Η επανεμφάνιση του ονόματος Veloce συνοδεύεται από την έλευση δύο σημαντικών εκδόσεων για τη νέα Alfa Romeo Giulia.
Την Έκθεση του Παρισιού επέλεξε η ιταλική εταιρεία προκειμένου να παρουσιάσει επίσημα όχι μία, αλλά δύο εκδόσεις που «κουβαλούν» το βαρύ, ομολογουμένως, προσωνύμιο Veloce. Η πρώτη εξ αυτών κινείται από έναν αλουμινένιο κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα 2,0 λίτρων και απόδοση 280 ίππων στις 5.250 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm στις μόλις 2.250 σ.α.λ. Στα τεχνολογικά highlight του εν λόγω συνόλου συγκαταλέγεται, εκτός από το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα χρονισμού αλλά και βύθισης των βαλβίδων MultiAir, ένας υπερτροφοδότης καυσαερίων, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο σύστημα ψεκασμού του 4κύλινδρου αυτού κινητήρα. Η επιλογή αυτή, σύμφωνα με την Alfa Romeo, εξασφαλίζει αμεσότερη απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού σε όλο το εύρος περιστροφής, καθώς και βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου.
Η δεύτερη Veloce που θα δούμε στην πόλη του φωτός στα τέλη του μήνα (ή, για να ακριβολογούμε, σε κάτι περισσότερο από μια εβδομάδα από σήμερα) κινείται από έναν ντίζελ κινητήρα με χωρητικότητα 2,2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 210 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και ροπή 470 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Στην προκειμένη περίπτωση, οι τεχνολογίες που τραβούν την προσοχή είναι το σύστημα ψεκασμού Multijet δεύτερης γενιάς, η ηλεκτρικά ελεγχόμενη τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, καθώς και το σύστημα Injection Rate Shaping (IRS) που λειτουργεί σε πίεση 2.000 bar.
Και οι δύο Veloce, οι κινητήρες των οποίων κατασκευάζονται εξολοκλήρου στην Ιταλία στα εργοστάσια Termoli (βενζίνη) και Pratola Serra (ντίζελ), συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, καθώς και με σύστημα τετρακίνησης (Q4). Σύμφωνα με τους Ιταλούς, η καρδιά του τελευταίου είναι ένα ενεργό «κιβώτιο μεταφοράς» εφοδιασμένο με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, καθώς και ένα ειδικά σχεδιασμένο για τις ανάγκες της κατασκευής εμπρός διαφορικό. Υπό κανονικές συνθήκες οδήγηση, η ροπή περνά εξολοκλήρου (100%) στους τροχούς του πίσω άξονα, ενώ σε συνθήκες απώλειας πρόσφυσης, η τελευταία μπορεί να «περάσει» και στους εμπρός τροχούς, σε ποσοστό όμως που δεν υπερβαίνει το 60%.
Αισθητικά, η Giulia Veloce με τον κινητήρα βενζίνης θα παρουσιαστεί στο Παρίσι σε χρώμα μπλέ (Blue Misano) και η ντίζελ σε γκρί (Silverstone Grey). Από εκεί και πέρα, εξωτερικά οι βασικές διαφορές σε σχέση με τις πιο απλές και… ταπεινές Giulia αφορούν στους διαφορετικούς προφυλακτήρες, στους τροχούς των 19 ιντσών, στις απολήξεις της εξάτμισης καθώς κα στον πίσω διαχύτη. Ανάλογες πινελιές αισθητικού και όχι μόνο περιεχομένου, συναντώνται και στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων (αλουμινένια φιλέτα στο ταμπλό, σπορ καθίσματα επενδεδυμένα με δέρμα κοκ).
Την πρεμιέρα της θα πραγματοποιήσει επίσης στο Παρίσι και η έκδοση Advanced Efficiency της νέας Giulia, η οποία εφοδιάζεται με τον πετρελαιοκινητήρα των 2,2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους και καταναλώνει μόλις 4,2 λιτ./100 χλμ. Η συγκεκριμένη παραλλαγή είναι εφοδιασμένη μεταξύ άλλων με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο των Ιταλών, με διαφορετική όμως κλιμάκωση και ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης._Χ.Α.