top icon
Αγώνες

Ράλλυ Σαρδηνίας: Ο αγώνας των ανατροπών!

Οι εναλλαγές στην κορυφή του Ράλλυ Σαρδηνίας δεν σταματούν, με τον Ott Tanak να εκμεταλλεύεται την έξοδο του Hayden Paddon και να περνάει στην κορυφή της κατάταξης!

Η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Σαρδηνίας μας επιφύλασσε και αυτή με τη σειρά της μια σειρά από εκπλήξεις, και φυσικά εναλλαγές στην κορυφή και την κατάταξη του αγώνα. Οι επιφάνειες του αγώνα έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα δύσκολες και απαιτητικές για ανθρώπους και μηχανές, με αποτέλεσμα τα λάθη, οι μηχανικές βλάβες, αλλά και τα κλαταρισμένα ελαστικά να αποτελούν ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του σημερινού σκέλους. Παράλληλα, η επιλογή των ελαστικών σε συνδυασμό με τη διαχείριση τους, ήταν ακόμα ένα στοιχείο που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα, με τον Ott Tanak να ακολουθεί την καλύτερη στρατηγική από όλους. Ο Εσθονός οδηγός, που βρέθηκε δεύτερος πίσω από τον Hayden Paddon, στο απογευματινό loop ε.δ. πίεσε τον Νεοζηλανδό και έδειξε ότι θα διεκδικήσει τη νίκη και δεν θα περιοριστεί για το δεύτερο σκαλί του βάθρου. Και δικαιώθηκε. Ο Paddon έκανε ένα “ανόητο” όπως το χαρακτήρισε ο ίδιος λάθος, και χτύπησε τον πίσω δεξί τροχό του Hyundai i20 με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει την προσπάθεια του. Ο Tanak που ακολουθούσε με το Fiesta WRC, πέρασε στην κορυφή και μάλιστα αυξάνοντας τη διαφορά του από τον δεύτερο Jari Matti Latvala, κερδίζοντας σήμερα τρεις συνολικά ειδικές διαδρομές.

Βέβαια, τόσο ο Εσθονός, όσο και Latvala, δεν γνωρίζουν μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, ποια θα είναι η μεταξύ τους διαφορά. Βλέπετε, νωρίτερα και συγκεκριμένα στην 12η ε.δ., ο Latvala είχε πέσει στη σκόνη του Mads Ostberg με αποτέλεσμα να χάσει σημαντικό χρόνο. Ο Φινλανδός και η Toyota έχουν ζητήσει από τους αγωνοδίκες να εξετάσουν τα βίντεο από το αυτοκίνητο και να διαφοροποιήσουν το χρόνο του. Κάτι που θα γνωστοποιηθεί αργότερα. Χωρίς καμία αλλαγή από τους αγωνοδίκες η μεταξύ τους διαφορά αγγίζει τα 24 δλ., και με τα αυριανά αγωνιστικά χιλιόμετρα να ξεπερνούν ελάχιστα τα 40 χλμ., μοιάζει δύσκολο να καλυφθεί. Πάντως, αυτό δεν αναιρεί ότι ο Φινλανδός σημειώνει εξαιρετικούς χρόνους, ενώ το Toyota Yaris είναι άκρως ανταγωνιστικό, γεγονός που αποδεικνύεται από τις επιδόσεις και των Lappi, Hanninen.

Την πρώτη τριάδα συμπληρώνει ο Thierry Neuville, ο οποίος και έχασε αρκετό χρόνο στην 12η ε.δ. όταν αντιμετώπισε με τα φρένα του i20 WRC. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο Βέλγος να χάσει την ψυχραιμία του, και μαζί τις ελπίδες του για νίκη. Κάτι που και ο ίδιος έχει συνειδητοποιήσει και πλέον θα περιμένει υπομονετικά ένα λάθος των προπορευόμενων συνδυασμών, αλλά και την Power Stage έτσι ώστε να αποκομίσει σημαντικούς για τη συνέχεια του Πρωταθλήματος βαθμούς. Αρκετά πιο πίσω, τον ακολουθεί η μεγάλη έκπληξη του αγώνα, που δεν είναι άλλος από τον Esappekka Lappi. Ο νεαρός Φινλανδός οδηγός ήταν και σήμερα ταχύτατος, κατάφερε να κερδίσει ακόμα μία ε.δ., ενώ εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα του Juho Hanninen κατάφερε να πλασαριστεί στην 4η θέση της γενικής επιδεικνύοντας εξαιρετικά στοιχεία. Ο Hanninen από την πλευρά του, σημείωσε καλούς χρόνους, αλλά ένα τετ α κε στην τελευταία ε.δ., σε συνδυασμό με ένα πρόβλημα στην υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, τον έφεραν στην 5η θέση πίσω από τον Lappi. Μάλιστα, το ίδιο πρόβλημα του είχε στοιχίσει χρόνο και χθες. Πάντως, οι χρόνοι και των τριών Φινλανδών της Toyota έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον, αφού κανείς δεν περίμενε ότι τα Yaris θα είναι τόσο ανταγωνιστικά στον αγώνα. Ίσως εχθές να είχαν ένα πλεονέκτημα λόγω της σειράς εκκίνησης, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει σε καμία περίπτωση σήμερα, αφού όλοι αγωνίζονται επί ίσοις όροις.

Πίσω από τον Hanninen, κλείνοντας την πρώτη εξάδα, ακολουθεί ο 4 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Ogier. Ο Γάλλος δυσκολεύτηκε πολύ χθες ανοίγοντας το δρόμο για τους υπολοίπους, αλλά και σήμερα δεν κατάφερε να βελτιώσει σημαντικά τους χρόνους του. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν έχει κερδίσει ούτε μία ειδική διαδρομή στον αγώνα ως τώρα, την ώρα που ένα κλαταρισμένο ελαστικό του κόστισε ακόμα περισσότερο χρόνο σήμερα. Αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετώπισε και ο Mads Ostberg, όπως προαναφέραμε, ο οποίος ακολουθεί 7ος μπροστά από τον Andreas Mikkelsen. Με τον Kris Meeke να μην επανεκκινεί σήμερα λόγω ζημιάς που είχε υποστεί ο κλωβός ασφαλείας του C3 WRC, ο Νορβηγός προσπάθησε να κρατήσει ψηλά τη σημαία της Citroen. Κάτι που εν τέλει δεν κατάφερε, αφού τόσο ένα κλατάρισμα, όσο και ένα πρόβλημα στο εμπρός διαφορικό στο τέλος του κόστισαν κι άλλο χρόνο. Ο Mikkelsen προσπάθησε στη διάρκεια της ημέρας να δοκιμάσει μία σειρά από ρυθμίσεις σε ανάρτηση και διαφορικά, κάποιες φορές με επιτυχία, κάποιες άλλες ανεπιτυχώς. Σίγουρα, αν συνυπολογίσουμε τα προβλήματα που αντιμετώπισε και ο Craig Breen, μπορούμε να κάνουμε λόγο για δύσκολες στιγμές στο στρατόπεδο της γαλλικής ομάδας.

Η αυριανή και τελευταία ημέρα του αγώνα, περιλαμβάνει μόλις 4 ειδικές διαδρομές με συνολικό μήκος που ξεπερνάει μόλις τα 40 χιλιόμετρα. Αυτό που απομένει να δούμε είναι τι αποφανθούν οι αγωνοδίκες αναφορικά με τη διαφορά ανάμεσα σε Tanak και Latvala, αφού με τις συνθήκες όπως έχουν διαμορφωθεί αυτή τη στιγμή, πολύ δύσκολα θα αλλάξει κάτι σε επίπεδο γενικής. Πάντα μιλώντας υπό φυσιολογικές συνθήκες, αφού όπως έχουμε δει μέχρι σήμερα στους περισσότερους αγώνες του WRC, και ακόμα περισσότερο στη Σαρδηνία, οι εκπλήξεις όχι μόνο δεν λείπουν, αλλά αποτελούν τον κανόνα!_Π.Τ.

Διαβάστε εδώ τι έγινε στις χθεσινές ε.δ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ