Το 2018 φέρνει μαζί του και μία σειρά σημαντικών αλλαγών, τόσο στους αγωνιστικούς κανονισμούς, όσο και στους αντίστοιχους τεχνικούς, με τον νέο αριθμό κινητήριων μονάδων ανά οδηγό, με τις νέες γόμες, το νέο σύστημα ποινών, το Halo κι τις αναρτήσεις να ξεχωρίζουν.
Μπορεί το 2017 να σήμανε την πρώτη χρονιά που άλλαξε ριζικά η αεροδυναμική των μονοθέσιων της Formula 1 από το 2009 και μετά, όμως και το 2018 μας επιφυλάσσει μερικές «εκπλήξεις», καθώς οι άνθρωποι του σπορ προσπαθούν να δώσουν λύση σε παθογένειες και να αυξήσουν το θέαμα –επιτυχώς ή όχι, θα κριθεί μέσα στην διάρκεια της χρονιάς. Δεν είναι μόνο το Halo που κάνει τη διαφορά ενόψει της φετινής σεζόν, καθώς υψίστης σημασίας είναι και μία «τριπλέτα» αλλαγών στους αγωνιστικούς κανονισμούς, η οποία αφορά τρία εξίσου ευαίσθητα θέματα.
Ίσως το πιο σημαντικό εξ αυτών είναι και οι διαθέσιμες μονάδες ισχύος για κάθε οδηγό. Αυτός ο αριθμός μέχρι φέτος ήταν τέσσερις, με αρκετές ομάδες να υπερβαίνουν το όριο ήδη από τα μισά της σεζόν, είτε λόγω αστοχιών, είτε λόγω αναβαθμίσεων που ήθελαν να δοκιμάσουν, αλλάζοντας αναγκαστικά μέρη της PU. Από το 2018 όμως, οι οδηγοί θα μπορούν να αλλάξουν έως τρεις κινητήριες μονάδες, ώστε να μειωθούν σημαντικά τα έξοδα –κυρίως για την ελάφρυνση των μικρότερων ομάδων. Η σκέψη πίσω από αυτό το μέτρο έχει τη λογική της βοήθειας των ασθενέστερων συνδυασμών (βλ. Sauber, Haas), αλλά περιορίζει σημαντικά την εξέλιξη των κινητήρων, καθώς πλέον ζητούμενο θα είναι η αντοχή, κι όχι η απόδοση.
Ο σχεδιαστικός «πονοκέφαλος» δεν σταματά εκεί όμως, καθώς το 2018 σημαίνει και την κατάργηση του T–wing και του sharkfin. Οι κανονισμοί της περυσινής χρονιάς όριζαν πως η περιοχή από την εμπρός ως την πίσω ανάρτηση (με εξαίρεση την εισαγωγή των sidepods) δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν για αεροδυνικά οφέλη. Αυτό άφηνε τον χώρο από το airbox ως την πίσω αεροτομή, κάτι που οδήγησε τις ομάδες να εκμεταλλευτούν αυτό το «παραθυράκι», με τα περίφημα πτερύγια στο κάλυμμα του κινητήρα (θυμίζοντάς μας το 2010) και τα winglets σε σχήμα Τ που εφάπτονταν πάνω σε αυτά. Ωστόσο, αμφότερα απαγορεύτηκαν για τη φετινή χρονιά, όπως αποφασίστηκε προς το τέλος του 2017 από το Strategy Group.
Η νέα χρονιά ξεκινά ατύπως στις 26 Φεβρουαρίου, με την έναρξη των χειμερινών δοκιμών στη Βαρκελώνη, ενώ στις 25 Μαρτίου θα σβήσουν για πρώτη φορά τα κόκκινα φώτα της εκκίνησης στη Μελβούρνη._Δ.Μ.