X
Διεθνείς αγώνες

Ιορδάνης Σερδερίδης: Οι πρώτες εντυπώσεις από το Ford Puma Rally1

Ο Ιορδάνης Σερδερίδης έκανε νικηφόρο ντεμπούτο με το υβριδικό Ford Puma Rally1 στο Ράλλυ Hannut Βελγίου και μας μεταφέρει τις πρώτες εντυπώσεις από το νέο του αυτοκίνητο.

Η είδηση πως ο Ιορδάνης Σερδερίδης έγινε ο πρώτος ιδιώτης που αποκτά ένα αυτοκίνητο προδιαγραφών Rally1, προκάλεσε το ενδιαφέρον όσων ασχολούνται με τα ράλλυ και με αυτή την αφορμή, μας είχε παραχωρήσει συνέντευξη πριν από μερικές εβδομάδες.

Η αρχή του φετινού αγωνιστικού προγράμματος, που προς το παρόν περιλαμβάνει 3-4 αγώνες με το υβριδικό Ford Puma Rally1, έγινε επί βελγικού εδάφους στο ασφάλτινο Ράλλυ de Hannout, το οποίο πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 13 Μαρτίου, συγκεντρώνοντας 152 συμμετοχές.

Εκεί, ο Σερδερίδης και ο μόνιμος συνοδηγός του Fred Miclotte κατέκτησαν με άνεση τη νίκη, διασκεδάζοντας και αποκτώντας εμπειρία από το νέο αυτοκίνητο.

Ιορδάνης Σερδερίδης: Η πρεμιέρα με το Ford Puma Rally1

Το ασφάλτινο -που όπως συνηθίζεται στους αγώνες του Βελγίου είχε και αρκετό χώμα- Ράλλυ de Hannout, προσμετρούσε σε περιφερειακό θεσμό του Βελγίου και περιλάμβανε 15 ειδικές διαδρομές (5 ειδικές διαδρομές από 3 περάσματα), συνολικού μήκους 150 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

Κατά συνέπεια, αποτέλεσε ιδανική ευκαιρία για τους Σερδερίδη-Miclotte, προκειμένου να πάρουν μια επαρκή πρώτη γεύση από το Ford Puma Rally1.

Όπως ήταν αναμενόμενο, το ελληνοβελγικό πλήρωμα κατέκτησε τη νίκη με διαφορά μεγαλύτερη των δύο λεπτών δύο λεπτών, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο σε όλες τις ειδικές διαδρομές.

Με αφορμή τη συμμετοχή-νίκη στον βελγικό αγώνα, επικοινωνήσαμε  με τον Ιορδάνη Σερδερίδη, ο οποίος μας μετέφερε τις εντυπώσεις από το νέο του “όπλο”.

“Πάντα αισθάνεσαι πολύ καλά μετά από μια νίκη”, δήλωσε ο Ιορδάνης Σερδερίδης. “Όταν διασκεδάζεις τόσο, η αυτοπεποίθησή σου αυξάνεται πολύ.

“Το Rally de Hannout ήταν ένας περιφερειακός αγώνας, ακόμη και έτσι όμως συμμετείχαν 7 αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 και ορισμένες Porsche. O Kenneth Madsen και ο αδελφός του (σ.σ. Jacob) ήταν παρόντες και ήταν πολύ γρήγοροι σε όλη τη διάρκεια του αγώνα”.

Σχετικά με τον χειρισμό του υβριδικού συστήματος, καθώς και τα σημεία διαφοροποίησης του Ford Puma Rally1 από το Ford Fiesta WRC που είχε οδηγήσει στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ο Σερδερίδης ανέφερε:

“Στην αρχή θεωρούσα πως το υβριδικό σύστημα θα είναι πιο περίπλοκο, επειδή σκεφτόμουν πως ο έλεγχος θα γίνεται χειροκίνητα με συγκεκριμένα κουμπιά (για παράδειγμα η παύση φόρτισης).

“Όμως στην πράξη είναι πολύ εύκολο και αυτόματο. Σε σύγκριση με το Fiesta, το Puma δε διαθέτει (ενεργό) κεντρικό διαφορικό και το στήσιμο γίνεται αρκετά περίπλοκο, όμως δείχνει πιο εύκολο”.

Η επιπλέον ώθηση που προέρχεται από τον ηλεκτροκινητήρα μέσω ανάκτησης ενέργειας, αποτελεί το βασικό νεωτερικό στοιχείο των αυτοκινήτων Rally1. Αυτό δε φάνηκε να προβληματίζει τον συμπατριώτη μας, ο οποίος τόνισε πως τα υβριδικά αυτοκίνητα δεν είναι πιο περίπλοκα από εκείνα που διαθέτουν μόνο θερμικό κινητήρα.

“Η ώθηση ήταν πολύ ισχυρή, αλλά δεν αισθάνθηκα να είναι απότομη. Δε θεωρώ πως το λειτουργικό σύστημα του αυτοκινήτου το καθιστά πιο περίπλοκο για έναν ιδιώτη, αφού στην πράξη απλά προσφέρει μεγαλύτερη ισχύ”.

Κλείνοντας τη σύντομη συνομιλία μας, ρωτήσαμε τον δευτεραθλητή Ελλάδος 2020 και 2021 και τιτλούχο WRC Trophy 2017, αν θεωρεί πως το αυτοκίνητο θα είναι πιο ευκολοδήγητο ή δυσκολοδήγητο σε χωμάτινη επιφάνεια.

“Δεν έχω ιδέα. Αλλά πιστεύω ότι θα είναι επίσης πολύ καλό”, ήταν το σχόλιό του.

Υπενθυμίζουμε, πως ο Ιορδάνης Σερδερίδης έχει ήδη γνωστοποιήσει την πρόθεσή συμμετοχής του, με το Ford Puma Rally1 και συνοδηγό τον Fred Miclotte, σε τουλάχιστον έναν ακόμη βελγικό αγώνα, καθώς επίσης και στα Ράλλυ  Σαφάρι (23-26 Ιουνίου) και ΕΚΟ Ακρόπολις (8-11 Σεπτεμβρίου), στο πλαίσιο του WRC.

Photos: Sophie Photographie (Ιορδάνης Σερδερίδης), EKO Ράλλυ Ακρόπολις

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!