X
Επικαιρότητα

Συνέντευξη: Ο Nico Rosberg για την ομάδα του στο Extreme E

O Παγκόσμιος Πρωταθλητής F1 2016, Nico Rosberg, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο με τη δημιουργία της δικής του ομάδας, RXR, η οποία θα συμμετάσχει στο Extreme E και μιλώντας στο www.4troxoi.gr, ανοίγει τα χαρτιά του για αυτό το εγχείρημα.

Το Extreme E, θεσμός με αμιγώς ηλεκτρικά SUV που θα κάνει πρεμιέρα το 2021, ιθύνων νους του οποίου είναι ο Ισπανός Alejandro Agag (μπορείτε να διαβάσετε τη συνέντευξή του εδώ) ετοιμάζεται για δυναμική είσοδο στα παγκόσμια αγωνιστικά δρώμενα, έχοντας προσελκύσει σημαντικά ονόματα. Ήδη, η ABT-Cupra έχει ανακοινώσει τη συμμετοχή της με οδηγό τον πολύπειρο Mattias Ekstrom  (μπορείτε να διαβάσετε τη συνέντευξή του εδώ), ενώ κορυφαία ονόματα από το χώρο της Formula 1, οι Lewis Hamilton και Nico Rosberg, δημιούργησαν δικές τους ομάδες.

Με αφορμή τα επίσημα αποκαλυπτήρια του Extreme E, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε διαδικτυακά με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή F1 2016, Nico Rosberg, ο οποίος αναφέρθηκε στην Rosberg Xtreme Racing (RXR) , τη στροφή του προς τις βιώσιμες μορφές ενέργειας, το καινοτόμο τεχνολογικό φεστιβάλ που διοργανώνει και φυσικά, για το Extreme E.

Διαβάστε αναλυτικά όσα είπε ο Nico Rosberg:

Για τους λόγους που τον ώθησαν να δημιουργήσει δική του ομάδα στο Extreme E: “Πρώτα από όλα, ο τομέας της κινητικότητας θα εξηλεκτριστεί και αυτό συμβαίνει ήδη. Οπότε, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός που περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση θα αποκτά μεγαλύτερη δυναμική και ανάπτυξη, καθώς θα υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από κατασκευαστές και από τους φίλους του σπορ, οι οποίοι θα σχετίζονται περισσότερο με τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, αφού θα αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

“Δευτερευόντως, είμαι από τους πρώτους επενδυτές στη Formula E και αυτός ο θεσμός έχει μεγάλη επιτυχία, τόσο από αγωνιστικής πλευράς, όπου μεγαλώνει ως πλατφόρμα, όσο και από οικονομικής, όσον αφορά στην επένδυσή μου. Η αξία της έχει φτάσει κοντά στο 1 δις ευρώ και αυτή τη στιγμή με το Extreme E, το έργο του Alejandro Agag είναι πιο εύκολο, αφού δεν πρέπει να ξεκινήσει από το μηδέν, αλλά ουσιαστικά να επαναδημιουργήσει. Έχω πίστη ότι ο Alejandro Agag θα δημιουργήσει μεγάλη αίσθηση με το Extreme E”.

Σχετικά με τον συνδυασμό του Greentech Festival που διοργανώνει ο Rosberg, με το Extreme E: “Έχω δημιουργήσει το κορυφαίο φεστιβάλ τεχνολογίας στην Ευρώπη, το Greentech Festival, που αφορά βιώσιμες τεχνολογίες. Πέρυσι είχαμε 40.000 συμμετέχοντες, ενώ το διοργανώσαμε και φέτος, πολύ μικρότερο λόγω του κορονοϊού. Ωστόσο είχε ξανά επιτυχία και ενδεικτικά, είχαμε ως ομιλητή τον CEO της Google, Sundar Pichai.

“Η δημιουργία ομάδας στο Extreme E είναι σαν ένα ακόλουθο project και μου αρέσει ιδιαίτερα, αφού συνδυάζει τη δραστηριότητά μου στον τομέα της βιωσιμότητας με το πάθος μου για τους αγώνες. Είναι πολύ όμορφο και είμαι ενθουσιασμένος για αυτό. Σίγουρα θα υπάρξουν διασταυρώσεις μεταξύ του φεστιβάλ και της ομάδας μου, καθότι ένας από τους σκοπούς της είναι να οδηγεί θετικές εξελίξεις σε τοπικό επίπεδο, στις περιοχές των αγώνων. Για παράδειγμα, έχουμε αναπτύξει συνεργασία με το Foundation του Πρίγκιπα Αλβέρτου II του Μονακό, για ένα project στη Σενεγάλη, κοντά στην πίστα του αγώνα. Θα κάνουμε και άλλες τέτοιες δράσεις, που αποτελούν εφάμιλλο στόχο με την κατάκτηση του Πρωταθλήματος. Θέλω να είμαστε πρωταθλητές, αλλά και να έχουμε σημαντικό αντίκτυπο”.

Ως αστέρας μεγάλου βεληνεκούς και Παγκόσμιος Πρωταθλητής F1, ο Nico Rosberg έχει πολλούς θαυμαστές. Σκοπεύει να “χρησιμοποιήσει” την αναγνωρισιμότητά του ώστε να μεταφέρει τα μηνύματα του Extreme E, και πώς αισθάνεται για την επανασύνδεση με τον Lewis Hamilton; “Ναι και για αυτό είμαι χαρούμενος για την συμμετοχή του Lewis (Hamilton). Έχουμε μεγάλη αναγνωρισιμότητα και κοινό που μας ακολουθεί λόγω όσων έχουμε πετύχει. Το γεγονός ότι ενώνουμε δυνάμεις για την απειλή της κλιματικής αλλαγής και για τη ζημιά που ήδη γίνεται, στις περιοχές που θα πάμε, ελπίζω ότι θα έχει μεγάλη ισχύ και θα εμπνεύσει πολλούς ανθρώπους να συνεισφέρουν από την πλευρά τους, στη μάχη ενάντια στην κλιματική αλλαγή. Τώρα η θέση μας είναι διαφορετική, αφού δεν είμαστε οδηγοί, αλλά ιδρυτές και CEO’s, αλλά είναι εξαιρετικό”.

Αναφορικά με τον βαθμό καθημερινής εμπλοκής στην ομάδα: “Πρόκειται για τη συνέχεια της ομάδας που ίδρυσε ο πατέρας μου, η οποία είναι κατά τη γνώμη μου, η κορυφαία ομάδα εκτός F1. Έχει κυριαρχήσει στο DTM για πολλά χρόνια, που είναι από τα πιο ανταγωνιστικά πρωταθλήματα μετά την F1. Θα “τρέχω” τη λειτουργία της ομάδας στο Extreme E, μαζί με τον επικεφαλής Κimmo Liimatainen, με τον οποίο γνωριζόμαστε πολύ καλά, καθώς είναι στην ομάδα εδώ και 25 χρόνια, αρχικά ως οδηγός και σήμερα, ως επικεφαλής. Συνολικά, πρόκειται για βελτίωση για την ομάδα”.

Από τη στιγμή αποχώρησης από την F1, ο Nico Rosberg ασχολήθηκε με βιώσιμες πηγές ενέργειας, επενδύοντας σε αρκετές start up εταιρείες στον τομέα. Ποιες ήταν οι πρώτες του σκέψεις μετά την ανακοίνωση δημιουργίας του Extreme E; “Αυτό που μου έκανε εξαρχής εντύπωση, είναι ο τρόπος με τον οποίο το Extreme E πρωτοπορεί, ώστε ο μηχανοκίνητος αθλητισμός να αποτελέσει μια πλατφόρμα για καλό, με έναν τρόπο που δεν έχει ξαναγίνει. Είναι πολύ ωραίο να δείξουμε στον υπόλοιπο κόσμο τι είναι εφικτό και πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το θέαμα από τους αγώνες, τις μάχες, τις επαφές τροχών, για να δημιουργήσουμε θετική ενέργεια, ευαισθητοποίηση και να καθοδηγήσουμε την τεχνολογία προς την καινοτομία.

“Σίγουρα θα αποτελέσει πλατφόρμα τεχνολογικής καινοτομίας για το μέλλον, αναφορικά με την ανάπτυξη των ηλεκτροκινητήρων, όπως η Formula E. Άλλωστε, είδαμε πόσο έχει καταλάβει όλο αυτό και η Formula 1, που κάνει πρόοδο και έχει τονίσει πως έως το 2030 θα επιτύχει μηδενική εκπομπή ρύπων. Ήδη ενσωματώνουν βιοκαύσιμα από την επόμενη χρονιά, με 10% -αν δεν κάνω λάθος- συνθετικά καύσιμα. Όταν επέλθει ο μηδενισμός εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα θα είναι κάτι εξαιρετικό, η F1 ξεκινά και εκείνη το ταξίδι που το Extreme E κάνει ήδη πολύ καλά”.

Ποια είναι η μεγαλύτερη διαφορά τώρα στο νέο ρόλο, ως επικεφαλής ομάδας, σε σύγκριση με το ρόλο του οδηγού; “Ως οδηγός επίσης εμπλέκεσαι με το διοικητικό κομμάτι, καθώς είσαι σημαντικό μέλος της ομάδας. Ως CEO, είναι σημαντικό να κανονίσεις τα πάντα, να επιλέξεις οδηγούς, την ομάδα που θα ασχολείται με την καθημερινότητα, καθώς και το οικονομικό κομμάτι. Είναι μια ωραία πρόκληση που απολαμβάνω. Παραμένω flat out, όλο αυτό μου αποσπά πολύ χρόνο και δεν παύει να είναι ανταγωνιστικό, άλλωστε πρόκειται για δουλειά. Υπήρξε περίπτωση που 5 ομάδες έκαναν πρόταση στον ίδιο οδηγό, οπότε πρέπει να είσαι γρήγορος και να πάρεις σημαντικές αποφάσεις. Το εξαιρετικό στο Extreme E είναι πως υπάρχουν δύο στόχοι, η κατάκτηση του πρωταθλήματος και η συνολική επίδραση που προανέφερα”.

Πολλοί θεωρούν τον ηλεκτρισμό ως το καύσιμο του μέλλοντος. Ποια είναι γνώμη  του Nico Rosberg; “Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι για να γίνει αυτό. Φυσικά πρέπει να αφαιρέσουμε την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα από τον χώρο της κινητικότητας. Ο ηλεκτρισμός δεν είναι ακόμη εκεί, αφού αν δούμε στη Γερμανία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οδηγούνται κυρίως με ενέργεια άνθρακα, από τα εργοστάσια που εκπέμπουν άνθρακα. Υπάρχουν πολλές λύσεις, ενώ διαφορετικοί τομείς, έχουν διαφορετικές ανάγκες. Είδαμε την Boeing στην αεροπορία, που δοκιμάζει αεροπλάνα που κινούνται με υδρογόνο, ενώ και τα συνθετικά καύσιμα θα παίξουν σίγουρα ρόλο. Στην κινητικότητα θα υπάρξει ο ηλεκτρισμός, κυρίως στις πόλεις. Και είναι ωραίο που ενεργούμε τόσο γρήγορα ώστε να κάνουμε την κινητικότητα πιο βιώσιμη”.

Για τη σημασία του εκπαιδευτικού ρόλου που θα έχει το Extreme E, πέραν της ψυχαγωγίας που αυτό θα προσφέρει: “Αυτό μου αρέσει τόσο πολύ στο Extreme E. Είναι πρωτοποριακό για το μηχανοκίνητο αθλητισμό να υπάρχει μια πλατφόρμα που ευαισθητοποιεί και επιμορφώνει. Πρόκειται για μια λέξη που δεν είχα χρησιμοποιήσει ως τώρα, όμως είναι βασική, καθώς θα υπάρξει πολλή επιμόρφωση σχετικά με όσα συμβαίνουν στον κόσμο, για την καταστροφή που ήδη έχει προκληθεί από την κλιματική καταστροφή και πόσο υποφέρουν οι άνθρωποι σε αυτές τις περιοχές.

“Στη Σενεγάλη για παράδειγμα, θα υποστηρίξουμε μαζί με το Prince Albert Foundation, ντόπιους πληθυσμούς που υποφέρουν από ξηρασία και αναγκάζονται να μετακινούνται διαρκώς με τα ζώα τους, ώστε να βρουν νερό. Μέσω τεχνολογίας, θέλουμε να τους βοηθήσουμε να καταλάβουν πού βρίσκονται περιοχές με περισσότερο νερό και πού υπάρχει ξηρασία, ώστε να την αποφεύγουν και να κινούνται προς τις περιοχές που έχουν νερό. Οπότε, στοχεύουμε όσο γίνεται να μειώσουμε την ανθρώπινη δυστυχία που προκαλείται από τη μόλυνση του περιβάλλοντος και όχι μόνο να ασχοληθούμε με την προστασία του περιβάλλοντος καθαυτού”.

Τέλος, ο Nico Rosberg αναφέρθηκε στο ρόλο που διατηρεί ο πατέρας του Keke, Παγκόσμιος Πρωταθλητής F1 1982, στα τεκταινόμενα του Team Rosberg και κατά πόσο τον συμβουλεύει, για την καθημερινότητα… “Είναι πάντα εκεί όταν χρειαστώ συμβουλές, τον ρωτώ και με βοηθάει, καθώς έχει μεγάλη εμπειρία, ειδικά όσον αφορά σε συμβόλαια. Ενδεικτικά, τις τελευταίες εβδομάδες ή μήνες έχουμε υπογράψει υπερβολικά μεγάλο αριθμό συμβολαίων.  Kάθε χορηγός χρειάζεται συμβόλαιο, το συμβόλαιο συμμετοχής στο πρωτάθλημα ήταν πολύ μεγάλο, ενώ οδηγοί ή μηχανικοί χρειάζονται διαφορετικά συμβόλαια. Πολλή γραφειοκρατία! Αυτό δεν το περίμενα σε τέτοιο βαθμό και είναι σίγουρα χειρότερο από το να είσαι οδηγός.

“Για να επιστρέψω στην ερώτηση, ο πατέρας μου βοηθά στις διαπραγματεύσεις όπου έχει μεγάλη εμπειρία, άλλωστε ήταν οδηγός F1 και είχε δική του ομάδα, οπότε τον συμβουλεύομαι συχνά.  Μην ξεχνάτε όμως, πως στην καριέρα μου στην F1 ήμουν μάνατζερ του εαυτού μου, οπότε είχα ήδη μεγάλη εμπειρία από αυτό. Όμως, ως ιδιοκτήτης ομάδας είναι διαφορετικό, γιατί πλέον βρίσκομαι στην άλλη πλευρά”.

Photo Credits: Rosberg Xtreme Racing

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!