X
Κόσμος

Τι αλλάζει στη νέα Jaguar I-Pace

Η Jaguar ανανεώνει την ηλεκτρική Ι-Pace, που πλέον διαθέτει φρεσκαρισμένη αισθητική και αναβαθμίσεις σε επίπεδο τεχνολογίας.

Η Jaguar I-Pace σηματοδότησε μια νέα εποχή για τους Βρετανούς αποτελώντας το πρώτο ΕV της μάρκας. Και συνάμα, ένα από τα πλέον ικανά και τεχνολογικά προηγμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία των SUV οχημάτων.

Σήμερα, οι δημιουργοί του προχωρούν ένα βήμα παρακάτω και με στοχευμένες επεμβάσεις που έρχονται σε συνέχεια εκείνων που έλαβαν χώρα το 2020 αναβαθμίσουν έτι περαιτέρω το προφίλ του, χωρίς ωστόσο να αλλοιώσουν το γνώριμο τεχνολογικό και σχεδιαστικό προφίλ του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2019».

Η ανανεωμένη I-Pace εξακολουθεί να τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 90 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία έως και 470 χλμ. βάσει του πρωτοκόλλου WLTP. Το «παρών» δίνουν επίσης δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας εμπρός και ένας πίσω, που αποδίδουν συνδυαστικά 400 ίππους και 696 Nm ροπής εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,8 δλ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα.

Η μέγιστη ισχύς φόρτισης παραμένει στα 100 kW σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος. Σε αυτή την περίπτωση, η μπαταρία ενέργεια για την κάλυψη 127 χλμ. σε μόλις 15 λεπτά. Σε wallbox των 11 kW και τριφασική παροχή, ανά μια ώρα ανακτάται ενέργεια που είναι ικανή για την κάλυψη 53 χλμ., ενώ μια πλήρη φόρτιση διαρκεί 8,6 ώρες. Σε επιτοίχιο φορτιστή των 7 kW, οι αντίστοιχες τιμές είναι 35 χλμ. και 12,75 ώρες.

Για τη μεγιστοποίηση των πλεονεκτημάτων φόρτισης εκτός ωρών αιχμής, υπάρχει τώρα η λειτουργία Low Cost Hours Only, με τον οδηγό να ορίζει ο ίδιος τις ώρες έναρξης και παύσης της διαδικασίας φόρτισης. Οι κάτοχοι της ανανεωμένης I-Pace μπορούν επίσης να ρυθμίζουν τη φόρτιση ώστε να σταματά μόλις η μπαταρία φτάνει σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο – στο 80% για παράδειγμα. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν χρησιμοποιούνται δημόσιοι φορτιστές, καθώς με τον τρόπο αυτό μπορεί κανείς να ανακτήσει μόνο την ενέργεια που απαιτείται για να φτάσει στον προορισμό του.

Το preconditioning είναι μία ακόμα χρήσιμη τεχνολογία που αναβαθμίζει την οδηγική εμπειρία. Ενώ το όχημα είναι συνδεδεμένο, θερμαίνει ή ψύχει αυτόματα τη μπαταρία στην ιδανική θερμοκρασία, ενώ ταυτόχρονα κάνει το ίδιο για το εσωτερικό, προετοιμάζοντάς το για την έναρξη του ταξιδιού. Η χρήση ενέργειας από το δίκτυο αντί της μπαταρίας είναι πιο αποδοτική και μεγιστοποιεί την αυτονομία. Μαζί με τις λειτουργίες προγραμματισμένης φόρτισης, το preconditioning μπορεί να ρυθμίζεται είτε χρησιμοποιώντας την οθόνη αφής του οχήματος ή την εφαρμογή Jaguar Remote App, η οποία τώρα έχει ενημερωθεί καθιστώντας την ακόμα πιο απλή στη χρήση.

Από εκεί και πέρα, σε επίπεδο σχεδιασμού στο αμάξωμα της ανανεωμένης I-Pace, οι επεμβάσεις στις οποίες προέβη η Jaguar είναι μικρές. Πλέον, η κλειστή μάσκα στο εμπρός μέρος διαθέτει πιο «λεία» σχεδιάση ενώ τώρα είναι βαμμένη σε γκρι, αντί για gloss black, χρώμα. Την ίδια στιγμή, τα κάθετα πτερύγια στην όψη του αυτοκινήτου διαθέτουν την ίδια απόχρωση ενώ το κάτω τμήμα των θυρών, ο διαχύτης στο πίσω μέρος και ο εμπρός προφυλακτήρας είναι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος.

Στο εσωτερικό τέλος, όλες οι εκδόσεις της γκάμας διαθέτουν το το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Pivi Pro, το οποίο προσφέρει απρόσκοπτη συνδεσιμότητα μέσω ασύρματου Apple CarPlay και Android Auto, ενσωματωμένο φωνητικό έλεγχο Alexa, Spotify, καθώς και πλοήγηση what3words.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!