top icon
Επικαιρότητα

Πρεμιέρα για το νέο Opel Insignia Sports Tourer

Μπορεί τα πάσης λογής SUV και crossover να τραβούν την ανιούσα σε επίπεδο δημοτικότητας, παρ’ όλα αυτά, όμως, τα «παραδοσιακά» στέισον βάγκον μοντέλα, όπως το νέο Opel Insignia Sports Tourer, προβάλλουν τη δική τους σθεναρή αντίσταση προτάσσοντας τις πατροπαράδοτες αρετές των αυτοκινήτων του είδους.

Σημείο αναφοράς αποτέλεσε φυσικά το 4θυρο Insignia Grand Sport, με τις σημαντικότερες διαφορές να εστιάζονται στο μήκος της οροφής και στο πίσω μέρος. Σχεδιαστικά, για μια ακόμα φορά, την έμπνευση προσέφερε το πρωτότυπο Monza, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα, όπως αυτό αποτυπώνεται στο σχετικό φωτογραφικό υλικό, ένα αυτοκίνητο με δυναμικό προφίλ και… σεβαστές για την περίσταση διαστάσεις.

Ο χώρος αποσκευών του αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερος από αυτόν του προκατόχου του και κατά 30 ακριβώς λίτρα σε σχέση με εκείνον του Grand Sport, αγγίζοντας για την περίσταση τα 520 λίτρα. Με την αναδίπλωση δε των καθισμάτων, οι μεταφορικές δυνατότητες του νέου Sports Tourer εκτοξεύονται στα 1.640 λίτρα, τιμή αυξημένη κατά 100 λίτρα σε σύγκριση με την αντίστοιχη της απελθούσας γενιάς. Σύμφωνα με την Opel, χάρη στη χρήση ελαφρύτερων υλικών, το βάρος του νέου Sports Tourer είναι έως και 200 κιλά χαμηλότερο σε σχέση με το παρελθόν.

Προς το παρόν, η Opel δεν αποκαλύπτει στοιχεία που αφορούν τους κινητήρες του νέου Sports Tourer, ακριβώς όπως συμβαίνει και με το Grand Sport, περιοριζόμενη στην αναφορά πως «η γκάμα περιλαμβάνει κινητήρες τούρμπο ντίζελ και βενζίνης σε συνδυασμό με την τελευταία γενιά συστημάτων μετάδοσης της Opel, στα οποία περιλαμβάνεται και ένα νέο 8τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων».

Από τεχνική σκοπιά, το ενδιαφέρον εστιάζεται στο σύστημα τετρακίνησης Twinster AWD από το οποίο απουσιάζει το κεντρικό διαφορικό, τη θέση του οποίου έχει πάρει ένα σύστημα με δύο υδραυλικά ελεγχόμενους συμπλέκτες, που κατανέμουν, ανάλογα με τις απαιτήσεις, τη ροπή του κινητήρα ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς, καθώς και σε κάθε τροχό του πίσω άξονα ξεχωριστά, ανάλογα με τις απαιτήσεις ή τις συνθήκες οδήγησης. Το σύστημα torque vectoring που ενσωματώνει η συγκεκριμένη διάταξη στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου, έχει την ιδιότητα να «στέλνει» μεγαλύτερη ισχύ στον εξωτερικό πίσω τροχό όταν το αυτοκίνητο στρίβει αυξάνοντας με τον τρόπο αυτό τα επίπεδα πρόσφυσης.

Σύμφωνα με την Opel, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου «αποφασίζει» για την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους τροχούς του πίσω άξονα λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους, όπως το είδος της επιφάνειας, η θέση του πεντάλ του γκαζιού και η γωνία του τιμονιού. Από εκεί και πέρα, ο οδηγός του τετρακίνητου Insignia Sports Tourer μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στις προκαθορισμένες ρυθμίσεις Tour και Sport του συστήματος.

Κλείνοντας αξίζει να προσθέσουμε πως υπεύθυνη για την κατασκευή του συστήματος τετρακίνησης του νέου Insignia Sports Tourer και Grand Sport είναι η βρετανική GKN._X.A.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ