top icon
Αγώνες

Ράλλυ Γερμανίας: Στοιχεία ωριμότητας!

Ο Ott Tanak εξακολουθεί να εκπλήσσει, καταφέρνοντας να διατηρηθεί στην κορυφή της κατάταξης του Ράλλυ Γερμανίας, αλλά και διευρύνοντας τη διαφορά του από τους διώκτες του.

Αν κάποιος μας έλεγε πριν την έναρξη του Ράλλυ Γερμανίας, ότι στο τέλος της 2ης ημέρας του αγώνα ο Ott Tanak θα βρισκόταν στην κορυφή της κατάταξης, και μάλιστα με μία διαφορά που θα του επέτρεπε να κάνει όνειρα για τη δεύτερη νίκη της καριέρας του, μάλλον θα τον κοιτάγαμε με απορία. Ο Εσθονός έχει φροντίσει φέτος να μας εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις, αλλά και τη συνέπεια του σε όλους τους αγώνες, η οποία μάλιστα συνδυάζεται και με εξαιρετική αξιοπιστία. Ο Tanak φέτος δεν κάνει τα ανόητα λάθη του παρελθόντος, επιδεικνύοντας και στοιχεία ωριμότητας. Αυτή είναι ευδιάκριτη στο Ράλλυ Γερμανίας, αφού σε έναν αγώνα που παραδοσιακά δεν είχε καλές επιδόσεις, έχει καταφέρει να βρεθεί επικεφαλής και μάλιστα με διαφορά ασφαλείας. Είναι σημαντικό, ότι ο Εσθονός σήμερα δεν εκμεταλλεύθηκε λάθη των αντιπάλων του, αλλά σημείωσε κορυφαίους χρόνους, όντας ανταγωνιστικός, πραγματοποιώντας παράλληλα και τη σωστή επιλογή ελαστικών. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του στο τέλος του σκέλους, όταν και υποστήριξε ότι με τη διαφορά που έχει δεν βλέπει λόγο να ανησυχεί! Κάτι που έχει μία λογική, αν αναλογιστούμε ότι υπό φυσιολογικές συνθήκες είναι δύσκολο να χάσει τα 21,4 δευτερόλεπτα διαφορά που έχει από τον Andreas Mikkelsen σε 52 χλμ. ειδικών. Βέβαια, όλα αυτά είναι υποθετικά, αφού φυσιολογικές συνθήκες στους αγώνες δεν υφίστανται.

Και αυτό το βίωσε νωρίς το πρωί ο Thierry Neuville. Ο διεκδικητής του τίτλου, είδε σημαντικό μέρος από τις ελπίδες του να εξανεμίζονται όταν μετά από μία μπούκα σε μία στροφή, έσπασε το πίσω αριστερό άκρο του Hyundai i20 WRC, με αποτέλεσμα να καταρρεύσει η ανάρτηση και να φύγει ο αριστερός τροχός και να εγκαταλείψει. O Neuville θα επιστρέψει αύριο διεκδικώντας βαθμούς στην Power Stage, αλλά ξέρει πως αν δεν κάνει κάποιο τραγικό λάθος ο Sebastien Ogier θα έχει χάσει σημαντικό έδαφος στη μάχη του τίτλου. Ο Γάλλος 4άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, αρχικά μπερδεύτηκε, αφού είδε τον Andreas Mikkelsen που βρισκόταν μπροστά του να κάνει λάθος επιλογή ελαστικών (μαλακή αντί για σκληρή γόμα) και η μεταξύ τους διαφορά να εξανεμίζεται. Ο Ogier, όντας ο πιο έμπειρος οδηγός στον αγώνα, δεν “τσίμπησε” και σε όλη τη διάρκεια του δεύτερου σημερινού σκέλους κινήθηκε όσο ήταν αρκετό για να ασκήσει πίεση στον Νορβηγό, αλλά και να μην χρειαστεί να πάρει ρίσκα. Ο Γάλλος γνωρίζει πολύ καλά ότι οι τρεις βαθμού δεν θα αλλάξουν κάτι σημαντικό στη ζωή του, σε αντίθεση με μία εγκατάλειψη που θα είναι καταστροφική.

Βέβαια, ο Mikkelsen από την πλευρά του δεν τα έχει παρατήσει και εξακολουθεί να είναι αισιόδοξος. Ο Νορβηγός οδηγός, στην τελευταία του εμφάνιση με την Citroen, έχασε χρόνο τόσο με την λάθος επιλογή στην Panzerplatte, όσο και με ένα τετ α κε στην επόμενη, αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε στη συνέχεια από το να σημειώσει κορυφαίους χρόνους και να ψαλιδίσει ελάχιστα τη διαφορά του από τον Tanak. Με δεδομένο ότι είναι πιθανό να είναι η τελευταία του εμφάνιση με τη γαλλική ομάδα φέτος, ο Andreas θα προτιμήσει λογικά να χαρίσει ένα βάθρο στην ομάδα, πιέζοντας τον Yves Matton με αυτόν τον τρόπο να τον διατηρήσει στις τάξεις της Citroen και για τη συνέχεια. Κάτι που μόνο απίθανο δεν είναι. Βλέπετε, το κλίμα για τον Kris Meeke είναι αρκετά βαρύ, με τον Βρετανό να αποτελεί και σήμερα σκιά του εαυτού του και εν τέλει να εγκαταλείπει από αντλία νερού. Πλέον, κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι θα γίνει στο άμεσο μέλλον με τον Meeke, ο οποίος στα σέρβις δεν μπορεί να κρύψει την απογοήτευση του και την κακή ψυχολογία του. Και ειδικά από τη στιγμή που ο Andreas Mikkelsen είναι 2ος, διατηρώντας πίσω του τον Sebastien Ogier…

Με την πρώτη τριάδα να έχει ξεχωρίσει, ο άνθρωπος της ημέρας στις πιο πίσω θέσεις ήταν ο Juho Hanninen! Πολύ καλά διαβάσατε, δεν κάνουμε λάθος. Ο Φινλανδός ήταν εξαιρετικά γρήγορος, έκανε σωστή επιλογή ελαστικών στο πρώτο loop ε.δ. κερδίζοντας την Panzerplatte και καταφέρνοντας προς στιγμή να περάσει 4ος μπροστά από τον Elfyn Evans! Όμως, μία σπασμένη ανάρτηση στις δύο τελευταίες ε.δ. τον έριξε και πάλι πίσω από τον Βρετανό, αλλά με τη μεταξύ τους μάχη να μαίνεται! Η διαφορά τους αγγίζει τα 4,2 δευτερόλεπτα και όλα είναι ανοικτά! Σε απόσταση βολής παραμένει και ο Craig Breen που αρχικά δεν έκανε σωστή επιλογή ελαστικών, ενώ δεν απέφυγε τα λάθη, με σημαντικότερο αυτό στην τελευταία όταν και έχασε τα φρένα σε μία αλλαγή πορείας με αποτέλεσμα να βρεθεί εκτός δρόμου. Παρόλα αυτά, παραμένει στη μάχη και μπορεί υπό συνθήκες να τερματίσει έως και 4ος! Σωρεία προβλημάτων αντιμετώπισε ο Jari Matti Latvala, που και αυτός με τη σειρά του προδόθηκε από την επιλογή της μαλακής γόμας ελαστικών στο πρώτο loop ειδικών. Ο Φινλανδός είχε δύο μικρές εξόδους λόγω αυτής του της επιλογής, ενώ στη συνέχεια έχασε κι άλλο χρόνο όταν χάλασε το χειρόφρενο του Yaris. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, στο δεύτερο πέρασμα από την Panzerplatte είχε και ένα κλαταρισμένο ελαστικό, με αποτέλεσμα να πέσει δύο λεπτά πίσω από τον Breen. Με αυτόν τον τρόπο, ο Hayden Paddon ροκάνισε τη μεταξύ τους διαφορά στα 26 δευτερόλεπτα, βελτιώνοντας αισθητά τις επιδόσεις του σήμερα στις στεγνές επιφάνειες. Καλές επιδόσεις σημείωσε και ο Dani Sordo με το Hyundai i20 WRC, καταφέρνοντας μάλιστα να κερδίσει τρεις ειδικές διαδρομές! Βέβαια, με δεδομένη την χθεσινή του εγκατάλειψη είναι αρκετά πίσω στην κατάταξη, με αποτέλεσμα να επικεντρώνεται και αυτός με τη σειρά του στην Power Stage. Σε αντίστοιχη κατάσταση είναι και ο Esapekka Lappi, που σήμερα επέστρεψε μετά την χθεσινή του εγκατάλειψη, αλλά ήταν φανερά απογοητευμένος από τις επιδόσεις του. Ο Φινλανδός πίεσε όσο μπορούσε, αλλά οι χρόνοι του με το Yaris WRC δεν ήταν αντίστοιχοι της προσπάθειας του, γεγονός που τον προβλημάτισε ιδιαίτερα. Τέλος, αλλαγές είχαμε στην κατάταξη της κατηγορίας του WRC2, με τον Eric Camilli να εκμεταλλεύεται τα προβλήματα των Jan Kopecky (κλατάρισμα) και Pontus Tidemand (κλατάρισμα) και να περνάει στην κορυφή.

Η αυριανή ημέρα, μπορεί να περιλαμβάνει μόλις 50 χιλιόμετρα ε.δ., αλλά αναμφίβολα συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον. Δεν είναι μόνο η μάχη της κορυφής που παραμένει ανοικτή, αλλά και το γεγονός ότι ο γερμανικός αγώνας χαρακτηρίζεται από ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες, ικανές να αλλάξουν άρδην τις ισορροπίες. Ήδη τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, οι ουρανοί έχουν ανοίξει στο Bostalsee και βρέχει καταρρακτωδώς. Θα ισχύει το ίδιο και αύριο; Ποιος ξέρει. Το δελτίο καιρού αναφέρει ηλιοφάνεια, αλλά το ίδιο έλεγε και για τις ώρες που διανύουμε…_Π.Τ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ