top icon
Αγώνες

Σπύρος Γαλεράκης: Βάπτισμα πυρός!

O 27χρονος Σπύρος Γαλεράκης, μέσα από το «Βάπτισμα Πυρός» και με την αρωγή της Skoda Makris, βιώνει το όνειρο της συμμετοχής στους αγώνες και μας μιλάει για τις πρώτες του εμπειρίες και σκέψεις.

Στις αρχές του έτους, η Skoda Makris προχώρησε σε μια πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα κίνηση, όταν μέσω του διαγωνισμού «Βάπτισμα Πυρός» έδωσε την ευκαιρία σε νέους οδηγούς να κάνουν πραγματικότητα το όνειρο της συμμετοχής στους αγώνες. Ανάμεσά τους και ο Σπύρος Γαλεράκης, που μέχρι σήμερα έχει αφήσει εξαιρετικές εντυπώσεις στο θεσμό του Seajets ΣΟΑΑ Skoda Ενιαίου για το 2018. Ο 27χρονος μηχανικός αυτοκινήτων μπορεί να είχε ζήσει στο χώρο των αγώνων, αλλά ποτέ δεν είχε την ευκαιρία να λάβει μέρος ως οδηγός. Με τη βοήθεια της Skoda Makris έχει καταφέρει να πραγματοποιήσει αυτήν του την τεράστια επιθυμία και, πριν από τον προτελευταίο διπλό γύρο του θεσμού στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών, μιλήσαμε μαζί του για τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες που έχει βιώσει μέχρι σήμερα.

Αυτή είναι η πρώτη σου χρονιά εμπλοκής στους αγώνες. Πώς εξελίσσεται;

Ιδανικά! Θα έλεγα πολύ καλύτερα από ό,τι είχα φανταστεί. Μαθαίνω, γίνομαι συνεχώς καλύτερος, αλλά ταυτόχρονα το διασκεδάζω. Τα αποτελέσματα στην Ανάβαση Πορταριάς ήταν για μένα μια επιβεβαίωση της προσπάθειας που έχω καταβάλει μέχρι σήμερα. Όσο προχωράμε προς το τέλος του Πρωταθλήματος, συνεχίζω για το καλύτερο αποτέλεσμα στους τελευταίους αγώνες.

Πώς αισθάνεσαι που εμπλέκεσαι στο χώρο των αγώνων, και ουσιαστικά ζεις το όνειρο, όπως μας το είχες χαρακτηρίσει πριν από την έναρξη της χρονιάς;

Είναι μαγικό! Οποιοδήποτε παιδικό όνειρο κάνεις πραγματικότητα, σε κάνει ευτυχισμένο. Βέβαια, δεν μπορώ να πω ότι ήμουν εντελώς εκτός χώρου, καθώς μέσα από τη δράση του πατέρα μου στους αγώνες ζούσα την αγωνιστική εμπειρία. Φυσικά, το να βρίσκεσαι στη θέση του οδηγού είναι ένα τελείως διαφορετικό συναίσθημα, και αυτό είναι που βιώνω φέτος. Μετά την απώλεια του πατέρα μου, είναι πολύ σημαντικό για μένα να βρίσκομαι για πρώτη φορά σε αυτήν τη θέση. Νιώθω μαζί του και τον αισθάνομαι πάντα δίπλα μου.

Πώς σου φαίνεται το αυτοκίνητο με το οποίο συμμετέχεις; Το Skoda Fabia του Ενιαίου;

Μου αρέσει! Ίσως δεν είναι αυτό που ονομάζουμε καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο -εν ολίγοις, δεν προσφέρει θέαμα-, αλλά αυτό είναι κάτι που γνωρίζουμε. Για το θεσμό του Ενιαίου, όμως, είναι ιδανικό! Είναι ακριβές και σβέλτο. Χρήζει ιδιαίτερης μεταχείρισης οδηγικά, και σίγουρα είναι ό,τι καλύτερο για έναν νέο οδηγό όπως είμαι εγώ.

Πώς θα χαρακτήριζες τη συνεργασία σου με τη Skoda Makris;

Εξαιρετική! Η ομάδα έχει δέσει πάρα πολύ καλά. Η πρωτοβουλία της Skoda Makris με τη δημιουργία ενός «racing driving academy» είναι αυτό που ξεχωρίζει στη συγκεκριμένη περίπτωση. Με το «Βάπτισμα Πυρός» η Skoda Makris μου έδωσε την ευκαιρία να βρίσκομαι εδώ σήμερα, και ουσιαστικά προσέφερε τη δυνατότητα σε νέους οδηγούς να ξεκινήσουν την εμπλοκή τους στο χώρο με τα σωστά βήματα και εφόδια. Υπάρχει μια πλήρης αγωνιστική ομάδα, καθώς και τεχνική υποστήριξη. Το μόνο που απασχολεί τον οδηγό είναι η απόδοσή του στον αγώνα, και τίποτα άλλο. Υπάρχει κοινός στόχος στην ομάδα, σύμπνοια και αρμονική συνεργασία με όλους τους παράγοντες.

Πόσο σημαντική είναι η παρουσία του Νίκου Ζάχου και του Γιώργου Καμιτσάκη στο πλευρό σου;

Αμφότεροι είναι εξαιρετικοί! Με συμβουλεύουν, με καθοδηγούν και με στηρίζουν. Κάποιες φορές μου βάζουν τις φωνές, αλλά είμαι σίγουρος ότι το κάνουν για το καλό μου. Οι συμβουλές τους είναι καθοριστικές για μένα, έχουν φέρει άμεσα αποτελέσματα στους αγώνες μου και η εμπειρία τους στο χώρο με κάνει να αισθάνομαι σιγουριά. Τους ακολουθώ σε ό,τι μου πουν με κλειστά μάτια. Όμως, θέλω να προσθέσω ότι πολύ σημαντική είναι και η παρουσία των τεχνικών μας, του Άγγελου και του Γιάννη, που φροντίζουν τα πάντα στο αυτοκίνητο να λειτουργούν άψογα.

Πόσο θεωρείς ότι έχεις βελτιωθείς οδηγικά μέσα από τους αγώνες όπου έχεις λάβει μέρος φέτος;

Μπορεί οι αγώνες όπου έχω συμμετάσχει να είναι λίγοι, αλλά αναμφίβολα όσο περνάει ο καιρός αποκτώ εμπειρία, γίνομαι πιο σίγουρος, πιο σταθερός και αποκτώ καλύτερη αντίληψη. Αρχίζω να εμπιστεύομαι περισσότερο τον εαυτό μου. Στη γενικότερη βελτίωσή μου έχουν συμβάλει οι προπονήσεις και οι συμβουλές της ομάδας. Είναι δύο καθοριστικοί παράγοντες για την πορεία μου μέχρι σήμερα.

Έχεις λάβει μέρος σε αγώνες πίστας και Αναβάσεων. Πώς θα χαρακτήριζες την κάθε μορφή αγώνων και ποια προτιμάς από τις δύο;

Μέχρι στιγμής έχουμε κάνει τρεις Αναβάσεις και έναν αγώνα πίστας. Eίναι δύο τελείως διαφορετικές μορφές αγώνων μεταξύ τους. Οι Αναβάσεις χρειάζονται απόλυτη συγκέντρωση, και μέσα σε αυτά τα λίγα λεπτά πρέπει να δώσεις το 100% για να πετύχεις τον καλύτερο χρόνο. Είσαι μόνος σου. Εσύ, το αυτοκίνητο και ο δρόμος. Στην πίστα αισθάνεσαι περισσότερο ανταγωνιστικά. Πρέπει να έχεις σταθερότητα και, κατά τη γνώμη μου, εμπειρία. Εκτός από την οδηγική ικανότητα, μετρούν και άλλοι παράγοντες, όπως ο τρόπος που θα διαχειριστείς μια προσπέραση, πώς θα εκμεταλλευτείς το λάθος του αντιπάλου, ή ακόμα και πώς θα υπερασπιστείς τη θέση σου. Προσωπικά, στο βουνό μου αρέσει περισσότερο, αλλά αυτό οφείλεται ίσως στο γεγονός ότι δεν έχω εμπειρία στην πίστα.

Η επόμενη συνάντηση είναι προγραμματισμένη στην πίστα των Σερρών. Πώς αισθάνεσαι που θα αγωνιστείς για πρώτη φορά σε μια πραγματική πίστα;

Είμαι ενθουσιασμένος! Πρόκειται για την καλύτερη πίστα των Βαλκανίων και πρέπει να χαιρόμαστε που βρίσκεται στην Ελλάδα. Η σχεδίασή της, το μήκος της, ο χώρος των pit, όλα παραπέμπουν σε πίστα ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Αυτή η… αίγλη μας λείπει στην Ελλάδα, και οι Σέρρες μας το προσφέρουν απλόχερα. Για αυτό και ανυπομονώ. Προσωπικά, θα δώσω τον καλύτερό μου εαυτό, αν και δεν έχω ξανατρέξει στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών, οπότε δεν μπορώ να κάνω προβλέψεις για αποτέλεσμα.

Πώς θα χαρακτήριζες το θεσμό του Ενιαίου; Θεωρείς ότι χρειάζονται διορθωτικές αλλαγές; Και αν ναι, ποιες είναι αυτές;

Είναι ο κορυφαίος θεσμός για την ανάδειξη ενός νέου και καλού οδηγού. Το βασικό του χαρακτηριστικό είναι πως όλα τα αυτοκίνητα είναι ίδια, οπότε αυτό σημαίνει κυριολεκτικά πως θα κερδίσει ο καλύτερος. Ο συναγωνισμός είναι τεράστιος, και χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Ανάβαση Πορταριάς, όπου πέντε οδηγοί της κατηγορίας Νέων ήμασταν στο ίδιο δευτερόλεπτο! Αλλαγές δε θα έλεγα ότι χρειάζονται πολλές. Δεν υπάρχουν σοβαρά προβλήματα, ίσως θεωρώ ότι θα μπορούσε να εφαρμοστεί λίγο ποιοτικότερος τεχνικός έλεγχος. Κάτι που θα βοηθούσε πάρα πολύ στη βελτίωση των επιδόσεών μας θα ήταν να επιτραπεί η χρήση χρονομέτρου στα αυτοκίνητα, όπως συμβαίνει σε όλα τα Πρωταθλήματα Ενιαίου του εξωτερικού.

Έχοντας βιώσει τους αγώνες εκ των έσω, ποια θεωρείς ότι είναι τα προβλήματα που μαστίζουν το χώρο και ποια θα μπορούσε να είναι η λύση τους;

Καταρχήν, να ξεκινήσουμε από το προφανές. Πρόκειται για ένα ακριβό σπορ, και η κρίση το έχει επηρεάσει. Έχουν λιγοστέψει οι πόροι για τους αγωνιζόμενους, αλλά και τα σωματεία. Το ίδιο φυσιολογικά συμβαίνει και με τις χορηγίες, και τα αποτελέσματα είναι εμφανή. Κάποιες αλλαγές θεωρώ ότι θα μπορούσαν να γίνουν με συνεργασίες και ομαδικό πνεύμα, ανάμεσα σε σωματεία και ομάδες. Θα μπορούσε να υπάρξει κάλυψη από τα ΜΜΕ, να ενδιαφερθούν περισσότεροι οι τηλεοπτικοί σταθμοί, έτσι ώστε να αυξηθούν και όσοι θέλουν να διαφημιστούν από τις διοργανώσεις. Θα μπορούσαμε αρχικά να βελτιώσουμε την προβολή, ώστε να προσελκύσουμε τους χορηγούς, και να προχωρήσουμε διορθωτικά σε επιμέρους σημεία. Να γίνει πιο κερδοφόρο. Αν κρίνουμε από την προσέλευση του κόσμου, ενδιαφέρον υπάρχει. Για παράδειγμα, στη Ριτσώνα είχαν έρθει θεατές από όλη την Ελλάδα. Στοιχεία σαν αυτό πρέπει να μας κάνουν χαρούμενος, αλλά και να τα χρησιμοποιούμε προς όφελος των αγώνων.

Πώς σκέφτεσαι μελλοντικά την εμπλοκή σου στους αγώνες; Θα ήθελες να συμμετάσχεις σε κάποια άλλη μορφή αγώνων, όπως σε ράλλυ ή ακόμα και στο χώμα;

Σίγουρα! Τα σχέδιά μου είναι να παραμείνω στο χώρο των αγώνων! Να αποκτήσω εμπειρία και να γίνω ολοκληρωμένος οδηγός. Από εκεί και πέρα, θα ήθελα να δοκιμάσω και άλλες μορφές αγώνων, να δω ποια μου αρέσει περισσότερο. Τα ράλλυ σε άσφαλτο και χώμα είναι μέσα στα σχέδιά μου, αλλά μπορώ να πω σίγουρα ότι δεν είμαι έτοιμος ακόμα. Αυτού του είδους οι αγώνες θέλουν εμπειρία, εξαιρετικές τεχνικές οδήγησης και μεγάλη προσαρμοστικότητα στις συνθήκες. Όμως, η αγωνία και η έξαψη που προσφέρουν είναι κάτι που με κερδίζει, και για αυτό θέλω πολύ να συμμετάσχω στο μέλλον. Μάλιστα, αργότερα δε σας κρύβω ότι θα με ενδιέφερε να δοκιμάσω να καθίσω και στο δεξί μπάκετ!_ Π. Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ