20 Αυγ 2017

Ράλλυ Γερμανίας: Η ενηλικίωση του Tanak

Δεν είναι τόσο η 2η νίκη του στο WRC, ούτε οι βαθμοί, αλλά το γεγονός ότι με την επικράτηση του στη Γερμανία ο Ott Tanak ενηλικιώθηκε και από ταλέντο μπορεί να χαρακτηρίζεται πλέον ως διεκδικητής.

Ξεκίνησε ως το μεγαλύτερο ταλέντο της Εσθονίας τα τελευταία χρόνια, με τον Markko Martin (πρώην εργοστασιακό οδηγό των Subaru, Ford και Peugeot) να είναι ένας από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές του. Λάθη, απειρία, έξοδοι και η γενικότερη ανυπομονησία που τον χαρακτήριζε στην προσπάθεια του να αποδείξει την αξία του, τον έφερε αρκετές φορές με το ένα πόδι εκτός WRC. Πάντα, όμως, έβρισκε έναν τρόπο να επανέλθει και φέτος δείχνει να πατάει γερά και με τα δύο του πόδια στο θεσμό. Οι επιδόσεις του σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, η νίκη του στη Σαρδηνία και το γεγονός ότι σε αρκετές περιπτώσεις ήταν ταχύτερος από τον ομόσταυλο του και 4άκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή Sebastien Ogier, ήταν τα στοιχεία που έδειχναν ότι ο Tanak έχει αφήσει πίσω του το... “αμαρτωλό” παρελθόν του. Στη Γερμανία, απλά πιστοποίησε τα παραπάνω, αλλά και ότι πλέον δεν είναι απλά ένα ταλέντο, αλλά ένας ολοκληρωμένος οδηγός ικανός να διεκδικήσει τη νίκη σε κάθε αγώνα του θεσμού. Η επικράτηση του είναι απόλυτα δίκαιη, αφού δεν εκμεταλλεύθηκε καταστάσεις και προβλήματα αντιπάλων, αλλά ήταν ταχύς σε όλη τη διάρκεια του Ράλλυ Γερμανίας επικρατώντας δικαίως σε έναν αγώνα που μέχρι πρότινος το καλύτερο του αποτέλεσμα ήταν η 8η θέση. Το μέλλον του ανήκει και είναι δεδομένο ότι ο Malcolm Wilson δεν θα έχει εύκολο έργο στην προσπάθεια του να τον κρατήσει στην M-Sport.

Χαμόγελα, όμως, βλέπουμε μετά από αρκετό καιρό και στο στρατόπεδο της Citroen. Ο Andreas Mikkelsen ήταν ανταγωνιστικός σε όλη τη διάρκεια του αγώνα με το Citroen C3 WRC, ανεβαίνοντας ο ίδιος και πάλι στο βάθρο μετά από σχεδόν δέκα μήνες, αφού η τελευταία φορά που τα κατάφερε ήταν το περσινό Ράλλυ Αυστραλίας, όταν και επικράτησε με το VW Polo WRC στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Παράλληλα, αυτό είναι το πρώτο βάθρο της Citroen μετά από τη νίκη του Kris Meeke στο Ράλλυ του Μεξικό, σπάζοντας ένα σερί πολύ κακών αποτελεσμάτων για τη γαλλική ομάδα. Ο Mikkelsen θα μπορούσε να είχε πιέσει ακόμα περισσότερο τον Tanak αν δεν είχε επιλέξει λάθος ελαστικά το Σάββατο, αλλά η ιστορία και πάλι έγραψε ότι κατάφερε να τερματίσει 2ος σε έναν δύσκολο και ιδιαίτερο αγώνα. Το μέλλον κανείς δεν ξέρει τι επιφυλάσσει για τον Νορβηγό, αφού η συμφωνία του με την Citroen ολοκληρώθηκε με το τέλος του Ράλλυ Γερμανίας. Αν βέβαια μας ρωτήσετε, θα σας πούμε ότι η αίσθηση μας είναι πως ο Yves Matton δεν θα τον αφήσει εύκολα. Παράλληλα, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Kris Meeke δεν επανεκκίνησε σήμερα, με την επίσημη ανακοίνωση της Citroen να αναφέρει ότι οι βασικοί λόγοι ήταν καταρχήν το γεγονός ότι γέννησε η γυναίκα του συνοδηγού του Βρετανού, Paul Nagle, αλλά και πως θεωρήθηκε καλύτερο να προστατευθεί ο κινητήρας του C3, αλλά και επειδή δεν είχε νόημα για τον Kris να λάβει μέρος σε 4 ε.δ., όταν δεν υπάρχει βαθμολογικό ενδιαφέρον. Τα όποια συμπεράσματα δικά σας...

Σαφώς ικανοποιημένος, όμως, μπορεί να είναι και ο Sebastien Ogier, που με την 3η θέση που κατέκτησε είδε τη διαφορά του από τον Thierry Neuville και πάλι να αυξάνεται, και μάλιστα κατά 17 βαθμούς. Ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής, από τη στιγμή που ο Βέλγος αντίπαλος του βρέθηκε εκτός, δεν πίεσε το Ford Fiesta και τον εαυτό του προτιμώντας τη σιγουριά των βαθμών που θα τον έφερναν και πάλι σε θέση οδηγού στη μάχη του τίτλου. Στο ίδιο μήκος κινήθηκε και σήμερα, την τελευταία ημέρα του αγώνα, ενώ από την Power Stage αποκόμισε δύο επιπλέον βαθμούς που ίσως να αποδειχθούν “χρυσάφι” στο μέλλον. Ο μεγάλος του αντίπαλος ούτε στην Power Stage κατάφερε να πάρει κάποιους βαθμούς για τη συνέχεια. Γενικότερα, οι επιδόσεις του ήταν μέτριες σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, και όλοι περίμεναν πολλά περισσότερα. Ο βασικός λόγος που δεν τα κατάφερε, πάντα σύμφωνα με τον Neuville, ήταν πως δεν βρήκε ένα ικανοποιητικό set up του αυτοκινήτου, το οποίο να του δώσει αυτοπεποίθηση. Πλέον, έχασε σημαντικό έδαφος στη μάχη του τίτλου και με δεδομένο ότι απομένουν τρεις αγώνες για την ολοκλήρωση του θεσμού, και ο ίδιος γνωρίζει ότι ο Ogier είναι πλέον το ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο. Βέβαια, ο αγώνας ήταν καταστροφικός και για τη Hyundai γενικότερα, αφού είδε τη διαφορά της από την M-Sport να εκτοξεύεται. Ο Hayden Paddon έμεινε μακριά από τους κορυφαίους συνδυασμούς σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, με αποτέλεσμα να περιοριστεί στην 8η θέση, την ώρα που ο Dani Sordo έμεινε εκτός μάχης μετά την έξοδο του την πρώτη ημέρα. Μπορεί να κέρδισε ε.δ. το Σάββατο, αλλά και την Power Stage σήμερα, αλλά σε επίπεδο Κατασκευαστών η συνεισφορά τους ήταν ελάχιστη.

Η ευχάριστη έκπληξη του αγώνα, δεν ήταν άλλη από τον Juho Hanninen! Ο Φινλανδός οδηγός της Toyota εμφανίστηκε μεταμορφωμένος σε σχέση με το πρώτο μισό της χρονιάς και κατάφερε να σημειώσει ανταγωνιστικές επιδόσεις στην άσφαλτο, κερδίζοντας μάλιστα ειδικές διαδρομές! Είναι χαρακτηριστικό, ότι σήμερα επικράτησε στη μάχη της 4ης θέσης επί του Elfyn Evans, συνεχίζοντας το σερί των καλών του εμφανίσεων μετά το αποτέλεσμα της Φινλανδίας, όταν και είχε ανέβει στο 3ο σκαλί του βάθρου. Ο Βρετανός οδηγός της M-Sport και της Dmack, δυσκολεύτηκε πολύ όλο το τριήμερο με τα ελαστικά του, δηλώνοντας ότι στο μεγαλύτερο μέρος του πάσχιζε για πρόσφυση. Μάλιστα, παρόλο τις καλές του επιδόσεις στην άσφαλτο, δεν κατάφερε να κρατήσει σήμερα την τελευταία ημέρα του αγώνα, ούτε τον Craig Breen πίσω του, με αποτέλεσμα να τερματίσει 6ος.

Ο Ιρλανδός οδηγός της Citroen κατάφερε να κατακτήσει την... αγαπημένη του 5η θέση για 5η φορά φέτος! Τόσο το Σάββατο, όσο και την Κυριακή, βελτίωσε τις επιδόσεις του και σημείωσε ανταγωνιστικούς χρόνους που τον έφεραν ψηλά στην κατάταξη. Εκτός από τον Evans, απογοητευμένος ήταν και ο Jari Matti Latvala που δεν κατάφερε να φύγει με ένα καλό αποτέλεσμα από την Γερμανία. Τα προβλήματα για το Φινλανδό δεν έλειψαν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, ενώ σήμερα σημείωσε κορυφαίους χρόνους, αλλά δεν ήταν αρκετοί για να του προσφέρουν κάτι καλύτερο από την 7η θέση. Αντίθετα, ο τρίτος οδηγός της Toyota, Esapekka Lappi βελτίωσε σήμερα αισθητά τις επιδόσεις του, δηλώνοντας ότι εχθές το βράδυ εξέτασε τα δεδομένα από το αυτοκίνητο με τους μηχανικούς του, και βρήκε μία σειρά από λάθη που έκανε ο ίδιος, με αποτέλεσμα να είναι πιο ανταγωνιστικός. Τέλος στην κατηγορία του WRC2, ο Erik Camilli εκμεταλλεύθηκε τα κλαταρίσματα των Jan Kopecky και Pontus Tidenmand και επικράτησε με το Ford Fiesta R5, αλλά ο Σουηδός οδηγός της Skoda Motorsport ήταν αυτός που πανηγύριζε στο τέλος, αφού εξασφάλισε τον τίτλο στην κατηγορία.

Η επόμενη συνάντηση του WRC αργεί αρκετά, αφού ο επόμενος γύρος είναι προγραμματισμένος για τις 5-8 Οκτωβρίου στην Ισπανία. Μέχρι τότε, οι πρωταγωνιστές του WRC έχουν σημαντικό χρόνο να ανασυνταχθούν και να προετοιμαστούν για τις τρεις τελευταίες στροφές της χρονιάς._Π.Τ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Περισσότερες φωτογραφίες: