X
Αγώνες

Εφ’ όλης της ύλης, με τον Δημήτρη Μιχελακάκη (μέρος 3ο)

Προσπαθούμε να ανακρίνουμε-στριμώξουμε τον Δημήτρη Μιχελακάκη, τον μέχρι πρότινος Πρόεδρο της ΟΜΑΕ. Πολύωρη συνέντευξη με το χέρι στην καρδιά, με έναν ιδιαίτερα ευφυή συνομιλητή· ως προς ό,τι δεν τοποθετήθηκε, η ευθύνη είναι δική μας, αφού δεν ερωτήθηκε.

Ράλλυ Ακρόπολις: Πώς αποφασίστηκε η διοργάνωση του αγώνα σε επίπεδο εθνικού πρωταθλήματος; Ποιος είναι ο μακροπρόθεσμος στόχος αυτής της κίνησης (WRC, ERC); > Ένα θέμα συνέντευξης από μόνο του. Πριν αναφερθώ στην ανασφάλεια για τις διεθνείς διοργανώσεις, που ήταν πολύ μεγάλη, θα ήθελα να αναφερθώ στην καλόπιστη και άριστη συνεργασία με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και τον Κ. Μπακογιάννη, με τον σημερινό Δήμαρχο Λαμιέων Ε. Καραΐσκο, στην άριστη συνεργασία με τον Δήμο Λουτρακίου, τον Γ. Γκιώνη, τον Δήμο Λαμιέων και τον τότε Δήμαρχο Ν. Σταυρογιάννη, όπως και με το Επιμελητήριο Λαμίας.

Πάμε όμως στην ανασφάλεια, η οποία προερχόταν από την πιθανή άρνηση πληρωμής των συμφωνηθέντων για τη διεξαγωγή του αγώνα από τον κατά τόπους πάρεδρο του ελεγκτικού συμβουλίου. Τρανό παράδειγμα είναι η άρνηση του παρέδρου σε αγώνα που διοργάνωσε η ΟΜΑΕ στην κεντρική Ελλάδα, και τελικά αποπληρώθηκε μετά από δύο χρόνια και με μεγάλη αγωνία, αντίστοιχη περίπτωση και η άρνηση πληρωμής του παραβόλου των 180.000 ευρώ για το ΡΑ του 2014.

Με αυτά τα δεδομένα, το ΔΣ της ΟΜΑΕ αποφάσισε να προτείνει στον υφυπουργό Αθλητισμού να αναλάβει το Υφυπουργείο Αθλητισμού να συστήσει νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου ως οργανωτική επιτροπή του Ράλλυ Ακρόπολις, όπως έχει δικαίωμα βάσει του αθλητικού Νόμου 2725/99. Η ΟΜΑΕ αναλαμβάνει το οργανωτικό μέρος του αγώνα, το οποίο και εγγυάται διά των στελεχών της, όπως και τις σχέσεις με τη FIA σε συνεργασία με το Υπουργείο.

Στόχος ήταν η διοργάνωση του Ακρόπολις χωρίς την οικονομική ανασφάλεια και η ένταξη του αγώνα στο πρόγραμμα του ERC το 2021. Εκεί στοχεύει το Ράλλυ Ακρόπολις του 2020, στο ότι «είμαστε ακόμα ζωντανοί», στο Sporting και στο Regularity. Όσο για το WRC, σας παραπέμπω, όπως και τους αναγνώστες σας, στο ρεπορτάζ σας για το Ράλλυ Πορτογαλίας, λίγες ημέρες πριν.

Ο υπουργός συμφώνησε, και άμεσα έκανε κινήσεις οι οποίες μας εξέπληξαν. Λεπτομέρειες μπορείτε να ενημερωθείτε από τον ίδιον, αν ποτέ το θελήσετε.

Στη συνέχεια, και προς μεγάλη χαρά των μαύρων ψυχών του motorsport στη χώρα μας, υπήρξε η εμπλοκή με την τροποποίηση του Αθλητικού Νόμου και της προσωρινής Διοικούσας, της οποίας ένα μέρος μόνο δε θέλει να διεξαχθούν εκλογές, στοχεύοντας στη στάχτη.

Για το Ράλλυ Ακρόπολις, θα πω και το εξής:

Πήγα στην Κύπρο το 2019, όπου κατάλαβα ότι το Ακρόπολις δεν ήταν στο πρόγραμμα του 2020, όπως μας είχαν υποσχεθεί. Τότε μίλησα με τον Jean Baptiste (Ley), ο οποίος παραδέχθηκε πως ο αγώνας δε θα είναι στο ERC του 2020. Έπειτα μίλησα με τον Πρόεδρο της Επιτροπής Ράλλυ της FIA, Yves Matton, και του είπα πως έχω σοβαρό πρόβλημα, καθώς νιώθω ιδιαίτερα ενοχλημένος.

Με ρώτησε αν μπορούμε να συναντηθούμε με την παρουσία της Ανίτας (Πασαλή). Όντως, το κανόνισε εκείνος, καθώς η θέση της Ανίτας ήταν λεπτή, λόγω εμπλοκής με το ERC, οπότε συναντηθήκαμε την επόμενη ημέρα.

Τα πράγματα ειπώθηκαν όπως ήταν, ενώ και ο Jean Baptiste έθεσε εκπροσωπώντας το Eurosport, θέματα οικονομικής φύσης. Εικάζω πως έβγαλαν εμάς, με παράβολο 150.000 ευρώ, και έβαλαν την Ουγγαρία με παράβολο 300.000 ευρώ, λειτουργώντας με καθαρά εμπορικούς όρους – και επαναλαμβάνω, εικάζω.

Στείλαμε κοινοποίηση στον Jean Todt. Ως ισορροπιστής που είναι ο Todt, επί της ουσίας απάντησε πως «προτείνω», που όπως ξέρετε ο J.Τ. δεν προτείνει, αλλά διατάζει. «Προτείνω, να μπει ως εναλλακτικός αγώνας το Ακρόπολις το 2020, με τη σιγουριά ότι το 2021 θα είναι μέσα».

Σημειώστε, λοιπόν, και το παρακάτω δεν είναι τίποτα περισσότερο από δική μου σκέψη, καθώς δεν έχω θεσμικό ρόλο αυτήν τη στιγμή.

Διοργανώνουμε το Ιστορικό Ακρόπολις σε δύο σκέλη. Sporting και Regularity σε συνδιοργάνωση με την ΕO-ΦΙΛΠΑ, που σεβόμαστε στο σκέλος των ιστορικών.

Εκκίνηση από την Ακρόπολη για όλους και ένας διεθνής αγώνας -αν έχουμε χρήματα θα καλέσουμε και κάποιον από το εξωτερικό- οργανωμένος όπως ξέρουμε, διήμερος, που θα ξεκινά από Ακρόπολη, θα πηγαίνει Θήβα, έπειτα διανυκτέρευση στη Λαμία και μετά, η επόμενη ημέρα θα διεξαχθεί πέριξ της Λαμίας. Την ίδια ώρα, οι συμμετέχοντας στα Regularity, με τις υπέροχες κατασκευές τους και για λόγους ισορροπίας, θα κατευθυνθούν προς Κόρινθο και θα πορευτούν στην Πελοπόννησο.

Αυτό είναι το πλάνο ώστε να επιστρέψουμε στο ERC, που είναι ο δρόμος για να επιστρέψουμε κάποια ημέρα στο WRC.

Συνολικά λοιπόν, για το Ράλλυ Ακρόπολις, υπομονή και ψυχραιμία.

Η FIA περιμένει, και για πόσο άραγε, το Eurosport το ίδιο, οι θεατές το ίδιο, οι αγωνιζόμενοι ομοίως.

Δυστυχώς, στόχος κάποιων που πιστεύουν πως αντιπολιτεύονται είναι να εκτεθεί η Ομοσπονδία εθνικά και διεθνώς – προς όφελος όμως ποιων;

Η απάντηση ανήκει στους αναγνώστες σας.

Τι θα λέγατε σε κάποιον νέο που θέλει να εμπλακεί; > Αυτή είναι ρητορική ερώτηση; Γιατί πραγματική αποκλείεται. Όπως και να ‘χει, αυτός ο νέος πρέπει να έχει κάποιες προδιαγραφές ζωής. Πρέπει δηλαδή η ζωή του να είναι δομημένη έτσι ώστε να μπορεί να αφιερώνει χρόνο. Γιατί το motorsport δεν μπορεί να του προσφέρει χρήματα.

Με την κρίση, αυτό παράγινε. Αυτό το πρόβλημα υπήρχε ανέκαθεν. Και το ’80, που ήμουν εγώ νέος. Συμμετείχα τότε, αλλά ο μπαμπάς, η μαμά, ο θείος μου και εγώ ο ίδιος, ζούσαμε πιο εύκολα. Τώρα είναι δύσκολα, πολύ δύσκολα. Επίσης, πρέπει να βρεθούν πολλοί, ώστε να προκύψει και κάποια επιλογή χαρακτήρων και γνώσεων. Γιατί αν βρεθούν λίγοι, θα «περνούν τις εξετάσεις»; Ή ακριβώς επειδή χρειαζόμαστε στελέχη, θα έρχεται ο οποιοσδήποτε;

Εμπλοκή με τα κοινά. Ποιο το κίνητρο για κάποιον να συνεχίζει, παρά το ψυχικό κόστος; > Για εμένα, η εμπλοκή έχει το στοιχείο του ανταγωνισμού. Ειδικά τώρα, που το ψέμα, ο λαϊκισμός, το bullying έχουν πρυτανεύσει, θα πολεμήσουμε και εμείς σαν ομάδα, και μακάρι να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον και άλλων στελεχών-υποψηφίων. Σε κάθε περίπτωση, το πισωγύρισμα θα είναι ολέθριο.

Θεωρώ ότι είστε ο μόνος που μπορεί να κάνει μια κίνηση για να υπάρξει μια γέφυρα στο χάσμα… > Να κάνω. Να βρω όμως ανταπόκριση. Δεν αρκεί η μία πλευρά σε τέτοιες περιπτώσεις. Μπορώ όμως να διευκολύνω ακόμη περισσότερο την κατάσταση και να αποχαιρετήσω. Έτσι θα έχω περισσότερο χρόνο για τους φίλους και τα εγγόνια μου.

Συνέντευξη-εμπειρία, παρά τα σαράντα μας χρόνια στα πλήκτρα, και είναι σαφές πως σε αρκετές περιπτώσεις προέκυψε το γνωστό conflict ρόλων, που δίνει χρώμα και ενδιαφέρον σε μια δύσκολη άσκηση.

Ευχαριστούμε!

Who is who

Δημήτρης Μιχελακάκης

Γεννήθηκε το 1957. Πατέρας δύο παιδιών και παππούς δύο εγγονιών, δραστηριοποιείται στον τομέα των κατασκευών.

Πήρε το βάπτισμα πυρός το 1979, συμμετέχοντας σε αγώνα karting στη Θεσσαλονίκη. Έκτοτε κατέκτησε τρία Πρωταθλήματα Karting και έξι Πρωταθλήματα Αγώνων Ταχύτητας, όντας ένας από τους κορυφαίους οδηγούς πίστας στη χώρα μας, με πολλές διακρίσεις σε αγώνες Ενιαίου Τύπου.

Υπήρξε αναπόσπαστος συνεργάτης του θεσμού «Γίνε Πρωταθλητής», όπως και της Σχολής Ασφαλούς Οδήγησης Safetrack.

Διαβάστε το πρώτο μέρος της συνέντευξης εδώ και το δεύτερο εδώ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!