X
Επικαιρότητα

Pύπανση & οχήματα φυσικού αερίου

Με τη συνδιοργάνωση των Ecocity και Ε.Κ.Π.Α.Α. (Εθνικό Κέντρο Περιβάλλοντος & Αειφόρου Ανάπτυξης) και την χορηγία των Fiat Professional & Fiat Natural Power πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 29 Μαΐου στο αμφιθέατρο της έπαυλης Καζούλη στην Κηφισιά εσπερίδα με θέμα την επίδραση της χρήσης του φυσικού αερίου (CNG) στην κατάσταση της ατμόσφαιρας. Σκοπός των ομιλητών ήταν να ενημερωθούν οι επιστήμονες, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και οι ειδικοί φορείς για την πρόοδο της τεχνολογίας στα οχήματα φυσικού αερίου, καθώς και για τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση του CNG σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα όπως η αμόλυβδη βενζίνη και το ντίζελ.
Όπως τόνισε ο dr. Μιχάλης Πετράκης, πρόεδρος της επιστημονικής επιτροπής του Ecocity και διευθυντής του ινστιτούτου ερευνών περιβάλλοντος & ανανεώσιμης ανάπτυξης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, το σημαντικότερο πρόβλημα του αστικού ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος της ευρύτερης περιοχής των Αθηνών είναι αυτή τη στιγμή τα αιωρούμενα σωματίδια (PM10) και οι φωτοχημικοί ρύποι, άρα αποτελεί στόχο των επόμενων ετών η μείωσή τους. Προς αυτή την κατεύθυνση, λύση μπορεί να δώσει η μείωση στα φαινόμενα νοθείας των καυσίμων, αυστυρότεροι έλεγχοι στα οχήματα και η καλλιέργεια σωστής κυκλοφοριακής αγωγής στους Έλληνες οδηγούς.
Στη συνέχεια, ο καθ. Θερμοδυναμικής & Θερμικών Μηχανών του πανεπιστημίου Θεσσαλίας Αναστάσιος Σταματέλλος παρουσίασε τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση, δίνοντας παραδείγματα από χώρες του εξωτερικού όπου η χρήση του CNG έχει ήδη εξαπλωθεί, όπως η Ιταλία. Στην Ελλάδα πάντως, παραμένουμε πρωτοπόροι σε έναν τομέα τουλάχιστον: η ΕΘΕΛ έχει -ήδη από το 2001- θέσει σε κυκλοφορία 416 αστικά λεωφορεία που κινούνται με φυσικό αέριο, αριθμός ο οποίος αποτελεί τον μεγαλύτερο στόλο λεωφορείων φυσικού αερίου από κάθε άλλη ευρωπαΐκή πρωτεύουσα και αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο με την προμήθεια άλλων 200 λεωφορείων που θα πληρούν τις προδιαγραφές Euro IV.
Από την μεριά της Fiat, ο κ. Κωνσταντίνος Βαφείδης, διευθυντής της Fiat Powertrain στο τμήμα “Transmissions & Alternative Propulsion”, κατέδειξε τον τρόπο εφαρμογής που χρησιμοποιεί η εταιρεία στα επιβατικά της αυτοκίνητα, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι το φυσικό αέριο είναι ένα καύσιμο άμεσα διαθέσιμο (δεν χρειάζεται διύλιση), εναλλακτικό με χαρακτηριστικά κοντά σε αυτά του υδρογόνου, με μεγάλο δείκτη απόδοσης και σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό οκτανίων σε σχέση με τη βενζίνη (περίπου 130 RON).
Στα πλαίσια της εκδήλωσης, η βραδιά ολοκληρώθηκε με δείπνο στην αυλή της έπαυλης και δυνατότητα για test-drive στο Panda Panda, μια ειδική έκδοση του «μικρού» της Fiat με διπλό σύστημα καυσιμου βενζίνης/CNG._Σ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!