X
Επικαιρότητα

Πρώτη επαφή με το νέο Opel Grandland X

Την πόλη των σχεδιαστών και συγκεκριμένα τις εγκαταστάσεις του ιδρύματος του Gianfranco Ferrè στο Μιλάνo επέλεξε η Opel προκειμένου να δώσει στους Έλληνες εκπροσώπους του αυτοκινητικού Τύπου την πρώτη ευκαιρία γνωριμίας με το δεύτερο κατά σειρά νέο SUV μοντέλο της.

Το γεγονός ότι τα SUV αποτελούν το πιο δημοφιλές θέμα… ενασχόλησης για τους αυτοκινητικούς συντάκτες, πλέον δε φαίνεται να αποτελεί είδηση, μιας και η συγκεκριμένη συνομοταξία οχημάτων γνωρίζει εδώ και πολλά χρόνια μια παροιμιώδη άνθιση. Η τελευταία συνοδεύεται ασφαλώς και από αντίστοιχη ανταπόκριση, με το κοινό να σπεύδει να αναγνωρίσει και εμπορικά πλέον τόσο στη χώρα μας όσο και στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, τα ουκ ολίγα πλεονεκτήματα των εν λόγω μοντέλων. Ανεξαρτήτου τιμής, κατηγορίας ή μεγέθους.

Στην αρένα της πολυσυλλεκτικής σε χαρακτήρα αυτής κατηγορίας μπήκε με ιδιαίτερη μάλιστα δυναμική και η Opel, που πλέον, μετά το Mokka X και το ολοκαίνουργιο Crossland X, το οποίο μέσα στις προσεχείς μέρες θα ξεκινήσει να διατίθεται και στη χώρα μας, είναι έτοιμη να εντάξει στις τάξεις και το Grandland X, ένα στιλάτο SUV της μικρο-μεσαία κατηγορίας.

Τι ακριβώς όμως είναι το Grandland X που σήμερα το μεσημέρι είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά στην Ιταλία; Ένα δυναμικό σε σχεδιασμό C-SUV, με «ψηλή» θέση οδήγησης, χώρους για πέντε και γενικά ένα «τζιποειδές» νέας κοπής που φιλοδοξεί να βρει το δικό του ζωτικό χώρο στο πεδίο δράσης στο οποίο σήμερα δραστηριοποιούνται μοντέλα, όπως είναι μεταξύ άλλων το Nissan Qashqai, το Renault Kadjar, to Hyundai Tucson, το Ford Kuga και φυσικά το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς», Peugeot 3008.

Όπως συμβαίνει και στην περίπτωση του B-SUV της Opel, το οποίο «πατά» στο δάπεδο του γκρουπ PSA το οποίο χρησιμοποιούν το Peugeot 2008 και φυσικά το νέο Citroen C3 Aircross (σ.σ.: αξίζει να αναφέρουμε με την ευκαιρία πως το τελευταίο παράγεται μαζί με το Crossland X στη Σαραγόσα της Ισπανίας), έτσι και το νέο Grandland X υιοθετεί την τεχνογνωσία που γνωρίσαμε στο 3008. Με μήκος 4,48 μ., μεταξόνιο 2,675 μ. και χώρο φόρτωσης που «παίζει» από τα 514 έως και τα 1.652 λίτρα, ανάλογα φυσικά με τη θέση των πίσω καθισμάτων, διαθέτει ένα επιβλητικό παρουσιαστικό που συνάδει απόλυτα με το σχεδιαστικό DNA της Opel. Με το επικλινές τελείωμα της οροφής, τη συμπαγή μάσκα εμπρός –καμία σχέση με την σαφώς πιο πομπώδη επιλογή των Γάλλων- αλλά και με το ανασηκωμένο πίσω μέρος, το νέο Grandland Χ, πολλώ δε μάλλον οι εκδόσεις που είχαμε στατικές απέναντι μας σήμερα στην Ιταλία που πατούσαν στους έξτρα τροχούς των 19 ιντσών, δείχνει απόλυτα αρμονικό στο μάτι και συγχρόνως δυναμικό, χωρίς να σοκάρει ή να δημιουργεί αμφιλεγόμενα σχόλια αναφορικά με τις επιλογές των σχεδιαστών του. Τουναντίον, μάλιστα. Στο ίδιο μήκος κύματος και η καμπίνα που και αυτή… φωνάζει Opel, υιοθετώντας γνώριμες και «στιβαρές» στο μάτι φόρμες.

Από εκεί και πέρα, η Opel, κατά την προσφιλή πλέον τακτική της, υπόσχεται μια πλειάδα τεχνολογιών που θα συνοδεύουν το νέο της SUV. Από τη σχετική λίστα στεκόμαστε στα συστήματα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Warning) με Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Automatic Emergency Braking) και Ανίχνευσης Πεζού, Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Driver Drowsiness Alert), Υποβοήθησης Παρκαρίσματος (Advanced Park Assist) με κάμερα 360° και Διατήρησης και Προσαρμογής Ταχύτητας (Adaptive Cruise Control). Την ίδια στιγμή, οι επιβάτες του νέου Opel Grandland X θα απολαμβάνουν σε λίγους μήνες την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον τομέα της συνδεσιμότητας, με την πιο πρόσφατη γενιά των συστημάτων IntelliLink συμβατών με Android Auto και Apple CarPlay να δίνουν το «παρών». Όπως ακριβώς θα συμβαίνει βέβαια και με το σύστημα προσωπικής συνδεσιμότητας και υποστήριξης Opel OnStar που περιλαμβάνει και Wi-Fi Hotspot.

Για επιδόρπιο αφήσαμε τους κινητήρες και εν γένει τις επιλογές των ανθρώπων της Opel στον τομέα των μηχανικών μερών. Σε ότι αφορά στους πρώτους, για λόγους… συμβατότητας με το δάπεδο του γκρουπ PSA, η υπογραφή είναι 100% γαλλική. Προς το παρόν, θα υπάρχουν μόλις δύο διαθέσιμοι κινητήρες, ένας βενζίνης και ένας ντίζελ, αμφότεροι είτε με χειροκίνητο «6αρι», είτε με αυτόματο με ίδιο αριθμό σχέσεων. Ο πρώτος έχει χωρητικότητα 1,2 λίτρα αποδίδοντας 130 ίππους και ροπή 230 Nm και ο δεύτερος 1,6 λίτρα με ισχύ 120 ίππων και ροπή 300 Nm. Από εκεί και πέρα, το γνώριμο σύστημα βελτιστοποίησης της πρόσφυσης Grip Control δίνει –προαιρετικά- και εδώ βροντερό «παρών» με τον οδηγό να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προγράμματα. Εν συνεχεία, το σύστημα απλά προσαρμόζει ανάλογα την κατανομή της ροπής στους εμπρός τροχούς (τετρακίνητες εκδόσεις δεν προβλέπονται). Στις εκδόσεις δε με αυτόματο κιβώτιο, το Grip Control επεμβαίνει και στα σημεία αλλαγής των σχέσεων καθώς και στην απόκριση του γκαζιού.

Το νέο Opel Grandland X θα παρουσιαστεί επίσημα στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης στις αρχές του φθινοπώρου, ενώ η διάθεσή του στη χώρα μας αναμένεται μέσα στον Οκτώβριο. Σε ποιες τιμές; Οι ιθύνοντες της Opel στη χώρα μας υπόσχονται πως ο πήχυς έχει τεθεί στις 25.000 ευρώ._Χ.Α. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!