top icon
Αγώνες

Διέρρευσαν φωτογραφίες της νέας McLaren

Περίπου 10 ώρες πριν την επίσημη παρουσίαση του καινούργιου μονοθεσίου της McLaren για το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, διέρρευσαν στο διαδίκτυο οι πρώτες φωτογραφίες της MP4-31.

Έπειτα από την χειρότερη σεζόν στην 50ετή ιστορία της McLaren η ανέλιξη είναι μονόδρομος για την ομάδα του Woking. Ο βαθμός βελτίωσης θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την απόδοση του κινητήρα της Honda, που αποτελούσε το μεγαλύτερο πρόβλημα πέρυσι. Είναι σχεδόν υποχρεωτικό για τους Ιάπωνες να κάνουν ένα σημαντικό βήμα εξέλιξης φέτος. Το ερώτημα είναι αν η Honda έχει τη δυνατότητα να εξελίξουν τη μονάδα ισχύος τους αρκετά γρήγορα και αποτελεσματικά για να πλησιάσει τον ανταγωνισμό. Η εμμονή των Ιαπώνων να στηρίζονται στις δικές της δυνάμεις και να μην προσλαμβάνουν προσωπικό από αντίπαλους κατασκευαστές, όπως κάνει όλο το υπόλοιπο grid, ενδέχεται να αποτελεί εμπόδιο στις προσδοκίες τους.

H Honda διέψευσε ότι η McLaren θα χρησιμοποιήσει στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης τον περυσινό κινητήρα, λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας του φετινού V6. Οι φήμες λένε ότι η ιαπωνική εταιρεία κατάφερε να βρει περισσότερη ιπποδύναμη (με μερικές πηγές να ισχυρίζονται ότι τα κέρδη ξεπερνούν τους 200 ίππους), αλλά αντιμετωπίζει προβλήματα αξιοπιστίας ακόμη και στους στατικούς πάγκους δοκιμών. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της Honda πέρυσι ήταν οι μικρές διαστάσεις του turbo, που επέτρεπαν στο ERS να ανακτήσει μόλις το 1/4 από το μέγιστο όριο των 160 ίππων που έχει τεθεί από τους τεχνικούς κανονισμούς.

Οι διαστάσεις του turbo του ιαπωνικού V6 έχουν αυξηθεί αν και παραμένει εντός της περιεχόμενης γωνίας V του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ένα μικρότερο turbo χρειάζεται να περιστρέφεται ταχύτερα για να παράγει το ίδιο έργο με ένα μεγαλύτερο. Συνεπώς, για φέτος η Honda μείωσε το ρυθμό περιστροφής του turbo από τις 120.000 στις 100.000 σ.α.λ. Εντούτοις, παρά τις τροποποιήσεις αυτές, φημολογείται ότι παρουσιάζονται συνεχόμενες αστοχίες του turbo στους στατικούς πάγκους δοκιμών, λόγω υπερθέρμανσης. H μονάδα ισχύος της Honda παρουσιάζει τις μικρότερες διαστάσεις εκ των τεσσάρων του grid.

Ένα μεγάλο μέρος του προσωπικού της McLaren (110 άτομα) αναγκάστηκε να θυσιάσει τις χριστουγεννιάτικες διακοπές του ώστε να ετοιμαστεί το καινούργιο μονοθέσιο εγκαίρως, έπειτα από την αλλαγή του προγράμματος αγώνων της σεζόν, που έφερε τη διεξαγωγή του GP Αυστραλίας δύο εβδομάδες νωρίτερα. Η MP4-31 παρουσιάζει σημαντικές αλλαγές στο εμπρός μέρος. Το μακρύ περυσινό ρύγχος αντικαταστάθηκε από ένα εξαιρετικά κοντό που θυμίζει αρκετά τη λύση των Williams και Red Bull. Παρουσιάζει ωστόσο πρωτοποριακά στηρίγματα εμπρός αεροτομής, τα οποία φέρουν διατρήσεις, για την καλύτερη διαχείριση της ροής του αέρα σε αυτή την περιοχή. Επιπλέον, για την βελτίωση της διαφοράς πίεσης μεταξύ του επάνω και του κάτω μέρους του ρύγχους, η McLaren έχει υιοθετήσει τη χρήση ενός S-duct. Αυτό αντλεί αέρα από την κοιλιά του ρύγχους και τoν εξάγει εμπρός από το cockpit. Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, όπου το αμάξωμα διατηρεί τις «μηδενικές» διαστάσεις του, προς όφελος της αεροδυναμικής απόδοσης. Η πίσω ανάρτηση είναι πιο προωθημένη από πέρυισ, καθώς η ομάδα εγκατέλειψε πλήρως το σχεδιασμό που με την προσθήκη καλυμμάτων στα ψαλίδια προσπαθούσε να αντλήσει τα αερουδναμικά οφέλη του απαγορευμένου πλέον κατώτερου πτερυγίου της πίσω αεροτομής. Η Honda, όπως οι Mercedes και Ferrari, έχει υιοθετήσει διπλό wastegate._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ