Mια ενδιαφέρουσα και δραστήρια πρώτη περίοδο και μια απογευματινή μικτών συνθηκών μας επιφύλασσε η Παρασκευή του Αυστραλιανού Grand Prix.
Mια ενδιαφέρουσα και δραστήρια πρώτη περίοδο και μια απογευματινή μικτών συνθηκών μας επιφύλασσε η Παρασκευή του Αυστραλιανού Grand Prix. O Robert Kubica με τη Renault έγραψε τον ταχύτερο χρόνο στο μεσημεριανό 90λεπτο (1:26.927), ενώ το απόγευμα, στο λιγοστό χρόνο που η πίστα ήταν στεγνή, ο Lewis Hamilton με τη McLaren σημείωσε την καλύτερη επίδοση της ημέρας (1:25.801), κατεβάζοντας το χρόνο του Πολωνού πάνω από ένα δευτερόλεπτο. Ωστόσο, όπως αναφέρουμε από τις χειμερινές δοκιμές, λόγω των μεγάλων διαφορών σε φορτία καυσίμου, οι χρόνοι των ελεύθερων δοκιμών δεν αποκαλύπτουν πολλά πράγματα.
Επικίνδυνη ήταν η συμπεριφορά του Pedro de la Rosa στα τελευταία λεπτά. Ο Ισπανός, επιστρέφοντας αργά στα pits βρέθηκε στη μέση της πίστας ενώ ο Button κινούνταν στο όριο. Μάλιστα ο Ισπανός οδηγός της Sauber καθυστέρησε και τον άλλο οδηγό της McLaren, Lewis Hamilton.
Παρά το γεγονός ότι η μισή μεσημεριανή περίοδος πέρασε χωρίς δράση, οι κορυφαίοι συνδυασμοί ξεκίνησαν στο 45ο περίπου λεπτό της διαδικασίας να ανταλλάσσουν ταχύτερους χρόνους. Ο Lewis Hamilton ήταν ο πρώτος που έθεσε τον πήχη ψηλά, για να καταρρίψει σύντομα την επίδοσή του ο team mate του στη McLaren, Jenson Button. O Βρετανός Παγκόσμιος Πρωταθλητής στη συνέχεια μονομάχησε με τον Nico Rosberg με τους δυο του να ανταλλάσσουν ταχύτερες επιδόσεις, μέχρι ο Γερμανός να περάσει επικεφαλής. Καθώς η πίστα βελτιωνόταν, οι χρόνοι κατέβαιναν συνεχώς. Με 15 λεπτά να απομένουν, ο Robert Kubica με τη Renault σημείωσε την ταχύτερη επίδοση κατεβαίνοντας στο 1:26.9. Αυτός ο χρόνος θα παρέμενε ο καλύτερος μέχρι το τέλος της περιόδου. Οι δυο Ferrari κατέλαβαν τις θέσεις 4 και 6 με τον Sebastian Vettel να βρίσκεται ανάμεσά τους, ενώ ο Hamilton κατετάγη 7ος. O Μichael Schumacher, ο οποίος δήλωσε πολύ πιο ευχαριστημένος σήμερα απ’ ό,τι ήταν στο Μπαχρέιν, καθώς διόρθωσε και το κάθισμά του με το οποίο είχε πρόβλημα στην πρεμιέρα της σεζόν, σημείωσε τον 12ο χρόνο της διαδικασίας. Ο τοπικός ήρωας Mark Webber κατετάγη 14ος.
Ο Kamui Kobayashi είχε το πιο επεισοδιακό 90λεπτο από όλους, καθώς στο 40ό λεπτό, παρέσυρε την κορίνα που βρισκόταν στο εσωτερικό της στροφής 11, καταστρέφοντας την εμπρός αεροτομή. Ο Ιάπωνας επέστρεψε στα pits και οι μηχανικοί αντικατέστησαν το ρύγχος της C29. O Kobayashi επέστρεψε στην πίστα 20 λεπτά αργότερα για να καταρρεύσουν τα υποστηρίγματα της εμπρός αεροτομής του μονοθεσίου του, ενώ κινούνταν με αρκετά χιλιόμετρα, πριν τα φρένα για την 3η στροφή. Ο Ιάπωνας δεν προσέκρουσε στον τοίχο αλλά γέμισε την πίστα με θραύσματα. Επιπλέον, 10 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας, ο Pedro de la Rosa εγκατέλειψε από αστοχία συμπλέκτη στην 4η στροφή.
Tα δυο ατυχήματα του Kobayashi προκάλεσαν ισάριθμες κόκκινες σημαίες. Μάλιστα, στην πρώτη διακοπή, ο Michael Schumacher δε διέκοψε τη γρήγορη προσπάθεια που έκανε όταν εμφανίστηκαν οι κόκκινες σημαίες, γεγονός που έκανε το διευθυντή της Red Bull Christian Horner να σχολιάσει ότι ο Γερμανός οδηγός της Mercedes θα έπρεπε να τιμωρηθεί με ποινή 10 θέσεων στο grid για τη συμπεριφορά του.
Ο 23χρονος Σκοτσέζος δοκιμαστής της Force India, Paul Di Resta πήρε την πρώτη του πραγματική γεύση από τις διαδικασίες ενός αγωνιστικού σαββατοκύριακου, αντικαθιστώντας τον Adrian Sutil. Ο Di Resta κατάφερε να καταταγεί 11ος, 4 δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από τον Vitantonio Liuzzi.
Στις καινούργιες ομάδες, υπήρξαν αρκετά προβλήματα, με τον Jarno Trulli να χάνει το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας λόγω διαφορικού. Οι πιλότοι της Lotus ήταν οι ταχύτεροι εκ των έξι των καινούργιων ομάδων, 4,7 πίσω από τους πρωτοπόρους. Οι HRT πλησίασαν στα 6,4 δευτερόλεπτα τους κορυφαίους, με τον Karun Chandhok να κάνει επιτέλους διψήφιο αριθμό γύρων και να είναι ταχύτερος του team mate του. Ο Timo Glock κατάφερε να συμπληρώσει μονάχα 8 γύρους, καθώς μια διαρροή λαδιού τον διατήρησε στα pits για το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας.
Στην απογευματινή περίοδο, όπου η βροχή έκανε την εμφάνισή της στο μέσο της διαδικασίας, οι δυο McLaren σημείωσαν τους ταχύτερους χρόνους, με τον Hamilton επικεφαλής. Ο Βρετανός μονομάχησε με τον team mate του, Jenson Button αλλά και τον Nico Rosberg, όταν είχε γίνει προφανές ότι η πίστα είχε στεγνώσει αρκετά για να επιτρέψει τη χρήση ελαστικών, παρά την εμφάνισή της 5 λεπτά πριν την εκκίνηση τη διαδικασία. Έπειτα από μια σύντομη δόση δράσης, άλλη μια ψιχάλα έκανε την εμφάνισή της, αυξάνοντας τους χρόνους στο γύρο, οι οποίοι έγιναν ανταγωνιστικοί μονάχα στα τελευταία 10 λεπτά.
Ο Michael Schumacher, ο οποίος λόγω επισκευών στο μονοθέσιό του είχε χάσει την ευκαιρία να κάνει έναν καλό γύρο σε στεγνό οδόστρωμα κατάφερε να ανέβει στην τρίτη θέση, εμπρός από τον Mark Webber, που επίσης σημείωσε την καλύτερη επίδοσή του τα τελευταία λεπτά. Το ίδιο θα είχε κάνει και ο Sebastian Vettel αν δεν είχε μια μικρή έξοδο στη γρήγορη προσπάθειά του και παρέμεινε 16ος. Ο Vitaly Petrov εξέπληξε με τον 5ο χρόνο που σημείωσε, ενώ αμφότερες οι Force India βρίσκονταν εντός της πρώτης δεκάδας. Οι Ferrari δεν κατάφεραν να εκμεταλλευτούν τον περιορισμένο χρόνο στον οποίο ήταν στεγνή η πίστα και κατέληξαν στη 15η και 17η θέση.
Επικίνδυνη ήταν η συμπεριφορά του Pedro de la Rosa στα τελευταία λεπτά. Ο Ισπανός, επιστρέφοντας αργά στα pits βρέθηκε στη μέση της πίστας ενώ ο Button κινούνταν στο όριο. Μάλιστα ο Ισπανός οδηγός της Sauber καθυστέρησε και τον άλλο οδηγό της McLaren, Lewis Hamilton.
Οι καινούργιες ομάδες αντιμετώπισαν και πάλι προβλήματα. Ο Glock έχασε και την πλειονότητα και της απογευματινής διαδικασίας, καθώς οι μηχανικοί της Virgin προσπαθούσαν να επισκευάσουν τη διαρροή λαδιού από το απόγευμα. Παράλληλα, ο Lucas di Grassi κατάφερε να κάνει μονάχα 2 γύρους, λόγω προβλημάτων με το σύστημα τηλεμετρίας του μονοθεσίου του. Mεταξύ τους, οι οδηγοί της HRT συμπλήρωσαν ένα γύρο αφού ο Chandhok πάρκαρε το μονοθέσιό του στον αναγνωριστικό του γύρο, λόγω προβλήματος με τα υδραυλικά, ενώ ο Bruno Senna δε βγήκε καν από τα pits. Αντίθετα οι οδηγοί της Lotus έκαναν αρκετά χιλιόμετρα και μάλιστα ο Heikki Kovalainen κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον Jaime Alguersuari. O Jarno Trulli είχε ένα πρόβλημα με την απόκριση του κινητήρα του, βρίσκοντάς την πολύ απότομη.
Φ.Λ.
GPAυστραλίας: Eλεύθερες δοκιμές Παρασκευής, μεσημεριανή περίοδος
|
|||||||
Α/Α
|
Νο
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφ.
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:26.927
|
|
219.619
|
22
|
2
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:27.126
|
0.199
|
219.117
|
18
|
3
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:27.482
|
0.555
|
218.225
|
22
|
4
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:27.511
|
0.584
|
218.153
|
18
|
5
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:27.686
|
0.759
|
217.718
|
23
|
6
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:27.747
|
0.820
|
217.566
|
21
|
7
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:27.793
|
0.866
|
217.452
|
22
|
8
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:28.014
|
1.087
|
216.906
|
21
|
9
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:28.114
|
1.187
|
216.660
|
25
|
10
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:28.192
|
1.265
|
216.469
|
18
|
11
|
14
|
Paul di Resta
|
Force India-Mercedes
|
1:28.537
|
1.610
|
215.625
|
25
|
12
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:28.550
|
1.623
|
215.593
|
19
|
13
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:28.572
|
1.645
|
215.540
|
21
|
14
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:28.683
|
1.756
|
215.270
|
22
|
15
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:29.465
|
2.538
|
213.388
|
13
|
16
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:29.712
|
2.785
|
212.801
|
18
|
17
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:30.249
|
3.322
|
211.535
|
26
|
18
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:31.588
|
4.661
|
208.442
|
5
|
19
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:31.652
|
4.725
|
208.297
|
13
|
20
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:31.654
|
4.727
|
208.292
|
26
|
21
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:32.831
|
5.904
|
205.651
|
25
|
22
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:33.401
|
6.474
|
204.396
|
24
|
23
|
20
|
Karun Chandhok
|
HRT-Cosworth
|
1:34.251
|
7.324
|
202.553
|
19
|
24
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:34.925
|
7.998
|
201.115
|
8
|
GPAυστραλίας: Eλεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
|
|||||||
Α/Α
|
Νο
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφ.
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:25.801
|
|
222.501
|
13
|
2
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:26.076
|
0.275
|
221.790
|
16
|
3
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:26.248
|
0.447
|
221.348
|
22
|
4
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:26.511
|
0.710
|
220.675
|
16
|
5
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:26.732
|
0.931
|
220.113
|
26
|
6
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:26.832
|
1.031
|
219.859
|
29
|
7
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:26.834
|
1.033
|
219.854
|
22
|
8
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:26.835
|
1.034
|
219.851
|
17
|
9
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:26.904
|
1.103
|
219.677
|
25
|
10
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:26.956
|
1.155
|
219.546
|
22
|
11
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:27.108
|
1.307
|
219.162
|
28
|
12
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:27.108
|
1.307
|
219.162
|
25
|
13
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:27.455
|
1.654
|
218.293
|
23
|
14
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:27.545
|
1.744
|
218.068
|
25
|
15
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:29.025
|
3.224
|
214.443
|
20
|
16
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:29.134
|
3.333
|
214.181
|
19
|
17
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:29.591
|
3.790
|
213.088
|
21
|
18
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:29.860
|
4.059
|
212.450
|
15
|
19
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:30.510
|
4.709
|
210.925
|
43
|
20
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:30.695
|
4.894
|
210.495
|
17
|
21
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:32.117
|
6.316
|
207.245
|
9
|
22
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
χωρίς χρόνο
|
–
|
–
|
2
|
23
|
20
|
Karun Chandhok
|
HRT-Cosworth
|
χωρίς χρόνο
|
–
|
–
|
1
|
24
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
χωρίς χρόνο
|
–
|
–
|
–
|