Η νέα ναυαρχίδα της γερμανικής εταιρείας είναι συγχρόνως και το πιο προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο της.
Αυτή είναι η τέταρτη κατά σειρά γενιά του Audi A8, η οποία καλείται να αντιπαρατεθεί στους κατά τόπους εμπορικούς στίβους της υφηλίου με τη νέα Σειρά 7 της BMW και φυσικά με τη Mercedes S-Class. Σύμφωνα με τους Γερμανούς, πρόκειται για το πιο προηγμένο σε επίπεδο τεχνολογίας μοντέλο της γκάμας και συγχρόνως το πρώτο που είναι έτοιμο να υποδεχτεί την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, που μέσα στα προσεχή χρόνια, θέλοντας και μη πλέον, θα αποτελέσει αναπόσπαστο κομμάτι της αυτοκίνησης.
Αιχμή του δόρατος στον τομέα αυτό αποτελεί το σύστημα Traffic Jam Pilot, το οποίο είναι το πρώτο του είδους που προσφέρεται σε μοντέλο ευρείας παραγωγής. Με την αρωγή μιας πλειάδας αισθητήρων, καμερών και σκάνερ που σε αριθμό φτάνουν τους 41(!), αναλαμβάνει την επιτάχυνση, την κίνηση, το στρίψιμο αλλά και την επιβράδυνση του οχήματος σε συνθήκες «βραδύνουσας κυκλοφορίας» και σε ταχύτητες που υπερβαίνουν τα 50 χλμ./ώρα.
Σχεδιαστικά, το Audi A8 δεν καινοτομεί υιοθετώντας, μολαταύτα, αρκετά στοιχεία από το πρωτότυπο Prologue. Στο εσωτερικό, εν αντιθέσει, οι Γερμανοί κατάφεραν να δημιουργήσουν μια σοβαρή και δίχως… περιττά κουμπιά καμπίνα στην οποία κυριαρχούν δύο οθόνες αφής που έχουν διάμετρο 10,1 και 8,6 ίντσες. Φυσικά, το «παρών» δίνει και η νεότερη γενιά του πολύ-συστήματος επικοινωνίας, διασύνδεσης και ψυχαγωγίας, MMI.
Στο μέλλον, η γερμανική εταιρεία θα «αθροίσει» στη γκάμα του Α8 και μια υβριδική έκδοση, την L e-tron, η οποία θα κινείται από τον 3λιτρο TSI σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα αποδίδοντας συνδυαστικά 450 ίππους. Και αυτή, όπως και όλες οι διαθέσιμες εκδόσεις, θα είναι τετρακίνητες συνεργαζόμενες με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το σύστημα Predictive Convenient Starting, το οποίο συνεργάζεται με τη λειτουργία start & stop και τις εμπρός κάμερες του οχήματος. Εν προκειμένω, όταν το προπορευόμενο αυτοκίνητο ξεκινήσει μετά από στάση, αυτό γίνεται αντιληπτό από τους αισθητήρες του οχήματος δίνοντας εντολή εκκίνησης του κινητήρα, ακόμα και στην περίπτωση που ο οδηγός συνεχίζει να πατά το πεντάλ του φρένου.
Η όλη διάταξη δεν θα συνεισφέρει τις υπηρεσίες της μόνο στον τομέα της άνεσης, αλλά και σε εκείνον της αίσθησης του οδηγού πίσω από το τιμόνι. Επιπρόσθετα, η γερμανική εταιρεία αναφέρει χαρακτηριστικά πως η «ενεργή» αυτή ανάρτηση θα προσφέρει πολλά και στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, μιας και το λογισμικό που θα την ελέγχει θα μπορεί να διαγνώσει το επικείμενο συμβάν ανυψώνοντας την πλευρά του οχήματος η οποία θα έρθει σε επαφή με ένα κινούμενο ή μη αντικείμενο. Στις πλευρικές δε συγκρούσεις, η ανάρτηση θα ανυψώνει κατά 80 χλστ. την πλευρά του οχήματος που πρόκειται να έρθει σε επαφή μέσα σε χρόνο μισού δευτερολέπτου._X.A.
Δείτε το βίντεο με την στιγμή της παρουσίασης του νέου Audi A8…