top icon
Αγώνες

F1: GP Aυστραλίας-Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής

Mια ενδιαφέρουσα και δραστήρια πρώτη περίοδο και μια απογευματινή μικτών συνθηκών μας επιφύλασσε η Παρασκευή του Αυστραλιανού Grand Prix.

Mια ενδιαφέρουσα και δραστήρια πρώτη περίοδο και μια απογευματινή μικτών συνθηκών μας επιφύλασσε η Παρασκευή του Αυστραλιανού Grand Prix. O Robert Kubica με τη Renault έγραψε τον ταχύτερο χρόνο στο μεσημεριανό 90λεπτο (1:26.927), ενώ το απόγευμα, στο λιγοστό χρόνο που η πίστα ήταν στεγνή, ο Lewis Hamilton με τη McLaren σημείωσε την καλύτερη επίδοση της ημέρας (1:25.801), κατεβάζοντας το χρόνο του Πολωνού πάνω από ένα δευτερόλεπτο. Ωστόσο, όπως αναφέρουμε από τις χειμερινές δοκιμές, λόγω των μεγάλων διαφορών σε φορτία καυσίμου, οι χρόνοι των ελεύθερων δοκιμών δεν αποκαλύπτουν πολλά πράγματα.
Παρά το γεγονός ότι η μισή μεσημεριανή περίοδος πέρασε χωρίς δράση, οι κορυφαίοι συνδυασμοί ξεκίνησαν στο 45ο περίπου λεπτό της διαδικασίας να ανταλλάσσουν ταχύτερους χρόνους. Ο Lewis Hamilton ήταν ο πρώτος που έθεσε τον πήχη ψηλά, για να καταρρίψει σύντομα την επίδοσή του ο team mate του στη McLaren, Jenson Button. O Βρετανός Παγκόσμιος Πρωταθλητής στη συνέχεια μονομάχησε με τον Nico Rosberg με τους δυο του να ανταλλάσσουν ταχύτερες επιδόσεις, μέχρι ο Γερμανός να περάσει επικεφαλής. Καθώς η πίστα βελτιωνόταν, οι χρόνοι κατέβαιναν συνεχώς. Με 15 λεπτά να απομένουν, ο Robert Kubica με τη Renault σημείωσε την ταχύτερη επίδοση κατεβαίνοντας στο 1:26.9. Αυτός ο χρόνος θα παρέμενε ο καλύτερος μέχρι το τέλος της περιόδου. Οι δυο Ferrari κατέλαβαν τις θέσεις 4 και 6 με τον Sebastian Vettel να βρίσκεται ανάμεσά τους, ενώ ο Hamilton κατετάγη 7ος. O Μichael Schumacher, ο οποίος δήλωσε πολύ πιο ευχαριστημένος σήμερα απ’ ό,τι ήταν στο Μπαχρέιν, καθώς διόρθωσε και το κάθισμά του με το οποίο είχε πρόβλημα στην πρεμιέρα της σεζόν, σημείωσε τον 12ο χρόνο της διαδικασίας. Ο τοπικός ήρωας Mark Webber κατετάγη 14ος.
 
Ο Kamui Kobayashi είχε το πιο επεισοδιακό 90λεπτο από όλους, καθώς στο 40ό λεπτό, παρέσυρε την κορίνα που βρισκόταν στο εσωτερικό της στροφής 11, καταστρέφοντας την εμπρός αεροτομή. Ο Ιάπωνας επέστρεψε στα pits και οι μηχανικοί αντικατέστησαν το ρύγχος της C29. O Kobayashi επέστρεψε στην πίστα 20 λεπτά αργότερα για να καταρρεύσουν τα υποστηρίγματα της εμπρός αεροτομής του μονοθεσίου του, ενώ κινούνταν με αρκετά χιλιόμετρα, πριν τα φρένα για την 3η στροφή. Ο Ιάπωνας δεν προσέκρουσε στον τοίχο αλλά γέμισε την πίστα με θραύσματα. Επιπλέον, 10 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας, ο Pedro de la Rosa εγκατέλειψε από αστοχία συμπλέκτη στην 4η στροφή. 

Tα δυο ατυχήματα του Kobayashi προκάλεσαν ισάριθμες κόκκινες σημαίες. Μάλιστα, στην πρώτη διακοπή, ο Michael Schumacher δε διέκοψε τη γρήγορη προσπάθεια που έκανε όταν εμφανίστηκαν οι κόκκινες σημαίες, γεγονός που έκανε το διευθυντή της Red Bull Christian Horner να σχολιάσει ότι ο Γερμανός οδηγός της Mercedes θα έπρεπε να τιμωρηθεί με ποινή 10 θέσεων στο grid για τη συμπεριφορά του.

 
Ο 23χρονος Σκοτσέζος δοκιμαστής της Force India, Paul Di Resta πήρε την πρώτη του πραγματική γεύση από τις διαδικασίες ενός αγωνιστικού σαββατοκύριακου, αντικαθιστώντας τον Adrian Sutil. Ο Di Resta κατάφερε να καταταγεί 11ος, 4 δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από τον Vitantonio Liuzzi.
 
Στις καινούργιες ομάδες, υπήρξαν αρκετά προβλήματα, με τον Jarno Trulli να χάνει το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας λόγω διαφορικού. Οι πιλότοι της Lotus ήταν οι ταχύτεροι εκ των έξι των καινούργιων ομάδων, 4,7 πίσω από τους πρωτοπόρους. Οι HRT πλησίασαν στα 6,4 δευτερόλεπτα τους κορυφαίους, με τον Karun Chandhok να κάνει επιτέλους διψήφιο αριθμό γύρων και να είναι ταχύτερος του team mate του. Ο Timo Glock κατάφερε να συμπληρώσει μονάχα 8 γύρους, καθώς μια διαρροή λαδιού τον διατήρησε στα pits για το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας.
 
Στην απογευματινή περίοδο, όπου η βροχή έκανε την εμφάνισή της στο μέσο της διαδικασίας, οι δυο McLaren σημείωσαν τους ταχύτερους χρόνους, με τον Hamilton επικεφαλής. Ο Βρετανός μονομάχησε με τον team mate του, Jenson Button αλλά και τον Nico Rosberg, όταν είχε γίνει προφανές ότι η πίστα είχε στεγνώσει αρκετά για να επιτρέψει τη χρήση ελαστικών, παρά την εμφάνισή της 5 λεπτά πριν την εκκίνηση τη διαδικασία. Έπειτα από μια σύντομη δόση δράσης, άλλη μια ψιχάλα έκανε την εμφάνισή της, αυξάνοντας τους χρόνους στο γύρο, οι οποίοι έγιναν ανταγωνιστικοί μονάχα στα τελευταία 10 λεπτά.
 
Ο Michael Schumacher, ο οποίος λόγω επισκευών στο μονοθέσιό του είχε χάσει την ευκαιρία να κάνει έναν καλό γύρο σε στεγνό οδόστρωμα κατάφερε να ανέβει στην τρίτη θέση, εμπρός από τον Mark Webber, που επίσης σημείωσε την καλύτερη επίδοσή του τα τελευταία λεπτά. Το ίδιο θα είχε κάνει και ο Sebastian Vettel αν δεν είχε μια μικρή έξοδο στη γρήγορη προσπάθειά του και παρέμεινε 16ος. Ο Vitaly Petrov εξέπληξε με τον 5ο χρόνο που σημείωσε, ενώ αμφότερες οι Force India βρίσκονταν εντός της πρώτης δεκάδας. Οι Ferrari δεν κατάφεραν να εκμεταλλευτούν τον περιορισμένο χρόνο στον οποίο ήταν στεγνή η πίστα και κατέληξαν στη 15η και 17η θέση.
 
Επικίνδυνη ήταν η συμπεριφορά του Pedro de la Rosa στα τελευταία λεπτά. Ο Ισπανός, επιστρέφοντας αργά στα pits βρέθηκε στη μέση της πίστας ενώ ο Button κινούνταν στο όριο. Μάλιστα ο Ισπανός οδηγός της Sauber καθυστέρησε και τον άλλο οδηγό της McLaren, Lewis Hamilton.
Οι καινούργιες ομάδες αντιμετώπισαν και πάλι προβλήματα. Ο Glock έχασε και την πλειονότητα και της απογευματινής διαδικασίας, καθώς οι μηχανικοί της Virgin προσπαθούσαν να επισκευάσουν τη διαρροή λαδιού από το απόγευμα. Παράλληλα, ο Lucas di Grassi κατάφερε να κάνει μονάχα 2 γύρους, λόγω προβλημάτων με το σύστημα τηλεμετρίας του μονοθεσίου του. Mεταξύ τους, οι οδηγοί της HRT συμπλήρωσαν ένα γύρο αφού ο Chandhok πάρκαρε το μονοθέσιό του στον αναγνωριστικό του γύρο, λόγω προβλήματος με τα υδραυλικά, ενώ ο Bruno Senna δε βγήκε καν από τα pits. Αντίθετα οι οδηγοί της Lotus έκαναν αρκετά χιλιόμετρα και μάλιστα ο Heikki Kovalainen κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον Jaime Alguersuari. O Jarno Trulli είχε ένα πρόβλημα με την απόκριση του κινητήρα του, βρίσκοντάς την πολύ απότομη.
Φ.Λ.

[email protected]

GPAυστραλίας: Eλεύθερες δοκιμές Παρασκευής, μεσημεριανή περίοδος
Α/Α
Νο
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
11
Robert Kubica
Renault
1:26.927
 
219.619
22
2
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:27.126
0.199
219.117
18
3
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:27.482
0.555
218.225
22
4
7
Felipe Massa
Ferrari
1:27.511
0.584
218.153
18
5
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:27.686
0.759
217.718
23
6
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:27.747
0.820
217.566
21
7
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:27.793
0.866
217.452
22
8
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:28.014
1.087
216.906
21
9
12
Vitaly Petrov
Renault
1:28.114
1.187
216.660
25
10
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:28.192
1.265
216.469
18
11
14
Paul di Resta
Force India-Mercedes
1:28.537
1.610
215.625
25
12
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:28.550
1.623
215.593
19
13
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:28.572
1.645
215.540
21
14
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:28.683
1.756
215.270
22
15
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:29.465
2.538
213.388
13
16
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:29.712
2.785
212.801
18
17
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:30.249
3.322
211.535
26
18
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:31.588
4.661
208.442
5
19
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:31.652
4.725
208.297
13
20
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:31.654
4.727
208.292
26
21
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:32.831
5.904
205.651
25
22
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:33.401
6.474
204.396
24
23
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
1:34.251
7.324
202.553
19
24
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:34.925
7.998
201.115
8

GPAυστραλίας: Eλεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
Α/Α
Νο
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:25.801
 
222.501
13
2
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:26.076
0.275
221.790
16
3
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:26.248
0.447
221.348
22
4
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:26.511
0.710
220.675
16
5
12
Vitaly Petrov
Renault
1:26.732
0.931
220.113
26
6
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:26.832
1.031
219.859
29
7
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:26.834
1.033
219.854
22
8
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:26.835
1.034
219.851
17
9
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:26.904
1.103
219.677
25
10
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:26.956
1.155
219.546
22
11
11
Robert Kubica
Renault
1:27.108
1.307
219.162
28
12
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:27.108
1.307
219.162
25
13
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:27.455
1.654
218.293
23
14
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:27.545
1.744
218.068
25
15
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:29.025
3.224
214.443
20
16
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:29.134
3.333
214.181
19
17
7
Felipe Massa
Ferrari
1:29.591
3.790
213.088
21
18
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:29.860
4.059
212.450
15
19
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:30.510
4.709
210.925
43
20
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:30.695
4.894
210.495
17
21
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:32.117
6.316
207.245
9
22
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
χωρίς χρόνο
2
23
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
χωρίς χρόνο
1
24
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
χωρίς χρόνο
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ