X
Επικαιρότητα

Ξεκίνησε η παραγωγή του Audi e-tron GT

Παρά το γεγονός ότι δεν έχει ακόμα παρουσιαστεί επίσημα, στο εργοστάσιο της Audi στο Neckarsulm ξεκίνησε η κατασκευή του e-tron GT, του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου της μάρκας που κατασκευάζεται στη Γερμανία.

Λίγες μόλις εβδομάδες μετά την… πρώτη γεύση που πήραμε κατά τη διάρκεια μιας σύντομης οδηγικής γνωριμίας με τα μοντέλα προπαραγωγής νέο e-tron GT στο νησί της Ρόδου, το νέο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο Gran Turismo μοντέλο της γερμανικής εταιρείας μπαίνει στην παραγωγή στο Böllinger Höfe του Neckarsulm, σε μια μονάδα που χρησιμοποίει ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Επιπλέον, η διαδικασία παραγωγής εξοικονομεί επιπλέον πόρους, αποφεύγοντας, για παράδειγμα, το χαρτί και τα υλικά συσκευασίας, ενώ παράλληλα κάνει εκτενή ανακύκλωση χρησιμοποιώντας κλειστούς βρόχους αλουμινίου και πολυμερών. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι για πρώτη φορά ένα νέο μοντέλο Audi έχει σχεδιαστεί χωρίς την κατασκευή φυσικού πρωτότυπου.

Το Audie-tron GT είναι από κάθε άποψη ξεχωριστό, το ίδιο και η διαδικασία παραγωγής του στο BöllingerHöfe, η οποία χαρακτηρίζεται από ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα ως προς τον άνθρακα. Στις αρχές του 2020, ολόκληρο το εργοστάσιο του Neckarsulm άρχισε να χρησιμοποιεί αποκλειστικά πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Ένα συνδυασμένο εργοστάσιο θερμότητας και ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτείται με βιοαέριο παρέχει τη θερμότητα που απαιτείται για την παραγωγή, ενώ η Audi χρησιμοποιεί «πιστώσεις άνθρακα» από πιστοποιημένα έργα προστασίας του κλίματος, για να αντισταθμίσει τις εκπομπές που επί του παρόντος δεν μπορούν να αποφευχθούν με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Ακολουθώντας τα βήματα των εργοστασίων των Βρυξελλών και του Győr, στην Ουγγαρία, το Böllinger Höfe είναι τώρα η πρώτη μονάδα παραγωγής της Audi στη Γερμανία στην οποία οι δραστηριότητες παραγωγής είναι καθαρές ως προς τον άνθρακα. Αυτό είναι ένα σημαντικό ορόσημο για τη μάρκα και ένα ακόμη βήμα στην πορεία της Audi για μετατροπή όλων των εργοστασίων της παγκοσμίως, σε μονάδες παραγωγής ουδέτερες ως προς τον άνθρακα μέχρι το 2025, στο πλαίσιο του προγράμματος Mission: Zero.

Εξίσου μεγάλη προσοχή δόθηκε σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα. Τα διάφορα εξαρτήματα φτάνουν στο εργοστάσιο σιδηροδρομικώς, μέσω της DB Cargo, με ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Οι ατμομηχανές χρησιμοποιούν CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο) ενώ τα αναγκαία φορτηγά κινούνται με βιομεθάνιο ή υγροποιημένο φυσικό αέριο, για τις μεγαλύτερες αποστάσεις. Η μείωση των εκπομπών CO2 φτάνει το 20% και των οξειδίων του αζώτου στο 85%, σε σύγκριση με τα συμβατικά πετρελαιοκίνητα φορτηγά.

Επανερχόμενοι στο εργοστάσιο, έχει υιοθετηθεί η ανακύκλωση αλουμινίου «κλειστού βρόχου», που σημαίνει μία διαρκή προμήθεια, χρήση και ανακύκλωση του υλικού μέσα στη διαδικασία κατασκευής ενός αυτοκινήτου. Αυτό εξοικονομεί πολύτιμες πρώτες ύλες και βελτιώνει το ενεργειακό αποτύπωμα του μοντέλου, πριν καν εισέλθει στη φάση χρήσης. Αντίστοιχη είναι η μέριμνα και για την ανακύκλωση των πολυμερών, με το σύνθημα να είναι «μετατρέποντας το παλιό σε νέο». Σε ένα τρέχον πιλοτικό έργο, τα απορρίμματα πολυμερών από το συγκρότημα παραγωγής των Α6 και Α7, ταξινομούνται ομοιογενώς, τεμαχίζονται και κατόπιν γίνονται πρώτη ύλη για εκτυπωτές 3D, στη διαδικασία παραγωγής. Περισσότερα από 100 εξαρτήματα του Audi e-tron GT κατασκευάζονται με αυτόν τον τρόπο.

Τέλος, το e-tron GT είναι το πρώτο Audi το οποίο κατασκευάζεται χωρίς να έχει δημιουργηθεί φυσικό πρωτότυπο. Ουσιαστικά, χρησιμοποιήθηκε λογισμικό που αναπτύχθηκε εντός της εταιρείας και εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας. Μερικά από τα ειδικά εμπορευματοκιβώτια για τη μεταφορά ευαίσθητων ανταλλακτικών σχεδιάστηκαν επίσης χωρίς πρωτότυπα, χρησιμοποιώντας τη ίδια εικονική μέθοδο. Αυτό εξοικονομεί μέταλλο, αλλά και συσκευασία για την προστασία των εξαρτημάτων.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!