top icon
Αγώνες

F1: GP Μπαχρέιν-Προεπισκόπηση

Η πρεμιέρα της φετινής σεζόν που θα διεξαχθεί στην καινούργια χάραξη της πίστας του Μπαχρέιν, αποτελεί έναν από τους πιο ενδιαφέροντες αγώνες στην ιστορία της Formula 1!

Η πρεμιέρα της φετινής σεζόν που θα διεξαχθεί στην καινούργια χάραξη της πίστας του Μπαχρέιν, αποτελεί έναν από τους πιο ενδιαφέροντες αγώνες στην ιστορία της Formula 1! Οι λόγοι είναι πολλοί: η επιστροφή του Michael Schumacher στην ενεργό δράση με τη Mercedes, το ντεμπούτο του Fernando Alonso με τη Ferrari, το γεγονός ότι η McLaren παρατάσσει τους πρωταθλητές των δυο τελευταίων σεζόν, Jenson Button και Lewis Hamilton, καθώς και οι ενδείξεις από τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης ότι τα μονοθέσια των τεσσάρων κορυφαίων ομάδων (των τριών προαναφερθέντων και της Red Bull) βρίσκονται πολύ κοντά σε απόδοση. Ότι και αν συμβεί, υπόσχεται να είναι συναρπαστικό και θεαματικό.
 
Επαναλαμβάνουμε ότι για το Grand Prix του Μπαχρέιν, οι Έλληνες θεατές θα έχουν τη δυνατότητα να το παρακολουθήσουν ζωντανά από την ιστοσελίδα του ANT1, http://webtv.antenna.gr/f1/ και σε μαγνητοσκόπηση από το τηλεοπτικό κανάλι του Αμαρουσίου. Περιμένουμε τις εξελίξεις και για τα επόμενα Grand Prix της σεζόν. Παρακάτω πίνακα παρουσιάζεται το πλήρες πρόγραμμα των μεταδόσεων.
 
http://webtv.antenna.gr/f1/
Παρασκευή 12 Μαρτίου
13:00 μμ – Δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
 
Σάββατο 13 Μαρτίου
10:00 πμ – Τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
13:00 μμ – Κατατακτήριες δοκιμές
 
Κυριακή 14 Μαρτίου
14:00 μμ – GP Μπαχρέιν
 
ANT1 TV
Σάββατο 13 Μαρτίου
01:20 μμ – Μαγνητοσκοπημένη μετάδοση κατατακτήριων δοκιμών
 
Κυριακή 14 Μαρτίου
01:20 μμ – Μαγνητοσκοπημένη μετάδοση GP Μπαχρέιν
 
Δεδομένων των περιορισμένων δοκιμών εξέλιξης, όλες οι ομάδες βρίσκονται ακόμα στο στάδιο όπου προσπαθούν να κατανοήσουν πράγματα για την απόδοση και τη συμπεριφορά των μονοθεσίων και των ελαστικών, αφού δεν τα έχουν ποτέ δοκιμάσει στις υψηλές θερμοκρασίες που θα επικρατούν αυτό το σαββατοκύριακο στο Μπαχρέιν. Όλες οι ομάδες αναμένεται να εκμεταλλευτούν αρκετά τις ελεύθερες δοκιμές, παρά τους περιορισμούς στους κινητήρες (8 ανά οδηγό για 19 αγώνες -αντί για 17) και τα διαθέσιμα ελαστικά (5 σετ αντί για 8 για τις τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών).
 
Πίστα
Η πίστα του Μπαχρέιν διαθέτει καινούργια χάραξη για φέτος, με ένα αργό σύμπλεγμα 9 στροφών (το οποίο δεν έχει λάβει ιδιαίτερα θετική υποδοχή από τους οδηγούς) να έχει προστεθεί έπειτα από την 4η στροφή της παλιάς χάραξης. Συνεπώς, το μήκος της πίστας θα αυξηθεί από τα 5.412 μέτρα στα 6.299 και οι συνολικοί γύροι του αγώνα θα μειωθούν από τους 57 στους 49. Η καινούργια χάραξη ενδέχεται να απαιτήσει τη ρύθμιση των μονοθεσίων έτσι ώστε να παράγουν υψηλότερες τιμές αρνητικής άντωσης (από τα μεσαία προς υψηλά επίπεδα που χρησιμοποιούνταν στο Sakhir μέχρι πέρυσι), αλλά όχι πάρα πολύ, καθώς υπάρχουν πολλές μεγάλες ευθείες που οδηγούν σε αργές και κλειστές στροφές, όπου παρουσιάζονται ευκαιρίες για προσπεράσματα. Συνεπώς, η τελική ταχύτητα στις ευθείες είναι πολύ σημαντική για να μπορούν οι οδηγοί να υπερασπίζονται τη θέση τους επιτυχώς σε αυτές και θα πρέπει να βρεθεί ο ιδανικός συμβιβασμός μεταξύ επαρκούς πρόσφυσης στα αργά κομμάτια και αρκετά υψηλής τελικής ταχύτητας στις ευθείες. Η μέση ωριαία ταχύτητα της πίστας θα πέσει, όπως επίσης και το ποσοστό του γύρου που διανύεται με τέρμα γκάζι, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου στο γύρο. Η κατανάλωση καυσίμου (άλλος ένας τομέας ο οποίος θα αποφασίζει την έκβαση των αγώνων φέτος) στο Μπαχρέιν βρίσκεται σε μεσαία επίπεδα, ενώ τα η πρόσφυση που παρέχεται είναι αρκετά υψηλή, λόγω της ποιότητας του ασφαλτοτάπητα, μονάχα όμως όταν αυτός έχει στρωθεί με αρκετή γόμα, αφού συνήθως, τις πρώτες δυο ημέρες των αγωνιστικών τριημέρων, η άμμος της ερήμου την κάνει ιδιαίτερα γλιστερή. Η Bridgestone θα έχει στη διάθεση των ομάδων τη μέση και την πολύ μαλακή γόμα ελαστικών σε μια πίστα που η φθορά τους ανέρχεται σε μεσαία επίπεδα. Η πίστα του Μπαχρέιν είναι γνωστή για την καταπόνηση που προκαλεί στα συστήματα πέδησης των μονοθεσίων και με την απαγόρευση των ανεφοδιασμών φέτος, θα αποτελέσει την πρώτη πολύ μεγάλη πρόκληση για οδηγούς και μονοθέσια, με τους πρώτους να πρέπει να διατηρήσουν τα συστήματα του οχήματός τους σε καλή κατάσταση και τα δεύτερα να αποδεικνύουν τις αντοχές τους σε έναν από τους τομείς που πρόκειται να αποτελέσει πολύ σημαντικό στοιχείο φέτος. Το καινούργιο, αργό τμήμα της πίστας, σημαίνει ότι τα φρένα θα κρυώνουν πιο δύσκολα. Οι υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στην έρημο του Μπαχρέιν θα δοκιμάσουν τη φυσική κατάσταση των οδηγών και τις ικανότητες απαγωγής θερμότητας των μονοθεσίων (περιμένουμε να δούμε επιπλέον οπές εξαγωγής θερμού αέρα στα αμαξώματα για αυτό τον αγώνα), ενώ δεν αποκλείεται να ανακατέψουν την τράπουλα όσον αφορά τις ισορροπίες απόδοσης που έχουμε δει στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, λόγω της διαφορετικής συμπεριφοράς των ελαστικών. Αυτό το σαββατοκύριακο, ένας από τους τέσσερις αγωνοδίκες θα είναι ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Alain Prost.
 
Στρατηγική
Η απαγόρευση των ανεφοδιασμών έχει μεγάλες επιπτώσεις τόσο στη στρατηγική όσο και τον τρόπο οδήγησης των πιλότων. Οι χρόνοι στο γύρο θα διαφέρουν 5 περίπου δευτερόλεπτα από τα αρχικά στα τελικά περάσματα, λόγω της διαφοράς 160 κιλών στο βάρος του μονοθεσίου από τα καύσιμα. Οι οδηγοί θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί με τα ελαστικά και τα φρένα τους στους πρώτους γύρους έτσι ώστε να μην τα φθείρουν υπερβολικά και καταστρέψουν τον υπόλοιπο αγώνα τους. Επιπλέον, το στήσιμο των μονοθεσίων τους θα μεταβάλλεται συνεχώς, λόγω του αδειάσματος του ρεζερβουάρ. Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι οι 10 πρώτοι της σειράς εκκίνησης, αυτοί δηλαδή που θα συμμετάσχουν στο τρίτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών, θα πρέπει να εκκινήσουν τον αγώνα με το ίδιο σετ ελαστικών με το οποίο σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο τους το Σάββατο. Η πολύ μαλακή γόμα θα φέρει τον καλύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές (των οποίων και το τρίτο σκέλος θα διεξάγεται με άδεια ρεζερβουάρ φέτος), ωστόσο με το υπερβολικό βάρος θα φθαρεί πολύ γρήγορα στους πρώτους γύρους. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει με τη μεσαία γόμα ελαστικών η οποία δεν προσφέρει τόσο ανταγωνιστικούς χρόνους το Σάββατο αλλά είναι ιδανική για τους πρώτους γύρους του αγώνα. Σύμφωνα με τις περυσινές ενδείξεις, η πιο μαλακή γόμα είναι συνήθως καλύτερο να χρησιμοποιείται στους τελευταίους γύρους, όπου η πίστα έχει στρωθεί αρκετά με λάστιχο. Aξίζει να σημειωθεί ότι κάθε πιλότος έχει πλέον στη διάθεσή του 3 και όχι 4 (όπως πέρυσι) σετ ελαστικών από κάθε γόμα για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα, οπότε η εξοικονόμηση ελαστικών στα πρώτα σκέλη των κατατακτήριων δοκιμών θα είναι ύψιστης σημασίας για τους κορυφαίους συνδυασμούς. Οι οδηγοί θα έχουν μεγαλύτερο λόγο στον καθορισμό της στρατηγικής κατά τη διάρκεια του αγώνα, καθώς είναι αυτοί που γνωρίζουν καλύτερα από οποιονδήποτε τί συμβαίνει στην πίστα και το μονοθέσιό τους. Οι στρατηγικές θα είναι περισσότερο “αντιδραστικές”, καθώς οι οδηγοί θα προσέχουν ο ένας τον άλλο να δουν τι κάνει. Οι πρωτοβουλίες στην αλλαγή ελαστικών, σε μάχες που εκτυλίσσονται στην πίστα, είναι πολύ πιθανό να επιβραβεύονται, καθώς τα μονοθέσια θα είναι ταχύτερα στους γύρους μετά το pit stop τους λόγω καινούργιων ελαστικών με την ίδια ποσότητα καυσίμου, σε αντίθεση με τα χρόνια των ανεφοδιασμών. Αναμένονται πολλές διαφορετικές στρατηγικές σε αυτό τον πρώτο αγώνα, με τα αποτελέσματα να κυμαίνονται από την απόλυτη επιτυχία, ως τις εντελώς λανθασμένες επιλογές. Oι αγώνες συνεπώς θα αποφασίζονται εν πολλοίς στους πρώτους και τους τελευταίους γύρους. Όλοι οι οδηγοί θα προσπαθούν να κερδίσουν θέσεις στους πρώτους γύρους και μερικοί μπορεί να το παρακάνουν, γεγονός που ίσως τους αφήσει εκτεθειμένους στους τελευταίους γύρους, όπου επίσης αναμένεται να υπάρχει αυξημένη δράση, λόγω προβλημάτων με τη φθορά των φρένων ή/και των ελαστικών, καθώς και του ενδεχομένου να μην υπάρχουν αρκετά καύσιμα στο ρεζερβουάρ και ο πιλότος να είναι αναγκασμένος να κόψει ρυθμό για να φτάσει μέχρι την καρό σημαία.
 
Το grid
Το 2010 παρουσιάζει εντελώς διαφορετικό πρόσωπο από πέρυσι, με πολλαπλές μεταγραφές, αγοραπωλησίες και αποχωρήσεις ομάδων καθώς και προσχωρήσεις καινούργιων. Μεταξύ των 9 εδραιωμένων ομάδων, 10 οδηγοί έχουν αλλάξει περιβάλλον, κάνοντας το φετινό ανακάτεμα της τράπουλας το πιο σημαντικό από το 1996. Στο Μπαχρέιν θα πάρουμε τις πρώτες απαντήσεις για την ισορροπία απόδοσης των ομάδων, πολλές από τις οποίες θα φέρουν εξελιγμένα μονοθέσια σε σχέση με την τελευταία ημέρα δοκιμών εξέλιξης. Τα μονοθέσια θα εξελιχθούν ελάχιστα στους επόμενους τρεις αγώνες, πριν την έλευση του πρωταθλήματος σε ευρωπαϊκά εδάφη με το GP Ισπανίας. Οι καινούργιες ομάδες αναμένεται να βρίσκονται πολύ πίσω σε σύγκριση με τις ήδη εδραιωμένες, περίπου γύρω στα τρία δευτερόλεπτα στο γύρο. Ίσως έπειτα από την Ισπανία να δούμε κάτι καλύτερο από αυτές τις ομάδες. Επίσης, το grid παρουσιάζει πέντε καινούργιους οδηγούς. Φέτος, περισσότερο από κάθε άλλη σεζόν, σημασία στην απόδοση των ομάδων θα έχει η συνολική εικόνα στον αγώνα, καθώς τα Grand Prix πλησιάζουν τη μορφή αγώνων αντοχής, σε αντίθεση με τη μορφή 2-3 σπριντ κατά τη διάρκειά τους, που ίσχυε μέχρι πέρυσι. Συνεπώς, η συνολική απόδοση είναι πιο σημαντική από την αυτήν σε ένα γύρο και η ιδιότητα σταθερότητας στη συμπεριφορά των μονοθεσίων στις συνεχώς μεταβαλλόμενες (μεταξύ δυο άκρων με μεγάλη απόσταση μεταξύ τους) συνθήκες έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Το ίδιο συμβαίνει και με την οικονομία στα καύσιμα και το πόσο ευγενικό είναι προς τα ελαστικά του το πλαίσιο.
 
McLaren-Mercedes
To Grand Prix του Μπαχρέιν θα αποτελέσει το ντεμπούτο του Jenson Button με τη McLaren, που δήλωσε ότι ήδη νιώθει ήδη πως είναι μεγάλο κομμάτι της βρετανικής ομάδας και θα αναμετρηθεί για πρώτη φορά με τον Lewis Hamilton χρησιμοποιώντας τον ίδιο εξοπλισμό. H πίσω αεροτομή της McLaren εξετάστηκε την Πέμπτη κατά τον τεχνικό έλεγχο από τον τεχνικό έφορο της FIA, CharlieWhiting και θεωρήθηκε νόμιμη. Μένει να διαπιστωθεί αν θα κατατεθεί έφεση από την πλευρά της RedBull επί του ζητήματος, αν και ο διευθυντής της αυστριακής ομάδας, ChristianHorner δήλωσε ότι μάλλον δεν πρόκειται να υπάρξει διαμαρτυρία από την πλευρά της. Μάλιστα ο Horner προβλέπει ότι οι υπόλοιπες ομάδες θα προσπαθήσουν να αντιγράψουν τη λύση της McLaren εντός της σεζόν. Περισσότερες πηγές αναφέρουν πλέον αυτό που είχαμε επισημάνει στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης της Βαρκελώνης, ότι δηλαδή η περισκοπική εισαγωγή αέρα εμπρός από το άνοιγμα του cockpit στη McLaren χρησιμεύει για την πρόκληση stalling (το σημείο στο οποίο η ροή του αέρα “ξεκολλάει” από το πτερύγιο και αυτό παύει να αποδίδει και δεν παράγει αρνητική άντωση και αεροδυναμική αντίσταση) στην πίσω αεροτομή, αυξάνοντας τις τελικές ταχύτητες στις ευθείες. Μέσω της εισαγωγής αέρα (γνωστή ως F-vent εντός της ομάδας), η ροή του περνάει μέσα από το cockpit και διοχετεύεται μέσω του καλύμματος του κινητήρα στην πίσω αεροτομή, της οποίας το επάνω πτερύγιο φέρει διατρήσεις για αυτό το σκοπό. Στις ευθείες, που ο οδηγός δε χρειάζεται να χρησιμοποιήσει το αριστερό του πόδι για το πεντάλ του φρένου, μπορεί με το γόνατό του να καλύψει μια οπή που υπάρχει σε ένα σωλήνα που μεταφέρει τον αέρα από την F-vent, επεμβαίνοντας εκούσια στη ροή του (χωρίς όμως να κινείται οποιοδήποτε μέρος του αμαξώματος, κάτι που απαγορεύεται από τους κανονισμούς), προκαλώντας stalling στην πίσω αεροτομή. Το πιο σημαντικό στοιχείο σε αυτή την περίπτωση προκύπτει από το γεγονός ότι θα είναι αρκετά δύσκολο για τις υπόλοιπες ομάδες να αντιγράψουν αυτό το σύστημα, καθώς θα χρειαζόταν να αλλάξουν το σχεδιασμό του monocoque τους, κάτι που απαγορεύεται από τους κανονισμούς, καθώς τα πλαίσια έχουν παραδοθεί για ομολογκασιόν στη FIA πριν από το αγωνιστικό τριήμερο του Μπαχρέιν. Ο διευθυντής της McLaren, Martin Whitmarsh, πιστεύει ότι αν θελήσουν οι ομάδες μπορούν να αντιγράψουν τη λύση της βρετανικής ομάδας, δημιουργώντας οπή στο ρύγχος αν και αυτό θα σήμαινε ότι το καινούργιο ρύγχος θα έπρεπε να υποβληθεί εκ νέου σε crash test. H ΜcLaren θα χρησιμοποιεί στο Μπαχρέιν το αεροδυναμικό πακέτο που παρουσίασε στις δυο τελευταίες ημέρες δοκιμών στη Βαρκελώνη (με καινούργια εμπρός αεροτομή, podwings, αμάξωμα γύρω από τις εξατμίσεις), με αλλαγές στο διαχύτη όμως. Στη Βαρκελώνη είχαμε δει ένα διαχύτη του οποίου το ανώτερο κανάλι παρουσίαζε μια μεγάλη διάτρηση, αλλά η επάνω επιφάνειά του έφτανε έως το κατώτερο πτερύγιο της πίσω αεροτομής. Στις πρώτες φωτογραφίες από το Μπαχρέιν φαίνεται ότι το τμήμα του διαχύτη μεταξύ της διάτρησης και του κατώτερου πτερυγίου της πίσω αεροτομής απουσιάζει από τη McLaren και κατά συνέπεια το ανώτερο κανάλι του έχει μικρότερο όγκο. Υπάρχουν και μερικές λιγότερο σημαντικές εξελίξεις. H ΜcLaren ανακοίνωσε επίσης έναν καινούργιο σπόνσορα, την πολωνική μεσιτική εταιρία X-Trade Brokers τη οποίας το λογότυπο θα είναι εμφανές στον αεραγωγό κινητήρα της MP4-25 φέτος. Παρών στα pits της McLaren είναι και ο πρόεδρος του ομίλου της, Ron Dennis, ο οποίος πέρυσι παρέδωσε τη διεύθυνση της ομάδας στον Whitmarsh και φέτος σκοπεύει να παραστεί σε αρκετά Grand Prix.
 
Mercedes
To Grand Prix του Μπαχρέιν θα σημάνει την επιστροφή της Mercedes στη Formula 1 με δική της ομάδα έπειτα από 55 χρόνια και την επιστροφή του Michael Schumacher στην ενεργό δράση έπειτα από τρεις σεζόν απουσίας. Το οδηγικό δίδυμο είναι καινούργιο, με τον Γερμανό 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να πλαισιώνεται από τον συμπατριώτη του, Nico Rosberg. H γερμανική ομάδα, μέσω των δηλώσεων των ιθυνόντων της, έχει παραμείνει επιφυλακτική στις προσδοκίες της από τον πρώτο αγώνα της σεζόν, με τον αντιπρόεδρο του αγωνιστικού τμήματος της Mercedes, Norbert Haug να δηλώνει ότι δεν πιστεύει πως οι οδηγοί θα ανέβουν στο βάθρο του Μπαχρέιν και των πρώτων αγώνων. Ωστόσο από πολλούς αυτό έχει ερμηνευθεί σαν παραπέτασμα καπνού. Η Mercedes θα παρουσιάσει στο Μπαχρέιν ένα καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο, το οποίο δοκίμασε ο τρίτος οδηγός της, Nick Heidfeld σε αεροδυναμικές δοκιμές σε ευθεία γραμμή σε αεροδρόμιο της Αγγλίας πριν την αποστολή των μονοθεσίων στο Μπαχρέιν σε συνδυασμό με την καινούργια εμπρός αεροτομή και το αμάξωμα γύρω από τις εξατμίσεις που παρουσιάστηκαν την τελευταία ημέρα δοκιμών στη Βαρκελώνη. Στο καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο συμπεριλαμβάνεται ένας καινούργιος διαχύτης (το εξάρτημα που παράγει το 40% της συνολικής αρνητικής άντωσης του μονοθεσίου), του οποίου ο σχεδιασμός λέγεται ότι είναι οριακά νόμιμος και αναμένεται να προκαλέσει διαμάχες. Πηγές αναφέρουν ότι ενδέχεται να τροποποιηθεί και ο σχεδιασμός του ρύγχους της MGP W01. Ο διευθυντής της ομάδας, Ross Brawn, δήλωσε ότι η περυσινή μείωση του προσωπικού από 700 σε 450 άτομα έγινε αισθητή σε μερικούς τομείς της εξέλιξης του φετινού μονοθεσίου. Επίσης, ο Βρετανός αποκάλυψε ότι η Mercedes δεν έχει καταφέρει να κάνει την MGP W01 να λειτουργήσει με συνοχή (με σταθερό ζύγισμα) και παραδέχθηκε ότι το συγκεκριμένο μονοθέσιο είναι δύσκολο να στηθεί ιδανικά, αν και πιστεύει ότι η ομάδα έχει καταλάβει τι πρέπει να κάνει πλέον για να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η τάση για υποστροφή της MGP W01 δεν αρμόζει στο οδηγικό στιλ του Schumacher. Ο Brawn καθώς και ο Ralf Schumacher δήλωσαν ότι ο Rosberg αισθάνεται πιο καλά με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου από τον 41 ετών πολυπρωταθλητή. Ο Rosberg δήλωσε ότι πιστεύει πως ο Schumacher τον σέβεται περισσότερο αφότου είδε την απόδοσή του στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης και είναι πεπεισμένος ότι η απόδοσή του θα βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με αυτό του team mate του και είναι σίγουρος ότι θα καταφέρει να βρεθεί μπροστά του σε μερικούς αγώνες. Επίσης, ο 24χρονος Γερμανός δήλωσε ότι θα νικήσει αγώνες φέτος, ωστόσο αναφέρεται σε φήμες ότι υπάρχουν τριβές εντός της Mercedes επειδή τα δεδομένα από τα δυο μονοθέσια δεν μοιράζονται μεταξύ των δυο πλευρών του γκαράζ, όπως συμβαίνει στις υπόλοιπες ομάδες. Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες αρκετοί τεχνικοί αποχώρησαν από την ομάδα της Mercedes τις τελευταίες ημέρες, συμπεριλαμβανομένου και του 49χρονου πολύπειρου Βρετανού Gary Savage, ο οποίος εργαζόταν στο Brackley από το 2002 (αρχικά στο ρόλο του επικεφαλής συνθετικών υλικών και στη συνέχεια του βοηθού τεχνικού διευθυντή), με προϋπηρεσία στις ΜcLaren (1990-1995), Arrows (1996-1998, επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης) και Prost (1999-2001, επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης). Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι η Sabine Kehm, εδώ και πολλά χρόνια υπεύθυνη Τύπου του Michael Schumacher, ανέλαβε το ρόλο της μάνατζέρ του Γερμανού, ο οποίος διαπραγματεύτηκε μόνος του την προσχώρησή του στη Mercedes. Ο Willi Weber (μάνατζερ και του Nico Hulkenberg) θα παραμείνει στην ομάδα μάνατζμεντ του Γερμανού, αλλά θα επικεντρωθεί στον τομέα του επίσημου εμπορεύματος που θα φέρει το όνομα του πολυπρωταθλητή.
 
Red Bull-Renault
Ο Fernando Alonso έχει δηλώσει ότι η Red Bull ήταν λίγο πιο μπροστά από τις υπόλοιπες ομάδες στο τελευταίο τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στο Μπαχρέιν. Ο δοκιμαστής της Mercedes Nick Heidfeld δήλωσε ότι είναι ξεκάθαρο πως η Red Bull αποτελεί το καλύτερο φετινό μονοθέσιο, προσθέτοντας ότι ήταν τρομακτικό πόσο εύκολα ο Sebastian Vettel και ο Mark Webber (το μόνο οδηγικό δίδυμο που παρέμεινε σταθερό στις 4 κορυφαίες ομάδες) είχαν τη δυνατότητα να φέρουν στο όριο την RB6 (την οποία, παρεμπιπτόντως, ο Vettel έχει ονομάσει ‘Luscious Liz’, δηλαδή ‘Χυμώδη Liz’). Ο Heidfeld πιστεύει ότι η Red Bull έκρυψε τις πραγματικές της δυνατότητες στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, χρησιμοποιώντας βαρύτερα φορτία καυσίμου από τους αντιπάλους της. Στις χειμερινές δοκιμές όμως, υπήρξαν αρκετά σημαντικά προβλήματα αξιοπιστίας και πηγές αναφέρουν ότι το μονοθέσιο φθείρει αρκετά γρήγορα τα ελαστικά του, όπως και πέρυσι. Επίσης, σύμφωνα με το γερμανικό Τύπο, η Renault (που προμηθεύει με τους κινητήρες της τη Red Bull), ζήτησε από τη FIA την άδεια να τροποποιήσει τον κινητήρα της, διότι υστερούσε πέρυσι σε απόδοση σε σύγκριση με αυτόν της Mercedes και της Ferrari. Εντούτοις, ο κινητήρας της Renault παρουσιάζει τη μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. H RB6 είναι το μοναδικό μονοθέσιο που φέρει τις απολήξεις των εξατμίσεων ανάμεσα στα ψαλίδια της πίσω ανάρτησης, με τα καυσαέρια να παρεμβάλλονται στη ροή αέρα του διαχύτη. Η Red Bull ανύψωσε την τοποθέτηση του κιβωτίου της σε σύγκριση με πέρυσι, για να υπάρχει περισσότερος διαθέσιμος χρόνος για το διαχύτη δυο επιπέδων, αλλά διατήρησε τις ελκτικές δοκούς στην πίσω ανάρτηση. Επίσης, στο τεστ της Βαρκελώνης δοκιμάστηκε μια πίσω αεροτομή με περίτεχνα άκρα πτερυγίων που δημιουργούν stalling σε υψηλές ταχύτητες, όπως η πίσω αεροτομή της McLaren. Η Red Bull ισχυρίζεται ότι θα πραγματοποιεί pit stop σε χρόνο μικρότερο των 2 δευτερολέπτων, με το ανεπίσημο ρεκόρ της ομάδας στις προσομοιώσεις να είναι 1,8 δευτερόλεπτα, για την αλλαγή τεσσάρων ελαστικών. Οι μηχανικοί που θα πραγματοποιούν τα pit stop έχουν προπονηθεί σκληρά κατά τη διάρκεια του χειμώνα, χάνοντας βάρος, καθώς η προσέγγιση του συγκεκριμένου τομέα έγινε πιο επιστημονική, αφού οι διάρκεια των στάσεων στα pits δε θα εξαρτάται από την ποσότητα καυσίμου του ανεφοδιασμού, όπως πέρυσι. Πιο ελαφρύς είναι φέτος και ο Mark Webber, ο οποίος έχασε πέντε κιλά κατά τη διάρκεια του χειμώνα, έχοντας αφαιρέσει και τις τελευταίες λάμες από τα κόκκαλα του ποδιού του, το οποίο είχε σπάσει σε ατύχημα το Νοέμβριο του 2008. Ο Αυστραλός, που έχει ύψος 1,85 μ. είναι πια πίσω στα 75 κιλά και η φυσική και πνευματική του κατάσταση είναι πολύ καλύτερη από αυτό τον καιρό πέρυσι. Ο Webber, παρά το γεγονός ότι θα συνεχίσει να διαχειρίζεται την καριέρα του αυτοπροσώπως, έπειτα από το αναγκαστικό διαζύγιο με την εταιρία μάνατζμεντ FFBB του Flavio Briatore, θα συνεργάζεται με την καναδική εταιρία αθλητικού μάρκετινγκ και μάνατζμεντ Octagon, για τον επιχειρηματικό τομέα της καριέρας του (προσωπικοί σπόνσορες, επίσημα προϊόντα που φέρουν το όνομά του). Με την Octagon συνεργάζεται και ο κορυφαίος Αμερικάνος κολυμβητής Michael Phelps.
 
Ferrari
Στο Μπαχρέιν o Fernando Alonso θα κάνει το ντεμπούτο του με τη Ferrari, ενώ ο Felipe Massa θα επιστρέψει στην αγωνιστική δράση έπειτα από το ατύχημά του στις κατατακτήριες δοκιμές του περυσινού Ουγγρικού Grand Prix. H Ferrari κάλυψε τα περισσότερα χιλιόμετρα στις χειμερινές δοκιμές και είναι ευχαριστημένη με την αξιοπιστία της F10. Ο Massa πιστεύει ότι η Ferrari ενδέχεται να ξεκινήσει τη σεζόν της καλύτερα από ότι τα τελευταία χρόνια, με ένα πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Το προαίσθημα του Βραζιλιάνου για το ξεκίνημα της σεζόν είναι θετικό, αλλά διατηρείται προσγειωμένος στο έδαφος. Ο Alonso από την πλευρά του δε δίνει πολύ σημασία στους χρόνους των χειμερινών δοκιμών και τονίζει ότι ο πρωταθλητής κρίνεται το Νοέμβριο και όχι το Μάρτιο και δηλώνει έτοιμος να νικήσει, όντας πολύ άνετος τόσο με την ομάδα όσο και με το μονοθέσιο, έπειτα από δυο άκαρπες σεζόν στη Renault. Η Ferrari θα χρησιμοποιήσει το αεροδυναμικό πακέτο που παρουσίασε στη Βαρκελώνη, με τις καινούργιες ζάντες και το προεκταμένο κάλυμμα κινητήρα, χωρίς πολλές εξελίξεις. Η υψηλή κατανάλωση καυσίμου του κινητήρα της Ferrari λέγεται ότι προκαλεί κάποια ανησυχία στην ομάδα. Η Shell εργάστηκε σκληρά για να βρει κατάλληλα προσθετικά για τα καύσιμά της που θα αποτρέπουν την εξάτμισή τους σε υψηλές θερμοκρασίες. Στα pits της Ferrari εθεάθη την Πέμπτη και ένα σύστημα με φανάρι για τα pit stop (και η Mercedes διαθέτει ανάλογο σύστημα), το οποίο η ομάδα περιγράφει ως πιο περίπλοκο και ασφαλές από το προηγούμενο που επικρίθηκε σκληρά έπειτα από τα συμβάντα στο Grand Prix της Σιγκαπούρης το 2008. Όπως έχουμε αναφέρει από τις δοκιμές εξέλιξης στη Βαλένθια, η Ferrari έχει προσλάβει από την Toyota, στη θέση του ανώτερου μηχανολόγου CFD (υπολογιστικής υδροδυναμικής), τον Giuseppe Azzollini, ο οποίος έχει φέρει μαζί του από την ιαπωνική ομάδα (στην οποία εργαζόταν από το 2005, με προϋπηρεσία στην Pininfarina) μια πρωτότυπη ιδέα για το σχεδιασμό του διαχύτη, που λέγεται ότι είναι οριακά νόμιμη, με μια οπή μεγέθους σελίδας Α3 στο πάτωμα του μονοθεσίου. Ο καινούργιος διαχύτης ακραίου σχεδιασμού, αναμένεται να παρουσιαστεί στο Ισπανικό Grand Prix το Μάιο και ενδέχεται να απαιτήσει τροποποιήσεις και στα υπόλοιπα μέρη του μονοθεσίου γύρω από αυτή την περιοχή (κιβώτιο, πίσω ανάρτηση κτλ). H Ferrari ανακοίνωσε ότι προσέθεσε στη νεοϊδρυθείσα ακαδημία της νέων οδηγών, πέραν του 20χρονου Γάλλου Jules Bianchi που θα αγωνιστεί φέτος στο GP2, τον 20χρονο Ιταλό Mirko Bortolotti και τον 19χρονο συμπατριώτη του Daniel Zampieri, που κατέκτησαν τον τον τίτλο στο Ιταλικό πρωτάθλημα Formula 3 το 2008 και το 2009, αντίστοιχα. Ο Bortolotti θα αγωνιστεί φέτος στο νεοσύστατο πρωτάθλημα του GP3 με την ομάδα της Addax (έπειτα από μια σεζόν στη Formula 2), ενώ ο Zampieri θα αγωνιστεί με την Pons στη Formula Renault 3.5. Eπίσης, μέλος της ακαδημίας είναι και ο 15χρονος Ιταλός Raffaele Marciello, o oποίος φέτος θα αποφοιτήσει από τα καρτ στο Ιταλικό πρωτάθλημα Formula Abarth (μέχρι πρότινος γνωστό ως Formula Azzurra). Επίσης, η Ferrari ανακοίνωσε ότι ο φετινός πρωταθλητής του νεοσύστατου θεσμού στη Βραζιλία, Formula Future Fiat, θα γίνει αυτόματα μέλος της ακαδημίας του χρόνου.
 
Williams-Cosworth
Eντελώς καινούργιο οδηγικό δίδυμο θα παρουσιάσει φέτος η Williams, με τον πολύπειρο Rubens Barrichello και τον 22χρονο Γερμανό πρωτοεμφανιζόμενο Nico Hulkenberg. O Barrichello δηλώνει ότι αισθάνεται σα να βρίσκεται ήδη πέντε χρόνια στη Williams και πιστεύει ότι δεν έχει βγει ξεκάθαρη εικόνα από τις χειμερινές δοκιμές για τις επιδόσεις των ομάδων. Ο Hulkenberg, λίγο πριν το ντεμπούτο του στη Formula 1, πιστεύει ότι στο τεστ της Βαρκελώνης, η Williams ήταν λίγο ταχύτερη της Mercedes. H Williams δοκίμασε ήδη στη Βαρκελώνη την πλειονότητα του αεροδυναμικού πακέτου που θα χρησιμοποιήσει στο Μπαχρέιν, ωστόσο θα παρουσιαστούν και μερικά καινούργια εξαρτήματα στο Sakhir. Η Williams αποτελεί την ομάδα στην οποία εναποθέτει η Cosworth τις ελπίδες της για διακρίσεις φέτος, με την εταιρία να επιστρέφει στο grid έπειτα από τρία χρόνια απουσίας και την απόδοση της βελτιωμένης 8κύλινδρης μονάδας του 2006 να αποτελεί ερωτηματικό. Σίγουρα υπάρχει περιθώριο περαιτέρω εξέλιξης στην οδηγησιμότητα του κινητήρα (τον τρόπο με τον οποίο αποδίδει την ισχύ του στο ωφέλιμο φάσμα στροφών). Στόχος της Cosworth, που ήταν η μόνη εταιρία που είχε τη δυνατότητα να εξελίξει τον κινητήρα της φέτος, ήταν να φτάσει την ισχύ της Mercedes με τα επίπεδα κατανάλωσης της Renault. Ο Hulkenberg αναφέρει ότι ο Cosworth διαθέτει περισσότερη ισχύ από τον V8 της Toyota.
 
Renault
H Renault θα κάνει το ντεμπούτο της στο Μπαχρέιν υπό καινούργια ιδιοκτησία, την Genii Capital του Gerard Lopez, συνδυάζοντας τον έμπειρο πλέον Robert Kubica με τον πρωτοεμφανιζόμενο 25χρονο Ρώσο Vitaly Petrov. Το ντεμπούτο του στη Formula 1 ως διευθυντής ομάδας θα κάνει και ο Γάλλος Eric Boullier. Η γαλλική ομάδα θα βασιστεί επάνω στον Kubica τουλάχιστον για τους πρώτους αγώνες, αφού ο Petrov έκανε πολύ λίγα χιλιόμετρα δοκιμών σε στεγνό οδόστρωμα και δεν έχει καταφέρει να εργαστεί επάνω στο στήσιμο της R30, η οποία θα φέρει σημαντικές αναβαθμίσεις στο Μπαχρέιν, μέρος των οποίων θα είναι η καινούργια αεροτομή και οι ζάντες που είδαμε την τελευταία ημέρα των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης. Η Renault διαθέτει και ένα καινούργιο, εντελώς διαφορετικό από το περυσινό, κιβώτιο, το οποίο είδαμε για πρώτη φορά στα pits του Μπαχρέιν. Έχει μικρότερο όγκο και ύψος και διατηρεί το περίβλημα τιτανίου, χωρίς τμήματα ανθρακονημάτων (όπως πέρυσι) στις εξωτερικές επιφάνειες. Οι σχεδόν κάθετες δοκοί στρέψης της πίσω ανάρτησης βρίσκονται στο εμπρός μέρος του κιβωτίου και κατά συνέπεια, οι αποσβεστήρες είναι κεκλιμένοι προς τα πίσω, ενώ η αντιστρεπτική δοκός είναι εμφανής στο εμπρός μέρος. Το διαφορικό είναι τοποθετημένο λίγο πιο χαμηλά από πέρυσι. Η Renault, για να επιταχύνει τα pit stop της, διαθέτει (όπως και η Mercedes) εμπρός γρύλλο γρήγορης απελευθέρωσης του μονοθεσίου, με μηχανικό τρόπο, αφού απαγορεύονται οι συσκευές που απαιτούν ενέργεια. Η Renault δεν έχει εντυπωσιάσει στις χειμερινές δοκιμές και ο Kubica δηλώνει ότι το μονοθέσιο υπολείπεται πρόσφυσης και είναι υποστροφικό, ιδιαίτερα στις γρήγορες στροφές. Σημαντικό επίσης είναι ότι η γαλλική ομάδα έχει εξασφαλίσει καινούργιους σπόνσορες. Το λογότυπο της ρώσικης αυτοκινητοβιομηχανίας Lada βρίσκεται στα πλαϊνά του cockpit και ο Boullier δήλωσε ότι η συμφωνία αυτή είναι συμβολική της πρόθεσης της Ρωσίας να υποστηρίξει τον πρώτο της οδηγό στην ιστορία της Formula 1. Έτσι, δημιουργείται μια οξύμωρη κατάσταση, μια ομάδα που φέρει το όνομα (και ανήκει κατά το 25%) της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας της Renault να έχει για σπόνσορα μια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία. Φήμες λένε ότι ενδέχεται στο μέλλον η ομάδα να μετονομαστεί σε Lada, αλλά κάτι τέτοιο, αν συμβεί, απέχει πολύ ακόμα. Επίσης, η Renault εξασφάλισε διετή συμφωνία με την εταιρία πληροφορικής HewlettPackard (παλαιότερα σπόνσορας της Williams) που θα παρέχει και ηλεκτρονικό εξοπλισμό στην ομάδα και το λογότυπο της οποίας θα φαίνεται στο κάλυμμα κινητήρα του μονοθεσίου. Επίσης, στο ρύγχος της R30 θα φαίνεται το λογότυπο της γερμανικής εταιρίας αγωνιστικών φρένων Mov’It, μέρος της οποίας ανήκει στη Genii, ενώ στο πάτωμα εμπρός από τους πίσω τροχούς διαφαίνεται το λογότυπο της Mangrove, μιας από τις σημαντικότερες επενδυτικές εταιρίες που ανήκουν στον Lopez.
 
Force India-Mercedes
H ινδική ομάδα ενδέχεται να αποτελέσει μια από τις εκπλήξεις της σεζόν με τις χειμερινές δοκιμές να συνιστούν ότι η VJM03 είναι πολύ γρήγορη στις κατατακτήριες δοκιμές. Στο τεστ της Βαρκελώνης, η ομάδα παρουσίασε έναν καινούργιο διαχύτη, του οποίου η επάνω επιφάνεια του ανώτερου καναλιού λειτουργεί ως δεύτερο κατώτερο πτερύγιο της πίσω αεροτομής, παράλληλα με το “διακεκωμένο”, πραγματικό πτερύγιό της που βρίσκεται πίσω από το διαχύτη. Η οπή για την εξαγωγή θερμού αέρα από τα ψυγεία στο πίσω μέρος του αμαξώματος έχει μεγαλώσει, ενώ υπάρχουν διατάξεις πολλαπλών πτερυγίων στο εσωτερικό των πίσω τροχών. Η σταθερότητα της ομάδας όσον αφορά τους συντελεστές της αναμένεται να αποτελέσει θετικό παράγοντα, ενώ αμφότεροι οι οδηγοί αισθάνθηκαν πολύ βολικά με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου στις χειμερινές δοκιμές. Ο Adrian Sutil πιστεύει ότι το μονοθέσιο μπορεί να βρεθεί μεταξύ των 10 πρώτων στο Μπαχρέιν, ενώ ο Vitantonio Liuzzi δήλωσε ότι η VJM03 είναι το καλύτερο μονοθέσιο που έχει οδηγήσει. Ο δοκιμαστής της Force India, Paul Di Resta, δεν πρόκειται να οδηγήσει το μονοθέσιο στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής.
 
Toro Rosso-Ferrari
H ιταλική ομάδα, που φέτος σχεδιάζει και κατασκευάζει μόνη της τα μονοθέσιά της, χωρίς τη βοήθεια της Red Bull Technology, ευελπιστεί ότι θα βρεθεί στο μέσο του grid με τις Williams, Sauber και Renault. H αξιοπιστία της STR5, η οποία αποτελεί απλή εξέλιξη του περυσινού μονοθεσίου ήταν καλή στις χειμερινές δοκιμές. Το οδηγικό δίδυμο διατηρήθηκε το ίδιο (Sebastien Buemi και Jaime Alguersuari), αλλά είναι αρκετά άπειρο.
 
Lotus-Cosworth
H ομάδα της Lotus θα κάνει το ντεμπούτο της στο Μπαχρέιν, αν και θα “κληρονομήσει” τα στατιστικά της ιστορικής ομάδας. Δεδομένου ότι ήταν η τελευταία ομάδα που έγινε δεκτή στο φετινό πρωτάθλημα πριν από μόλις 6 μήνες, υπάρχουν τεχνικές λύσεις στο μονοθέσιο που σχεδιάστηκαν βιαστικά και έχουν μεγάλο περιθώριο να εξελιχθούν περαιτέρω κατά τη διάρκεια της σεζόν, αφού αυτή τη στιγμή η Τ127 είναι υπέρβαρη. Εντούτοις, η αξιοπιστία της είναι ενθαρρυντική. Ο Jarno Trulli (που πέρυσι είχε σημειώσει την pole position στο Μπαχρέιν με την Toyota) δηλώνει ότι η Lotus βρίσκεται 4 δευτερόλεπτα πίσω από τους πρωτοπόρους, ωστόσο ο Mike Gascoyne (επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της ομάδας) πιστεύει ότι θα υπάρξει ταχύτατη πρόοδος με τις πρώτες εξελίξεις στην Τ127 και ελπίζει στους πρώτους αγώνες, ο ρυθμός της στο γύρο να βελτιωθεί κατά 1,5 δευτερόλεπτο. H Lotus θα έχει για σπόνσορα το τηλεοπτικό δίκτυο CNN.
 
HRT-Cosworth
H καινούργια ισπανική ομάδα που κατάφερε να εξασφαλίσει την παρουσία της στο Μπαχρέιν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, δεν έχει δοκιμάσει ακόμα το μονοθέσιο της Dallara στην πίστα και την Πέμπτη οι μηχανικοί της συναρμολογούσαν το δεύτερο πλαίσιο, έχοντας ανάψει τον κινητήρα του πρώτου για πρώτη φορά την Τετάρτη. Όπως αποκάλυψε ο Bruno Senna, τα ψαλίδια των αναρτήσεων της Dallara, είναι μεταλλικά και όχι από ανθρακονήματα ακόμα, συνεπώς το μονοθέσιο είναι 20 κιλά υπέρβαρο. Το μονοθέσιο πέρασε επιτυχώς τον τεχνικό έλεγχο την Πέμπτη και ο Karun Chandhok παρέλαβε αγωνιστική άδεια για τη Formula 1 (super license). Ο Geoff Willis βρίσκεται στο Μπαχρέιν, ως τεχνικός σύμβουλος της ομάδας, αλλά δε φοράει τα επίσημα ρούχα της HRT. Επίσης, ο 52χρονος Ιταλός πρώην τεχνικός διευθυντής της Minardi και της Toro Rosso, Gabriele Tredozi, εργάζεται στο σχεδιαστικό τμήμα της Dallara. Η ομάδα ψάχνει για σπόνσορες και ο Senna ευελπιστεί ότι η παρουσία της στο grid θα κάνει πιο εύκολη αυτή την αποστολή. Στις ελεύθερες δοκιμές η HRT θα κάνει τους απαραίτητους ελέγχους στο μονοθέσιο της Dallara, τους οποίους οι άλλες ομάδες έχουν κάνει εδώ και πολλές εβδομάδες στα δικά τους στις χειμερινές δοκιμές και δύσκολα θα προλάβει να ασχοληθεί με το στήσιμό του. Αν η HRT τερματίσει στον αγώνα θα αποτελεί μεγάλο επίτευγμα. Η HRT είναι η μόνη ομάδα που παρατάσσει δυο πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς στα πρόσωπα των Bruno Senna και Karun Chandhok. Ο Senna βρέθηκε σε δύσκολη θέση όταν η ομάδα άλλαξε ιδιοκτήτη, ωστόσο ο μάνατζέρ του, Chris Goodwin έπειτα από την περυσινή εμπειρία με την Honda και την πώλησή της, είχε προσθέσει έναν όρο στο συμβόλαιο του 26χρονου Βραζιλιάνου που έλεγε ότι η ομάδα θα πρέπει να τον αποζημιώσει δυο εκατομμύρια ευρώ εάν υπάρξει αλλαγή ιδιοκτησίας. Εντέλει, τον Senna υποστηρίζει οικονομικά η βραζιλιάνικη εταιρία τηλεπικοινωνιών Embratel (και η τράπεζα Banco Cruzeiro do Sol), με το λογότυπό της να αποτελεί το μοναδικό σπόνσορα που υπάρχει στο αμάξωμα του μονοθεσίου. Οι σπόνσορες του 26χρονου Ινδού Karun Chandhok συμβάλλουν στο budget της HRT με 4,4 εκατομμύρια ευρώ. Οι δυο οδηγοί είχαν προϋπάρξει team mates, στην iSport, στο GP2 το 2008.
 
ΒΜW Sauber-Ferrari     
H Sauber ενδέχεται να αποτελέσει μια από τις ευχάριστες εκπλήξεις της φετινής σεζόν. Η ομάδα δεν έχει εξασφαλίσει ακόμα κάποιο μεγάλο σπόνσορα και διατηρεί το όνομα της BMW στην επίσημη ονομασία της (για να εισπράξει τα χρήματα από τα εμπορικά δικαιώματα του περυσινού πρωταθλήματος), αν και ο Peter Sauber δήλωσε ότι υπάρχει περιθώριο αλλαγής του. Ωστόσο, ο επικεφαλής εξέλιξης ελαστικών για το μηχανοκίνητο αθλητισμό της Bridgestone, Hirohide Hamashima, δήλωσε ότι η C29 είναι το πιο ευγενικό προς τα ελαστικά του μονοθέσιο του grid. Ίσως αυτό επιτρέψει στους Pedro de la Rosa και Kamui Kobayashi να χρησιμοποιήσουν την πιο μαλακή γόμα σε περιστάσεις που οι αντίπαλοί τους θα είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιήσουν την πιο σκληρή, με ανάλογα πλεονεκτήματα. Εντούτοις, ο Sauber, καθώς και ο de la Rosa, προσπάθησαν να μετριάσουν τη σημαντικότητα του γεγονότος αυτού, με τον Ισπανό να τονίζει ότι οι ισορροπίες στις αποδόσεις των ομάδων ενδέχεται να αλλάξουν σε σύγκριση με τις χειμερινές δοκιμές, λόγω των υψηλότερων θερμοκρασιών του Μπαχρέιν. H Sauber θα χρησιμοποιεί φέτος κιβώτιο της Ferrari, γεγονός που απαίτησε αρκετό χρόνο στην εξέλιξη της C29, έτσι ώστε να προσαρμοστούν τα σημεία ένωσης για τα ψαλίδια της πίσω ανάρτησης στο περίβλημα της ιταλικής μονάδας. Στο τεστ της Βαρκελώνης, η C29 έφερε καινούργια αεροδυναμικά βοηθήματα κάτω από τα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης. Οι οδηγοί της ομάδας αποτελούν μια μίξη εμπειρίας και ελπιδοφόρου ταλέντου και ο Sauber διέψευσε τις αναφορές ότι συνεισφέρουν οικονομικά, μέσω των χορηγών τους, στο budget της ομάδας.
 
Virgin-Cosworth
H καινούργια ομάδα της Virgin θα γράψει ιστορία στο Μπαχρέιν, καθώς η VR-01 που σχεδίασε και κατασκεύασε η Wirth Research είναι το πρώτο σύγχρονο μονοθέσιο της Formula 1 που δημιουργήθηκε χωρίς να χρησιμοποιηθεί αεροδυναμική σήραγγα. Η ομάδα έχει φέρει μια καινούργια λύση όσον αφορά τα υδραυλικά του μονοθεσίου τα οποία είχαν μόνιμο πρόβλημα στις χειμερινές δοκιμές. Επίσης, θα παρουσιαστούν αεροδυναμικές και μηχανικές αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο για το Μπαχρέιν.
 
Cosworth
Η Cosworth επιστρέφει στη Formula 1 έπειτα από απουσία τριών ετών, με τον κινητήρα που είχε δημιουργήσει το 2006, εξελιγμένο και προσαρμοσμένο στους καινούργιους κανονισμούς (ανώτατος ρυθμός περιστροφής: 18.000 σ.α.λ.). Το χειμώνα, η Cosworth κάλυψε 11.336 χιλιόμετρα δοκιμών με τρεις ομάδες και φέτος θα παράγει 80 κινητήρες για τους τέσσερις πελάτες της. Ο αριθμός τεχνικών της Cosworth που θα ταξιδεύουν στους αγώνες είναι 18. Η Cosworth έκλεισε συμφωνία με την κορεάτικη εταιρία ηλεκτρονικών LG για να χρησιμοποιεί τον εξοπλισμό της.
 
Bridgestone
Τα φετινά ελαστικά είναι αρκετά διαφορετικά, καθώς το πλάτος του πέλματος αυτών του εμπρός άξονα είναι 25 χιλιοστά μικρότερο, γεγονός που έχει σημαντικές επιπτώσεις στο λόγο επιπέδων πρόσφυσης μεταξύ των δυο αξόνων. Επίσης οι γόμες των ελαστικών είναι πιο σκληρές από πέρυσι, για να αντέχουν το αυξημένο (λόγω των περισσότερων καυσίμων) βάρος των μονοθεσίων. Η Bridgestone θα συνεχίσει και φέτος την τακτική χρήσης δυο μη διαδοχικής σκληρότητας γομών, όπως στο Μπαχρέιν, που θα είναι διαθέσιμες η μεσαία και η πολύ μαλακή. Η πολύ μαλακή λειτουργεί καλύτερα σε χαμηλότερο θερμοκρασιακό πλαίσιο και η μεσαία σε υψηλότερο. Εν γένει, τα πλαίσια ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας στα φετινά ελαστικά έχουν διευρυνθεί.
Φ.Λ.
 
To παρελθόν…
Έτος
Νικητής
Pole position
Ταχύτερος γύρος
2009
Jenson Button (Brawn-Mercedes)
Jarno Trulli (Toyota)
Jarno Trulli (Toyota)
2008
Felipe Massa (Ferrari)
Robert Kubica (BMW Sauber)
Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes)
2007
Felipe Massa (Ferrari)
Felipe Massa (Ferrari)
Felipe Massa (Ferrari)
2006
Fernando Alonso (Renault)
Michael Schumacher (Ferrari)
Nico Rosberg (Williams-Cosworth)
2005
Fernando Alonso (Renault)
Fernando Alonso (Renault)
Pedro de la Rosa (McLaren-Mercedes)
2004
Michael Schumacher (Ferrari)
Michael Schumacher (Ferrari)
Michael Schumacher (Ferrari)
 
Ωράριο τριημέρου
Ημέρα
Ώρα
Γεγονός
Παρασκευή
09:00-10:30
Πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Παρασκευή
13:00-14:30
Δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Σάββατο
10:00-11:00
Τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Σάββατο
13:00
Κατατακτήριες δοκιμές
Κυριακή
14:00
Αγώνας
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ