X
Eλληνικοί αγώνες

Οι πρωταθλητές στην κατηγορία Ν του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος 2021, Γιώργος Αθανασόπουλος-Σπύρος Μπαρδάκης σε μία ενδιαφέρουσα συνέντευξη

Οι πρωταθλητές στην κατηγορία Ν του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος 2021, Γιώργος Αθανασόπουλος-Σπύρος Μπαρδάκης μας συστήνονται μέσα από μία ενδιαφέρουσα συνέντευξη.

Η κατηγορία Ν στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος ανέκαθεν αποτελούσε σημαντικό βήμα στην αγωνιστική καριέρα κάθε αγωνιζόμενου. Η κατάκτηση δε του τίτλου στη συγκεκριμένη κατηγορία για πολλούς ήταν πολλές φορές ίσως αυτοσκοπός.

Με τις αλλαγές και την έλευση των νέων αγωνιστικών οχημάτων (Rally2), η κατηγορία Ν έχασε την παλαιότερη αίγλη της, δεν σταμάτησε όμως να προσελκύει αρκετές συμμετοχές στους φετινούς αγώνες του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος.

Με 5 διαφορετικούς νικητές σε 5 αγώνες, η φετινή χρονιά είχε εναλλαγές, δυνατές μονομαχίες και νέους πρωταθλητές.

Οι Γιώργος Αθανασόπουλος-Σπύρος Μπαρδάκης με το Mitsubishi Lancer EVO IX της Kirkos Racing Team κατέκτησαν τον τίτλο στην κατηγορία Ν και μέσα από την παρακάτω συνέντευξη, ξετυλίγουν το κουβάρι της φετινής χρονιάς και όσα σκέφτονται για το αγωνιστικό τους μέλλον. Καλή σας ανάγνωση!

Σημαντική η χρονιά για εσάς φέτος, αξιόλογες εμφανίσεις και σπουδαία αποτελέσματα, πως το βιώσατε όλο αυτό;

Γ.Α. Τα αποτελέσματα ήρθαν χωρίς μεγάλο κόπο και με ελάχιστη προετοιμασία. Ήταν για εμάς μια έκπληξη. Η θέση βέβαια στην κατάταξη δεν σημαίνει απαραίτητα κάτι σπουδαίο καθώς πιστεύω ότι οι χρόνοι μας χρήζουν μεγάλης βελτίωσης.

Σ.Μ. Ξεκινήσαμε με νέα δεδομένα. Συνεργαστήκαμε με μια νέα αγωνιστική ομάδα και ένα νέο αυτοκίνητο. Στο κομμάτι των αναγνωρίσεων δουλέψαμε λίγο, λόγω έλλειψης χρόνου, αλλά με ουσία και ήρθε στο τέλος ένα καλό αποτέλεσμα. Για εμάς ήταν μια χρονιά που αποκομίσαμε νέες εμπειρίες και μας άφησε ωραίες αναμνήσεις.

Επιλέξατε να ακολουθήσετε όλο τον θέσμο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος, πως λάβατε τη συγκεκριμένη απόφαση;

Γ.Α. Για την ακρίβεια δεν επιλέξαμε να ακολουθήσουμε το θεσμό και θα σας εξηγήσω τι εννοώ. Η εμπλοκή μας γενικά με το άθλημα είναι εντελώς ευκαιριακή. Όταν και αν έχουμε χρόνο τρέχουμε κάποιους αγώνες. Έτυχε αυτοί να προσμετρούν στο θεσμό που αναφέρατε. Θέλαμε πολύ να τρέξουμε και στο Ολυμπιακό Ραλλυ αλλά δεν τα καταφέραμε. Αυτό που σίγουρα επιλέξαμε είναι το χωμάτινο τερέν γιατί μας αρέσει λίγο περισσότερο από την άσφαλτο και για να καταφέρουμε να τρέξουμε στο Ράλλυ Ακρόπολις μελλοντικά, θα πρέπει να εξοικειωθούμε με αυτή την επιφάνεια.

Σ.Μ. Τα τελευταία χρόνια έχουμε μια μικρή κλίση (που μεγαλώνει) προς την χωμάτινη επιφάνεια. Γενικά δεν είμαστε της φιλοσοφίας να ακολουθούμε θεσμούς λόγω μειωμένου χρόνου, άρα επιλέξαμε κάποιους αγώνες που μας άρεσαν λόγω ειδικών διαδρομών και κοντινής απόστασης.

Το αποτελέσματα σας δικαίωσε, πρωταθλητές στην κατηγορία Ν για το 2021, πόσο σημαντικό είναι αυτό για εσάς;

Γ.Α. Το αποτέλεσμα ήρθε χωρίς να το κυνηγήσουμε. Μας ικανοποιεί και μας δίνει κίνητρο για να προσπαθήσουμε κάτι καλύτερο στο μέλλον.

Σ.Μ. Σίγουρα όταν στο τέλος της χρονιάς έχεις καταφέρει εκτός από αξιοπρεπείς εμφανίσεις και προσωπική ευχαρίστηση να κατακτήσεις και έναν τίτλο είσαι ποιο “γεμάτος”.

Κύριο χαρακτηριστικό σας καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς η σταθερότητα, είναι αυτό που επιδιώκεται;

Γ.Α. Μιας και η εμπλοκή μας με το άθλημα γίνεται αποκλειστικά για να περνάμε κάποια τριήμερα ευχάριστα, αυτό που επιδιώκουμε είναι να τερματίζουμε με το αυτοκίνητο ακέραιο. Αν αυτό μπορεί να συνδυαστεί με κάποιους ευπρεπείς χρόνους τότε αρχίζει όλο αυτό να αποδίδει. Τερματίσαμε δεύτεροι σε δύο αγώνες που δεν είχαμε ξανατρέξει και καταφέραμε να τερματίσουμε πρώτοι στην Ιτέα στην δεύτερη μας προσπάθεια στις συγκεκριμένες ειδικές, οπότε θεωρώ πως είμαστε αρκετά σταθεροί.

Σ.Μ. Αυτό που επιδιώκουμε είναι να τερματίζουμε τον κάθε αγώνα αποκομίζοντας εμπειρίες και να γυρίζουμε πίσω το αυτοκίνητο όπως είπε και ο Γιώργος. Η σταθερότητα είναι αποτέλεσμα της σύντομης αλλά σοβαρής δουλείας που κάνουμε στις αναγνωρίσεις. Επειδή ο χρόνος είναι περιορισμένος, προσπαθούμε αυτά τα 4-6 περάσματα που θα κάνουμε (Ναι, τόσα κάνουμε) να είναι με απόλυτη σοβαρότητα και χωρίς να αφήνουμε κάτι στην τύχη.

Με δεδομένο πως οι αγώνες εξελίσσονται συνεχώς, θεωρείτε πως η κατηγορία Ν έχει μέλλον στους ελληνικούς αγώνες;

Γ.Α. Για να είμαστε δίκαιοι πιστεύω πως η κατηγορία Ν είναι μια αρκετά οικονομική λύση προκειμένου κάποιος νέος οδηγός χωρίς χορηγίες να καταφέρει να κάνει κάποια αγωνιστικά χιλιόμετρα. Υπό αυτό το πρίσμα πιστεύω πως έχει ακόμα μέλλον . Αν θέλουμε όμως να δούμε κάποια μελλοντική εικόνα από τους ελληνικούς αγώνες για την οποία να είμαστε περήφανοι τότε σίγουρα θα ήθελα να στείλουμε τα γερασμένα Ν στα γκαράζ μαζί με τα υπόλοιπα ιστορικά αγωνιστικά.

Σ.Μ. Μέλλον δεν ξέρω, σίγουρα όμως πρέπει να έχει παρόν. Η κατηγορία Ν, για τα οικονομικά δεδομένα της χώρας μας είναι ακόμα κατά την γνώμη μου το πρώτο βήμα ενός νέου αγωνιζόμενου. Αποκτάς οδηγικη εμπειρία με λίγα σχετικά χρήματα και με χαμηλό ρίσκο. Μακάρι κάποια στιγμή να καταφέρουμε να αντικαταστήσουμε τον στόλο μας με σύγχρονα αγωνιστικά. Βέβαια προηγούνται να καλυφθούν άλλα κενά στους Ελληνικούς αγώνες.

Εσείς είχατε την υποστήριξη μιας αγωνιστικής ομάδας που έχει μεγάλη ιστορία στον Ελληνικό Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, πως είναι να είσαι μέλος αυτής της ομάδας;

Γ.Α. Η αλήθεια είναι ότι η ομάδα Kirkos Racing eam, μας παρείχε ένα αξιόπιστο αγωνιστικό και από εμάς δεν χρειάστηκε σχεδόν καμία ρύθμιση . Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να εστιάσουμε στα γραπτά μας και να νιώσουμε μια σιγουριά για τον υπόλοιπο αγώνα.

Σ.Μ. Η τεράστια εμπειρία της ομάδας μας βοήθησε πολύ. Οι συμβουλές τους ήταν πολύτιμες και ένα αυτοκίνητο άρτια προετοιμασμένο σε όλους τους αγώνες μας περίμενε. Οπότε τους χρωστάμε πολλά.

Ξεκινήσατε μαζί ως πλήρωμα το 2014, πως προέκυψε αυτή η συνεργασία;

Γ.Α. Γνώρισα τον Σπύρο όταν ήρθε στο ΙΚΤΕΟ του πατερά μου στη Πάτρα για να εγκαταστήσει κάμερες. Πάνω στη κουβέντα έμαθα ότι είναι συνοδηγός αγώνων. Από εκείνη τη στιγμή αποφάσισα να ασχοληθώ με το άθλημα.

Σ.Μ. Γνώρισα τον Γιώργο αρχικά από επαγγελματική συνεργασία. Όταν έμαθε ότι είμαι συνοδηγός μου είπε ότι πάντα τους άρεσαν οι αγώνες Ράλλυ. Έτσι η αρχή έγινε το 2014 στο Golden Rally Show.

Η σχέση μεταξύ του πληρώματος παίζει σημαντικό ρόλο, αλήθεια πως είναι η δική σας;

Γ.Α. Η σχέση μας είναι τέλεια γιατί είναι ελεύθερη . Ελεύθερη σημαίνει ότι λέμε αυτό που σκεφτόμαστε πάντα δυνατά.

Σ.Μ. Έχουμε άψογη σχέση και συνύπαρξη στο αγωνιστικό και όχι μόνο. Συζητάμε τα πάντα και συμφωνούμε μαζί το οτιδήποτε, απλό ή πολύπλοκο.

Ποιο είναι το καλύτερο στοιχείο του Γιώργου Αθανασόπουλου και ποιο του Σπύρου Μπαρδάκη;

Γ.Α. Ο Σπύρος έχει τέλεια διαίσθηση. Προβλέπει την επικείμενη έξοδο μας από το δρόμο και μεριμνά να μην συμβεί το μοιραίo….(γέλια).

Σ.Μ. Έχει μεγάλη προσαρμοστικότητα στις διαφορετικές συνθήκες των αγώνων αλλά και των ειδικών ενός αγώνα και αυτό μας βοηθάει να έχουμε πάντα έναν καλό ρυθμό.

Ανέκαθεν στους αγώνες υπήρχαν εντάσεις, συμβαίνει λένε και στις καλύτερες οικογένειες, σε εσάς έχει συμβεί;

Γ.Α. Αν υπάρχει ένταση ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό καλό είναι ο καθένας να παίρνει το δρόμο του. Σε εμάς δεν υπάρχει ούτε καν σαν ενδεχόμενο.

Σ.Μ. Ένα πλήρωμα περνάει αρκετό χρόνο μαζί εντός και εκτός αγωνιστικού. Πρέπει να έχει τέλεια σχέση, έτσι χτίζεται και η εμπιστοσύνη. Όταν ο καθένας παίζει τον ρολό του και περιορίζεται σε αυτόν, όλα είναι καλά. Στην περίπτωση μας αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει.

Τα αγωνιστικά πλάνα σας για την νέα αγωνιστική χρονιά τι περιλαμβάνουν;

Γ.Α. Σίγουρα χώμα. Θα αναζητήσουμε την εμπειρία ενός R5 για να δούμε αν μπορούμε να οδηγήσουμε αξιοπρεπώς ένα τέτοιο αγωνιστικό . Αν βρούμε εξτρά ελεύθερο χρόνο ανάμεσα στις επαγγελματικές και τις οικογενειακές υποχρεώσεις ίσως τρέξουμε και ένα ή δυο ασφαλτινα ραλλυ .

Σ.Μ. Προσανατολιζόμαστε σε επιλεκτικούς χωμάτινους αγώνες. Ελπίζουμε να καταφέρουμε σε κάποιους από αυτούς να συμμετέχουμε με αυτοκίνητο κατηγορίας R5.

Είναι το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ένας αγώνας που θα θέλατε να λάβατε μέρος;

Γ.Α. Θα προσπαθήσουμε αλλά δεν εξαρτάται μόνο από εμάς. Θα αναζητήσουμε κάποιες χορηγίες και αν είμαστε τυχεροί ελπίζω να λάβουμε μέρος.

Σ.Μ. Η επιστροφή του αγώνα στο κορυφαίο πρωτάθλημα του κόσμου ήταν ευχάριστη έκπληξη. Eνας αγώνας του WRC είναι πάντα δελεαστικός. Είναι μέσα στις σκέψεις μας. Ελπίζω να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις και να τα καταφέρουμε.

Κλείνοντας τι θέλετε να ευχηθείτε για το 2022;

Γ.Α. Εύχομαι το 2022 να μας αφήσει η πανδημία και να γυρίσουμε στη κανονικότητα. Όσο για τα αγωνιστικά δρώμενα εύχομαι οι αρμόδιοι φορείς να καταλάβουν το συντομότερο δυνατό ότι το πρωτάθλημα Ελλάδος πρέπει να είναι ένα και να είναι μεικτό. Άσφαλτο και χώμα. Μόνο έτσι μπορούμε να ελπίζουμε στο μελλοντικό Έλληνα οδηγό αγώνων ραλλυ παγκοσμίου επιπέδου. Επίσης εύχομαι να διοργανωθεί σύντομα και ένα νέο ενιαίο πρωτάθλημα με ένα αξιόλογο αγωνιστικό προκειμένου το άθλημα να προσελκύσει νέους αγωνιζομένους.

Σ.Μ. Νομίζω αυτό που εύχονται όλοι αυτή την στιγμή είναι να καταφέρουμε να απαλλαγούμε από την πανδημία και να επιστρέψουμε στην φυσιολογική ζωή. Για τον χώρο των αγώνων θα ευχόμουν για το 2022 να έχουμε όμορφους, καλοστημένους και πάνω απ΄όλα ΑΣΦΑΛΕΙΣ αγώνες.

Κείμενο: Γιάννης Τσινάβος / Φωτογραφίες: Αρχείο Γιώργος Αθανασόπουλος, Σπύρος Μπαρδάκης

Ας γνωρίσουμε καλύτερα τους πρωταθλητές της κατηγορίας Ν, Γιώργο Αθανασόπουλο και Σπύρο Μπαρδάκη:

Γιώργος Αθανασόπουλος

Ημερομηνία Γέννησης: 22 Ιουλίου 1984

Επάγγελμα: Ιδιοκτήτης της εταιρείας MERAMOS

Πρώτος αγώνας: 2014, Golden Rally Show, Citroen C2 R2

Συμμετοχές σε αγώνες: 15

Τίτλοι: Πρωταθλητής Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος 2021

Σπύρος Μπαρδάκης

Ημερομηνία Γέννησης: 12 Δεκεμβρίου 1978

Επάγγελμα: Εταιρεία τηλεπικοινωνιών

Πρώτος αγώνας: 2003, Ράλλυ Λαμίας, Citroen AX ως συνοδηγός του Βασίλη Σουβαλιώτη

Συμμετοχές σε αγώνες: 69

Τίτλοι: Πρωταθλητής Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος 2021

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!