top icon
Αγώνες

GP Αυστρίας: Ο Rosberg νικητής

O Nico Rosberg ανακηρύχθηκε νικητής στο GP Αυστρίας, έχοντας προσπεράσει τον Lewis Hamilton στην εκκίνηση και έχοντας καλύτερο ρυθμό αγώνα από τον team mate του. Ο Βρετανός συμπλήρωσε το «1-2» της Mercedes, αλλά έχασε τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη νίκη όταν πάτησε τη γραμμή εξόδου στο pit lane στο μοναδικό pit stop του. Ένα πρόβλημα στο pit stop του Sebastian Vettel χάρισε την τελευταία θέση του βάθρου στον Felipe Massa. Ο Βραζιλιάνος κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τη Ferrari στους τελευταίους γύρους, ενώ ο Valtteri Bottas συμπλήρωσε μια πολύ καλή συγκομιδή βαθμών για την Williams τερματίζοντας στην 5η θέση. Ο Φινλανδός πραγματοποίησε τα περισσότερα προσπεράσματα στην πίστα σήμερα, για να δει την καρό σημαία εμπρός από έναν πολύ καλό Nico Hulkenberg. Οι Pastor Maldonado και Max Verstappen απέφυγαν μια σύγκρουση μεταξύ τους με πολλά χιλιόμετρα στον προτελευταίο γύρο. Sergio Perez και Daniel Ricciardo συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα. Εντωμεταξύ, οι Kimi Raikkonen και Fernando Alonso συγκρούστηκαν στον 1ο γύρο σε ένα ανατριχιαστικό ατύχημα, στο οποίο ευτυχώς, δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός. 

Ο Rosberg, έχοντας χάσει την ευκαιρία να αρπάξει την pole position εχθές, βρήκε την ευκαιρία να επανορθώσει, καταλαμβάνοντας την πρωτοπορία πριν την πρώτη στροφή, εκμεταλλευόμενος το αργό αρχικό ξεκίνημα του Hamilton. Ο Βρετανός αναφέρει ότι αντιμετωπίζει προβλήματα στις εκκινήσεις από το Ισπανικό GP, ενώ μέχρι τότε ήταν καλές. Ο Hamilton προσπάθησε να εκμεταλλευτεί το slip streaming της προπορευόμενης Mercedes, αλλά σύντομα, οι προσπάθειές του έλαβαν τέλος λόγω της επέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας έπειτα από το ατύχημα Raikkonen-Alonso. Μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Rosberg κατάφερε να αναπτύξει διαφορά 2,4 δλ. από τον team mate του, όντας ταχύτερος στο δεύτερο τμήμα της πίστας. Ο Hamilton πλησίασε, αλλά στον 24ο γύρο έχασε 1,1 δλ. και η συνολική διαφορά μεταξύ τους αυξήθηκε στα 4 δλ.

H στιγμή κατά την οποία ο Hamilton πάτησε τη λευκή γραμμή στην έξοδο του pit lane.

Εισερχόμενος στα pits στον 34ο γύρο, ο Rosberg υπερέβαλε στα φρένα για την είσοδο του pit lane, ωστόσο πρόλαβε να επιβραδύνει στα 80 χ.α.ώ. Αντιθέτως, ο Hamilton εξερχόμενος από το pit lane, έχασε το πίσω μέρος της Mercedes, και πάτησε τη γραμμή που το οριοθετεί, κάτι που απαγορεύεται από τους κανονισμούς. Συνεπώς, ο Βρετανός έλαβε ποινή 5 δλ. Κατά συνέπεια, θα έπρεπε να προσπεράσει τον team mate του και να τερματίσει 5 δλ. μπροστά για να νικήσει. Κάπου εκεί, ο Βρετανός εγκατέλειψε τη μάχη και επικεντρώθηκε απλά στην εξασφάλιση της 2ης θέσης. Στους τελευταίους γύρους, ο Rosberg είχε ανησυχίες λόγω των εμπρός ελαστικών του, τα οποία όντας φθαρμένα, είχαν αναπτύξει graining, προκαλώντας ισχυρούς κραδασμούς. Το pit lane ανησύχησε λιγότερο από τον οδηγό και εντέλει, ο Rosberg έκοψε το νήμα πρώτος. Ο Γερμανός είχε δείξει πολύ καλά σημάδια σε ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές και φαίνεται ότι είχε καλύτερα στημένο μονοθέσιο. Με αυτό το αποτέλεσμα, ο Rosberg έχει νικήσει 3 από τους τελευταίους 4 αγώνες και έχει πλησιάσει τον Hamilton στους 10 βαθμούς στο πρωτάθλημα.

O Massa ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά φέτος.

Για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, η Williams «έκλεψε» την τελευταία θέση του βάθρου από την Ferrari, ή καλύτερα, η ιταλική ομάδα την παραχώρησε… Στο pit stop του Vettel, οι μηχανικοί δε μπορούσαν να βιδώσουν το πίσω δεξί μπουλόνι. Ενώ ο Γερμανός είχε διαφορά ασφαλείας από τον Massa, επέστρεψε στην πίστα αρκετά πίσω από τον Βραζιλιάνο. Εντέλει, ο Vettel κατάφερε να πλησιάσει σε απόσταση βολής τη Williams, ωστόσο ο Massa δεν έκανε κανένα λάθος που θα επέτρεπε στον Γερμανό να προσπεράσει και κατά συνέπεια, διατηρήθηκε στην 3η θέση, ανεβαίνοντας στο βάθρο για πρώτη φορά φέτος.

Ακόμη χειρότερο ήταν το σαββατοκύριακο στην άλλη πλευρά του γκαράζ της Ferrari. Έχοντας εκκινήσει πολύ πίσω, ο Raikkonen (με τη χαρτογράφηση που προκάλεσε το τετ-α-κέ του στο Μόντρεαλ), έχασε το πίσω μέρος της Ferrari λόγω σπιναρίσματος των κινητήριων τροχών στον πρώτο γύρο, τη στιγμή που τον προσπερνούσε από αριστερά ο Fernando Alonso. Προσπαθώντας να διατηρήσει τον έλεγχο της Ferrari, o Raikkonen χτύπησε τη McLaren του Ισπανού, που σκαρφάλωσε επάνω στην SF-15T. O Raikkonen ήταν τυχερός που δεν τραυματίστηκε, καθώς το πάτωμα της McLaren πέρασε πολύ κοντά από την περιοχή του cockpit και το σώμα του… Παράλληλα, ο Alonso ανέφερε ότι το σώμα του δέχθηκε, στιγμιαία, 34 G στο ατύχημα. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και αποφάσισαν να μην τιμωρήσουν κανέναν από τους δύο οδηγούς.

Πλούσιο θέαμα προσέφερε ο Valtteri Bottas, παρά τα προβλήματα υπέρμετρης φθοράς που αντιμετώπισε με τα φρένα του (τα οποία έβγαζαν σκόνη άνθρακα) από το μέσο του αγώνα και μετά. Ο Bottas έχασε μία θέση στον πρώτο γύρο από τον Max Verstappen, αλλά στη συνέχεια, ο οδηγός της Williams προσπέρασε τον Ολλανδό και τον Nico Hulkenberg. Ο Γερμανός όμως εισήλθε άμεσα στα pits. Ο Bottas ακολούθησε το παράδειγμα του Hulkenberg, αλλά η αλλαγή των πίσω ελαστικών της Williams πήρε περισσότερο χρόνο από το προβλεπόμενο. O Φινλανδός επέστρεψε στην πίστα ξανά πίσω από τον Hulkenberg. Ο Bottas κατάφερε στη συνέχεια να προσπεράσει το Γερμανό, καθώς και τους Perez και Maldonado που δεν είχαν πραγματοποιήσει ακόμα τα pit stop τους, για να τερματίσει 5ος. Παράλληλα, ο Hulkenberg, ήταν απολύτως ευχαριστημένος από την 6η θέση.

Ο Pastor Maldonado τερμάτισε 7ος με τη Lotus, έχοντας καταφέρει να προσπεράσει τον Verstappen στον προτελευταίο γύρο. Ο Βενεζουελανός παραλίγο να εμβολίσει την Toro Rosso καθώς έβγαινε από το slip stream της, αφού ο Verstappen έκανε… μία και μισή κινήσεις υπεράσπισης. Ευτυχώς, ο Maldonado κατάφερε να κρατήσει τη Lotus στην πίστα και μακριά από την Toro Rosso του Verstappen, που έχασε τα φρένα για την επόμενη στροφή και παραχώρησε τη θέση. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Sergio Perez και Daniel Ricciardo, ο οποίος ανέκαμψε ακολουθώντας ανάποδη στρατηγική, εκκινώντας με τη μαλακή γόμα και χρησιμοποιώντας την πολύ μαλακή στο τέλος, έχοντας εκτίσει ποινή 5 δλ. στο pit stop του. O Felipe Nasr ήταν απογοητευμένος που δε σημείωσε βαθμούς, αλλά είχε προβλήματα υπερθέρμανσης των φρένων της Sauber, ενώ ο Daniil Kvyat τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή της Red Bull του χτυπώντας τον Perez στον 1ο γύρο. Ο Romain Grosjean εγκατέλειψε όταν το κιβώτιο της Lotus του κόλλησε στην 3η σχέση, ενώ ο Jenson Button αναγκάστηκε να παρκάρει τη McLaren του λόγω αστοχίας αισθητήρα στο σύστημα τροφοδοσίας του κινητήρα της Honda._Φ.Λ.  

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ