X
Αγώνες

GP Ουγγαρίας: O Vettel νικητής του θρίλερ

Σε έναν από τους πιο επεισοδιακούς και απρόβλεπτους αγώνες των τελευταίων ετών, ο Sebastian Vettel επικράτησε χωρίς να απειληθεί ιδιαίτερα και αφιέρωσε τη νίκη του στον αδικοχαμένο Jules Bianchi. Τη θέση τους στο βάθρο αφιέρωσαν και οι Daniil Kvyat και Daniel Ricciardo, οι δύο οδηγοί της Red Bull. Η ομάδα είχε δώσει εντολή στο Ρώσο (που έγινε ο 2ος νεότερος οδηγός στο βάθρο στην ιστορία της F1) να αφήσει τον team mate του να περάσει μπροστά. Ο Ricciardo είχε τρεις επαφές κατά τη διάρκεια του αγώνα, με την τελευταία να του κοστίζει τη δυνατότητα να παλέψει για τη νίκη. Η Mercedes δεν κατάφερε να επιδείξει τη συνηθισμένη ταχύτητά της. Κανένας από τους δύο οδηγούς της -και βασικούς διεκδικητές του τίτλου- δε βρέθηκε στην πρώτη πεντάδα, έπειτα από έναν επεισοδιακό αγώνα, που εμπεριείχε επαφές με άλλα μονοθέσια και για τους δύο και μια . Ο Max Verstappen τερμάτισε στην 4η θέση, την καλύτερη της καριέρας του στην F1, ενώ αμφότερες οι McLaren-Honda βρέθηκαν εντός βαθμών για πρώτη φορά φέτος. 

Πριν την εκκίνηση, τα προγνωστικά έδειχναν ότι η Mercedes θα κυριαρχούσε και πάλι. Εντούτοις, για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, η εκκίνηση των ασημί βελών δεν ήταν αρκετά καλή, σε αντίθεση με αυτήν που πραγματοποίησαν οι δύο οδηγοί της Ferrari. Συνεπώς, όπως είχε συμβεί και στο Silverstone με τις Williams, τα μονοθέσια μιας άλλης ομάδας βρέθηκαν εμπρός από τις Mercedes. O poleman Lewis Hamilton είδε τρία μονοθέσια να τον προσπερνάνε μέχρι την 1η στροφή. Ο Vettel τέθηκε άμεσα επικεφαλής, ενώ ο Kimi Raikkonen απέσπασε τη 2η θέση από τον Nico Rosberg από την εσωτερική στη 2η στροφή, όταν ο Γερμανός μπλόκαρε τα φρένα του.

Στη συνέχεια του 1ου γύρου, σε ένα αμφιλεγόμενο συμβάν μεταξύ των δύο Mercedes, ο Hamilton βρέθηκε εκτός πίστας και έπεσε στη 10η θέση. Ο Βρετανός προσπάθησε να επιτεθεί στον Rosberg, βουτώντας στην εσωτερική του chicane των στροφών 8/9. Ο Γερμανός κάλυψε την εσωτερική, χωρίς όμως να αφήσει το πλάτος ενός μονοθεσίου στην εξωτερική. Η Hamilton, με τα φρένα του ήδη μπλοκαρισμένα πολύ νωρίτερα, βρέθηκε στριμωγμένος, πάτησε εκτός πίστας και έκανε ένα μικρό ταξίδι στην αμμοπαγίδα, που του κόστισε άλλες 6 θέσεις. Ο Hamilton δεν ήταν ευχαριστημένος από την κίνηση του team mate του, διότι πιστεύει ότι ο Rosberg έκανε δύο κινήσεις υπεράσπισης της θέσης του (οι κανονισμοί επιτρέπουν μονάχα μία) και κινήθηκε προς την αγωνιστική γραμμή ξανά, πριν στρίψει.

Ο Rosberg βρισκόταν πίσω από τις Ferrari για το πρώτο stint, αλλά δεν είχε την ταχύτητα να ακολουθήσει το ρυθμό τους. Σε μερικές περιπτώσεις, οι Ferrari είχαν τη δυνατότητα να κινηθούν ένα δευτερόλεπτο ταχύτερα από τον Γερμανό, που είχε παράπονα από το στήσιμο του μονοθεσίου του όλο το σαββατοκύριακο. Ωστόσο ο ρυθμός αγώνα της Ferrari εξέπληξε τους πάντες. Η απάντηση του διευθυντή της Scuderia, Maurizio Arrivabene, ήταν ότι έπειτα από την κακή εμφάνιση στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, η ομάδα βελτίωσε το μονοθέσιο και έκανε ένα πολύ καλό FP3. Τη Ferrari ενδέχεται να βοήθησε και το γεγονός ότι το λάστιχο στην αγωνιστική γραμμή της πίστας είχε ξεπλυθεί από τη νυχτερινή βροχή, ενώ σήμερα επικρατούσαν πολύ πιο χαμηλές θερμοκρασίες σε σχέση με τις δύο προηγούμενες ημέρες.

Πολύ κακή εκκίνηση πραγματοποίησε και ο Ricciardo, ο οποίος βρέθηκε δίπλα από τον Valtteri Bottas στην εξωτερική της πρώτης στροφής. Ο Φινλανδός έχασε το πίσω μέρος της Williams και με αποτέλεσμα να ακουμπήσει ο εμπρός τροχός του με αυτόν του Ricciardo. H Red Bull απογειώθηκε ελάχιστα και παρ' ότι επέζησε την προσγείωση, ο Αυστραλός έχασε περαιτέρω θέσεις, για να καταλήξει 7ος, πίσω από τον team mate του. Ο Kvyat από την πλευρά του είχε τραυματίσει τα ελαστικά του με ένα βίαιο μπλοκάρισμα φρένων και έχανε χρόνο. Η Red Bull έδωσε εντολή στον Ρώσο να αφήσει τον Ricciardo να περάσει μπροστά, αναφέροντας ότι βρίσκεται σε διαφορετική στρατηγική. Ο Kvyat δεν ήταν ευχαριστημένος με αυτά που άκουσε, απαντώντας στα… γαλλικά, αλλά εντέλει υπάκουσε στις υποδείξεις. Στη συνέχεια, ο Ricciardo κατάφερε να ανέβει στην 4η θέση, προσπερνώντας τους Hulkenberg (που κέρδισε 6 θέσεις στην εκκίνηση) και Bottas.

Πιο πίσω, ο Hamilton πραγματοποιούσε αντεπίθεση, παρά τις οριακές θερμοκρασίες στα εμπρός φρένα του, καθώς οι Mercedes δεν έχουν συνηθίσει να βρίσκονται πίσω από άλλα μονοθέσια και ρυθμίζουν αναλόγως τους αεραγωγούς του συστήματος πέδησης. Ο Βρετανός κατάφερε να προσπεράσει τον Massa, μόνο που οι πίσω τροχοί των δύο μονοθεσίων ακούμπησαν μεταξύ τους, ευτυχώς χωρίς συνέπειες. Ο Hamilton κατάφερε να ανέβει στην 5η θέση, αλλά βρισκόταν ήδη 20 δλ. πίσω από τον Rosberg και 30 πίσω από τον Vettel.

Στο πρώτο pit stop, η Mercedes διαχώρισε τη στρατηγική των δύο οδηγών της, με τον Rosberg να χρησιμοποιεί τη μέση γόμα για το δεύτερο stint (όπως έκανε και ο Ricciardo) και τον Hamilton να συνεχίζει με τη μαλακή, όπως και οι δυο Ferrari. Έπειτα από το pit stop του στον 20ό γύρο, ο Hamilton ξεκίνησε το κυνήγι του Ricciardo. Ο Βρετανός πλησίασε σε απόσταση βολής αλλά έκανε ένα λάθος, βγήκε για λίγο εκτός πίστας και έχασε χρόνο. Εντέλει, κατάφερε να προσπεράσει τη Red Bull του Αυστραλού όταν ο Ricciardo γλίστρησε λίγο στην έξοδο της τελευταίας στροφής του 28ου γύρου. Ο Hamilton βρέθηκε 14 δλ. πίσω από τον team mate του και κατέβασε τη διαφορά αυτή στο μισό στους επόμενους γύρους.

Στο μεταξύ, ο Raikkonen άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα. Ο Φινλανδός είχε ήδη χάσει τη δεξιά κάμερα του ρύγχους της Ferrari σε ένα chicane. Στον 40ό γύρο, ο Raikkonen ανέφερε στον ασύρματο ότι ακούει περίεργο θόρυβο από τον κινητήρα και παρατηρεί απώλεια ισχύος. Η -όχι άμεση- απάντηση ήταν ότι υπήρχε πρόβλημα με την MGU-K της SF15-T… Μέχρι εκείνη τη στιγμή, η Ferrari έδειχνε καθ' οδόν για το πρώτο της «1-2» από το Γερμανικό GP του 2010 (όπου ο Massa είχε χαρίσει τη νίκη στον Alonso).

H κατάσταση έγινε ακόμη πιο περίπλοκη για την ιταλική ομάδα όταν κατέρρευσε η εμπρός αεροτομή της Force India του Nico Hulkenberg στον 43ο γύρο, στέλνοντας το Γερμανό στα προστατευτικά ελαστικά, ευτυχώς χωρίς συνέπειες, πέραν του καθεστώτος εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC). Οι Mercedes και οι Red Bull πρόλαβαν να εισέλθουν στα pits, ενώ οι Ferrari τα είχαν ήδη περάσει και κατευθύνθηκαν προς αυτά στο τέλος του επόμενου γύρου, χωρίς όμως να χάσουν πολύ χρόνο, λόγω του VSC, που σύντομα έδωσε τη θέση του στο κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας.

Η νίκη της Ferrari βρισκόταν πλέον υπό απειλή από τις Mercedes, με τους οδηγούς των δύο ομάδων να διαθέτουν πλέον τη μέση γόμα. Ο Hamilton ήταν υποχρεωμένος να τη χρησιμοποιήσει, ενώ η Mercedes έκρινε ότι οι γύροι που απέμεναν ήταν στο όριο για τη διάρκεια ζωής της μαλακής γόμας, οπότε και ο Rosberg τοποθέτησε τη μέση. Αντιθέτως, ο Ricciardo διέθετε το σχεδόν άθικτο σετ ελαστικών που είχε διαφυλάξει στις κατατακτήριες δοκιμές και οι υπόλοιποι οδηγοί πίσω από τις Mercedes είχαν επίσης μαλακή γόμα.

Στην επανεκκίνηση, ο Rosberg προσπέρασε με ευκολία τον Raikkonen, ενώ ο Ricciardo επιτέθηκε στον Hamilton από την εξωτερική στην πρώτη στροφή. Ο Βρετανός μπλόκαρε τα φρένα του και εμβόλισε το πλάι της Red Bull, τραυματίζοντας και την εμπρός αεροτομή του. Παρά τις ζημιές, αμφότερα τα μονοθέσια συνέχισαν, αλλά ο Hamilton βρέθηκε να δέχεται επίθεση από τρία μονοθέσια, χωρίς πρόσφυση στον εμπρός άξονα. Ο Kvyat προσπέρασε την Mercedes εκτός πίστας, και για αυτό το λόγο δέχθηκε ποινή 10 δλ. στο συνολικό χρόνο αγώνα που σημείωσε. Ακριβώς πίσω τους, η εμπρός αεροτομή του Max Verstappen ακούμπησε το πίσω ελαστικό του Bottas, το οποίο αστόχησε.

Πέραν του επιπλέον pit stop που αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει (το οποίο τον έριξε στη 13η θέση), δέχθηκε και ποινή διέλευσης από το pit lane για τη σύγκρουση που προκάλεσε με τον Ricciardo. O Βρετανός απολογήθηκε στην ομάδα του από τον ασύρματο για τον κακό αγώνα που έκανε. Το γερμανικό pit wall τον ενθάρρυνε να κυνηγήσει όσους περισσότερους βαθμού μπορούσε. Παράλληλα, ο Raikkonen, που είχε χάσει ήδη αρκετές θέσεις, κατευθύνθηκε στα pits σβήνοντας τον κινητήρα. Οι μηχανικοί τον έβαλαν και πάλι εμπρός σε μια προσπάθεια ανάνηψης της MGU-K, αλλά το πρόβλημα δεν επιλύθηκε και εντέλει ο Φινλανδός εγκατέλειψε, έχοντας πρώτα αμφισβητήσει αυτή την επιλογή της ομάδας…

Στη μάχη για την κορυφή, ο Rosberg σπανίως είχε τη δυνατότητα να εισέλθει στη ζώνη DRS του Vettel. Σύντομα, ο Γερμανός οδηγός της Mercedes είχε να ανησυχεί για την επίθεση που εξαπέλυε ο Ricciardo πίσω του, ο οποίος παρά το λαβωμένο μονοθέσιο, είχε πολύ καλό ρυθμό με τη μαλακή γόμα. Η τελική ταχύτητα της Red Bull όμως δεν ήταν επαρκής για να επιτρέψει στον Αυστραλό να προσπεράσει. Βλέποντας τους γύρους να περνάνε και με τη δυνατότητα να αποσπάσει τη νίκη τόσο κοντά, ο Ricciardo επιχείρησε μια απέλπιδα κίνηση στον 64ο γύρο, βουτώντας στην εσωτερική με μπλοκαρισμένα φρένα, από πολύ πίσω. Ο Rosberg πέρασε άμεσα μπροστά ξανά, αλλά δεν άφησε καθόλου χώρο για τη Red Bull του Ricciardo, συλλέγοντας την εμπρός αεροτομή της, γεγονός που προκάλεσε την αστοχία του πίσω αριστερού ελαστικού της Mercedes. Με αυτή την άτσαλη κίνηση, ο Rosberg έβαλε τέλος στις ελπίδες του να πλησιάσει τον Hamilton στη βαθμολογία τερματίζοντας μπροστά του, αφού έπεσε στη 10η θέση, ενώ ο Hamilton είχε ήδη αναρριχηθεί στην 7η.

Ο Ricciardo κατάφερε να εισέλθει στα pits και να επιστρέψει στην πίστα στην 3η θέση, εμπρός από τον Verstappen, που είχε εκτίσει ποινή διέλευσης από τα pits για την επαφή με τον Bottas. Μπροστά, ο Vettel δεν είχε πλέον καμία πίεση, καθώς ο Kvyat που ήταν πίσω του, είχε δεχθεί ποινή προσθήκης 10 δλ. στο χρόνο του. Ο Γερμανός έπρεπε απλά να φέρει τη Ferrari στον τερματισμό, κάτι που έκανε με ευκολία, για να κατακτήσει τη δεύτερη φετινή του νίκη και να ισοφαρίσει τον Ayrton Senna στις 41.

Η Red Bull γιόρτασε το πρώτο φετινό της βάθρο και το πρώτο στην καριέρα του Kvyat, που ανέβηκε στο βάθρο σε ηλικία 21 ετών και 91 ημερών, 18 ημέρες γηραιότερος από τον Φέτελ (GP Ιταλίας 2008). Επιπλέον, ο 17χρονος Max Verstappen της θυγατρικής Toro Rosso τερμάτισε στην υψηλότερη θέση της σύντομης μέχρι στιγμής καριέρας του. Παρά την 6η θέση που κατάφερε να περισώσει στο τέλος, ο Hamilton ήταν απογοητευμένος από το σημερινό αγώνα του. Δεδομένων των πολυάριθμων λαθών που διέπραξε, ήταν ο χειρότερος φετινός του αγώνας. Ακόμη πιο απογοητευμένος ήταν ο Rosberg, ο οποίος είδε ένα καλό αποτέλεσμα να του ξεφεύγει μόλις 5 γύρους πριν τον τερματισμό. Ωστόσο, ο Γερμανός δεν αισθανόταν ότι έφταιξε κάπου. Η McLaren ήταν εξαιρετικά ευχαριστημένη με το διπλό τερματισμό στους βαθμούς, αν και ο Jenson Button αμφισβήτησε τη στρατηγική της ομάδας, καθώς τα ελαστικά του είχαν καταπονηθεί υπερβολικά στους τελευταίους γύρους και δεν είχε τρόπο να υπερασπιστεί την 8η θέση από τον Rosberg._Φ.Λ.

(Ο αριθμός pit stop στον πίνακα αντιστοιχεί στις φορές που πέρασαν οι οδηγοί μέσα από το pit lane, συμπεριλαμβανομένων των δύο υποχρεωτικών επισκέψεων υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας).

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!