X
WRC

Ράλλυ Ypres Βελγίου (2η ημέρα): Πλεονέκτημα Neuville στο 1-2 της Hyundai (+videos)

Η Hyundai διατηρεί το 1-2 στο Ράλλυ Ypres Βελγίου με τον Thierry Neuville να έχει προβάδισμα έναντι του Craig Breen, ενώ τα πληρώματα της Toyota μάχονται για την τρίτη θέση.

Η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Ypres Βελγίου, 8ου γύρου του φετινού WRC, ήταν όσο απαιτητική αναμενόταν.

Έπειτα από 4 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές μήκους 119,92 αγωνιστικών χιλιομέτρων, μπορεί να μην υπήρξε αλλαγή στην κορυφή της κατάταξης, όμως τα απρόοπτα για αρκετούς από τους κορυφαίους συνδυασμούς, δεν έλειψαν.

Η Hyundai διατηρεί το 1-2 στην κατάταξη, με τους Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe να προηγούνται και τους Craig Breen-Paul Nagle να ακολουθούν από κοντά, στα 10,1”.

Την ίδια στιγμή, η μάχη για την τρίτη θέση του βάθρου έχει εξελιχθεί σε υπόθεση των πληρωμάτων της Toyota, τα οποία χωρίζονται συνολικά από 7”.

Ράλλυ Ypres Βελγίου: Διατηρεί το 1-2 η Hyundai με τον Neuville επικεφαλής

Η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Ypres Βελγίου περιλάμβανε χαρακτηριστικές ειδικές διαδρομές του αγώνα, στην περιοχή της Φλάνδρας.

Πέραν της ταχύτητας, που σε ορισμένα σημεία φάνταζε έως και τρομακτική, αλλά και των διασταυρώσεων, τα μεγάλα χαντάκια στην άκρη του δρόμου, οι “μπούκες” στο εσωτερικό των στροφών καθώς και οι αναπηδήσεις στο οδόστρωμα, βρέθηκαν στην ημερήσια διάταξη.

Ο αγώνας συνεχίζει να εξελίσσεται καλά για την Hyundai, η οποία είδε χθες τα πληρώματά της να κάνουν κατάληψη στην πρώτη τριάδα, αν και όπως θα διαβάσετε παρακάτω ένα κλατάρισμα για τους Ott Tanak-Martin Jarveoja, δεν επέτρεψε να διατηρηθεί αυτή η “διάταξη”.

Οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe, ξεκίνησαν τη σημερινή ημέρα με διαφορά 7,6” από τους Craig Breen-Paul Nagle, αμφότεροι με τα Hyundai i20 Coupe WRC.

Έχοντας εκμεταλλευθεί την προγενέστερη εμπειρία τους από τον αγώνα, τα δύο πληρώματα της ομάδας του Andrea Adamo δημιούργησαν σημαντική διαφορά από τους διώκτες τους χθες, οπότε σήμερα επιδόθηκαν στη μεταξύ τους μονομαχία, για την πρώτη θέση.

Με δεδομένη την εντοπιότητα των Neuville-Wydaeghe, καθώς και το γεγονός ότι οι Breen-Nagle δε συμμετέχουν σε ολόκληρο το πρωτάθλημα, θεωρείται απίθανο -αν και επισήμως δεν υπήρξαν οδηγίες από τον Andrea Adamo- οι Βέλγοι να κινδυνεύσουν από τους Ιρλανδούς, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά.

Με αυτό το σκεπτικό, ο Neuville φρόντισε να μείνει μακριά από προβλήματα και ακολούθησε ασφαλή, αλλά ταχύ ρυθμό, ελέγχοντας το συναγωνισμό και διατηρώντας την πρωτοπορία.

Σε κανένα σημείο δεν έδειξε να ανησυχεί για τον Breen, δηλώνοντας μεταξύ άλλων πως εστιάζει στην προσπάθεια της ομάδας να κερδίσει πολλούς βαθμούς στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, καθώς και στα πληρώματα της Toyota.

Στο τέλος της ημέρας, ο Βέλγος σημείωσε τρεις ταχύτερους χρόνους και έχει αυξήσει τη διαφορά από τον teammate του, στα 10,1”.

Από την άλλη, οι Craig Breen-Paul Nagle εκτέλεσαν, για ακόμη μια ημέρα, στην εντέλεια την αποστολή τους.

Σημειώνοντας δύο ταχύτερους χρόνους στο πρώτο loop, και παρά το γεγονός ότι βρέθηκε πίσω από τον Tanak σε ειδική, ο οποίος είχε χάσει χρόνο από αλλαγή ελαστικού, ο Breen έδειξε την ταχύτητά του.

Ταυτόχρονα, διατήρησε την πίεση στον τοπικό ήρωα Neuville και ενδεικτικό αυτού, είναι το γεγονός πως μόνο μετά την τελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας, ο Βέλγος ξέφυγε με διψήφια διαφορά σε δευτερόλεπτα.

Ο Craig Breen, βρίσκεται στο στοιχείο του σε ασφάλτινες ειδικές διαδρομές όπως αυτές του Ράλλυ Ypres Βελγίου, οπότε κινείται γρήγορα χωρίς να βγαίνει από την “comfort zone” του, δηλαδή χωρίς να παίρνει περιττά ρίσκα.

Το πιθανότερο σενάριο για τους Breen-Nagle είναι να τερματίσουν στη δεύτερη θέση, όμως το μήνυμα έχει σταλεί, αφού στέκονται ανταγωνιστικά απέναντι στο απόλυτο φαβορί του Ράλλυ Ypres Βελγίου.

“Εμφύλια” μάχη για την τρίτη θέση του Ράλλυ Ypres Βελγίου

Από χθες, η μάχη για την τρίτη θέση προμηνυόταν μεγάλη. Δυστυχώς για το ενδιαφέρον του αγώνα, οι Ott Tanak-Martin Jarveoja που ολοκλήρωσαν τη χθεσινή ημέρα στην τρίτη θέση, είχαν κλατάρισμα μόλις στην πρώτη ειδική διαδρομή.

Οι Εσθονοί σταμάτησαν μέσα στη διαδρομή για να αλλάξουν το ελαστικό, όμως ο γρύλος έσπασε, οπότε έχασαν περίπου 3 λεπτά και μαζί τις ελπίδες για μια θέση στο βάθρο.

Έτσι, το ενδιαφέρον για την τρίτη θέση εστιάζεται στις προσπάθειες των πληρωμάτων της Toyota Gazoo Racing, τα οποία απέχουν 40-50” από την κορυφή.

Συνολικά, ο ρυθμός των Toyota Yaris WRC σήμερα ήταν σαφώς καλύτερος, με τα πληρώματα της ομάδας του Jari Matti Latvala να στέκονται πιο ανταγωνιστικά, απέναντι και σε εκείνα της Hyundai.

Προς το παρόν, την άτυπη “εμφύλια” διαμάχη κερδίζουν οι Elfyn Evans-Scott Martin. Το βρετανικό πλήρωμα βρήκε το ρυθμό του το πρωί, πετυχαίνοντας και τον πρώτο ταχύτερο χρόνο για την Toyota στον βελγικό αγώνα.

Το απόγευμα, ο Evans βρέθηκε λίγο πιο πίσω από τους teammates του,  οπότε στο τέλος της ημέρας δεν ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένος, αφού η διαφορά δεν είναι μεγάλη.

Στην τέταρτη θέση, απέχοντας 3,3” από το βάθρο, βρίσκονται οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen. Οι Φινλανδοί πραγματοποιούν εξαιρετική εμφάνιση στο Βέλγιο, αφού έχουν αποφύγει τα λάθη σε έναν δύσκολο αγώνα, ενώ ταυτόχρονα είναι ανταγωνιστικοί απέναντι σε σαφώς πιο έμπειρους συνδυασμούς, με ίδιο αυτοκίνητο.

Παρά το γεγονός ότι δίνει μάχη στα δευτερόλεπτα με τους ομόσταβλούς του, ο Rovanpera δείχνει να το διασκεδάζει, στοχεύοντας σε ένα καλό αποτέλεσμα.

Μια θέση πιο πίσω, αλλά έχοντας ψαλιδίσει τη διαφορά που τους χωρίζει από το βάθρο στα 4,3”, βρίσκονται οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia.

Οι 7 φορές Παγκόσμιοι Πρωταθλητές ήταν ταχείς σήμερα, ιδιαίτερα στο δεύτερο loop, με τον Ogier να επαναλαμβάνει διαρκώς πως νιώθει πιο άνετα, όταν αισθάνεται πως υπάρχει καλύτερη πρόσφυση στο δρόμο.

Ο Γάλλος σημείωσε δύο ταχύτερους χρόνους, οπότε στο τέλος της δεύτερης ημέρας απέχει 4,3” και 1” από τους Evans και Rovanpera. Σε αυτό συνέβαλλε και ο εικονικός χρόνος που έλαβε στην ειδική διαδρομή όπου εγκατέλειψε ο Katsuta, καθώς ήταν ο μόνος που είχε ξεκινήσει μετά από τον Ιάπωνα.

Αν και αρχικά είχε δοθεί στον Ogier εικονικά, όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, ο χρόνος του Evans, στο τέλος της ημέρας υπήρξε περαιτέρω αλλαγή από τους αγωνοδίκες, με τον Γάλλο να λαμβάνει καλύτερο χρόνο.

Η μάχη για την τρίτη θέση, θα έχει ενδιαφέρον και αύριο, ενώ από την θητεία του μέχρι στιγμής, ο Jari Matti Latvala δεν έχει δείξει διάθεση να δώσει εντολές στους οδηγούς του.

Ράλλυ Ypres Βελγίου: Οι άτυχοι της ημέρας

Όπως προαναφέραμε, η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Ypres Βελγίου δεν είχε θετική εξέλιξη για τους Ott Tanak-Martin Jarveoja.

Έχοντας χάσει 3 λεπτά από την αλλαγή ελαστικού, οι Εσθονοί βρίσκονται στην 6η θέση, χωρίς να απειλούν ή να απειλούνται.

Μετά από την άτυχη στιγμή, ο Tanak μπήκε σε διαδικασία περαιτέρω εκμάθησης του αγώνα, στον οποίο συμμετέχει για πρώτη φορά, ώστε να είναι πιο έμπειρος εφόσον το WRC επιστρέψει στο Βέλγιο το 2022 ή τα επόμενα χρόνια.

Σήμερα, είχαμε δύο ακόμη εγκαταλείψεις αυτοκινήτων προδιαγραφών WRC. Στη δεύτερη ειδική διαδρομή της ημέρας, οι Takamoto Katsuta-Keaton Williams με το τέταρτο Toyota Yaris WRC, είχαν έξοδο με αρκετά χιλιόμετρα, που θύμισε εκείνη των Fourmaux-Jamoul, χθες.

Ως αποτέλεσμα της εξόδου, το αυτοκίνητο άρχισε τις περιστροφές στον εγκάρσιο άξονα και αναπαύθηκε εκτός δρόμου.

Ταυτόχρονα, παρέσυρε και μια κολόνα η οποία έκλεινε το δρόμο, οδηγώντας σε προσωρινή διακοπή της ειδικής διαδρομής, η οποία επανεκκίνησε λίγο αργότερα.

Ακόμη, στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή της ημέρας, εκτός αγώνα τέθηκαν οι Pierre Louis Loubet-Florian Haut Labourdette, με το Hyundai i20 Coupe WRC της 2C Competition.

Οι Γάλλοι είχαν κλατάρισμα εμπρός δεξιά και σε μια αριστερή στροφή, βρέθηκαν σε χαντάκι. Παρά τις προσπάθειες των θεατών, η επιστροφή στο δρόμο δεν στάθηκε εφικτή, χωρίς πάντως το αυτοκίνητο να έχει μεγάλη ζημιά.

WRC3, WRC2 και Junior WRC

Οι εγκαταλείψεις πληρωμάτων με αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC, έφερε για ακόμη έναν αγώνα, αρκετούς συνδυασμούς με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2.

Στην έβδομη θέση Γενικής, βρίσκονται οι Sebastien Bedoret-Francois Gilbert (Skoda Fabia Rally2 evo), οι οποίοι προηγούνται στο WRC3, για ιδιώτες με αυτοκίνητα Rally2.

Το γαλλοβελγικό πλήρωμα είχε ενδιαφέρουσα μάχη με τους Yohan Rossel-Alexandre Coria (Citroen C3 Rally2), που ακολουθούν με διαφορά μόλις 0,9” σε γενική και WRC3.

Τη βαθμολογούμενη δεκάδα, διαμορφώνουν οι Βέλγοι Pieter Cracco-Jasper Vermeulen (Skoda Fabia Rally2 evo) και Vincent Veschueren-Filip Cuvelier (Volkswagen Polo R5), οι οποίοι ακολουθούν και στο WRC3.

Όσον αφορά στους συμμετέχοντες του WRC2, για ομάδες με αυτοκίνητα Rally2, οι δυσκολίες συνεχίζονται.

Στην κορυφή, έχοντας πάντως χάσει πολύ χρόνο, βρίσκονται οι Oliver Solberg-Aaron Johnston (Hyundai Motorsport N, Hyundai i20 N Rally2), οι οποίοι πραγματοποίησαν σχεδόν όλη την ημέρα χωρίς υδραυλικό τιμόνι, με αποτέλεσμα σε αρκετά σημεία, ο Ιρλανδός συνοδηγός να τραβάει το χειρόφρενο για να βοηθήσει τον οδηγό του.

Στη δεύτερη θέση, περισσότερα από 3 λεπτά πιο πίσω, φιγουράρουν οι Jari Huttunen-Mikko Lukka με το έτερο Hyundai i20 N Rally2 που κάνει ντεμπούτο στο Βέλγιο.

Οι Φινλανδοί, έχασαν περαιτέρω χρόνο σήμερα από κλαταρίσματα, οπότε στόχος τους είναι να τερματίσουν, συνεισφέροντας στο 1-2 για την Hyundai Motorsport N.

Highlights από τη χθεσινή ημέρα, για το WRC2

Την τριάδα διαμορφώνουν οι Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov (Movisport, Volkswagen Polo R5) που είχαν εγκαταλείψει χθες.

Σήμερα, εγκατέλειψαν με πρόβλημα στον κινητήρα, που είχε προκληθεί από τη χθεσινή “επίσκεψη” σε χωράφι και οι Teemu Suninen-Mikko Markkula (M-Sport, Ford Fiesta Rally2 MkII).

Στο Junior WRC, για οδηγούς ηλικίας έως 29 ετών με Ford Fiesta Rally4, οι Βρετανοί Jon Armstrong-Phil Hall παραμένουν στην κορυφή. Στη δεύτερη θέση έχουν ανέβει οι Φινλανδοί Sami Pajari-Marko Salminen, ξεπερνώντας τους Εσθονούς Robert Virves-Aleks Lesk που ακολουθούν.

Το Ράλλυ Ypres Βελγίου ολοκληρώνεται αύριο, με τους αγωνιζόμενους να ταξιδεύουν περίπου 300 χιλιόμετρα μακριά, στην περιοχή του Σπα.

Εκεί, θα αγωνιστούν σε δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 40,52 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

Κερασάκι στην τούρτα, θα είναι η διαδρομή που περιλαμβάνει κομμάτια της φημισμένης πίστα Spa Francorchamps, με περάσματα από διάσημες στροφές όπως οι Eau Rouge και Raidillon.

Η πρώτη αυριανή ειδική διαδρομή (Stavelot), ξεκινά στις 09:30 ώρα Ελλάδος.

Ράλλυ Ypres Βελγίου – Το πανόραμα της δεύτερης ημέρας

Ε.Δ.: 8

Μήκος: 119,92 χλμ.

Κατάταξη Top10 (16/20 ειδικές διαδρομές)

Ταχύτεροι Ε.Δ.: Neuville 3, Breen-Ogier 2, Evans 1

Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 9-16 Neuville

Επιμέρους ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ypres Βελγίου, μεταδίδονται ζωντανά από την Cosmote Sport 7HD.

Ωράριο μεταδόσεων – Κυριακή 15 Αυγούστου

SS19 Stavelot 2, 11:40

SS20  Francorchamps 2 [Power Stage], 13:18

Live αποτελέσματα, εξέλιξη και το WRC+, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.

Photos: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, Ypres Rally

Highlights από τις ειδικές διαδρομές του Σαββάτου

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!