X
Αγώνες

GP Ουγγαρίας: Νίκη τακτικής για τον Hamilton

O Lewis Hamilton πέρασε επικεφαλής στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος για πρώτη φορά φέτος, με τη σημερινή του νίκη στην Ουγγαρία, όπου θύμισε… τον Αλέν Προστ, προσπαθώντας να κερδίσει ακολουθώντας όσο το δυνατό πιο αργό ρυθμό.

Όπως δήλωσε και ο Hamilton, η πιο κρίσιμη στιγμή του αγώνα ήταν η εκκίνηση. Το αρχικό ξεκίνημα του poleman Nico Rosberg δεν ήταν αρκετά καλό, σε αντίθεση με αυτό του Hamilton. Ωστόσο, η δεύτερη φάση της εκκίνησης του Βρετανού δεν ήταν ιδανική (ο ίδιος σχολίασε ότι ήταν υπερβολικά συντηρητικός), γεγονός που επέτρεψε στον Daniel Ricciardo να μπει στη μάχη. Ο Rosberg βρέθηκε μεταξύ του team mate του και της Red Bull του Αυστραλού στην πρώτη στροφή και αναγκάστηκε να υποχωρήσει. Ο Ricciardo προσπάθησε να επιτεθεί στον Hamilton από την εξωτερική, αλλά ο Βρετανός παρέμεινε με ευκολία επικεφαλής. Επιπλέον, ο Rosberg κατάφερε να προσπεράσει τον Ricciardo για τη δεύτερη θέση, αλλά όπως δήλωσε, έχασε τη νίκη στην πρώτη στροφή.

Στη συνέχεια, ο Hamilton προστάτευε τα ελαστικά και τη μονάδα ισχύος του, χωρίς να πιέζει. Όπως δήλωσε, επειδή στο Hungaroring τα προσπεράσματα είναι πολύ δύσκολα, δε χρειαζόταν να αναπτύξει διαφορά 5-10 δλ. Οι ομάδες είχαν ανησυχίες για τη διάρκεια ζωής των ελαστικών. Έπειτα από αμφότερα τα pit stop του, ο Hamilton ξεκινούσε το stint με αργό ρυθμό. Όπως εξήγησε, υιοθετούσε ρυθμίσεις στο τιμόνι που γνώριζε ότι δεν πρόκειται να του δώσουν τους καλύτερους χρόνους άμεσα, αλλά θα του επέτρεπαν να είναι ανταγωνιστικός προς το τέλος του stint (προστατεύοντας παράλληλα και τη μονάδα ισχύος του, καθώς έχει χρησιμοποιήσει πολλά στοιχεία της φέτος. O Hamilton φρόντιζε να διατηρεί τη διαφορά του από τον Rosberg περίπου στα 2 δλ. Όποτε η διαφορά μειωνόταν, ο Βρετανός άλλαζε τις ρυθμίσεις στο τιμόνι και ανακτούσε το χαμένο έδαφος.

Προς το μέσο του αγώνα, ο Ricciardo πλησίαζε τις Mercedes με ταχύτατο ρυθμό και η γερμανική ομάδα παρότρυνε τον Hamilton να επιταχύνει το ρυθμό του. Μάλιστα, σε κάποιο σημείο το pit wall ανέφερε τον Βρετανό ότι αν δεν επιτάχυνε, η Mercedes θα καλούσε στα pits πρώτα τον Rosberg (αντίθετα απ’ ότι συνήθως συμβαίνει), κάτι που θα μπορούσε να φέρει τον Γερμανό εμπρός από τον Hamilton. O Βρετανός όμως ακολούθησε την εντολή στη συνέχεια, αυξάνοντας το ρυθμό του.

Υπήρξαν κι άλλες στιγμές στον αγώνα που ο Hamilton είδε τη διαφορά του με τον Rosberg να μειώνεται στα 0,6 – 0,7 δλ. Ο Βρετανός έκανε έναν κακό γύρο με δύο μπλοκαρίσματα φρένων πριν το δεύτερο pit stop του. Επίσης, ο Esteban Gutierrez καθυστέρησε πολύ τον Βρετανό, ο οποίος απάντησε υψώνοντας το μεσαίο του δάχτυλο προς το μέρος του Μεξικανού, καθώς προσπερνούσε τη Haas. Ένα μπλοκάρισμα φρένων του Hamilton στη 12η στροφή 7 γύρους πριν την καρό σημαία έφερε και πάλι τον Rosberg σε απόσταση βολής. Εντούτοις, ο Hamilton είχε τη δυνατότητα να απομακρυνθεί ξανά σε όλες τις περιπτώσεις, καθ’ οδόν προς την 5η νίκη της καριέρας του στο Hungaroring. Με αυτό τον τρόπο, ο Βρετανός βρέθηκε στην κορυφή της βαθμολογίας για πρώτη φορά φέτος, έχοντας καλύψει τη διαφορά 46 βαθμών που είχε αναπτύξει στην αρχή της σεζόν ο Rosberg. Από την πλευρά του, ο Γερμανός, όπως ανέφερε, έχασε τη νίκη στην πρώτη στροφή, λόγω της εκκίνησής του, που δε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί εξαιρετική.

Όταν στο μέσο του αγώνα η Mercedes παρότρυνε τον Hamilton να αυξήσει το ρυθμό του, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο να διακυβευτεί η νίκη, ο Ricciardo πλησίαζε τα ασημί μονοθέσια με ταχύτατο ρυθμό. Καθώς οι Mercedes είχαν να αντιμετωπίσουν πιο αργούς, ντουμπλαρισμένους συνδυασμούς, η Red Bull κάλεσε τον Αυστραλό στα pits νωρίτερα από το προβλεπόμενο, σε μια κίνηση που έμοιαζε με προσπάθεια επίθεση προς τις Mercedes με undercut. Η γερμανική ομάδα όμως δεν αντέδρασε και έπειτα από το τέλος του αγώνα, ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι η απόφαση να κληθεί ο Ricciardo νωρίτερα στα pits ελήφθη για να αποτραπεί το ενδεχόμενο undercut από την πλευρά της Ferrari. Παρ’ ότι ο Ricciardo είχε ελαστικά 8 γύρους γηραιότερα από αυτά του Sebastian Vettel στα τελικά στάδια, ο Αυστραλός είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει τη Ferrari πίσω του μέχρι την καρό σημαία. Συνεπώς, ο Ricciardo ανέβηκε στο βάθρο του Hungaroring για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.

Ο Vettel αναγκάστηκε να συμβιβαστεί με την 4η θέση, σε μια μέτρια ημέρα για τον ίδιο. Η Ferrari έχει αδυναμία στην έξοδο από αργές στροφές. Ο Vettel δεν ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικός στην αρχή των stint (προσπαθώντας ίσως να προφυλάξει τα ελαστικά του), αλλά είχε καλό ρυθμό προς το τέλος τους. Δεν κατάφερε όμως να απειλήσει τον Ricciardo στους τελευταίους γύρους.

Αμφότερες οι Red Bull κατάφεραν να διατηρήσουν πίσω τους από μία Ferrari εκάστη, καθώς ο Max Verstappen αντιστάθηκε σθεναρά στις επιθέσεις του Kimi Raikkonen στους τελευταίους γύρους, υπερβαίνοντας ίσως τα όρια του επιτρεπτού, όπως τον έχουμε δει να κάνει κι άλλες φορές στο παρελθόν. Ο Verstappen δε σταμάτησε σωστά στα pits για το πρώτο του pit stop και έχασε αρκετό χρόνο για να επιτρέψει στην πίστα πίσω από τη Ferrari του Raikkonen, που βρισκόταν σε διαφορετική στρατηγική. Έχοντας εκκινήσει από την 14η θέση, ο Φινλανδός ξεκίνησε τον αγώνα με ένα μεγάλο stint με τα μαλακά ελαστικά και χρησιμοποίησε τη supersoft γόμα στο δεύτερο μισό του αγώνα. Παρά τα γηραιότερα ελαστικά, ο Raikkonen κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον Verstappen μέχρι να εισέλθει στο pit της Ferrari για πρώτη φορά, στον 30ό γύρο. Ο Raikkonen σημείωνε ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς χρόνους με οποιαδήποτε γόμα, ακόμα και με παλιά ελαστικά. Στο τελικό stint, η supersoft γόμα του Raikkonen ήταν 12 γύρους νεότερη από τα μαλακά ελαστικά του Verstappen, με αποτέλεσμα η Ferrari να είναι εμφανώς ταχύτερη. Ωστόσο ο Verstappen προέβαλε σθεναρή αντίσταση στην υπεράσπιση της θέσης του, ιδίως στην 4η στροφή του 57ου γύρου. Ο Raikkonen πήγε να επιτεθεί από την εξωτερική και ο Verstappen πήγε να την καλύψει άμεσα, οπότε ο Φινλανδός κατευθύνθηκε προς την εσωτερική. Άμεσα ο νεαρός Ολλανδός ίσιωσε το τιμόνι για να καλύψει την εσωτερική τώρα και ο Raikkonen βρέθηκε χωρίς χώρο, προσπάθησε να αποφύγει τη Red Bull, αλλά τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή του στο πίσω δεξιό ελαστικό του Verstappen.

O Ολλανδός δεν παρέβη τους κανονισμούς σύμφωνα με τους αγωνοδίκες, αλλά με την επιθετικότητα που υιοθετεί, θέτει υπό αμφισβήτηση τους κανονισμούς που έχει ορίσει η FIA για αυτές τις καταστάσεις καθώς και τον τρόπο εφαρμογής τους. Ο Raikkonen προσπάθησε να επιτεθεί και στην πρώτη στροφή, δύο γύρους πριν τον τερματισμό. Ωστόσο, ο Verstappen περίμενε να δει προς τα πού θα κινηθεί η Ferrari για να καλύψει τη σωστή πλευρά την τελευταία στιγμή. Ο Raikkonen ανέφερε ότι όταν ο επιτιθέμενος έχει δεσμευτεί ότι θα πάει προς μία πλευρά, είναι πολύ δύσκολο να αποφύγει ένα μονοθέσιο που κατευθύνεται καθυστερημένα προς το ίδιο κομμάτι ασφάλτου. Έπειτα από τον αγώνα, ο Φινλανδός δήλωσε ότι έχει δει οδηγούς να τιμωρούνται για μικρότερα παραπτώματα από αυτά που διέπραξε ο Verstappen σήμερα και προσέθεσε ότι δεν ξέρει πως κατάφερε να αποφύγει τη Red Bull. Ο Raikkonen χαρακτήρισε αστεία την κατάσταση όπου ένας κανονισμός εφαρμόζεται σε μερικές περιπτώσεις και όχι σε άλλες και κάνει το σπορ να προβάλλει κακή εικόνα προς τα έξω, αφού μερικές καταστάσεις δεν είναι δίκαιες. «Εάν υπάρχει ένας κανονισμός, πρέπει να εφαρμόζεται με ακριβώς τον ίδιο τρόπο, κάθε φορά, για όλους», κατέληξε ο Φινλανδός.

Τραγελαφική εφαρμογή των κανονισμών είδαμε και στην περίπτωση του Jenson Button, o οποίος αντιμετώπισε πρόβλημα υδραυλικών στους αρχικούς γύρου με το πεντάλ του φρένου να μη λειτουργεί ουσιαστικά. Η McLaren υπέδειξε στον Βρετανό ποιες αλλαγές να κάνει στις ρυθμίσεις για να εξυγιάνει κάπως το πρόβλημα και στη συνέχεια τον κάλεσε στα pits για αλλαγή ελαστικών, ώστε να πληροί τους κανονισμούς που τέθηκαν σε ισχύ από αυτόν τον αγώνα. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες του επέβαλαν και ποινή διέλευσης από το pit lane! Υποτίθεται ότι οι υποδείξεις θα έπρεπε να έχουν δοθεί εντός του pit lane. Βέβαια, το ερώτημα είναι αν ένα δυσλειτουργικό πεντάλ φρένου αποτελεί πρόβλημα ασφάλειας, το οποίο κανονικά θα έπρεπε να εξαιρείται από τους περιορισμούς…

Πέραν αυτού του συμβάντος η McLaren είχε να πανηγυρίσει ότι σήμερα κατάφερε να είναι η «καλύτερη των υπολοίπων» (πέραν δηλαδή των Mercedes, Red Bull και Ferrari), με τον Fernando Alonso να τερματίζει στην 7η θέση έπειτα από έναν μοναχικό αγώνα, εμπρός από τον πολύ καλό και σταθερό συμπατριώτη του Carlos Sainz, τον οποίο προσπέρασε στην εκκίνηση. Στην 9η θέση κατέληξε ο Valtteri Bottas, χωρίς να έχει ιδιαίτερα προβλήματα. Η Williams και πάλι δεν ήταν αρκετά ανταγωνιστική. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα έκλεισε ο Nico Hulkenberg, αφού ο Jolyon Palmer πέταξε στον κάλαθο των αχρήστων την ευκαιρία να σημειώσει τον πρώτο βαθμό της καριέρας του στην F1 με ένα τετ-α-κέ έπειτα από το τελικό του pit stop._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!