X
Αγώνες

Ράλλυ Σαφάρι -Debrief: Απόλυτη κυριαρχία Toyota

To Ράλλυ Σαφάρι ολοκληρώθηκε, με την Toyota να γράφει ιστορία με ακόμα μια απόλυτη κυριαρχία. Διαβάστε το debrief του αγώνα.

Το Ράλλυ Σαφάρι απέδειξε για ακόμα μια χρονιά πόσο σκληρό ράλλυ είναι, με σχεδόν όλα τα πληρώματα να αντιμετωπίζουν κλαταρίσματα ή προβλήματα.

Ηγέτης στην κυριαρχία της Toyota στο Ράλλυ Σαφάρι ήταν ο Sebastien Ogier που πήρε την πρωτοπορία του αγώνα από την πρώτη ειδική της Παρασκευής και έμεινε εκεί μέχρι και το τέλος του αγώνα.

Ο Γάλλος πολυπρωταθλητής κατά την διάρκεια του Ράλλυ Σαφάρι αντιμετώπισε πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα αλλά και κλαταρισματα τα οποία δεν του κόστισαν πάρα πολύ σε χρόνο.

Την τελευταία ημέρα πιέστηκε αρκετά από τον Kalle Rovanpera αλλά έδειξε ψυχραιμία καταφέρνοντας να κατακτήσει την δεύτερη νίκη του στο Ράλλυ Σαφάρι.

Ίσως η δεύτερη θέση του Kalle Rovanpera να ήταν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα που μπορούσε να πάρει, καθώς εκκινούσε πρώτος στις ειδικές της Παρασκευής βάση της βαθμολογίας.

Ο Φινλανδός προσπάθησε για το κάτι παραπάνω την Κυριακή αλλά δύο κλαταρίσματα δεν του επέτρεψαν να αρπάξει την νίκη την τελευταία στιγμή από τον teammate του.

Αυτό το αποτέλεσμα για τον Φινλανδό του έδωσε ακόμα μια βαθμολογική ανάσα, αφού η διαφορά του από τον δεύτερο ανέβηκε στους 41 βαθμούς.

Το βάθρο των νικητών συμπλήρωσε ο Elfyn Evans που δεν απασχόλησε με τον ρυθμό του κατά την διάρκεια του Ράλλυ Σαφάρι. Ο Ουαλός κατάφερε να μείνει μακριά από σοβαρά προβλήματα και με την σταθερότητα του κατάφερε να κατακτήσει το δεύτερο φετινό του βάθρο. Πλέον ο Evans είναι στην δεύτερη θέση της βαθμολογίας, πίσω από τον πρωτοπόρο Kalle Rovanpera.

Μπορεί το Ράλλυ Σαφάρι για τον Takamoto Katsuta να ξεκίνησε με το αριστερό αφού τούμπαρε στο Shakedown αλλά το φινάλε ήταν αρκετά καλό για τον Ιάπωνα. Κατά την διάρκεια του αγώνα ο Katsuta κρατούσε σταθερό ρυθμό προσπαθώντας να βρει και πάλι τα πατήματα του μετά το Shakedown.

Αυτή η προσέγγιση του βγήκε σε καλό αφού κατάφερε να κερδίσει δύο ειδικές διαδρομές και να τερματίσει στην τέταρτη θέση συμπληρώνοντας έτσι τον μεγάλο θρίαμβο της ομάδας του.

Την σημαία της Hyundai προσπάθησε να κρατήσει ψηλά ο Dani Sordo που τερμάτισε στην πέμπτη θέση. Ο Ισπανός κατά την διάρκεια του αγώνα δεν έδειξε να μπορεί να κινηθεί στον ρυθμό των πρωτοπόρων και τελικά συμβιβάστηκε με την 5η θέση, δίνοντας βαθμούς στην ομάδα του.

Μια από τα ίδια για την ομάδα της M-Sport Ford στο Ράλλυ Σαφάρι. Στις δύσκολες συνθήκες του αγώνα τα Ford Puma Rally1 αντιμετώπισαν πρόβλημα με την ισχύ του κινητήρα τους την Παρασκευή και σε συνδυασμό με κάποια κλαταρίσματα που είχαν τόσο ο Ott Tanak όσο και ο Pierre-Louis Loubet δεν τους άφησαν να διεκδικήσουν κάτι καλύτερο από την 6η και 7η θέση αντίστοιχα.

Για ακόμα έναν αγώνα φάνηκε πως το Ford Puma Rally1 υστερεί τόσο σε ταχύτητα όσο και αξιοπιστία.

Δύσκολα ξεκίνησε το Ράλλυ Σαφάρι για τον Thierry Neuville και έληξε εντελώς άδοξα. Ο Βέλγος εγκατέλειψε την Παρασκευή από μια βίδα που έσπασε στο top mount της μπροστά αριστερής ανάρτησης ενώ μετά το τέλος του αγώνα αποκλείστηκε από αυτόν.

Ένα πρόσωπο από την ομάδα του Βέλγου πιάστηκε να οδηγεί δύο φορές σε ειδική μετά το τέλος των αναγνωρίσεων και να δίνει πληροφορίες πίσω στην ομάδα. Αυτό απαγορεύεται αυστηρά από τους κανονισμούς ενώ το σημείο που παρατηρήθηκε αυτό το άτομο ήταν ιδιωτική έκταση και δεν είχε άδεια να βρίσκεται εκεί.

Έτσι ο Βέλγος έφυγε με μηδέν βαθμούς από το Ράλλυ Σαφάρι και έμεινε ακόμα πιο πίσω στη μάχη για την διεκδίκηση του πρωταθλήματος.

Δύσκολο ήταν το Ράλλυ Σαφάρι και για το άλλο Hyundai, αυτό του Esapekka Lappi. Στο Shakedown αντιμετώπισε δύο φορές πρόβλημα με τον κεντρικό άξονα μετάδοσης, ενώ το ίδιο πρόβλημα παρουσιάστηκε και το Σάββατο όταν και εγκατέλειψε από την τρίτη θέση, ενώ προβλήματα με την μετάδοση είχε και την Κυριακή το πρωί.

Μετά το Ράλλυ Κροατίας ο Φινλανδός είχε καταφέρει να χτίσει ένα σερί με τερματικούς στο βάθρο αλλά αυτό σταμάτησε στο Ράλλυ Σαφάρι.

Όσον αφορά τις Ελληνικές συμμετοχές και οι δύο είχαν άδοξο τέλος.

Ο Ιορδάνης Σερδερίδης εγκατέλειψε το Σάββατο αφού παρουσιάστηκε σοβαρό πρόβλημα στον κινητήρα του Ford Puma Rally1 μετά από ένα πέρασμα από νερά. Μάλιστα δεν κατάφερε να πάρει εκκίνηση την Κυριακή.

Ο Γιώργος Βασιλάκης με το Ford Fiesta Rally2 είχε καταφέρει να μείνει μακριά από λάθη και σοβαρά προβλήματα μέχρι και το τέλος του Σαββάτου αλλά στον γυρισμό προς το service park στο τέλος της ημέρας είχε ένα τρακάρισμα στην απλή διαδρομή, ευτυχώς μόνο με υλικές ζημιές, κάτι που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει.

Η βαθμολογία των οδηγών μετά το Ράλλυ Σαφάρι:

Η βαθμολογία των κατασκευαστών μετά το Ράλλυ Σαφάρι:

Επόμενη στάση για το WRC είναι το γρήγορο Ράλλυ Εσθονίας που θα διεξαχθεί στις 20 με 23 Ιουλίου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!