X
Συνεντεύξεις

Historic Acropolis Rally – Νικόλας Παυλίδης: Σε παράλληλη πορεία

Ταξίδι στο χρόνο και από τον Νικόλα Παυλίδη, που συμμετέχει στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Ράλλυ, αποδεχόμενος και την πρόσκληση-πρόκληση με τίτλο «Historic Acropolis Rally».

Τον γνωρίσαμε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ως συνοδηγό, κυρίως του αείμνηστου Κώστα Τανούση, σε σημαντικό ρόλο, που ξεπερνούσε το «διαβάζω καλά και υπολογίζω σοβαρά». Τον ζούμε από το 1997 ως οδηγό, ένας ώριμος gentleman driver σήμερα, που του αρέσουν οι προκλήσεις ακολουθώντας το δικό του σεμνό στυλ, συνήθειά του άλλωστε σε κάθε δραστηριότητα. Αξιοπρεπής, επικοινωνιακός, αλλά μέσα σε όρια που δε διαπραγματεύονται τις αρχές του.

Από το παγωμένο Monte με Rally4 κ.ά. στις ειδικές του Ιταλικού Πρωταθλήματος με τη Skoda Fabia R5 της Η-Sport, και δεν είναι πληροφορία η υπόθεση. Είναι γεγονός η συμμετοχή του Βορειοελλαδίτη Νικόλα Παυλίδη στο ΙΡΑ, στο διεθνές πλέον Historic Acropolis Rally, μεθαύριο 3-5 Νοεμβρίου από την ΟΜΑΕ.

Ο Νικόλας, με ευαισθησία για τα κοινά, πιστός στην ΟΜΑΕ, ιδρυτικό και συνειδητοποιημένο μέλος του ΑΟΘ, διαχρονικά η «κυβέρνηση» των ελληνικών αγώνων στη ΒΕ – σήμερα και όχι μόνο.

Meeting point

Τον κ. Παυλίδη τον «συναντήσαμε» στο αεροδρόμιο, με το κομψό σακίδιό του, ενδιάμεσος σταθμός μεταξύ Θεσσαλονίκης-Ιταλίας και Μυκόνου, όπου συντονίζει με μαεστρία την οικογενειακή επιχείρηση, σε ανάπτυξη διαρκείας.

Νικόλα, καλημέρα! Καλώς ήρθες από την Ιταλία και καλό ταξίδι…
Καλημέρα, φίλοι αναγνώστες του 4troxoi.gr. Γύρισα από την Ιταλία τη Δευτέρα το βράδυ, και την Τρίτη πέταξα για τη Μύκονο. Την Τετάρτη ξανά στην Αθήνα για την προετοιμασία του ΙΡΑ. Με την ευκαιρία, δε σας κρύβω ότι χθες το βράδυ, όταν ταξίδευα στο αεροπλάνο για την επιστροφή, ήμουν άρρωστος και αισθανόμουν πολύ κουρασμένος. Αλλά αξίζει τον κόπο να συμμετέχουμε σε έναν πλήρη θεσμό στην Ιταλία, και όχι αποσπασματικά σε κάποιους τυχαίους αγώνες. Φέτος, το 2023, έχουμε συμμετάσχει σε πέντε αγώνες και έχουμε ακόμη έναν στις 2 Δεκεμβρίου, στη Μόντσα.

Μίλησέ μας για την ομάδα σας…
Είμαστε μια ισορροπημένη οικογένεια. Έχουμε τον «μπαμπά» μας, τον ιδιοκτήτη Silvio. Ήταν αρχιμηχανικός στην Άμοαρτ από την εποχή των Fiat, και μετά στη Lancia. Ολοκλήρωσε την καριέρα του στη Ferrari, όντας μηχανικός του Σουμάχερ. Τι να σχολιάσεις; Άρχοντας! Στην ομάδα μας, «μεγάλος αδελφός» ο Πάολο Αντρεούτσι, που είναι απίστευτος στην παρέα και κάνει τη διαφορά με χρήσιμες συμβουλές. Ο Πάολο διδάσκει μέσα από την αφοσίωση που τον διακρίνει για αυτό που κάνει. Υπολόγισε πως είμαι ο νεότερος στην παρέα και όλοι θέλουν να με βοηθήσουν, αφού γνωρίζουν πολύ καλά ότι δεν είναι εύκολο να οδηγείς ένα R5 στην ηλικία μου. Αντίστοιχα, τους ικανοποιεί ότι συχνά σημειώνουμε αξιοπρεπείς χρόνους ανάμεσα σε 25 συμμετοχές με R5! Έχω την αίσθηση ότι ως συνοδηγός θα ήμουν καλύτερος…

[Το σχόλιό του είναι απόδειξη του χιούμορ που διακρίνει τον Ν.Π., ο οποίος συχνά αυτοσαρκάζεται].

Από το R5 σε ΙΑ
Η απόφασή μου να πάρω και εγώ Ιστορικό αυτοκίνητο ήταν μονόδρομος. Όλοι οι παλιοί μου φίλοι, ο Άγγελος, ο Σωτήρης, ο Δημήτρης, ο Κώστας, είναι παρόντες. Μεγαλώσαμε, αλλά αυτή είναι η αγαπημένη μας κοινότητα τα τελευταία σαράντα χρόνια.

Η συμμετοχή σας στο ΙΡΑ;
Με τον Άλαν Χάριμαν συμμετέχουμε στο Ιστορικό Ακρόπολις με ένα αγωνιστικό Fiat 131 Racing 8-valves, που το κρίνω εξαιρετικό ώστε να ξεκινήσει η εμπλοκή μας. Με τον Άλαν, όπως γνωρίζουν οι φίλοι μας, συμμετέχουμε σε αγώνες τα τελευταία δέκα χρόνια, και συνεχίζουμε…

Η επόμενη αγωνιστική ημέρα;
Θα ολοκληρώσουμε τη χρονιά φέτος, και το 2024 θα συμμετάσχουμε σίγουρα σε Ιστορικούς αγώνες στην Ελλάδα, μπορεί και στο εξωτερικό.

Ταξιδεύεις πολύ και συμμετέχεις σε αγώνες. Φορτώνεις εικόνες και ιδέες. Πώς τις επεξεργάζεσαι; Προσαρμόζονται στη δική μας πραγματικότητα;
Είναι πολύτιμο το υλικό, αλλά για την προσαρμογή πρέπει να γίνουν αλλαγές σε κάποια πράγματα.

Όπως για την προβολή;
Όνειρο που δεν είναι ανέφικτο, ένα κανάλι τηλεόρασης της ΟΜΑΕ, που θα μεταδίδει live όλους τους αγώνες. Αλλά να μη λέμε συνέχεια τα ίδια, απαιτείται σοβαρή συζήτηση και σκληρή δουλειά…

Σ.Χ.: Με κίνδυνο ο πρόεδρος του AOΘ, Σωκράτης, να μας «μπλοκάρει» το site, ονειρεύομαι ένα Ιστορικό Ράλλυ Χαλκιδικής από τον ΑΟΘ. Εφικτό;
Σίγουρα ένα Ιστορικό Ράλλυ Χαλκιδικής από τον ΑΟΘ είναι μια εξαιρετική ιδέα! Μπορούμε να το δουλέψουμε με τις γνωριμίες μας, άνθρωποι που διακρίνονται στην κοινωνία μας τα τελευταία χρόνια. Εκτιμώ ότι είναι εφικτό. Αν το πετύχουμε, θα πάρουμε ρεβάνς για το Ράλλυ ΔΕΘ, που άδικα δεν έγινε διεθνές σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τότε το 1988, παρά την προσπάθεια του ΑΟΘ. Γεγονός ότι οι χωμάτινοι αγώνες της FIA είναι πολύ λίγοι και οι μικτοί ελάχιστοι, άρα αξίζει τον κόπο να το προσπαθήσουμε.

Αν διοικούσες τους ελληνικούς αγώνες; Αν ήσουν ο Mr ΕΠΑ, έστω για λίγο;
Θα προσπαθούσα να αλλάξω τη νοοτροπία των Ελλήνων οδηγών, να κάνουν εκπτώσεις και να πληρώνουν λίγα χρήματα για τη συμμετοχή στους αγώνες… Οι λέσχες έτσι δεν είναι βιώσιμες, και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχουμε μειωμένα στάνταρντ ασφάλειας. Δυστυχώς πάλι σε εμάς, στους αγωνιζόμενους, γυρνάει το κακό…

Οι Παυλίδης-Χάριμαν αποτελούν συμμετοχή της Step Racing, που επικοινωνεί υποδειγματικά τη διαδρομή τους, ενώ δε λείπει και η ειλικρινής κοινωνική ευαισθησία μέσα από το «Orama Elpidas Association».

Βασικός χορηγός της προσπάθειας το «Corfos Mykonos» του οδηγού και η Drive Car Rental Company.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!