X
Κόσμος

Το εργοστάσιο της Seat στο Martorell μπαίνει στην πρίζα – και υπάρχει λόγος

Τρία δισεκατομμύρια ευρώ είναι αρκετά ώστε το γνωστό εργοστάσιο της Seat στο Martorell της Ισπανίας να μετατραπεί σε κόμβο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων τόσο για την ισπανική εταιρεία όσο και για άλλους κατασκευαστές.

Τα εγκαίνια του εργοστασίου της Seat στο Martorell πραγματοποιήθηκε πριν από 30 ακριβώς χρόνια, επέτειος που συμπίπτει σήμερα με τη μεγαλύτερη «μεταμόρφωση» στην ιστορία της εταιρείας – αλλά και της ίδιας της μονάδες στα περίχωρα της Βαρκελώνης, που πλέον μπαίνει στην πρίζα ύστερα από επενδύσεις συνολικού ύψους 3 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Αυτή η μετάβαση περιλαμβάνει όλους τους τομείς της μονάδας, από την έρευνα και εξέλιξη έως την παραγωγή και τα logistics,. Έτσι, το κεντρικό εργοστάσιο της Seat στην Ισπανία θα είναι σε θέση να παράγει πλήρως ηλεκτρικά οχήματα έως το 2025 για διαφορετικές μάρκες εντός του VW Group.

Ένα από τα βασικά εγχειρήματα για τον μετασχηματισμό του Martorell είναι ότι η Seat θα αποτελέσει τη μάρκα που θα ηγηθεί της εξέλιξης της πλατφόρμας Small BEV για λογαριασμό ολόκληρου του VW Group. Και ως εκ τούτου, το Martorell θα γίνει ένας από τους κεντρικούς κόμβους παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων του γερμανικού ομίλου.

Μαζί με τους εταίρους της, το σχέδιο της Seat περιλαμβάνει τον εξηλεκτρισμό της μονάδας, αλλά και την αντίστοιχη του εργοστασίου της στην Pamplona, καθώς και την κατασκευή ενός νέου gigafactory για την παραγωγή μπαταρίων στο Sagunto της Βαλένθια.

Από όλα τα παραπάνω ο θετικός αντίκτυπος στην ισπανική οικονομία εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 21 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η παραγωγή στο Martorell άλλοτε και τώρα

Σήμερα, περίπου 12.000 άνθρωποι εργάζονται τόσο στο εργοστάσιο όσο και στα κεντρικά γραφεία του Martorell. Το εργοστάσιο έχει συνολική επιφάνεια 2,8 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων, που ισοδυναμεί με 400 περίπου γήπεδα ποδοσφαίρου.

Το εργοστάσιο που εγκαινιάστηκε το 1993 μετά από 34 μήνες κατασκευαστικών εργασιών, ξεκίνησε την παραγωγή μετά από επένδυση 244,5 δισεκατομμυρίων ισπανικών πεσετών (1,47 δισεκατομμύρια ευρώ). Την εποχή εκείνη η Seat μετέφερε στο Μartorell την παραγωγή της από τις παλιές της εγκαταστάσεις στη Zona Franca της Βαρκελώνης, όπου η μάρκα κατασκεύαζε αυτοκίνητα από το 1953.

Έκτοτε, η ισπανική εταιρεία έχει παράγει στο Martorell περισσότερα από 12.000.000 οχήματα και 45 διαφορετικά μοντέλα, τα οποία εξήχθησαν σε 70 διαφορετικές αγορές σε όλο τον κόσμο. Πέρυσι, το 83% των οχημάτων που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής εξήχθησαν εκτός Ισπανίας.

Τα πρώτα μοντέλα που βγήκαν από τη γραμμή συναρμολόγησης του Martorell ήταν η δεύτερη γενιά του Seat Ibiza και η πρώτη του Cordoba, με ρυθμό 1.500 αυτοκινήτων την ημέρα. Τα τελευταία 30 χρόνια, τα μοντέλα που έχουν παραχθεί περισσότερο στο εργοστάσιο του Martorell ήταν το Ibiza (4,7 εκατομμύρια μονάδες), η οικογένεια Leon (2,5 εκατομμύρια) και το Cordoba (πάνω από 1 εκατομμύριο).

Ως μέρος του παγκόσμιου συστήματος παραγωγής του VW Group, το εργοστάσιο παρήγαγε επίσης στο παρελθόν το Audi Q3, ενώ επί του παρόντος κατασκευάζει το Audi A1.

Σήμερα, το αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στις μεγαλύτερες… ποσότητες εντός των εγκαταστάσεών της μονάδας είναι το Cupra Formetor.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!