top icon
Αγώνες

IRC Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Πρεμιέρα

Την επόμενη εβδομάδα θα ανοίξει η αυλαία του Intercontinental Rally Challenge για το 2010 και μάλιστα ακριβώς με τον ίδιο τρόπο, όπως και πέρσι.

Την επόμενη εβδομάδα, θα ανοίξει η αυλαία του Intercontinental Rally Challenge για το 2010, και μάλιστα ακριβώς με τον ίδιο τρόπο, όπως και πέρσι. Με έναν από τους πλέον παραδοσιακούς αγώνες Ράλλυ, που δεν είναι άλλο από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Ο πλέον ιστορικός αγώνας του WRC, φιλοξένησε πέρσι για πρώτη φορά την έναρξη του IRC και φέτος θα κάνει ακριβώς το ίδιο. Βέβαια, όπως όλα δείχνουν, πιθανότατα αυτή να είναι και η τελευταία φορά που θα δούμε τον συγκεκριμένο αγώνα στο πλαίσιο του IRC, αφού όλες οι ενδείξεις κάνουν λόγο για επιστροφή του αγώνα στο καλεντάρι του WRC από τη νέα χρονιά. Πίσω στο 2010, όμως, και φέτος το Ράλλυ Μόντε Κάρλο ανήκει στο IRC και μάλιστα για ακόμα μία φορά ο αγώνας συγκεντρώνει τεράστιο ενδιαφέρον. Δεν είναι μόνο οι ειδικές διαδρομές (γνωστές για την ποιότητα τους), αλλά και οι καιρικές συνθήκες, σε συνδυασμό με την εξαιρετική σε ποιότητα λίστα συμμετοχών.

Ας τα πάρουμε, όμως, από την αρχή. Ο αγώνας και φέτος θα έχει επίκεντρο την πόλη της Valence, ενώ μόλις την τελευταία ημέρα θα μεταφερθεί στην περιοχή γύρω από το Μόντε Κάρλο. Σημαντική αλλαγή σε σχέση με πέρσι; Η πρώτη ε.δ. του αγώνα, η οποία και θα έχει τη μορφή σούπερ ειδικής, και θα πραγματοποιηθεί στις 19 Ιανουαρίου, θα έχει μήκος 9 χιλιομέτρων και ουσιαστικά από την κατάταξη αυτής, θα κριθεί και η σειρά εκκίνησης την επόμενη ημέρα. Τι άλλο περιμένουν οι φίλοι των αγώνων με αγωνία; Μα φυσικά, την τελευταία ημέρα του αγώνα, την Παρασκευή, όπου και τα πληρώματα θα διαγωνιστούν σε νυκτερινές ειδικές διαδρομές, πάνω από την πόλη του Μόντε Κάρλο.

Βέβαια, η επιτυχία κάθε αγώνα, κρίνεται από τις συμμετοχές που συγκεντρώνει. Το Μόντε Κάρλο ποτέ δεν συγκέντρωνε τα τελευταία χρόνια σημαντικό αριθμό πληρωμάτων, αν και φέτος αυτές θα αγγίξουν τις 63. Το στοιχείο που κάνει τη διαφορά, όμως, δεν είναι ο αριθμός, αλλά η ποιότητα αυτών! Βλέπετε, κανείς δεν μπορεί να προδικάσει το νικητή, αν και φαβορί πάντα υπάρχουν. Στη δική μας περίπτωση, ο τίτλος ανήκει δικαιωματικά στον Mikko Hirvonen. Ο φετινός διεκδικητής του τίτλου στο WRC, θα οδηγήσει στο Πριγκιπάτο το νέο Ford Fiesta S2000 στην πρώτη επίσημη αγωνιστική του εμφάνιση. Όπως είναι λογικό, ο Φιλανδός είναι το απόλυτο φαβορί για τη νίκη, αν και το έργο του δεν θα είναι εύκολο για δύο λόγους. Καταρχήν, ελέω Fiesta, αφού κανείς δεν γνωρίζει ακόμα κατά πόσο είναι ανταγωνιστικό (αλλά και αξιόπιστο) απέναντι στα σαφώς πιο εξελιγμένα και δοκιμασμένα Skoda και Peugeot. Και κατά δεύτερον, λόγω των αντιπάλων του. Μία σειρά από έμπειρους και γρήγορους συνδυασμούς είναι δεδομένο ότι θα κάνουν τη ζωή δύσκολη!

Πρώτος και κυριότερος αντίπαλος; Για κάποιους ο Kris Meeke, αλλά για εμάς, ο Sebastien Ogier. Ο νεαρός ταλαντούχος οδηγός της Citroen Junior Team, και περσινός νικητής του αγώνα, θα οδηγήσει ένα Peugeot 207 S2000 της PH Sport, με στόχο να επαναλάβει την περσινή του επιτυχία. Και αν κρίνουμε από τις ικανότητες του στην άσφαλτο, μόνο απίθανο δεν είναι. Βέβαια, με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν η εμπειρία θα διαδραματίσει σπουδαίο ρόλο. Στη μάχη της νίκης, όμως, θα βρεθούν και οι δύο περσινοί διεκδικητές του τίτλου στο IRC. Ο λόγος για τον κάτοχο του τίτλου, Kris Meeke, που και φέτος θα οδηγήσει το Peugeot 207 S2000 της επίσημης βρετανικής αντιπροσωπείας, αλλά και για τον επίσημο οδηγό της Skoda, Jan Kopecky. Ο Βρετανός, έδειξε πέρσι ικανός για το καλύτερο ακόμα και στην άσφαλτο, κερδίζοντας με το 207 απέναντι σε σαφώς πιο παραδοσιακούς του είδους οδηγούς. Από την πλευρά του, ο Kopecky έχει αποδείξει την ταχύτητα του στην άσφαλτο και θα διεκδικήσει επί ίσοις όροις τη νίκη.

Βέβαια, δεν είναι μόνο αυτοί που θα διεκδικήσουν το κάτι παραπάνω! Το ίδιο θα προσπαθήσει και ο Stephane Sarrazin, με ακόμα ένα Peugeot 207, ο οποίος και πέρσι παραλίγο να πάρει τη νίκη, την οποία και διεκδίκησε μέχρι το τέλος του αγώνα. Το ίδιο ισχύει, όμως, και για τον Juho Hanninen με το δεύτερο εργοστασιακό Skoda, ο οποίος και πέρσι ήταν ταχύτατος στις μικτές συνθήκες που συνάντησαν τα πληρώματα, σημειώνοντας σε αρκετές περιπτώσεις τον ταχύτερο χρόνο. Ποιος όμως, δεν μπορεί να υπολογίσει και τους Nicolas Vouillioz, Toni Gardemeister; O Γάλλος, πρώην Πρωταθλητής του IRC, είναι από τους κορυφαίους ασφάλτινους συνδυασμούς, έχοντας μάλιστα και σημαντική εμπειρία την οποία έχει αποκομίσει από την παρουσία του στο WRC και φέτος θα οδηγήσει για λογαριασμό της Skoda Γαλλίας, ένα τελευταίας γενιάς Fabia S2000. Την ίδια ώρα, ο Toni Gardemeister ετοιμάζεται για την επανεμφάνιση του μετά από μεγάλο διάστημα αποχής, στο τιμόνι ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου. Ο Φιλανδός, έχει την εμπειρία που απαιτεί ο αγώνας, ενώ παράλληλα έχει τη δική του θετική παράδοση. Το ερώτημα είναι κατά πόσο το Grande Punto S2000 της ιταλικής Astra, θα καταφέρει να σταθεί επάξια απέναντι στον ανταγωνισμό και θα επιτρέψει στον Gardemeister να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω. Στη μάχη της κορυφής, όμως, θα βρεθεί σύμφωνα με τη λογική και ο Guy Wilks, ο οποίος φέτος θα ακολουθήσει ολόκληρο το IRC οδηγώντας ένα Skoda Fabia S2000 στα χρώματα της επίσημης βρετανικής αντιπροσωπείας. Ο Βρετανός, δύο φορές εθνικός Πρωταθλητής της πατρίδας του, διαθέτει την απαιτούμενη ταχύτητα, αν και η επιφάνεια στην οποία διακρίνεται είναι το χώμα.

Βέβαια, δεν είναι μόνο οι προαναφερόμενοι που θα λάμψουν στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Το ίδιο ισχύει και για τον Brian Bouffier, μετρ της ασφάλτου, ο οποίος θα οδηγήσει ένα Impreza N15, του οποίου την ευθύνη προετοιμασίας έχει η ομάδα του Tommi Makkinen, αλλά και ο ταλαντούχος Γάλλος Julien Maurin, που θα οδηγήσει το δεύτερο εργοστασιακό Fiesta S2000 στα χρώματα της M-Sport. Όμως, όλα τα φώτα της δημοσιότητας θα είναι επάνω και στο Renault Clio R3 με το νούμερο 37 στις πόρτες και το όνομα του Robert Kubica στα παράθυρα. Ο πιλότος της Renault F1 ετοιμάζεται για την 3η και πλέον δύσκολη απόπειρα του να λάβει μέρος σε αγώνα Ράλλυ και σίγουρα πολλοί αναμένουν με αγωνία να δουν πως θα αντιδράσει στις μικτές συνθήκες του αγώνα.

Από εκεί και πέρα, αξίζει να σημειώσουμε ότι το Eurosport, το οποίο και την ευθύνη διοργάνωσης του IRC, θα καλύψει τον αγώνα με τρόπο που όμοιο του δεν έχουμε δει στο παρελθόν. Συγκεκριμένα, θα είναι ο αγώνας με τη μεγαλύτερη ζωντανή κάλυψη στην ιστορία των αγώνων Ράλλυ. Η ζωντανή δράση από τις ειδικές θα διαρκέσει 14 ώρες και οι φίλοι των αγώνων θα μπορούν να παρακολουθήσουν τις προσπάθειες των πρωταγωνιστών του IRC από το Eurosport και Eurosport 2. Το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό αθλητικό κανάλι, θα καλύψει ζωντανά τον αγώνα με κάμερες από το έδαφος, με λήψεις από ελικόπτερο, αλλά και από το εσωτερικό των αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, λοιπόν, την Τετάρτη 20 Ιανουαρίου θα καλυφθούν ζωντανά 4 ειδικές διαδρομές, την Πέμπτη 21 του μηνός έξι ε.δ., ενώ την Παρασκευή 22 Ιανουαρίου θα μεταδοθούν 4 ε.δ. ζωντανά. Όσοι πιστοί, λοιπόν, μπορείτε να βολευτείτε στις πολυθρόνες σας και να παρακολουθήσετε ζωντανά τον αγώνα, σαν να βρίσκεστε στην καρδιά του Πριγκιπάτου._Π.Τ.[email protected]

 

Ωράριο Αγώνα  itineraire_23112009_en_2010

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ