X
Επικαιρότητα

Στο Ντιτρόιτ το νέο Audi h-tron quattro concept

Η Audi συνεχίζει το κρεσέντο των παρουσιάσεων αυτοκίνητων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα. Αυτή τη φορά, με αφορμή την παρουσία της στην Έκθεση του Ντιτρόιτ, σειρά έχει μια υδρογονοκίνητη εκδοχή ενός crossover μοντέλου παραπλήσιου του γνωστού μας Q6 e-tron quattro.

Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, το νέο h-tron quattro concept δεν είναι μια τεχνολογική απλώς σπουδή, αλλά ένα «εργαστήριο» που στα τέλη της δεκαετίας που διανύουμε θα πάρει το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής. Επί της ουσίας, πρόκειται για ένα τετρακίνητο crossover που εκπέμπει μηδενικούς ρύπους, καθώς διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν για κάθε άξονα, σε συνδυασμό με κυψέλες που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υδρογόνο. Η Audi ισχυρίζεται πως το αυτοκίνητο έχει αυτονομία κίνησης της τάξης των 600 χλμ., όντας σε θέση να προσφέρει καταιγιστικές επιδόσεις, όπως είναι τα λιγότερα από 7 δλ. για το τυπικό «0-100».

Η γερμανική εταιρεία αναφέρει στις επίσημες ανακοινώσεις της πως το h-tron quattro concept αποτελεί τον «φορέα» των προηγμένων κυψελών καυσίμου πέμπτης γενιάς, οι οποίες αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο τελικό στάδιο της εξέλιξης τους. Από εκεί και πέρα, το εν λόγω πρωτότυπο διαθέτει τρεις ανεξάρτητες δεξαμενές αποθήκευσης του καυσίμου κατασκευασμένες από πλαστικό, οι οποίες είναι ενισχυμένες με ανθρακονήματα: μια στο χώρο που παραδοσιακά βρίσκεται το τούνελ της μετάδοσης, μία κάτω από τα πίσω καθίσματα και μια κάτω από το δάπεδο του χώρου φόρτωσης. Και οι τρεις μαζί έχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύσουν σε πίεση 700 bar, περί τα 6 κιλά υδρογόνου. Κάτι που σημαίνει πως για κάθε 100 χλμ. κίνησης, το νέο h-tron quattro concept καταναλώνει μόλις 1 κιλό υδρογόνου.

Ο πλήρης ανεφοδιασμός και των τριών αυτών δεξαμενών πραγματοποιείται σε 4 μόλις λεπτά, σύμφωνα με την εταιρεία.

Σε ότι αφορά στις ίδιες τις κυψέλες καυσίμου, οι οποίες βρίσκονται εγκατεστημένες στο γνώριμο χώρο κάτω από το εμπρός καπό, η Audi ανακοινώνει ότι διαθέτουν 330 ανεξάρτητα «κελιά» αναπτύσσοντας ονομαστική ισχύ της τάξης των 110 kW. Δηλαδή, 150 ίππους. Σε σχέση με τις κυψέλες καυσίμου τέταρτης γενιάς, οι συγκεκριμένες είναι ελαφρύτερες, μικρότερες σε όγκο και πιο οικονομικές. Αυτό τουλάχιστον επικαλείται η Audi.

Σε όλα τα παραπάνω προστίθενται και μια μπαταρία ιόντων λιθίου (1.8 kWh), που ζυγίζει μόλις 60 κιλά, προσφέροντας έξτρα ισχύ, για περιορισμένο όμως χρόνο, που φτάνει τους 136 ίππους.

Από εκεί και πέρα, κάθε ηλεκτροκινητήρας διαθέτει ένα αυτόνομο πλανητικό σύστημα γραναζιών μονής σχέσης, που δρα ως διαφορικό, με τον εμπρός να αποδίδει 122 ίππους και τον πίσω 190 ίππους. Η συνδυαστική τους απόδοση φτάνει τους 285 ίππους και η ροπή τα 590 Nm.

Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, ξεχωρίζουμε, μεταξύ άλλων, το δάπεδο MLB, που αν και τροποποιημένο προκειμένου να «υποδεχτεί» τις μπαταρίες και τις κυψέλες καυσίμου, είναι το ίδιο με εκείνο του επερχόμενου Q5 δεύτερης γενιάς, την ανάρτηση πέντε συνδέσμων εμπρός και πίσω, καθώς και το σύστημα τετραδιεύθυνσης.

Οι διαστάσεις του πρωτοτύπου, που εντυπωσιάζει με την αεροδυναμική του συμπεριφορά (συντελεστής οπισθέλκουσας: 0,27), είναι οι εξής: 4.880×1.930×1.540 χλστ._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!