Οι πρωταγωνιστές του WRC μετέτρεψαν το Ράλλυ Φινλανδίας σε σπριντ, με τις διαφορές να κυμαίνονται στα δέκατα και τον Jari Matti Latvala να είναι επικεφαλής με τη διαφορά του από τον 4ο Ott Tanak να αγγίζει τα 2,6 δλ.!

Όσοι παρακολούθησαν το πρώτο σκέλος του Ράλλυ Φινλανδίας, αναμφίβολα δεν θα θυμούνται άλλο αγώνα στο πρόσφατο παρελθόν με τόσο μικρές διαφορές. Σε όλη τη διάρκεια της πρώτης ημέρας, σχεδόν όλοι οι οδηγοί κινήθηκαν σε παρόμοιο ιλιγγιώδη ρυθμό με τα δευτερόλεπτα να έχουν αποκτήσει πλέον χαρακτήρα... “λεπτών”, και τα δέκατα να έχουν το ρόλο των δευτερολέπτων. Κάποια στιγμή προς το τέλος της ημέρας, τα δύο ή τρία δλ. διαφορά από τον πρώτο έμοιαζαν με... “αιώνα” και ήταν ικανά να στοιχίσουν θέσεις στην κατάταξη! Είναι συναρπαστικό, ότι μετά από 128 αγωνιστικά χιλιόμετρα σε ειδικές διαδρομές, και όχι σε πίστα, οι τέσσερις πρώτοι χωρίζονται μόλις από 2,6 δλ., ενώ ο 6ος είναι 14,6 δλ. από την κορυφή. Οι ειδικές διαδρομές, η τεχνολογία και οι δυνατότητες των αυτοκινήτων έχουν ανεβάσει εξαιρετικά ψηλά τον πήχη και πλέον οι λεπτομέρειες κρίνουν το τελικό αποτέλεσμα. Η σειρά εκκίνησης, η υπερβολή σε μία ή δύο στροφές, αλλά ακόμα και το παραμικρό “άφημα” του γκαζιού. Πάντως, με ελάχιστες εξαιρέσεις, δεν είναι υπερβολή αν αναφέρουμε ότι οι οδηγοί εμφανίστηκαν εξαιρετικά ανταγωνιστικοί, ακόμα και αυτοί που στο τέλος δείχνουν πως έχουν χάσει επαφή με την κορυφή.

WRC FINLAND

Εξαρχής γνωρίζαμε, ότι τα Toyota θα είχαν τον πρώτο λόγο στις ειδικές της Φινλανδίας. Εφοδιασμένα με νέο κινητήρα και εξελιγμένα στους δρόμους της χώρας των 1.000 Λιμνών, έμοιαζε δεδομένο ότι θα έχουν τον πρώτο λόγο. Όπως και έγινε, αφού και τα τρία Yaris WRC ήταν άκρως ανταγωνιστικά. Έστω και στις λεπτομέρειες, ταχύτερος όλων ήταν ο Jari Matti Latvala. O 34χρονος Φινλανδός εξαρχής είχε δηλώσει ότι θα πιέσει για τη νίκη και σήμερα έκανε φανερές τις προθέσεις του. Από τις συνολικά δέκα σημερινές ειδικές κέρδισε τις 6! Κάτι που δεν θυμόμαστε πότε το κατάφερε τελευταία φορά ο Latvala.

WRC FINLAND

Βέβαια, ακόμα και έτσι, αυτό δεν στάθηκε αρκετό για να τον βοηθήσει να χτίσει μία διαφορά ασφαλείας. Βλέπετε, αντίστοιχα ταχύς και αποτελεσματικός ήταν και ο Kris Meeke και βρίσκεται μόλις 1,2 δλ. πίσω του. Ο Βρετανός πραγματοποιεί αναμφίβολα την καλύτερη του εμφάνιση με το Yaris WRC, αφού εκτός από ανταγωνιστικούς χρόνους δεν έχει πραγματοποιήσει μέχρι στιγμής το παραμικρό λάθος. Χαρακτηριστική είναι η ψυχολογία του, με τον ίδιο να εξυμνεί το Yaris για τις επιδόσεις και την οδική του συμπεριφορά, απολαμβάνοντας και πάλι την οδήγηση.

WRC FINLAND

Το απόλυτο 1-2-3 για την Toyota, βάλθηκε από το πρωί να “χαλάει” ο Esapekka Lappi. Η νέα εξέλιξη στον εμπρός άξονα και την ανάρτηση του C3 δείχνει να έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην περίπτωση του Φινλανδού, ο οποίος για πρώτη φορά με τη Citroen (μετά το Ράλλυ Σουηδίας) διεκδικεί μία θέση στο βάθρο. O Lappi ήταν ο μοναδικός που κινήθηκε σε ρυθμούς “Toyota”, ενώ σε μία περίπτωση στάθηκε τυχερός, αφού λίγο έλειψε να βρεθεί εκτός αγώνα...

WRC FINLAND

Το ερώτημα, βέβαια, είναι κατά πόσο μπορούν να αισθάνονται άνετα όλοι οι προαναφερθέντες, όταν ο Ott Tanak βρίσκεται 0,2 δλ. πίσω από τον Lappi και μόλις 2,6 δλ. από την κορυφή. Ο Εσθονός είχε το σημαντικότερο μειονέκτημα σε σχέση με τους αντιπάλους του, ανοίγοντας το δρόμο στις ειδικές διαδρομές, αλλά παρόλα αυτά παρέμεινε σε απόσταση βολής από την κορυφή. Στο αυριανό σκέλος, επί ίσοις όροις, η λογική λέει ότι θα δούμε το πραγματικό πρόσωπο του Εσθονού και το ερώτημα είναι ποια πως θα απαντήσουν οι αντίπαλοι του.

WRC FINLAND

Μόλις 14 δευτερόλεπτα από την κορυφή, ακολουθεί ακόμα ένα... γκρουπ οδηγών που έχουν τη δική τους μάχη στα δέκατα. Η ευχάριστη έκπληξη ακούσει στο όνομα του Craig Breen, ο οποίος και επέστρεψε στη δράση με τα χρώματα της Hyundai και πραγματοποιεί εξαιρετική εμφάνιση. Και μόνο το γεγονός ότι είναι ταχύτερος από τους κ.κ. Mikkelsen και Neuville, που διαθέτουν σαφώς μεγαλύτερη εμπειρία με το i20, είναι ενδεικτική της ταχύτητας του Ιρλανδού. Αντίστοιχα εξαιρετική εμφάνιση, όμως, πραγματοποιεί και ο Andreas Mikkelsen που βρίσκεται μόλις 0,4 δλ. πίσω από τον ομόσταυλο του. Ο Νορβηγός συνεχίζει το σερί των καλών εμφανίσεων μετά τη Σαρδηνία και δείχνει συνέπεια στις επιδόσεις του. Βέβαια, όπως παραδέχθηκαν όλοι οι οδηγοί, η εξέλιξη του αναβαθμισμένου i20 WRC έχει ευεργετικά αποτελέσματα, με το ανανεωμένο Hyundai να είναι επιτέλους ανταγωνιστικό στον φινλανδικό αγώνα.

WRC FINLAND

Ο τρίτος της “συντροφιάς” είναι ο Sebastien Ogier, ο οποίος και αυτός από την πλευρά του είχε μία εξαιρετική ημέρα. Ο Γάλλος δεν έχασε πολύ χρόνο παρά το γεγονός ότι εκκινούσε δεύτερος πίσω από τον Tanak και μένει στη μάχη της κορυφής. Ο ίδιος εμφανίστηκε ικανοποιημένος από το C3, ενώ θεωρεί ότι αύριο που θα διαθέτει καλύτερη σειρά εκκίνησης θα είναι ακόμα πιο ανταγωνιστικός.

WRC FINLAND

Ο Thierry Neuville αποτελεί τον μοναδικό οδηγό που δεν θα μπορούσε να είναι ικανοποιημένος από τις σημερινές του επιδόσεις. Ο Βέλγος είχε πραγματοποιήσει δοκιμές πριν τον αγώνα υπό βροχή, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει τον αγώνα με τελείως λάθος ρυθμίσεις. Το i20 ήταν πολύ μαλακό και μετά το ενδιάμεσο σέρβις, όταν και άλλαξε το στήσιμο, βελτίωσε δραματικά τις επιδόσεις του. Όμως, αυτό δεν ήταν αρκετό να τον φέρει σε τροχιά διεκδίκησης, με τον Neuville να περιμένει πλέον κάποιο λάθος από τους αντιπάλους του για να σκαρφαλώσει στη γενική.

WRC FINLAND

Αντίστοιχα, κακή μέρα είχε και ο Teemu Suninen. Ο Φινλανδός οδηγός ήταν απογοητευτικός, με τις επιδόσεις του να μην θυμίζουν τον οδηγό που τα τελευταία δύο χρόνια πρωταγωνιστούσε στον αγώνα της πατρίδας του. Μάλιστα, το πλέον ανησυχητικό για τον ίδιο, είναι ότι δεν γνωρίζει τι ακριβώς πρέπει να αλλάξει για να βελτιώσει τις επιδόσεις του. Η δήλωση του, πως μάλλον πρέπει να μάθει να οδηγάει ξανά, είναι χαρακτηριστική της ψυχολογίας του. Από την άλλη, ο Gus Greensmith μόλις στη 2η του εμφάνιση με το Fiesta WRC πραγματοποιεί αξιοπρεπείς επιδόσεις, όντας κοντά στους χρόνους του Suninen σε κάποιες περιπτώσεις.

Με τις διαφορές ουσιαστικά να μην επιτρέπουν καν να σηκώσει κανείς το πόδι από το γκάζι, η αυριανή ημέρα αναμένεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Με 130 αγωνιστικά χιλιόμετρα και 8 ειδικές διαδρομές να συμπεριλαμβάνονται στο μενού, κανείς δεν μπορεί να πραγματοποιήσει ασφαλής πρόβλεψη, αφού όπως είδαμε σήμερα όλα θα κριθούν στις λεπτομέρειες. _Π.Τ.

WRC FINLAND