X
WRC

Ράλλυ Κροατίας: Προβάδισμα υπό βροχή για Rovanpera και Toyota (+video)

Το Ράλλυ Κροατίας ξεκίνησε με βροχερό καιρό και τον Kalle Rovanpera να προηγείται στα μισά της πρώτης ημέρας, ενώ τα απρόοπτα δεν έλειψαν.

Οι προβλέψεις για βροχή κατά την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Κροατίας, τρίτου γύρου του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ δεν λάθεψαν, οπότε το πρώτο loop των 4 επαναλαμβανόμενων ειδικών διαδρομών, μήκους 60,19 αγωνιστικών χιλιομέτρων, διεξήχθη σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Αυτή ήταν μια πρόσθετη δυσκολία για τα πληρώματα, αφού ειδικότερα για όσους ξεκινούσαν αργότερα στις ειδικές διαδρομές, η βροχή και τα χώματα από τις “μπούκες” των προπορευόμενων, σε συνδυασμό με κατά τόπους ομίχλη, διαμόρφωναν ένα εντελώς διαφορετικό σκηνικό σε επίπεδο πρόσφυσης.

Η εξέλιξη του πρώτου πρωινού στο Ράλλυ Κροατίας

Το πρώτο loop αποδείχθηκε δύσκολο για τους περισσότερους από τους πρωταγωνιστές, αφού σημειώθηκαν αρκετά προβλήματα και εγκαταλείψεις.

Σε αυτούς πάντως δε συγκαταλέγονται οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1), οι οποίοι συνέχισαν το σερί που ξεκίνησε χθες στο shakedown, ολοκληρώνοντας το πρώτο κομμάτι της ημέρας στην κορυφή της κατάταξης.

Ο νεαρός Φινλανδός εκμεταλλεύθηκε την έλλειψη χωμάτων από μπούκες, καθώς ξεκινούσε πρώτος και επιδεικνύοντας για ακόμη μια φορά το συνδυασμό ταχύτητας και ωριμότητας που τον χαρακτηρίζει, σημείωσε 3 ταχύτερους χρόνους σε 4 ειδικές διαδρομές.

Με αυτόν τον τρόπο πήρε το προβάδισμα, έχοντας διαμορφώσει διαφορά που ξεπερνούσε τα 10”.

Ενδεικτικό της επίδοσης των Φινλανδών, είναι το γεγονός ότι μόνο οι  Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), που ξεκινούσαν δεύτεροι στις ειδικές διαδρομές, παρέμεναν σχετικά κοντά σε επίπεδο διαφοράς.

Στις δύο πρώτες, δύσκολες ειδικές διαδρομές, οι Βέλγοι της Hyundai προσπάθησαν να ακολουθήσουν το ρυθμό του πληρώματος της Toyota και εντέλει ολοκλήρωσαν το loop έχοντας διαφορά 12,5” από την κορυφή.

Ωστόσο, στάθηκαν άτυχοι στη συνέχεια, αφού το αυτοκίνητό τους σταμάτησε να λειτουργεί, σε απόσταση δύο χιλιομέτρων από το service park, με αποτέλεσμα να αναγκαστούν να το σπρώξουν. Αυτό τους ανάγκασε να φτάσουν εξουθενωμένοι, με καθυστέρηση 4 λεπτών και κατά συνέπεια, ποινή 40 δλ..

Έτσι, έπεσαν στην 4η θέση, απέχοντας 52,5” από την κορυφή, όμως αυτό θα φανεί στα αποτελέσματα μετά από την 5η ειδική διαδρομή του αγώνα.

Στην τρίτη θέση φιγουράριζαν οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 N Rally1), οι οποίοι καθώς ξεκινούσαν πιο πίσω στις ειδικές διαδρομές, απότοκο της βαθμολογικής τους θέσης, δεν συνάντησαν τα ίδια επίπεδα πρόσφυσης, οπότε η προσπάθειά τους ήταν πιο δύσκολη.

Παρόλα αυτά, έμειναν μακριά από προβλήματα και βρίσκονται στην 3η θέση, όμως η διαφορά τους από την κορυφή είναιήδη 47,3”, αφού πέραν όλων των υπολοίπων, αγωνίστηκαν υπό βροχή στην τελευταία ειδική διαδρομή του loop, σε αντίθεση με τους δύο πρωτοπόρους.

Μετά από το πρόβλημα των teammates τους, προάχθηκαν στην 3η θέση.

Τέταρτοι γενικής βρίσκονταν οι Craig Breen-Paul Nagle (Ford Puma Rally1), οι οποίοι είχαν τη στιγμή τους στη δεύτερη ειδική διαδρομή, χωρίς περαιτέρω συνέπειες.

Από εκεί και έπειτα ακολούθησαν σταθερό ρυθμό και παρέμειναν στη μάχη του βάθρου, έχοντας αναρριχηθεί στην τρίτη θέση με διαφορά 1,9” από τους Tanak-Jarveoja, ενώ ξεπερνούν κατά 3,3” από τους Neuville-Wydaeghe.

Στην πέμπτη θέση, με διαφορά που ξεπερνά το λεπτό από την κορυφή, βρίσκονται οι Gus Greesmith-Jonas Andersson (Ford Puma Rally1). Ο Βρετανός είχε μια δύσκολη στιγμή στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή, όταν βρέθηκε σε πρανές όμως επέστρεψε στο δρόμο, ενώ γενικά δυσκολεύτηκε από τις συνθήκες.

Στις δύο επόμενες θέσεις, ακολουθούν οι Oliver Solberg-Elliott Edmondson (Hyundai i20 N Rally1) και Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1), αμφότεροι προσπαθώντας να εξοικειωθούν με τις δύσκολες συνθήκες και να αποφύγουν τα λάθη.

Μόλις στην 8η θέση βρίσκονται οι Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1), που είχαν ένα σχεδόν καταστροφικό πρωινό, με δύο κλαταρίσματα. Το πρώτο εξ αυτών συνέβη στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή και τους κόστισε 1:20, με αποτέλεσμα να τους θέσει πρακτικά εκτός διεκδίκησης της νίκης.

Το δεύτερο κλατάρισμα συνέβη στην τελευταία ειδική διαδρομή του loop, με τον Evans να αναφέρει πως σε καμιά περίπτωση δεν κατάλαβε τι έγινε, αλλά πως “δεν είχε άλλη επιλογή” λόγω του χώματος στο δρόμο.

Οι Βρετανοί έδειξαν την ταχύτητά τους στην 3η ειδική διαδρομή, όταν σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο, βοηθώντας την Toyota να πετύχει το απόλυτο “4 στα 4” κατά το πρώτο loop, ωστόσο απέχουν ήδη περισσότερα των 2 λεπτών από την κορυφή.

Το πρώτο loop του Ράλλυ Κροατίας επιφύλαξε 3 εγκαταλείψεις πληρωμάτων με αυτοκίνητα κορυφαίων προδιαγραφών Rally1.

Πρώτο “θύμα” του αγώνα ήταν οι Esapekka Lappi-Janne Ferm (Toyota GR Yaris Rally1), που εγκατέλειψαν στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή, έπειτα από επαφή με .βράχο που επέφερε ζημιά στην εμπρός δεξιά ανάρτηση. Η λογική λέει πως η ζημιά δε θα είναι μεγάλη και θα επιστρέψουν αύριο.

“Η Παρασκευή μας ολοκληρώθηκε αφού χτυπήσαμε κάτι στην ειδική διαδρομή”, δήλωσε στα προσωπικά του social media ο Lappi. “Η ομάδα θα το προετοιμάσει για επανεκκίνηση αύριο. Λυπάμαι για την Toyota. Θα δουλέψουμε σκληρά μαζί για να επιστρέψουμε εκεί που πρέπει. Τα λέμε αύριο”.

Εν συνεχεία, τη σκυτάλη πήραν δύο πληρώματα της M-Sport Ford. Οι Pierre Louis Loubet-Vincent Landais (Ford Puma Rally1) είχαν δύο κλαταρίσματα εμπρός στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή του αγώνα είχαν δύο κλαταρίσματα εμπρός και ακόμη ένα στην επόμεν διαδρομή, οπότε τέθηκαν εκτός αγώνα αφού δεν είχαν άλλα διαθέσιμα ελαστικά.

Τελευταία εργοστασιακή εγκατάλειψη του loop, ήταν αυτή των Adrien Fourmaux-Alexandre Coria (Ford Puma Rally1), μετά από έξοδο στην 3η ειδική διαδρομή.

Έτσι, τη δεκάδα διαμορφώνουν τα κορυφαία πληρώματα με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2. Στην 9η θέση Γενικής και επικεφαλής του WRC 2 βρίσκονται οι Γάλλοι Yohan Rossel-Valentin Sarreaud (Citroen C3 Rally2), τους οποίους ακολουθούν οι Βρετανοί Chris Ingram-Craig Drew (Skoda Fabia Rally2 evo).

Αυτή τη στιγμή τα αυτοκίνητα έχουν επιστρέψει στο Zagreb για σέρβις, ενώ η πρώτη ημέρα θα ολοκληρωθεί με την επανάληψη των 4 ειδικών διαδρομών.

Η 5η ειδική διαδρομή (Mali Lipovec – Grdanjci 2), ξεκινά στις 16:05 ώρα Ελλάδος και μεταδίδεται ζωντανά από την Cosmote Sport 8HD.

Για να παρακολουθήσετε live όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, μπορείτε να κάνετε συνδρομή στο WRC+ All Live.

Ωράριο, live αποτελέσματα, εξέλιξη, βαθμολογίες και το WRC+, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.

Photos: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport Ford

Δείτε πλάνα από το χθεσινό shakedown

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!