X
Επικαιρότητα

Πρεμιέρα για τα νέα Citroen C4 και ë-C4

Η Citroen αποκαλύπτει πλήρως σήμερα το νέο C4 αλλά και την ηλεκτρική εκδοχή του, που φέρει την ονομασία ë-C4.

Το νέο Citroen C4 γυρίζει σήμερα την τρίτη κατά σειρά σελίδα του (2004 και 2010) παραλαμβάνοντας τη σκυτάλη από το C4 Cactus που και επισήμως παίρνει πλέον την άγουσα για τα αποδυτήρια. Εν προκειμένω, ο νέος εκπρόσωπος των Γάλλων της Citroen στο μικρομεσαίο «κομμάτι» της παγκόσμιας αγοράς κουβαλά πάνω του πολλά στοιχεία από μοντέλα της SUV κατηγορίας, χωρίς ωστόσο να απαρνείται γνωρίσματα που βρίσκει κανείς στην κατηγορία των χάτσμπακ μοντέλων – τουναντίον μάλιστα.

Σε κάθε περίπτωση, ο αντίπαλος των VW Golf και Ford Focus υιοθετεί σε επίπεδο σχεδιασμού ένα ιδιαίτερο προσωπείο, με στοιχεία που πρωτοείδαμε στο C3. Σημείο αναφοράς εδώ είναι τα λεπτά φωτιστικά σώματα, τα οποίο διαμορφώνουν νοερά σε κάθε πλευρά το γράμμα «V» – ακριβώς όπως συνέβη και με τα αντίστοιχα των πρωτοτύπων CXperience, Ami One και 19_19 Concept. Από εκεί και πέρα, τα χρωμιωμένα διακοσμητικά στοιχεία, αλλά και η στενόμακρη μάσκα, έρχονται να ενισχύσουν την αίσθηση πλάτους του αυτοκινήτου.

Από το πλάι, ο μικρός πίσω πρόβολος θυμίζει κάτι από GS, ενώ χαρακτηριστική είναι η αυξημένη, σε σχέση με το C4 Cactus, απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (156 χλστ.) και τα «έντονα» φτερά. Από εκεί και πέρα, το δικό τους ρόλο εδώ διαδραματίζουν οι κομψοί τροχοί των 16, 17 και 18 ιντσών. Από πλευράς διαστάσεων, το γαλλικό μοντέλο έχει να προτάξει ένα μήκος που φτάνει στα 4,36 μ.,  πλάτος 1,8 μ., ύψος 1,525 μ., καθώς και ένα σεβαστού μεγέθους μεταξόνιο (2,67 μ.).

Ιδιαίτερο είναι και το πίσω μέρος, το οποίο αποπνέει έναν συγκρατημένο δυναμισμό, χωρίς μάλιστα να στερείται κομψότητας. Η πίσω πόρτα «κρύβει» έναν χώρο φόρτωσης 380 λίτρων, ενώ χαρακτηριστικό είναι το σπόλιερ και η διαμόρφωση του πίσω παραθύρου που δικαίως θυμίζουν κάτι από την C4 Coupe του 2004. Και εδώ πάντως τα φωτιστικά σώματα δημιουργούν μια «σχεδιαστική υπογραφή» σχήματος «V». Άξιο αναφοράς, τέλος, είναι το γεγονός πως ο δυνητικός αγοραστής μπορεί να επιλέξει το γαλλικό μοντέλο σε έναν από τους 31 διαθέσιμους χρωματικούς συνδυασμούς, που περιλαμβάνει 7 εξωτερικές αποχρώσεις και 5 χρωματικά «πακέτα».

Το εσωτερικό του νέου C4 αποπνέει έναν high-tech αέρα, αλλά και τη δέουσα για τις περιστάσεις απλότητα και κομψότητα. Ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 6 διαφορετικά εξοπλιστικά πακέτα, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων εμπρός καθίσματα με λειτουργία μασάζ, ως μέρος του πακέτου άνεσης Citroen Advanced Comfort. Σε ότι έχει να κάνει με τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, το νέο C4 «έρχεται» με έως και 20 διαφορετικά «καλούδια», στα οποία περιλαμβάνονται τα Active Safety Brake, Collision Risk Alert, Blind Spot Monitoring, Highway Driver Assist, Driver Attention Alert, Park Assist κ.α.

Από εκεί και πέρα, ο πρώτος λόγος στην καμπίνα ανήκει στις έξυπνες λύσεις αποθήκευσης αντικειμένων (σ.σ.: μέχρι και βάση για τη στήριξη tablet εμπρός από το συνοδηγό μπορεί να βρει κανείς), στο νέο σχεδιασμό του ταμπλό, στα αναβαθμισμένα υλικά του, στη 10άρα οθόνη αφής του συστήματος infotainment, το οποίο υποστηρίζει Android Auto και Apple CarPlay, αλλά και στο head-up display που προβάλει έγχρωμα μια σειρά ενδείξεων στο παρπρίζ, εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού. Σε αντίθεση με άλλα μοντέλα του Groupe PSA, η Citroen δεν «εξαφάνισε» τους φυσικούς διακόπτες, με εκείνους για τον έλεγχο του κλιματισμού να έχουν εγκατασταθεί στη γνώριμη θέση τους στην κονσόλα.

Στα μηχανικά μέρη, εκτός από τη στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις των C4 και ë-C4 ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions, σημείο αναφοράς είναι η παρουσία μονάδων για κάθε… γούστο και απαίτηση. Όπως είναι επόμενο, πόλος έλξης είναι ο ηλεκτροκινητήρας των 136 ίππων που κινεί το ë-C4, ο οποίος συνδυάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου των 50 kWh. Σύμφωνα με τους Γάλλους, η μέγιστη αυτονομία που μπορεί να εξασφαλίσει η τελευταία φτάνει στα 350 χλμ. (πρωτόκολλο WLTP), ενώ μόλις 9,7 δλ. είναι αρκετά για την ολοκλήρωση της επιτάχυνσης από στάση, στο πρόγραμμα sport, έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα – η τελική δε ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 150 χλμ./ώρα.

Σε ότι αφορά τη φόρτιση, η Citroen αναφέρει ότι σε ταχυφορτιστή των 100 kW (σ.σ.: αυτή είναι και η μέγιστη ισχύς φόρτισης) για κάθε 1 λεπτό που το αυτοκίνητο θα βρίσκεται στην πρίζα ανακτάται ενέργεια που επαρκεί για την κάλυψη 10 χλμ. – για το γέμισμα δε του συσσωρευτή από το 0% έως το 80% αρκούν σε αυτή την περίπτωση μόλις 30 λεπτά. Από εκεί και πέρα, με τη χρήση Wallbox των 32 Α η πλήρωση της μπαταρίας ολοκληρώνεται σε 7,5 ώρες, ενώ σε τριφασικό ρεύμα και παροχή των 11 kW σε 5 ώρες – φυσικά, η φόρτιση μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω απλής οικιακής πρίζας.

Το νέο Citroen C4 θα είναι διαθέσιμο ασφαλώς και με τους «παραδοσιακούς» θερμικούς κινητήρες του Groupe PSA. Αναλυτικότερα, κάτω από το εμπρός καπό συναντάμε τον γνώριμο 1.200άρη PureTech βενζινοκινητήρα, σε εκδόσεις με απόδοση 100, 130 και 155 ίππων, καθώς και τον 1.500άρη BlueHDi σε εκδόσεις με απόδοση 110 και 130 ίππων. Όλοι πληρούν την περιβαλλοντική ευρωπαϊκή νόρμα Euro 6d συνδυαζόμενοι είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (κατ’ αποκλειστικότητα οι PureTech 100 και BlueHDi 110) και αυτόματο 8 σχέσεων (κατ’ αποκλειστικότητα οι PureTech 155 και BlueHDi 130 και δυνητικά ο PureTech 130).

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!