Αγώνες Διεθνείς αγώνες

Επικρίνουν το φετινό Dakar οι Peterhansel, Sainz και Loeb

Τρεις εκ των πρωταγωνιστών του Dakar, οι Stephane Peterhansel, Carlos Sainz και Sebastien Loeb, επέκριναν με δηλώσεις τους τον φετινό αγώνα.

To Dakar αποτελεί τον κορυφαίο αγώνα αντοχής στον πλανήτη, ωστόσο αυτό δε σημαίνει πως δεν υπάρχουν σημεία τριβής μεταξύ των διοργανωτών και των συμμετεχόντων. Ενώ ο αγώνας βρίσκεται στα μισά του, οι Stephane Peterhansel, Carlos Sainz και Sebastien Loeb έχουν ήδη εκφράσει τις αντιρρήσεις τους για τη φετινή διοργάνωση.

Ο Γάλλος πολυνίκης του Dakar, στάθηκε στον τομέα της (μη) ασφάλειας, καθώς θεωρεί πως ο αγώνας έχει γίνει υπερβολικά γρήγορος. Αυτά τα σχόλια, έγιναν μετά και από το ατύχημα του Ινδού αναβάτη CS Santosh, που βρίσκεται σε τεχνητό κώμα στο νοσοκομείο του Riyadh καθώς έχει σοβαρό τραυματισμό στο κεφάλι. Σημειωτέον, πως τον Santosh βρήκε στην 4η ειδική διαδρομή ο αναβάτης της Husqvarna Paul Spierings, ο οποίος του έκανε ανάνηψη.

Από την πλευρά τους, οι Sainz και Loeb επέκριναν την αυξημένη σημασία που έχει λάβει η διαδικασία της πλοήγησης, γεγονός που κατά τη γνώμη τους, μειώνει τη βαρύτητα που έχει το κομμάτι του ράλλυ-raid καθαυτό, στο φετινό Dakar.

Stephane Peterhansel

Μιλώντας στο motorsport.com, ο Stephane Peterhansel δήλωσε: "Η ειδική διαδρομή της Τετάρτης ήταν πολύ γρήγορη, κάναμε 337 χιλιόμετρα σε 2:36,10''. Η μέση ωριαία ταχύτητα είναι εντυπωσιακή. Παρά την ιδέα του David Castera, να διαμορφώσει μια διαδρομή που διαρκώς σπάει το ρυθμό για να μειωθεί η τελική ταχύτητα, η αλήθεια είναι πως το επίπεδο του συναγωνισμού είναι τόσο υψηλό, που η μέση ωριαία ταχύτητα είναι μεγαλύτερη από πέρυσι. Γίνεται επικίνδυνο όταν πιέζεις στο όριο και ήμασταν διαρκώς σε αυτό".

Ο επικεφαλής της κατάταξης, αναφέρθηκε και στη αλλαγή δεδομένων, συγκριτικά με παλαιότερες εποχές: "Ως τώρα όλα καλά, καθώς δεν κάνουμε πολλά λάθη. Στις παλαιότερες εποχές, το 50% των συμμετεχόντων εγκατέλειπαν από οδηγικά λάθη ή τεχνικά προβλήματα, σήμερα αυτό είναι σαφώς λιγότερο συνηθισμένο".

Για μεγαλύτερη ασφάλεια, σε κάθε κατηγορία αυτοκινήτων υπάρχει όριο ταχύτητας. Στην κορυφαία T1, όπου εντάσσονται τα αυτοκίνητα των Toyota, X-Raid (Mini) και το BRX Hunter της Prodrive, καθώς και στην T2 η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, ενώ στις χαμηλότερες T3 και T4, είναι 130 χλμ./ώρα. Επιπλέον, υπάρχουν σημεία περιορισμού της ταχύτητας, σε ένα από τα οποία δέχθηκε την ποινή 5 λεπτών, για υπερβολική ταχύτητα, ο Loeb.

Carlos Sainz

Από την πλευρά του ο Carlos Sainz, που έχει ήδη χαθεί δύο φορές μετά από 6 ειδικές διαδρομές, γεγονός που του στοίχισε περισσότερα από 40 λεπτά συνολικά, παρομοίασε το φετινό Dakar με Gymkhana: "Είμαι αναστατωμένος γιατί το ράλλυ μοιάζει περισσότερο με gymkhana παρά με ράλλυ-raid", δήλωσε μετά τον τερματισμό της 5ης ειδικής διαδρομής ο 3 φορές νικητής του αγώνα. "Έχω συμμετάσχει σε 14 Dakar και δεν έχω χαθεί ποτέ σε δύο ημέρες, χάνοντας μισή ώρα κάθε φορά, ούτε έχω δει να χάνονται όλοι. Αυτό δεν είναι Dakar.

"Αυτό που έχουμε δει ως τώρα δεν είναι ράλλυ... Απλά δε μου αρέσει. Είναι περισσότερο λοταρία, κάτι σαν αναζήτηση... Αυτό δεν είναι ράλλυ. Πραγματικά, βαρέθηκα. Είναι gymkhana με πλοήγηση. Δεν είχαμε ποτέ κάτι τέτοιο. Όλοι χάνονται, ο καθένας ψάχνει να βρει το σημείο... Αν μη τι άλλο, δεν είναι αυτό που μου αρέσει".

Αξίζει να σημειωθεί, ότι φέτος για πρώτη φορά, τα πληρώματα λαμβάνουν το road book της εκάστοτε ειδικής διαδρομής, 15 λεπτά πριν από την εκκίνηση αντί για την προηγούμενη ημέρα, όπως συνέβαινε. Καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα προσθήκης σημειώσεων από τα πληρώματα, η διοργανώτρια ASO έχει κάνει τα road books πιο αναλυτικά, ωστόσο όπως φαίνεται, αυτό έχει δυσκολέψει τους συμμετέχοντες.

Sebastien Loeb

Τέλος, ο Sebastien Loeb, που αντέδρασε έντονα στην ποινή 5 λεπτών όταν του επιβλήθηκε (διαβάστε εδώ την απάντηση των διοργανωτών) τόνισε πως σε παλαιότερους αγώνες, η επίδραση του οδηγού ήταν μεγαλύτερη και τώρα περιορίζεται, λόγω της αυξημένης βαρύτητας που έχει η πλοήγηση:

"Σε αυτό το Dakar, μεγάλο μέρος αφορά στην πλοήγηση. Στο πρώτο μου Dakar, ένας οδηγός μπορούσε να κάνει μεγαλύτερη διαφορά γιατί οδηγούσαμε σε γραμμές άλλων και η οδήγηση ήταν σημαντική. Τώρα, η διαφορά που μπορεί να κάνει ο οδηγός αν κινηθεί γρήγορα είναι πολύ μικρή, συγκριτικά με όσα χάνουμε όταν αναζητούμε για σημεία πορείας".

Τόσο οι Sainz-Cruz όσο και οι Loeb-Elena χάθηκαν στην "επίμαχη" 5η ειδική διαδρομή, στο ίδιο σημείο και το ένα πλήρωμα, βρέθηκε να ακολουθεί το άλλο, αναζητώντας "διέξοδο".

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου