top icon
Αγώνες

Ο πρωταγωνιστής της Regularity!

Η παρουσία του 9χρονου Νικόλα Μουστάκα δίπλα στον πατέρα του, Σπύρο, οι οποίοι κατέκτησαν τη νίκη στην κατηγορία Regularity, έκλεψε τις εντυπώσεις στο Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδος.

Στα 9,5 του χρόνια πέρασε νικητής από τη ράμπα του τερματισμού του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος 2016 στην κατηγορία Regularity, χαμογελαστός και καθισμένος στο παιδικό booster στη θέση του συνοδηγού μέσα σε μια μπλε Alfa Romeo Alfasud του 1978. Ο Νικόλας Μουστάκας δίπλα στον πατέρα του, Σπύρο, με περίσσια ωριμότητα και αγάπη για αυτό που κάνει, κατάφερε να κλέψει την παράσταση στο Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδος, όχι μόνο διότι συμμετείχε σε αυτήν την ηλικία σε ένα γεγονός που πολλοί άνθρωποι -μικροί και μεγάλοι- ονειρεύονται, αλλά και επειδή κατάφερε με οδηγό και καθοδηγητή τον πατέρα του να κερδίσει ένα δύσκολο αγώνα διεθνούς εμβέλειας, αφήνοντας πίσω του έμπειρα και… γηραιότερα πληρώματα. Τις τρεις ημέρες του αγώνα, όλοι μιλούσαν για τον μικρό Νικόλα. Τόσο στην κατηγορία Regularity όσο και στη Sporting. Δε θα ήταν υπερβολικό να πούμε πως ο Νικόλας έγραψε ιστορία, τη δική του ιστορία στην απαιτητική κατηγορία της Regularity, όπου η ακρίβεια, η συγκέντρωση και η υπομονή είναι σημαντικά στοιχεία τόσο για την έκβαση του αγώνα όσο και για τη νίκη. Σίγουρα, οι ιδιότητες αυτές δεν είναι συνηθισμένες για έναν μαθητή της Δ΄ Δημοτικού, ίσως ούτε καν για έναν ενήλικα. Ωστόσο, ο χαρισματικός Νικόλας συνδύασε με τον καλύτερο τρόπο τα χαρακτηριστικά ενός παιδιού με την αποτελεσματικότητα ενός μεγάλου. Γιατί μόνο ένα παιδί θα είχε τη διάθεση και το θάρρος να «γκουγκλάρει» ιταλικό λεξιλόγιο για να πειράξει τους Ιταλούς πρωταθλητές της Regularity Paolo Marcattilj-Francesco Giammarino, λέγοντας: «Θα φάτε τη σκόνη μας», αλλά την ίδια στιγμή να μην παρασύρεται από τον ενθουσιασμό της ηλικίας του για όλο αυτό που ζει και να παραμένει προσγειωμένος.

Η εμπειρία του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος ήταν μοναδική για τον μικρό Νικόλα, ο οποίος φαίνεται ότι δε χαρίζεται: «Ο αγώνας ήταν ωραίος, οι διαδρομές όμορφες και το road book δεν είχε λάθη. Μου αρέσει που γνωρίζω διάφορες περιοχές της Ελλάδας με αυτόν τον τρόπο και αποτυπώνω όλες αυτές τις εικόνες». Φυσικά, για να λάβει μέρος σε ένα διεθνή αγώνα, υπήρξε και η ανάλογη προετοιμασία. «Έχω λάβει μέρος σε αρκετούς αγώνες. Ως συνοδηγός ξεκίνησα πριν από περίπου ενάμιση χρόνο στο Ιστορικό Φθινοπωρινό Ράλλυ ΕΛΠΑ. Το Arcadia Classic Tour ήταν ουσιαστικά αγώνας προετοιμασίας για εμάς. Ετοιμαστήκαμε αρκετά για το Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδος και κάναμε ετοιμασίες και στο αυτοκίνητο. Ξέραμε ότι είχαμε τις δυνατότητες να πάμε καλά σ’ αυτόν τον αγώνα και να κινηθούμε στην πρώτη 5άδα από το περσινό Ιστορικό, στο οποίο είχαμε τερματίσει στην 6η θέση.» Για έναν άνθρωπο μικρότερο από 10 ετών είναι μια αγχωτική διαδικασία; «Το βράδυ της προηγούμενης ημέρας έχω λίγο άγχος μήπως κάνω λάθος.» Το Σάββατο, όταν είχε τελειώσει το 2ο σκέλος και προηγούνταν, ο Νικόλας είχε άγχος μήπως από ένα λάθος χάσουν την 1η θέση, ωστόσο φάνηκε και πάλι προσγειωμένος στις αντιδράσεις του: «Θα προσπαθήσω να πάω καλά» ήταν η λακωνική απάντηση, διότι για τον Νικόλα, όπως και για κάθε παιδί -και όχι μόνο-, μπορεί η νίκη να είναι ο κυρίαρχος στόχος, αλλά η συνολική εμπειρία είναι μάθημα ζωής. Εκτός από το άγχος, τη χαρά, τον ενθουσιασμό που μπορεί να νιώσει κάποιο παιδί για ένα τόσο σπουδαίο εγχείρημα, το αίσθημα του φόβου υποβόσκει καθόλου; «Όταν βρισκόμαστε κάποιες φορές πολύ κοντά στην άκρη του δρόμου, φοβάμαι στιγμιαία.» Έτσι απλά.

Αλήθεια, όμως, πώς προέκυψε για κάποιον που ουσιαστικά έχει το 1/4 της ηλικίας των αυτοκινήτων που λαμβάνουν μέρος να του αρέσει η κατηγορία Regularity και τα Ιστορικά αυτοκίνητα; «Έχω μπει στο πίσω κάθισμα σε τρία Ιστορικά Ακρόπολις. Μου άρεσε πολύ η διαδικασία αυτή, αν και παλαιότερα ζαλιζόμουν.» Όπως συμπλήρωσε και ο πατέρας και μέντορας του, Σπύρος: «Από μόνος του ήθελε να μπει στο αυτοκίνητο, κι έτσι σε ηλικία 6 ετών ξεκίνησε, παρατηρώντας από το πίσω κάθισμα. Όλα αυτά τα κουμπάκια τον ενθουσιάζουν. Στον πρώτο του αγώνα ήμασταν μαζί και με τον θείο του, σε περίπτωση που κουραζόταν. Τώρα έχει μάθει πλοήγηση, σημειώνει Ειδικές Διαδρομές στο Road Book, του αρέσει πολύ». Ωστόσο, για ένα παιδί τα όργανα μέτρησης είναι λίγο έως πολύ περίπλοκα. Ή μήπως όχι; «Δε θα έλεγα ότι τα όργανα με μπερδεύουν. Εξάλλου τα έχουμε φτιάξει έτσι ώστε να μη με δυσκολεύουν και να μπορώ να τα χειριστώ.» Ο Σπύρος Μουστάκας σχολίασε, επίσης, ότι στο σπίτι συζητούν για τους αγώνες και ο Νικόλας δίνει ιδέες για το πώς να φτιάξουν τα όργανα, τα οποία είναι προσαρμοσμένα στις δυνατότητες του πληρώματος και στους ελληνικούς αγώνες. Το εντυπωσιακό είναι ότι στο Ιστορικό Ράλλυ ο Νικόλας είχε ενθουσιαστεί με τα όργανα της Porsche 911 (1965) του αυστριακού πληρώματος Michael και Sebastian Haberl, επειδή ήταν παραδοσιακά: «Απορώ πώς δούλευαν και τα κατάφερναν με χρονόμετρο και πινακάκι». Άραγε η… πάντα γοητευτική θέση του οδηγού προκαλεί ένα παιδί που ασχολείται εκ των έσω με το μηχανοκίνητο αθλητισμό, ώστε να περιμένει πώς και πώς την ενηλικίωση; Η ώριμη πλευρά του Νικόλα και πάλι υπερίσχυσε: «Δεν ξέρω ακόμη να οδηγώ, οπότε δεν μπορώ να απαντήσω. Καρτ έκανα μία φορά και μου άρεσε πολύ, θα ήθελα να το συνεχίσω. Είχα ένα μεγάλο χαμόγελο όταν βγήκα από την πίστα. Θα ήθελα, πάντως, όταν θα μπορώ ηλικιακά, να συμμετάσχω και στην κατηγορία Sporting». Όνειρο αλλά και στόχος του πληρώματος είναι ένας αγώνας Regularity στο εξωτερικό. Μάλιστα, έχουν κάνει ήδη αίτηση από τη FIA να δοθεί στον Νικόλα λισάνς.

Τα χόμπι του μικρού συνοδηγού δε διαφέρουν πολύ από των υπόλοιπων της ηλικίας του. Κολυμβητήριο, σκάκι και αγγλικά είναι μερικά από τα ενδιαφέροντά του, ενώ είναι και πρόσκοπος. Προτιμάει τα παιχνίδια κατασκευής και συναρμολόγησης. Αγαπημένα του είναι τα Lego και ο κύβος του Ρούμπικ, καθώς και να φτιάχνει 3D σχέδια από χαρτί. Μάλλον τίποτα δεν είναι τυχαίο. Μπορεί να μην έχει κατασταλάξει ακόμη στο επάγγελμα που θα ακολουθήσει, ωστόσο, όταν μεγαλώσει, στα σχέδιά του είναι «η διοργάνωση και το γράψιμο αγώνων, καθώς και η διοργάνωση “Κυνήγι Θησαυρού”». Οι ιδέες, πάντως, έρχονται συνήθως από φρέσκα και νεανικά μυαλά. Τόσο φρέσκα, μάλιστα, που στο πάρκο της Βυτίνας, το Πάσχα, ο εκκολαπτόμενος… συνοδηγός, οδηγός και αλυτάρχης είχε βάλει όργανα στο ποδήλατό του και προσομοίαζε δοκιμασίες Regularity για να προετοιμαστεί για τον αγώνα. Στο σχολείο, ο Νικόλας δε συνηθίζει να αναφέρεται στις περιπέτειες του σαββατοκύριακου με τους… Regularity φίλους του. Μία φορά που πήρε φίλη του μαζί σε έναν αγώνα έχασαν την 1η θέση επειδή μιλούσαν, με αποτέλεσμα να χάσουν τη στροφή. Ο Νικόλας Μουστάκας βγήκε από τον τριήμερο αγώνα της κατηγορίας Regularity του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος νικητής. Όχι μόνο διότι πέρασε 1ος με τον πατέρα του από τη ράμπα του τερματισμού, αλλά και επειδή κάθε φορά που συμμετέχει σε κάτι τέτοιο συγκεντρώνει πολύτιμες εμπειρίες, συναναστρέφεται και κοινωνικοποιείται με σπουδαίους ανθρώπους, βλέπει, ακούει, μυρίζει αγωνιστικά αυτοκίνητα-θρύλους, αλλά και μαθαίνει πως η προσπάθεια, η προετοιμασία, η προσήλωση και η αγάπη για αυτά που μας αρέσουν είναι οι έννοιες που έχουν αξία για το ταξίδι της ζωής μας. Η πρώτη νίκη του Νικόλα ως συνοδηγού στον έναν εκ των δύο διεθνών αγώνων της χώρας μας είναι η έναρξη για πολλά και σημαντικά πράγματα στη ζωή του. Σε επίπεδο αγωνιστικό, αλλά και ζωής, αφού ο Νικόλας τολμάει να ζήσει στα 9,5 όσα άλλοι ονειρεύονται._ Ελένη Λυκίσα

Ο Νικόλας Μουστάκας είναι συνοδηγός στην κατηγορία Regularity. Γεννήθηκε στις 24/10/2006. Η καλύτερη θέση σε αγώνα είναι η 1η στο Ιστορικό Ράλλυ Ελλάδος 2016. Είναι το μεσαίο παιδί της οικογένειας, από Γαλλίδα μητέρα και Έλληνα πατέρα. Πηγαίνει στην Δ΄ Δημοτικού και έχει κλίση στις θετικές επιστήμες, ενώ λατρεύει τις κατασκευές. Δε θαυμάζει κάποιον συγκεκριμένο αγωνιζόμενο. Του αρέσει να βλέπει αγώνες στην τηλεόραση, αλλά κυρίως Ιστορικούς αγώνες στο YouTube. Θα ήθελε όταν μεγαλώσει να διοργανώνει και να σχεδιάζει ο ίδιος αγώνες Regularity.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ