Αγώνες Διεθνείς αγώνες

Αυτό είναι το πλοίο του Extreme E

To Extreme E που θα διεξάγεται από το 2021 με αμιγώς ηλεκτρικά SUV, βάζει τις τελευταίες του πινελιές με την παρουσίαση του πλήρως ανακατασκευασμένου πλοίου St. Helena, που θα γίνει το επίκεντρο των μεταφορών του θεσμού.

Η στιγμή της έναρξης του Extreme E, πρωταθλήματος που δημιούργησε ο Ισπανός Alejandro Agag -ιδρυτής και της Formula E- πλησιάζει. Έπειτα από σειρά ανακοινώσεων για τις ομάδες που θα εμπλακούν, με πιο πρόσφατες εκείνες των Cupra-ABT με οδηγό τον Mattias Ekstrom και τη δημιουργία ομάδας από τον Lewis Hamilton, πριν από λίγες ώρες ανακοινώθηκε πως το επίκεντρο μεταφορών του θεσμού, είναι σχεδόν έτοιμο.

Ο λόγος για το πλοίο St. Helena, βάρους 7000 τόνων, που παλαιότερα χρησίμευε ως βασιλικό ταχυδρομικό μεταφορικό μέσο της Μεγάλης Βρετανίας, όντας ο μοναδικός τρόπος σύνδεσης του ομώνυμου νησιού, St. Helena, που βρίσκεται στον Νότιο Ατλαντικό Ωκεανό, με το Cape Town της Νοτίου Αφρικής και όχι μόνο. Το Extreme E εξασφάλισε την αποκλειστική χρήση του εν λόγω πλοίου, το οποίο αφού δέχθηκε πλήρη ανακατασκευή, θα αποτελέσει το επίκεντρο, από πλευράς μεταφορών, για τον θεσμό. Άλλωστε, το πρόγραμμα του πρωταθλήματος περιλαμβάνει μεγάλα ταξίδια και αγώνες σε Σενεγάλη, Σαουδική Αραβία, Νεπάλ, Γροιλανδία και Αμαζόνιο, ενώ οι απομακρυσμένες τοποθεσίες να έχουν επιλεχθεί με βασικό κριτήριο την επίδραση που έχει σε αυτές η κλιματική αλλαγή, αφού στόχος του Extreme E είναι να εστιάσει σε αυτό το ζήτημα, όπως και στη μείωση των εκπομπών ρύπων ή την ισότητα.

Extreme E Ship

Η επιλογή του St. Helena δεν έγινε τυχαία, αφού πέραν του μεγέθους του, το συγκεκριμένο πλοίο μπορεί να υποδεχθεί τόσο εξοπλισμό, όπως αυτοκίνητα κλπ., όσο και ανθρώπους, αφού διαθέτει καμπίνες. Η ανακατασκευή του έγινε στο ναυπηγείο του Birkenhead, στο Liverpool της Αγγλίας. Σε αυτή τη διαδικασία συμμετείχαν πάνω από 30 άνθρωποι, οι οποίοι εργάστηκαν σε τομείς χαλυβουργίας, κινητήρων, γεννητριών, προωστήρων, καθώς και σε διαμόρφωση στο εσωτερικό και τις καμπίνες, με στόχο τη βέλτιστη αποδοτικότητα.

Μένοντας πιστή στη λογική της για μείωση των ρύπων, η Οργανωτική Επιτροπή του Extreme E επέλεξε την αγορά ενός πλοίου για τις μεταφορές του θεσμού, αφού με αυτόν τον τρόπο η εκπομπή ρύπων αναμένεται να είναι μόλις στο 1/3, εκείνης που θα προέκυπτε αν οι μεταφορές γίνονταν από αέρος. Όλα τα εξαρτήματα έχουν ανανεωθεί ή αντικατασταθεί με χαμηλής περιεκτικότητας θαλάσσιους πετρελαιοκινητήρες, γνωστούς στη βιομηχανία ως Champagne. Οι προπέλες του St. Helena έχουν επίσης ανακατασκευαστεί με στόχο τη μείωση της τριβής και τη βελτίωση της απόδοσης, ενώ εξωτερικά το πλοίο έχει αποκτήσει τα χρώματα του Extreme E. Το υποβρύχιο μέρος του έχει βαφτεί με τελευταίας γενιάς, ειδικό αντιρρυπαντικό κόκκινο χρώμα, που και αυτό με τη σειρά του, μειώνει την εκπομπή CO2. Ακόμη, πλήρης είναι και η ανακαίνιση του εσωτερικού, τη στιγμή που η γέφυρα του πλοίου έχει εφοδιαστεί με τα πλέον σύγχρονα συστήματα πλοήγησης.

Εκτός από τη μεταφορά οχημάτων και εξοπλισμού, το St. Helena θα αποτελέσει την έδρα της Επιστημονικής Επιτροπής του θεσμού, καθώς το επιστημονικό εργαστήριο πήρε τη θέση της πισίνας που υπήρχε μέσα στο πλοίο. Η ανακατασκευή του St. Helena αναμένεται να ολοκληρωθεί πλήρως μέσα στο επόμενο δίμηνο, ώστε να ξεκινήσει το πρώτο ταξίδι, για τον εναρκτήριο γύρο του Extreme E, που προγραμματίζεται για τον Ιανουάριο του 2021, στη Σενεγάλη.  

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου