X
Αγώνες

Extreme E: Κοιτώντας μπροστά…

To Extreme E είναι ένας νεοσύστατος αγωνιστικός θεσμός με αμιγώς ηλεκτρικά SUV, που διαθέτει όλα τα εχέγγυα ώστε να πετύχει και τα πρώτα δείγματα γραφής, είναι παραπάνω από απλώς, θετικά.

Σε μια εποχή που οι εξελίξεις είναι ραγδαίες σε κάθε επίπεδο, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός καλείται να προσαρμοστεί στην διαρκώς εναλλασσόμενη πραγματικότητα. Ο Ισπανός Alejandro Agag έχει αποδείξει πως το συνειδητοποίησε, δημιουργώντας δύο αγωνιστικούς θεσμούς με το βλέμμα στο μέλλον. Η αρχή έγινε με τη Formula E, πρωτάθλημα αμιγώς ηλεκτρικών μονοθεσίων που διεξάγεται με αγώνες μέσα σε πόλεις, έκανε ντεμπούτο το 2014 και έκτοτε, έχει προσελκύσει τη συμμετοχή πολλών κατασκευαστών. Έχοντας ήδη δημιουργήσει στέρεο έδαφος, ο Agag προχώρησε παρακάτω και από το 2019, διοργανώνει το Extreme E, θεσμό με αμιγώς ηλεκτρικά SUV.

Alejandro Agag

Το Extreme E συνδυάζει τις τελευταίες εξελίξεις της αυτοκίνησης με σημαντικά ζητήματα, όπως η κλιματική αλλαγή και η ισότητα ευκαιριών μεταξύ φύλων, με την επιστημονική κοινότητα να αναλαμβάνει ενεργό ρόλο. Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργήθηκε ένα ελκυστικό πακέτο, που δείχνει πως το “εκτός δρόμου” αδελφάκι της Formula E, μπορεί να ακολουθήσει αντίστοιχο δρόμο επιτυχίας. Άλλωστε, η ηλεκτροκίνηση έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, ενώ τα SUV αποτελούν την πιο “καυτή” κατηγορία της αγοράς, ειδικά στην Ευρώπη, με τις πωλήσεις τους να έχουν εκτοξευτεί.

Διαβάστε ακόμη: Αυτό είναι το πλοίο του Extreme E

Ο θεσμός

Λένε πως των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν και στην περίπτωση του Extreme E, αυτή η φράση βρίσκει πλήρη εφαρμογή. Ο Alejandro Agag και η ομάδα του δεν αφήνουν τίποτε στην τύχη και αυτό, πιστοποιείται από το γεγονός πως η ανακοίνωση του προγράμματος της πρώτης σεζόν, που ξεκινά τον Ιανουάριο του 2021 , έγινε το Δεκέμβριο του 2019. Καθώς στόχος του Extreme E είναι να ανοίξει ευθέως τη συζήτηση περί κλιματικής αλλαγής, οι αγώνες θα διεξαχθούν σε απομακρυσμένες τοποθεσίες σημαντικής περιβαλλοντικής αξίας, που έχουν επηρεαστεί από τη μόλυνση του περιβάλλοντος. Η αρχή θα γίνει από τη Λίμνη Retba, στο Dakar της Σενεγάλης και η συνέχεια, θα δοθεί στην έρημο Sharaan της Σαουδικής Αραβίας. Μετά από αυτό, ο θεσμός θα ταξιδέψει στο Νεπάλ, προτού βρεθεί στην παγωμένη Γροιλανδία, ενώ ο επίλογος θα γραφτεί στο τροπικό δάσος της Pará, στην καρδιά του Αμαζονίου, στη Βραζιλία.

Κάθε αγώνας του Extreme E θα έχει διήμερη διάρκεια, με τους οδηγούς να αγωνίζονται υπό μορφή head-to-head, σε ειδικά διαμορφωμένες διαδρομές. Κάθε ομάδα θα διαθέτει ένα αυτοκίνητο και δύο οδηγούς, που για λόγους ισότητας φύλου θα είναι υποχρεωτικά, ένας άνδρας και μία γυναίκα. Σημαντικό είναι το γεγονός, ότι κάθε ομάδα θα δικαιούται να κάνει μόνο μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του ηλεκτρικού Odyssey 21, ανά ημέρα. Η αρχή θα γίνεται κάθε Σάββατο, όταν και θα διεξάγονται 4 αγώνες. Ο λόγος για δύο αγώνες Qualifying 1 και δύο αγώνες Qualifying 2, όπου θα αγωνίζονται 4 αυτοκίνητα. Η επιλογή της σειράς εκκίνησης στις πρώτες Κατατακτήριες θα γίνεται με κλήρωση, ενώ μετά από κάθε αγώνα θα υπολογίζονται βαθμοί, που το άθροισμά τους θα δημιουργεί τη σειρά εκκίνησης για τον τελικό της Κυριακής. Οι πρώτοι 4 συνδυασμοί μετά τις Κατατακτήριες θα προκρίνονται στον πρώτο ημιτελικό και οι επόμενοι, θα εντάσσονται στον δεύτερο ημιτελικό, οι οποίοι θα ανοίγουν την αγωνιστική αυλαία της Κυριακής. Το σκηνικό δε θα αλλάξει, αφού σε κάθε ημιτελικό θα συμμετάσχουν 4 αυτοκίνητα. Οι 3 πρώτοι από τον Ημιτελικό 1 και ο κορυφαίος του Ημιτελικού 2, θα προκρίνονται στον Τελικό, που θα αποτελεί την κορύφωση του διημέρου, ενώ η 4η ομάδα του Ημιτελικού 1, θα παραμένει ως “επιλαχούσα”.

Διαβάστε ακόμη: Extreme E και Unicef συνεργάζονται με φόντο τη Γροιλανδία

Το όχημα

Το Extreme E θα διεξάγεται με ένα, κοινό, ηλεκτρικό SUV που ονομάζεται Odyssey 21 και αποτελεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας για τα ηλεκτρικά οχήματα. Κατασκευασμένο στη Γαλλία από την Spark Racing Technology, το Odyssey 21 έχει ισχύ 550 ίππων, επιταχύνει 0-100 χλμ. σε 4,5”, για κλίση έως 130%. Η παραγωγή της μπαταρίας θα γίνει από την Williams Advanced Engineering, ενώ κάθε ομάδα έχει δυνατότητα εξέλιξης του ηλεκτροκινητήρα. Το ηλεκτρικό SUV βάρους 1.650 κιλών και πλάτους 2,3 μέτρων, διαθέτει σωληνωτό πλαίσιο από κράμα χάλυβα και ειδικά ελαστικά της Continental.

Ηχηρές παρουσίες

Πριν ακόμη από την πρώτη του σεζόν, το Extreme E έχει συγκεντρώσει μεγάλο ενδιαφέρον. Πρόσφατα, o Lewis Hamilton ανακοίνωσε τη δημιουργία δικής του ομάδας, της X44, ενώ η Cupra έγινε η πρώτη μάρκα αυτοκινήτων που επισημοποιεί τη συμμετοχή της μέσω της ABT Sportsline, με οδηγό τον Mattias Ekstrom. Επιπλέον, στο Extreme E αναμένεται να εμπλακεί η Fisker, ενώ ακόμη έχουν δηλώσει συμμετοχή οι Chip Ganassi Racing και Andretti United από τις ΗΠΑ, η γερμανική HWA, η Techeetah  από την Ινδονησία που συμμετέχει και στη Formula E, η ισπανική QEV Technologies και η βρετανική Veloce Racing.

Πέραν των προαναφερθέντων, την υποστήριξή του στο Extreme E έχει δηλώσει ο Adrian Newey, ενώ o Sebastien Ogier ανέλαβε το ρόλο του συμβούλου και δοκιμαστή.  Μεταξύ άλλων, μια πρώτη γεύση από το Odyssey 21 έχει πάρει και ο Ken Block, που οδήγησε το αυτοκίνητο στο περιθώριο του Dakar, στη Σαουδική Αραβία.

Το επιστημονικό υπόβαθρο

Θέλοντας να θεμελιώσει το επιστημονικό υπόβαθρο του Extreme E, ο Alejandro Agag και οι συνεργάτες του αποτάθηκαν σε ειδικούς επιστήμονες. Το ρόλο του επικεφαλής της Επιστημονικής Επιτροπής του θεσμού, ανέλαβε ο Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Cambridge με ειδίκευση τον τομέα της κλιματικής αλλαγής, Peter Wadhams. Παράλληλα, το “paddock” του θεσμού θα φιλοξενείται  στο πλοίο RMS St. Helena, το οποίο κατά τους περασμένους αιώνες μετέφερε γράμματα για το Βασίλειο της Βρετανίας και ανακαινίστηκε, ώστε μεταξύ άλλων το ωκεανογραφικό του εργαστήριο, να φιλοξενεί περιβαλλοντικές μελέτες.

Το Extreme E, θα πραγματοποιείται δίχως παρουσία θεατών και θα μεταδίδεται ζωντανά από πολλά τηλεοπτικά δίκτυα παγκοσμίως.

Δείτε το trailer του Extreme E

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!