top icon
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Αργεντινής: O Tanak τον πρώτο λόγο!

Εκμεταλλευόμενος τη σειρά εκκίνησης, ο Ott Tanak ήταν ο πρωταγωνιστής του πρώτου σκέλους του Ράλλυ Αργεντινής, κερδίζοντας ειδικές και χτίζοντας διαφορά ασφαλείας από τους διώκτες του.

Παραδοσιακά, στους χωμάτινους αγώνες του WRC το πρώτο σκέλος αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για όσους έχουν καλή σειρά εκκίνησης να βάλουν τις βάσεις για ένα καλό αποτέλεσμα. Αυτό ακριβώς είχε στο μυαλό του ο Ott Tanak πριν την έναρξη του αγώνα και στο τέλος του πρώτου σκέλους μπορεί να είναι απόλυτα ικανοποιημένος με τον εαυτό του. Απόλυτα, είπαμε; Ίσως, όχι, αφού ένα τετ α κε στην πρώτη σημερινή ε.δ. (τη 2η του αγώνα), είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει περίπου 20 δευτερόλεπτα. Αν δεν είχε συμβεί και αυτό, τότε ο Εσθονός οδηγός της Toyota θα είχε πραγματοποιήσει ένα ονειρικό ξεκίνημα.

Από εκείνο το σημείο και έπειτα, κέρδισε τις 5 από τις 7 ε.δ. του σημερινού σκέλους, με αποτέλεσμα να επιστρέψει στο σέρβις της Villa Carlos Paz με διαφορά από τον δεύτερο. Σήμερα ήταν μία επίδειξη ισχύος από τον Tanak, με τη διαφορά να ήταν ακόμα μεγαλύτερη αν δεν είχε κάνει το τετ α κε στην αρχή του αγώνα, την ώρα που το Yaris WRC λειτούργησε υποδειγματικά, συνδυάζοντας εκτός από αξιοπιστία και ταχύτητα!

Ένας από τους οδηγούς με αντίστοιχη σειρά εκκίνησης που προσπάθησε να ακολουθήσει το ρυθμό του Tanak, ήταν o Kris Meeke. Ο Βρετανός από ένα σημείο και έπειτα συνειδητοποίησε ότι δεν έχει απάντηση στις επιδόσεις του Εσθονού και ιπποτικά το παραδέχθηκε. Παρόλα αυτά, παραμένει σε μία απόσταση που του επιτρέπει να ελπίζει, αν και γνωρίζει ότι ένα ακόμα λάθος θα τον φέρει σε δύσκολη θέση γενικότερα, και ειδικότερα. Κάτι που πιθανότατα να διαφοροποιεί την τακτική και προσέγγιση του. Ο Tanak μπορεί να έχει ξεφύγει, αλλά πίσω από τον Meeke ακολουθούν μία σειρά από οδηγούς με τις διαφορές μεταξύ τους να είναι εξαιρετικά μικρές!

Κάπως έτσι, ο Thierry Neuville κατάφερε παρά το γεγονός ότι εκκινούσε δεύτερος πίσω από τον Ogier να μείνει στη μάχη της κορυφής. Αρχικά, είχε προβλήματα με το στήσιμο του i20 WRC, αφού παραπονέθηκε για τάσεις υπερστροφής, έχοντας χρησιμοποιήσει τη μαλακή γόμα ελαστικών. Στο δεύτερο loop επέλεξε τη σκληρή και εμφανίστηκε πιο ικανοιημένος, με αποτέλεσμα να περάσει 3ος μπροστά από τον ομόσταυλο του, Dani Sordo. Ο Ισπανός, που ακολουθεί μόλις 0,9 δλ. πίσω από τον Βέλγο, όπως και στο Μεξικό εκμεταλλεύθηκε πλήρως την πολύ καλή σειρά εκκίνησης που είχε στη διάθεση του, με αποτέλεσμα να σημειώσει εξαιρετικά ανταγωνιστικούς χρόνους και να βρίσκεται στη μάχη του βάθρου. Μάλιστα, ήταν τόσο ικανοποιημένος από το αυτοκίνητο του, που δεν έχασε την ευκαιρία να εξυμνήσει τους μηχανικούς του.

Βέβαια, σε απόσταση βολής πίσω του ακολουθεί ο Sebastien Ogier με το Ford Fiesta WRC. Ο Γάλλος 5άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής όπως ήταν αναμενόμενο έχασε έδαφος ανοίγοντας δρόμο για τους υπολοίπους σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Αρχικά, εκμεταλλεύθηκε το φαινόμενο της σκόνης που προβλημάτισε στην πρώτη ε.δ. τους αντιπάλους του, αλλά στη συνέχεια απλά προσπάθησε να μειώσει όσο είναι δυνατό τις απώλειες του, έτσι ώστε να βρίσκεται στη μάχη. Αύριο, με καλύτερη σειρά εκκίνησης, αναμένεται να σαφώς πιο ανταγωνιστικός. Μόλις 4,8 δλ. πίσω του ακολουθεί ο Craig Breen στην επανεμφάνιση του στο μπάκετ του Citroen C3 WRC μετά από σχεδόν τρεις μήνες. Ο Ιρλανδός οδηγός που τελευταία φορά συμμετείχε με την γαλλική ομάδα στο Ράλλυ Σουηδίας, ξεκίνησε μουδιασμένα παρά τις μεγάλες προσδοκίες που είχε δημιουργήσει η 2η θέση που κατέκτησε στη Σουηδία. Παρόλα αυτά, σημείωσε κάποιους καλούς χρόνους, αν και ο ίδιος παραπονέθηκε αρκετά για τάσεις υπερστροφής του C3, παρά τη νέα εξέλιξη που παρουσίασε η Citroen στον πίσω άξονα και στη γεωμετρία της ανάρτησης στον συγκεκριμένο αγώνα.

Πιο πίσω, και συγκεκριμένα στην 7η θέση, βρίσκεται ο Andreas Mikkelsen, ο οποίος αυτή τη φορά είδε την ατυχία να του χτυπάει την πόρτα. Ο Νορβηγός αρχικά ήταν στη μάχη της κορυφής, αλλά ένα κλαταρισμένο ελαστικό στην πρώτη ε.δ. του 2ου loop τον έθεσε εκτός μάχης. Μάλιστα, το γεγονός ότι δεν είχε άλλη ρεζέρβα στο i20, είχε σαν αποτέλεσμα να είναι αρκετά επιφυλακτικός και να χάσει κι άλλο έδαφος σε σχέση με τους προπορευόμενους συνδυασμούς. Κοντά του, με διαφορά της τάξεως των 9,4 δλ., ακολουθεί ο Esapekka Lappi, ο οποίος εκτός από το γεγονός ότι αγωνίζεται πρώτη φορά στην Αργεντινή, είχε να αντιμετωπίσει και δύο κλαταρίσματα, τα οποία όπως είναι λογικά του κόστισαν σε χρόνο και θέσεις στη γενική. Την ίδια ώρα, ο Jari Matti Latvala είχε προλάβει νωρίτερα να απογοητεύσει, αφού κατάφερε να σπάσει την ανάρτηση του δικού του Toyota Yaris WRC και να εγκαταλείψει το σκέλος. Την πρώτη δεκάδα κλείνουν οι Elfyun Evans και Teemu Suninen, με τον Βρετανό οδηγό να απογοητεύει σε έναν αγώνα που πέρσι έχασε τη νίκη για εκατοστά του δευτερολέπτου. Βέβαια, τότε είχε σημαντικό πλεονέκτημα λόγω ελαστικών, αλλά αυτή είναι μία κουβέντα για την ανάλυση μετά το τέλος του αγώνα…

Η αυριανή δεύτερη μέρα του αγώνα έχει αντίστοιχο μήκος με τη σημερινή και συμπεριλαμβάνει 7 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκος 147 χλμ. Με τη σειρά εκκίνησης να είναι πλέον πιο… “δίκαια”, απομένει να δούμε αν ο ανταγωνισμός έχει απάντηση στις επιδόσεις του Tanak._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ