top icon
Επικαιρότητα

Νέος Κ.Ο.Κ.: Κυρώσεις και στους κατασκευαστές!

Αυστηρές κυρώσεις προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και προς τους κατασκευαστές για μη σύννομες εγκρίσεις τύπου.

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ο νέος Κ.Ο.Κ., ο οποίος βάζει σε τάξη μια σειρά από θέματα που δεν αφορούν μόνο στις παραβάσεις των οδηγών. Έτσι, ακόμα και οι κατασκευαστές μπαίνουν στο στόχαστρο του όσο αφορά “ψευδείς δηλώσεις στο πλαίσιο των διαδικασιών έγκρισης ή των διαδικασιών που οδηγούν σε ανάκληση έγκρισης τύπου” και μάλιστα τα πρόστιμα είναι ιδιαίτερα τσουχτερά. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση που ο κατασκευαστής παραποιεί τα αποτελέσματα των δοκιμών για την έγκριση τύπου, αποκρύπτει στοιχεία ή τεχνικές προδιαγραφές που μπορεί να οδηγήσουν στην ανάκληση ή την απόσυρση της έγκρισης τύπου, χρησιμοποιεί ελαττωματικές συσκευές για την έκδοση έγκρισης ή τη διατήρηση σε ισχύ αυτής ή αρνείται την παροχή πρόσβασης σε πληροφορίες που απαιτούνται για τη διαπίστωση των ανωτέρω.

Μάλιστα τα πρόστιμα αυτά 5πλασιάζονται αν ο κατασκευαστής υποπέσει εκ νέου στο ίδιο παράπτωμα μέσα σε μία πενταετία.

Πρόστιμα προβλέπονται τόσο για κατασκευαστές, όσο και για αντιπροσώπους συστημάτων, μηχανικών μερών ή χωριστών τεχνικών μονάδων που υπόκεινται σε έγκριση, σύμφωνα με οποιαδήποτε εθνική ή κοινοτική κανονιστική πράξη, εφόσον αυτά διατέθηκαν χωρίς να έχει χορηγηθεί τέτοια έγκριση ή έχουν παραποιηθεί τα σχετικά έγγραφα.

Το ύψος των προστίμων για τις πιο πάνω περιπτώσεις ποικίλει ανάλογα με τις επιπτώσεις που μπορούν να έχουν οι εν λόγω παραβάσεις. Έτσι, σε περίπτωση που μπορεί να δημιουργηθεί κίνδυνος θανάτου ή τραυματισμού, βλάβης στην περιουσία του χρήστη ή τρίτου, το πρόστιμο είναι ίσο τουλάχιστον με το 700πλάσιο και έως το 1000πλάσιο του παράβολου για την έκδοση της έγκρισης (υπολογίστε ότι το παράβολο για την έγκριση τύπου ενός αυτοκινήτου ανέρχεται στα 200 ευρώ).

Αν από την παράβαση μπορεί να προκληθεί ζημιά στο περιβάλλον, το πρόστιμο κυμαίνεται ανάμεσα στο 400πλάσιο έως το 700πλάσιο του παράβολου, ενώ αν από την παράβαση μπορεί να προκληθεί ζημιά του οδικού δικτύου ή παραβιάζεται η νομοθεσία έκδοσης έγκρισης τύπου το πρόστιμο διαμορφώνεται ανάμεσα στο 100πλάσιο και το 400πλάσιο του παράβολου.

Με άρωμα Dieselgate

Η επόμενη αναφορά φωτογραφίζει την περίπτωση του Dieselgate. Έτσι, ιδιαίτερα τσουχτερά είναι τα πρόστιμα που προβλέπονται σε κατασκευαστή που εκδίδει πιστοποιητικά συμμόρφωσης για έγκριση τύπου οχήματος που εκδόθηκαν κατά παράβαση των ευρωπαϊκών και εθνικών διατάξεων ή με τη μη νόμιμη χρήση συστημάτων αναστολής. Στην περίπτωση αυτή επιβάλλεται πρόστιμο ανά όχημα ίσο με την τιμή κτήσης του οχήματος!

Μάλιστα το πρόστιμο αυτό αφορά και οχήματα που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία κατά τα προηγούμενα τρία χρόνια, ενώ για τα πιο παλιά αυτοκίνητα το πρόστιμο ανά όχημα μειώνεται κατά πέντε τοις εκατό (5%) για κάθε έτος πέραν των τριών (3) από τη θέση σε κυκλοφορία του οχήματος και με ανώτατο ποσοστό μείωσης το εξήντα τοις εκατό (60%).

Μένει να δούμε αν στην πράξη θα εφαρμοστεί η συγκεκριμένη διάταξη του Κ.Ο.Κ. αναδρομικά ή σε οποιαδήποτε νέα παράβαση που προκύψει πάνω σε θέματα έγκρισης τύπου.

Που πάνε τα χρήματα των προστίμων;

Σύμφωνα με το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τα πρόστιμα της παραγράφου καταβάλλονται υπέρ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και χρησιμοποιούνται για τη λειτουργία, τον εξοπλισμό και τη συντήρηση του εργαστηρίου ανάλυσης καυσαερίων του Υπουργείου και για την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΦΕΡΝΕΙ Ο ΝΕΟΣ Κ.Ο.Κ.

Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ