 kWh, η οποία υποστηρίζεται από ηλεκτρικό κύκλωμα 900V. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης του συσσωρευτή φτάνει στην εντυπωσιακή τιμή των 340 kW, ενώ για το «γέμισμα» σε ταχυφορτιστή από το 15% στο 80% της μέγιστης δυναμικής της ολοκληρώνεται σε μόλις 15 λεπτά.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!