top icon
Αγώνες

Preview GP Ιταλίας: Στο ναό της ταχύτητας

Preview GP Ιταλίας: Στο ναό της ταχύτητας

Όντας η τρίτη πίστα που κατασκευάστηκε στην ιστορία του motorsport (μετά την Brooklands και την Indianapolis), η Monza έχει μία μοναδική θέση στην Formula 1, τόσο στις καρδιές των θεατών, όσο και στις συνειδήσεις των οδηγών. Οι μεγάλες ευθείες της που συνδυάζονται με αρκετά τεχνικές καμπές υψηλής και μέσης ταχύτητας συνθέτουν ένα μοναδικό σκηνικό, που όμοιό του δύσκολα θα δούμε.

Αν και αγγίζει τα 5,7 χλμ σε μήκος, η ταχύτητα που πιάνουν τα μονοθέσια (ειδικά τα τελευταία χρόνια των υβριδικών μονάδων ισχύος) κάνουν τον γύρο να μοιάζει μικρότερος, να «ρέει». Οι ευκαιρίες για προσπεράσματα πριν την 1η Variante που οδηγεί την Curva Grande, οι δύο Lesmo που θέλουν αφοσίωση και προσοχή στο τιμόνι, η Ascar iπου είναι από τις πιο εντυπωσιακές στροφές του πρωταθλήματος, ενώ και η Parabolica που κλείνει τον γύρο ιδανικά συμπληρώνουν έναν γύρο στο σπίτι της Scuderia.

Και είναι σπίτι της Scuderia, αν σκεφτεί κανείς τους χιλιάδες tifosi που βρίσκονται εκεί κάθε χρόνο, είτε στις καλές χρονιές της αγαπημένης τους ομάδας, είτε στις άσχημες, τότε που μπορεί να μην έχει καμία ελπίδα για τη νίκη. Δεν είναι τυχαίο ότι ο αείμνηστος Enzo Ferrari τόνιζε πως στη Monza η ομάδα του πρέπει πάντα να έχει το κάτι παραπάνω.

Μέσα στα 67 χρόνια παρουσίας της πίστας στο πρόγραμμα, δεν έλειψαν κι οι μάχες, τα ρεκόρ υψηλότερης μέσης ωριαίας ταχύτητας (από τον J.P. Montoya το 2004), οι δραματικές στιγμές, με τον M. Schumacher να αποκαλύπτει μετά τον αγώνα το 2006 ότι θα αποχωρήσει από την ενεργό δράση, ενώ στις κορυφαίες στιγμές του αγώνα ανήκει και το GP του 1988, όταν οι δύο Ferrari των Gerhard Berger και Michele Alboreto έκαναν το 1-2, στο πρώτο αγωνιστικό τριήμερο μετά τον θάνατο του Commendatore.

Αγωνιστικά, η πίστα έχει ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις από τις μονάδες ισχύος, κάτι που στη θεωρία δίνει ένα προβάδισμα στη Mercedes, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς το γεγονός ότι οι Γερμανοί θα μπορούν να τρέξουν καίγοντας 1.2 λίτρα λαδιού ανά 100 χλμ (καθώς έφεραν νέο μοτέρ στο Spa και πρόλαβαν την επιβολή του νέου κανονισμού), την ώρα που οι υπόλοιποι θα καίνε 0,9 λ. λαδιού ανά 100 χλμ. Το «παραθυράκι» στους κανονισμούς μπορεί να είναι προς όφελος των πρωταθλητών.

Με την διαφορά των S. Vettel και L. Hamilton στους 7 βαθμούς, μία πιθανή επανάληψη του αποτελέσματος του Spa θα τους φέρει ισόβαθμους. Μονόδρομος για τον οδηγό της Ferrari να βρεθεί μπροστά από τον Βρετανό. Μονόδρομος για τον Hamilton να πάρει τη νίκη.

Όλα θα φανούν το τριήμερο 1 με 3 Σεπτεμβρίου._Δ.Μ.

Το πρόγραμμα του τριημέρου (ώρες Ελλάδας):

Παρασκευή 1/9:

FP1: 11:00-12:30

FP2: 15:00-16:30

Σάββατο 2/9:

FP3: 12:00-13:00

Κατατακτήριες: 15:00-16:00

Κυριακή 3/9:

Αγώνας: 15:00

Πληροφορίες για τον αγώνα:

Πρώτο GrandPrix: 1950

Μήκος πίστας: 5,793 χλμ

Γύροι: 53

Περισσότερες νίκες (οδηγοί): Michael Schumacher (5)

Περισσότερες νίκες (κατασκευαστές): Ferrari (19)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ